wolfik36 Napisano 23 czerwca 2010 #51 Napisano 23 czerwca 2010 Cytat Stała się tragedia co to może być i od czego się to stało Z załączonych zdjęć wynika, że drewno nigdy nie było impregnowane, przy okazji musiało być mokre podczas montażu, a po przykryciu folią wilgoć została zatrzymana. Warto przyjrzeć się całej konstrukcji domu, a szczgólnie elementom konstrukcyjnym, które w takiej sytuacji moga także ulec siniźnie. Firma budująca dom powinna w takiej sytuacji zareagować bardzo szybko i konkretnie. Zająć się drewnem i WILGOCIĄ W DOMU.
rysioz Napisano 23 czerwca 2010 Autor #52 Napisano 23 czerwca 2010 Zamówiłem ten AG90 WILGOTNOŚCIOMIERZ DO DREWNA EM4808http://www.allegro.pl/item1080869309_wilgo...rewna_ag90.html 1
rysioz Napisano 1 sierpnia 2010 Autor #53 Napisano 1 sierpnia 2010 czy to jest poprawne wykonanie kominazaczynam układać drenaż opaskowy
FHU KS Napisano 1 sierpnia 2010 #54 Napisano 1 sierpnia 2010 Witam Państwa Od kilku lat wykonuje płyty dlatego też chciałbym Państwu zobrazować liczne błędy uwidocznione na zdjęciach Żle wykonana podbudowa - tz po zdjęciu warstwy humus strukturę podłożą należy wzmocnić najlepiej zastosować kamień rzeczny o uziarnieniu 30-60 mm + piasek / minimalna zawartość kamienia to 40%/ Warstwa wyrównująca to chudy beton , można zastosować na podbudowę kamień po hutniczy lub inny materiał kamień nie stosować kamieni dolomitowych , coraz częściej stosuję się po wykonaniu podbudowy geowłókninę itp Takie rozwiązanie wzmacnia strukturę podłoża oraz zabezpiecza warstwy izolacyjne przed możliwością uszkodzenia przed gryzoniami Na zdjęciach już gotowej płyty widać ręczne zacieranie betonu , przy płytach konieczne jest zastosowanie listwy wibracyjnej w celu osiągnięcia odpowiedniego stopnia zagęszczenia betonu - inne rozwiązanie jest NIE DOPUSZCZALNE, wieńce należny dodatkowo wibrować wibratorem wgłębnym sama listwa zagęszcza beton max do 20 cm Żle wykonane zbrojenie - pod sianami nośnymi wysokość płyty to min 25 cm szerokość 25 cm zbrojenie 4*12 Min grubość płyt to 10-12 cm mam na myśli grubość betonu Termoizolacja na całej powierzchni płyty należy jako pierwszą warstwę izolacyjną ułożyć min 50 mm XPS a nie EPS 100 kolejne warstwy izolacyjne jak najbardziej mogą byc wykonane z EPS 100EPS 100 nie można układać pod pod wieńcami - tak więc wieniec / pod ścianami zew oraz ścianami nośnymi MUSI BYĆ ułożony bezpośrednio na XPSW przepadku wykonywania płyt na szkodach górniczych, gruntach niestabilnych np zalegające torfy , warstwy organiczne stosować podwójne zbrojenie krzyżowe stal 10 mm siatka 20 *20 grubośc płyty min 20 cm W przypadku zalegania torfów itp w zależności od głębokości na jakiej one zalegają czasami należny wykonać częściową lub całkowita wymianę gruntu w przypadku pytań proszę o email inz.kslaga@interia.pl 2
NOTO Napisano 16 sierpnia 2010 #55 Napisano 16 sierpnia 2010 Cytat kolejny dzień jeszcze stal fi 8 1400m 2048 zł rórki do ogrzewania to moja robota Boki tylko ze stryropianu były robione i pociągniete klejem ? Cytat płyta zalana a to efekt poszło 3 gruchy po 9m +pompa ale pogoda fatalna co chwile padałoza robotę zapłaciłem 5.7 tys zł na następne zdjęcia nie mogłem wstawić brak miejscaUżyta przestrzeń dostępna dla załączników 97.2MB z 97.66MB Po co oni te rowki robili (robotnicy) w płycie po wylaniu ? Cytat Witam Państwa Od kilku lat wykonuje płyty dlatego też chciałbym Państwu zobrazować liczne błędy uwidocznione na zdjęciach ......w przypadku pytań proszę o email inz.kslaga@interia.pl Czy jest gdzieś instrukcja "płyta - krok po kroku" ?Może napisałbyś taki materiał ?
rysioz Napisano 14 grudnia 2010 Autor #56 Napisano 14 grudnia 2010 płyta była robiona według projektu na dworze minus 10 a w domku cieplutko płyta ok ciepła
jimt Napisano 15 grudnia 2010 #57 Napisano 15 grudnia 2010 Daj jeszcze jakieś zdjęcia poprzeprowadzkowe Jak sie mieszka?
