Skocz do zawartości

system nawadniający


Recommended Posts

Napisano
witam, czy ktoś samodzielnie projektował system nawadniający. Można kupić poszczególne elementy, ale czy uda mi sie samodzielnie je poskładać? Czy w tym wypadku należy zgłosić sie do firmy specjalistycznej i co ew. brać pod uwagę w jej wyborze?
Napisano
Cytat

witam, czy ktoś samodzielnie projektował system nawadniający. Można kupić poszczególne elementy, ale czy uda mi sie samodzielnie je poskładać? Czy w tym wypadku należy zgłosić sie do firmy specjalistycznej i co ew. brać pod uwagę w jej wyborze?


dawno temu zajmowałem się systemami ,można na dzień dzisiejszy zrobic samemu ale co moge polecić to sytem rain bird od połowy 90 lat na rynku ,zadnych awarii zadnych problemów
oczywiście aby zrobic system trzeba miec podstawowa wiedze hydraulika i przewody poukładac ze spadem ,pozakładąc odwadniacze ,robiąc instalacje w takli sposób aby zima jej nie uszkodziła ,jest tez system garden ale to jest lipa
wejdziesz na stronę rain bird to tam znajdziesz porady i sobie zamówisz i Ci przyślą a nawet dobiorą wszytkie elementy jedynie tylko wąz 25 lub 32 sobie kupisz i po kłopocie
natomiast jesli nie masz smykałki to znajdz fachowca ale takiego co bedzie miał na swoim koncie zadowolonych klientów
Ja z tego na poczatku lat 2000 zrezygnowałem bo nagle okazało się że wszycy się na tym znają i tanio robią ....
Napisano
Cytat

witam, czy ktoś samodzielnie projektował system nawadniający. Można kupić poszczególne elementy, ale czy uda mi sie samodzielnie je poskładać? Czy w tym wypadku należy zgłosić sie do firmy specjalistycznej i co ew. brać pod uwagę w jej wyborze?



Sprecyzuj dokładnie co chcesz nawadniać i co byś widział w swoim zestawie. Ja nawadniam sobie w szklarni i podlewam całą działkę z jednego systemu. Kupiłem programator firmy Gardena + kilka zraszaczy do podlewania trawy ogródka a w szklarni zamontowałem rurki z małymi zaworkami które nawadniają mi każdą sadzonkę. Zamontowałem w ziemi rurki plastikowe i wyprowadziłem w różnych częściach działki kraniki oraz szybko złączki do węża. Działa i jestem z tego zadowolony.
Napisano
Cytat

witam, czy ktoś samodzielnie projektował system nawadniający. Można kupić poszczególne elementy, ale czy uda mi sie samodzielnie je poskładać? Czy w tym wypadku należy zgłosić sie do firmy specjalistycznej i co ew. brać pod uwagę w jej wyborze?



Jest firma która organizuje szkolenie z z zakresu projektowania i montażu automatycznego systemu nawadniającego profesjonalnej firmy K-Rain.


Systemy nawadniające szkolenia

Mają też sklep gdzie szybko i łatwo można zakupić przez internet wszystkie produkty.
Podobno jak przyjedzie sie do tej firmy to pomagają wykonać projekt takiego systemu.

www.k-rain.com.pl


Polecam firmę bo sam byłem na ich szkoleniu i po jednym dniu nauczyłem się budować systemy. Oczywiście na początku były problemy ale firma dba o to aby klienci nie popełniali błędów podczas projektowania.

Firma posiada sklep gdzie wszystko jest na miejscu.

Polecam.
Napisano
Producenci systemów nawadniających tacy jak: Gardena, Tanake czy Toro wykonują projekty systemów nawadniających na podstawie projektu ogrodu – gratis. Dobrze jest zrobić samemu rozpoznanie cenowe i powierzyć montaż profesjonalistom.
Napisano
System można zaprojektować samodzielnie. Należy znać ciśnienie robocze, wydatek źródła oraz wymierzyć planowane do podlewania powierzchnie. W zależności od tych parametrów zaplanować ilość i rodzaj zraszaczy oraz linie kroplujące. W zależności od tego podzielić ogród na sekcje pamiętając o tym, że w jednej sekcji mogą pracować zraszacze tylko jednego rodzaju. Wiedząc już ile sekcji planujemy dobieramy sterownik oraz ilość elektrozaworów oraz ich rozmieszczenie. Pozostaje jeszcze dobrać średnice rur doprowadzających wodę oraz kształtek łączących system w całość.

Prościej jest zwrócić się z pytaniem np. do naszej firmy, jeżeli zamawiający zdecyduje się zakupić sprzęt w naszej firmie zaprojektujemy system za darmo.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Jeśli woda do podlewania ma być z własnego ujęcia, to wspomnieć należy, ze nie jest to „zwykłe korzystanie z wód”.


A co owa niezwykłość powoduje?
  • 2 miesiące temu...
  • 3 lata temu...
Napisano
Ja ponowie pytanie
Mam już w dużej części zagospodarowany ogród ale ponieważ wciąż nam przysychają iglaki na obrzeżach a chcemy żeby szybko i mocno sie rozrosły ( czasu brak też na podlewanie ręczne) ogrodnik nam podpowiedział, żeby założyć jakieś nawadnianie kropelkowe albo dokorzeniowe ( z tym że on sie tym nie zajmuje) - wiecie coś o tym? Czy da się to zrobić samemu? Czy lepiej dać do zrobienia jakiejś firmie? No i jakiej firmy te urządzenia do nawadniania najlepiej się sprawdzają? jakbyście coś podpowiedzieli bede wdzięczna
Napisano
można samemu , można z firmą. Zalezy czy ma się czas na kopanie icon_smile.gif

System zaprojektują ci firmy sprzedające elementy do nawodnień za 300 zł (zwrot kwoty przy zakupie w sklepie materiałów)
Napisano
Cytat

można samemu , można z firmą. Zalezy czy ma się czas na kopanie icon_smile.gif

System zaprojektują ci firmy sprzedające elementy do nawodnień za 300 zł (zwrot kwoty przy zakupie w sklepie materiałów)




Dokładnie tak. Jak chcesz porządnego systemu zerknij na Tanake
Częsci do systemów mają b.dobrej jakości , projekty tez robią
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Dokładnie tak. Jak chcesz porządnego systemu zerknij na ........................
Częsci do systemów mają b.dobrej jakości , projekty tez robią


Nie musisz się wysilać i doradzać fachowcowi z branży.
A swoja droga to widziałem lepsze systemy nawadniające.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niee... Te śruby nie będą do niczego potrzebne. One są do obcięcia.   Mogę zejść ostatnim profilem 5cm do dołu ale... to wtedy wystarczy? Z ok. 35 cm zejdę do 30 cm. Czy nie lepiej dać jeszcze niżej jeden dodatkowy wieszak/profil i wtedy mam ok. 15 cm? Jak dodam jeszcze jeden profil niżej to bez obaw?
    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...