Skocz do zawartości

kredyty


Recommended Posts

  • 6 miesiące temu...
Napisano
Cytat

a czy ktos sie orientuje jak jest z kredytem ,czy mozna wziasc jeden kredyt na zakup dzialki i budowe domu?




oczywiście jest taka możliwość ale bank może zarządać od ciebie dodatkowego zabezpieczenia, pytanie też jaki planujesz wkład własny bo biorąc kredyt musicie się liczyć z tym że jeśli nawet bank udzieli kredytu na 100% wartości nieruchomości to będzie to droższy kredyt niestety. w razie pytań jestem bankowcem jakby co:)
Napisano
Cytat

Co może byc wkładem własnym? akt własności działki (umowa kupna) ? koszt projektu? Koszt podłączenia mediów? Oczywiście wszystko na fv.




A więc wkładem własnym może być między innymi:
- nieruchomość czyli na przykład działka na której chcemy budować czy lokal mieszkaniowy do sprzedaży
- udziały w funduszach inwestycyjnych
- środki poniesione na inwestycję czyli na przykłąd dotychczas wykonane prace i materiały wbudowane oraz pozostałe do wbudowania
- włąty dokonane na rzecz dewelopera, spółdzielnie mieszkaniowe, wykonawców
- nieudokumentowana gotówka

czyli odpowiadając na pytanie to co napisałeś/łaś to generalnie powinno być akceptowalne jako wkład własny:)

Cytat

W sumie świetnie się złożyło.
Nie zapomnę o Tobie fasolko1982 na wiosnę, gdy być może będę potrzebował fachowej porady icon_smile.gif




Nie ma problemu, te tematy mnie kręcą, a sprzedawcą nie jestem więc namawiać na jakiś konkretny bank nie będę bo nie napędzam sobie sprzedaży więc można na mnie liczyćicon_smile.gif))
Napisano
Cytat

Jak to rozumieć?



normalnie.
Wyciągasz skarpetkę, pokazujesz zawartość, chowasz z powrotem do reklamówki - i już
PS:
w domu oczywiście do zamrażarki w kuper kurczaka -icon_smile.gif sie chowa.
skarpetkę i zawartość...............
Napisano
Cytat

normalnie.
Wyciągasz skarpetkę, pokazujesz zawartość, chowasz z powrotem do reklamówki - i już
PS:
w domu oczywiście do zamrażarki w kuper kurczaka -icon_smile.gif sie chowa.
skarpetkę i zawartość...............




no na przykład masz te oszczędności w tzw skarpecie a nieudokumentowana to znaczy że nie musisz do banku przedstawiać dowodu na to że masz te pieniądze ale haczyk jest taki że nie może być tego więcej niż trzykrotność miesięcznych dochód netto wnioskodawcy
Napisano (edytowany)
dzięki za uszczegółowienie.

A jak jest z zabezpieczeniem? Czy zabezpieczeniem może być działka budowlana? Ale jeśli wartość ziemi jest mniejsza od wartości kredytu?

Oraz jak podchodzi bank do takiej rzeczy. Inwestor jest osoba prywatna , mniejsza cześć przyszłej budowli będzie wykorzystywana do działalności gospodarczej? Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

dzięki za uszczegółowienie.

A jak jest z zabezpieczeniem? Czy zabezpieczeniem może być działka budowlana? Ale jeśli wartość ziemi jest mniejsza od wartości kredytu?

Oraz jak podchodzi bank do takiej rzeczy. Inwestor jest osoba prywatna , mniejsza cześć przyszłej budowli będzie wykorzystywana do działalności gospodarczej?




rozumiem że dotyczy zabezpieczenia kredytu na budowę domu.jeśli tak to wiadomo że działka ma mniejszą wartość niż kredyt na budowę, ale przyjmuje się jako wartość do zabezpieczenia końcową wartość inwestycji czyli działka plus wybudowany dom, który jest przedmiotem kredytowania. tą wartość ustala przed naszym podjeciem decyzji tzn banku rzeczoznawca majątkowy w operacie szacunkowym i my na tej podstawie ustalamy wartość zabezpieczenia.
Co do drugiej części pytania to jest taka możliwość ale przynajmniej u mnie w banku nie może być to więcej niż 30% powierzchni całkowicej budynku chyba że przedmiotem zabezpieczenia będzie inna nieruchomość i wtedy do 50%.
Napisano

Witam-fasolka 1982.Jestem emigrantem(europejskim),mam skredytowane mieszkanie ktore splacam(w Europie),jestem tu legalnie i mam stala prace,buduje dom w Polsce za gotowke(pozostalosci z wyplaty oraz sprzedaz kilku nieruchomosci wczesniej zakupionych u nas w kraju)czy jest taka mozliwosc aby bank w Polsce udzielil mi kredytu na zakup innej nieruchomosci(ziemia rolna lub stare hale magazynowe) na podstawie papierow z pracy w kraju w Europie.Jesli to zbyt zagmatwane to przepraszam nie bylo pytania...Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam-fasolka 1982.Jestem emigrantem(europejskim),mam skredytowane mieszkanie ktore splacam(w Europie),jestem tu legalnie i mam stala prace,buduje dom w Polsce za gotowke(pozostalosci z wyplaty oraz sprzedaz kilku nieruchomosci wczesniej zakupionych u nas w kraju)czy jest taka mozliwosc aby bank w Polsce udzielil mi kredytu na zakup innej nieruchomosci(ziemia rolna lub stare hale magazynowe) na podstawie papierow z pracy w kraju w Europie.Jesli to zbyt zagmatwane to przepraszam nie bylo pytania...Pozdrawiam