rysioz Napisano 18 grudnia 2010 Autor #58 Napisano 18 grudnia 2010 niedawno było pole a już mieszkam jest wspaniale
jimt Napisano 18 grudnia 2010 #59 Napisano 18 grudnia 2010 Fajne lampki-mam podobne I zaczątek ogrodu na oknie w kuchni widzę. Domek prezentuje sie bardzo fajnie.Miłego mieszkania i dużo szczęści na nowym miejscu życzę.
aDw Napisano 22 grudnia 2010 #60 Napisano 22 grudnia 2010 Mozesz powiedzieć jak ocieplony masz dom ? Jak sprawdza sie akumulacyjność płyty ? na ile czasu po wyłączeniu ogrzewania płyta daje ciepło i utrzymuje temprature ? co ile ją dogrzewasz ? z góry dzieki za odpowiedz pozdrawiam
rysioz Napisano 26 grudnia 2010 Autor #61 Napisano 26 grudnia 2010 zamiarem było wybudowanie domu ciepłego w tym domu są dwa ogrzewania grzejniki i i podłogówka w płycie fundamętowej najpierw było uruchomione ogrzewanie grzejnikowe piec 65stopni a w domu sałna 35stopni szybko kupiłem danfosy danfosy na drugi zakres piec ustawiłem na 30% mocy pomogło w salonie i w pokojach 24 stopni i wrescie zaczołem włanczać podłogowkę po jednym opkoju dziennie i wyłanczanie grzejnikow po całkowitym włączeniu podłogówki i wyłonczeniu grzejnikow zostały tylko dwa garaż i kotłownia danfosy nz1 temperatura na zasilanu zaworu mieszającego 40 stopni a w domu upał no to zmiejszałem temperature zasilanu zaworu mieszającego na 24 stopni a wdomu 22.8stopni a na dworzu -5 czy podłogówkę idzie jakos wiłonczyć na sterowniku piec Ekologiczny, niskotemperaturowy kocioł c.o. na ekogroszek z podajnikiem typ EKO-GT KWP) 17 kw http://www.galmet.com.pl/cms/php/strona.php3?cms=cms_galme zawur mieszający Seria VRG 131 + siłownik Seria Ara 600 http://www.esbe.pl/ +Moduł sterujący zaworem trójdrogowym Expert 3D.http://www.elster.w.com.pl/?expert,24 jak to wszysto zegrać e jedną całość aby działało dom ocieplony 15+5kżyrzowo wata+ 10styropian sofit 20 waty kubatura grzewcz 104metea kwadratowegołazienke prawie skonczona
grzegorz l Napisano 15 stycznia 2011 #62 Napisano 15 stycznia 2011 Cytat piękna sprawa u mnie będzie 10styropianu15wata+5wata Dobrze zrozumiałem. Ty ociepliłeś styropianem i watą zarazem?
demo Napisano 29 stycznia 2011 #63 Napisano 29 stycznia 2011 Tak się zastanawiam od kiedy to piec na ekogroszek jest niskotemperaturowym ? .Masz już zamontowaną klimatyzację , bo w lecie to chyba trudno będzie wytrzymać w takim domu ? .
aDw Napisano 30 stycznia 2011 #64 Napisano 30 stycznia 2011 (edytowany) Cytat Masz już zamontowaną klimatyzację , bo w lecie to chyba trudno będzie wytrzymać w takim domu ? . Wręcz przeciwnie Edytowano 30 stycznia 2011 przez aDw (zobacz historię edycji)
demo Napisano 31 stycznia 2011 #65 Napisano 31 stycznia 2011 (edytowany) Dom szkieletor , jedynie posadzka z betonu więc dość mała akumulacja i bezwładność termiczna . Edytowano 31 stycznia 2011 przez demo (zobacz historię edycji)
vip42 Napisano 10 lutego 2011 #66 Napisano 10 lutego 2011 piec chyba ma zbyt dużą moc w stosunku zapotrzebowania domu na ciepło. Dla "szkieletora" jaki sposób ogrzewania jest najkorzystniejszy? Piece centralne (grzejniki lub podłogówka) czy może grzejniki indywidualne (elektryczne), a może nadmuch?
rysioz Napisano 2 lipca 2011 Autor #67 Napisano 2 lipca 2011 eko groszku spaliłem około 2 tony więc płyta się sprawdzła 1
GraM Napisano 4 sierpnia 2011 #68 Napisano 4 sierpnia 2011 Cytat eko groszku spaliłem około 2 tony więc płyta się sprawdzła Rysiu, dzięki za wpisy na taki rzadki temat jak płyta fundamentowa.Co zastosować na grzęskim terenie i na dokładkę w dołku?-teraz tam jest wszystko zalane tak jak cała okolica.Pozdrawiam
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się