Hmmm no powiem ci że dosyć ciężki temat i nie chciałabym cię wprowadzać w błąd dlatego też polecam podejść do jakiegoś doradcy bankowego i po prostu wyłożyć temat:))
Przykro mi że nie pomogłam
Napisano
Czy mógłbym skorzystać z kredytu Rodzina na swoim, posiadając mieszkanie spółdzielcze własnościowe deklarując jednocześnie, że go odsprzedam w okresie do 6 miesięcy?
Kredyt miałby być na wykończenie domu w stanie surowym
Napisano
Takich kredytów akurat nie udzielałam ale znalazłam dla ciebie fajną stronkę do poczytania, sama z ciekawości poczytałam bo jestem w podobnej sytuacji i dla mnie ten kredyt też byłby opłacalny ale z tego co wyczytałam to raczej nie można tak zrobić.
http://www.rodzinanaswoim.net.pl/program-r...a-na-swoim.html

Cytat

Takich kredytów akurat nie udzielałam ale znalazłam dla ciebie fajną stronkę do poczytania, sama z ciekawości poczytałam bo jestem w podobnej sytuacji i dla mnie ten kredyt też byłby opłacalny ale z tego co wyczytałam to raczej nie można tak zrobić.
http://www.rodzinanaswoim.net.pl/program-r...a-na-swoim.html




podam ci jeszcze link na naszym forum, też się toczy dyskusja:)
https://forum.budujemydom.pl/kredyt-rodzina...woim-t6940.html
Napisano
Cytat

Tak myslalem,ze to nie jest taka prosta sprawa(tak sobie mysle ze ciezko bedzie-zwlaszcza w dobie kryzysu).
Mimo wszystko bardzo dziekuje za odpowiedz...Pozdrawiam




Kryzys tu nie ma nic do rzeczy w sumie bo banki trochę rozluźniły swoją politykę kredytową, a poza tym jak trafisz na dobrego doradcę to on na pewno coś wykombinuje:)
Życzę powodzenia:))
Napisano (edytowany)
Podobnie jak wy chciałem zrobić icon_smile.gif
Doradca z mbanku - powiedział mi że biorę kota za ogon icon_smile.gif
Zresztą najbardziej kompetentny był - 40 minut rozmowy icon_smile.gif

Pozostałe 30 banków.. o kant potłuc - równie dobrze mogli by przysłać arkusz w excelu do wypełnienia - sam bym sobie ocenił moją zdolność kredytową icon_smile.gif. A dałem zapytanie tylko na stronę expander.pl - efekt tego jest taki, że nie odbieram juz telefonów z nieznanymi nr. telefonów. Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Doradca z mbanku - powiedział mi że biorę kota za ogon icon_smile.gif


Zanim kota złapiesz za ogon musisz go oswoić. Swojego kota złapałbym bez problemu icon_biggrin.gif

Jeśli chodzi o doświadczenie z doradcami, to mam o nich jak najlepszą opinię. I to bez względu na to, z którego byli banku.
Fakt, że trzeba się przygotować. Przed wizytą przetrzepałem w google wszystkie porównywarki, rankingi i część rad z forów tematycznych. Później odwiedziny w siedzibach czołówych banków z rankingu i z kartki zadawałem konkretne pytania dotyczące WSZYSTKICH opłat i warunków (nawet tych ukrytych). Na koniec prosiłem o symulacje - wszędzie ta sama kwota i ten sam okres spłaty w opcjach PLN i waluty obce.
Napisano
Cytat

Zanim kota złapiesz za ogon musisz go oswoić. Swojego kota złapałbym bez problemu icon_biggrin.gif

Jeśli chodzi o doświadczenie z doradcami, to mam o nich jak najlepszą opinię. I to bez względu na to, z którego byli banku.
Fakt, że trzeba się przygotować. Przed wizytą przetrzepałem w google wszystkie porównywarki, rankingi i część rad z forów tematycznych. Później odwiedziny w siedzibach czołówych banków z rankingu i z kartki zadawałem konkretne pytania dotyczące WSZYSTKICH opłat i warunków (nawet tych ukrytych). Na koniec prosiłem o symulacje - wszędzie ta sama kwota i ten sam okres spłaty w opcjach PLN i waluty obce.



I to jest dobre podejście do tematu, bo doradca też człowiek i sama faktycznie spotkałam się z takimi którzy chyba minęli się z innym powołaniem bo doradztwo nim nie było:))Niestety klient przed rozmową z bankiem musi przyswoić sobie chociaż minimalną wiedzę żeby wiedzieć co ten doradca do niego mówi:)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...