Skocz do zawartości

kora i agrowłóknina! Pomóżcie:)


Recommended Posts

Napisano
Nadszedł ten wyczekany moment i po kawałeczku obsadzam działkęicon_smile.gif Do tej pory posadziłam sobie trzy "grządki" -przy samym domu więc są to głownie niskie iglaczki żeby nie zasłaniały domu. Sadziłam na agrowłókninie i wysypaliśmy to korą drobno mieloną. (tanio to nie wychodzi.................... icon_sad.gif ). I wszystko było fajnie ale my mieszkamy na otwartym terenie i przyszedł raz silny wiatr- i zwiało nam sporą częśc tej kory! Czy mieliście taki problem? Kora to w sumie duży koszt bo przecież taki jeden worek to odrobina- a jesli ma mi ją zwiewac........ czy jest na to sposób?
Napisano
Moja przyjaciółka właśnie z obawy, że nie nadąży tej kory uzupełniać wysypała takimi drobnymi kamyczkami. Wygladają jak polne, tylko małe. Też kosztowały sporo, ale to przynajmniej jednorazowy wydatek. Osobiście uważam, że z korą jest ładniej, ale z kamieniami też nie wygląda źle.
Napisano
Cytat

Nadszedł ten wyczekany moment i po kawałeczku obsadzam działkęicon_smile.gif Do tej pory posadziłam sobie trzy "grządki" -przy samym domu więc są to głownie niskie iglaczki żeby nie zasłaniały domu. Sadziłam na agrowłókninie i wysypaliśmy to korą drobno mieloną. (tanio to nie wychodzi.................... icon_sad.gif ). I wszystko było fajnie ale my mieszkamy na otwartym terenie i przyszedł raz silny wiatr- i zwiało nam sporą częśc tej kory! Czy mieliście taki problem? Kora to w sumie duży koszt bo przecież taki jeden worek to odrobina- a jesli ma mi ją zwiewac........ czy jest na to sposób?


Na duży wiatr raczej nie, jak kora jest wilgotna to jest cięższa i te grubiej mielone też troszkę trudniej będzie wiatrowi zwiać. Tak jak mówiła Etka można też użyć żwirku, a ja u sąsiada widziałam keramzyt też ładnie wyglądał on miał taki brązowy jak kora.
Napisano
Sucha kora jest bardzo lekka. Jeżeli pod nią leży agrowłóknina, tym szybciej przesycha (nie podsiąka woda z gruntu).
Albo trzeba stosowac korę grubo mieloną - większe kawałki są cięższe, albo sypać gruba warstwę, albo zrezygnować z agrowłókniny.
Można też ściółkować innymi materiałami: żwirem/grysem, szyszkami sosnowymi
Napisano
Cytat

na takiej lekkiej skarpie bardzo wystawionej na wiatr



Może po prostu gęsto obsadzić na start tę skarpę?

Cytat

. A keramzyt- jak to wygląda?



Właśnie icon_smile.gif Można też ściółkować keramzytem. Małe brązowe kuleczki bardzo dobrze wtapiają się w ogród.
tylko trzeba go co jakiś czas przegrabić, by nie gromadził się między nim piasek i nie kiełkowały chwasty.
Napisano
A czy uda się zrobić rabaty bez żadnych kamyczków, kory itp? Wystarczy w miarę gęsto nasadzić?
Kora po pierwsze do mnie nie przemawia, kamyczki też słabo icon_wink.gif no ale chwastów też nie chcę...
Czy trzeba wtedy w każde wolne miejsce wsadzić rośliny okrywowe? Mam barwinek, runiankę, ale nie chcę ich wszędzie ...
Napisano
Nie wiem na ile takie zabezpieczenie ziemi przed chwastami jest poprawne bo ,...
ja stosuję łupek który mi pozostał po kopaniu studni..
Jest to sypka,czarna skała,jak jest mokra wygląda trochę jak miał węglowy...
Podsypuję tym "czymś" rośliny wokół pnia,wystarczy naprawde cienka warstwa,i wokół nic nie rośnie.

Przepuszcza to coś nawozy,wodę ...
a drzewka,rosliny mają sie nieźle .... icon_biggrin.gif

Napisano
Cytat

A czy uda się zrobić rabaty bez żadnych kamyczków, kory itp? Wystarczy w miarę gęsto nasadzić?



Oczywiście. Ważne, by posadzić rośliny gęsto, by chwasty już miejsca nie miały.
A ściółkować można sieczką słomianą, skoszoną trawą, liśćmi, kompostem.

Z okrywowych roślin: jasnota plamista, gajowiec żółty, hosty, tiarella, waldsteinia, konwalia, fiołki, bergenie, różne turzyce, dabrówka rozłogowa, cymbalaria murowa, przywrotnik ostroklapowy, kopytnik, paprocie, tawułki, brunnera, poziomkówka indyjska, serduszka wspaniała, epimedium, bodziszki (kantabryjski, korzeniasty), ciemiernik, ułudka wiosenna, kokoryczka, miodunka,

Napisano
Cytat

Nie wiem na ile takie zabezpieczenie ziemi przed chwastami jest poprawne bo ,...
ja stosuję łupek który mi pozostał po kopaniu studni..




łupek, grys, żwirek - wszystko jedno icon_smile.gif
Napisano
...a ja ściółkuję trocinami (-no wiem, że niby azot początkowo wyżerają icon_wink.gif , ale po roślinach póki co nie widzę, żeby były bardzo niezadowolone icon_lol.gif ).
Później, jeśli mam, na wierzch sypię cienką warstwę kory.
A ostatnio ściółkuję też suchymi zrębkami z rozdrabniarki ogrodowej.

Wiatr zawsze narobi spustoszenia w ogrodzie. Jeśli masz możliwość, to może spróbuj się od niego zasłonić.
Ja mam na siatce od zachodu posadzone 2 rzędy świerków kłujących. Teraz mają już ok. 15 lat i widzę wyraźną poprawę mikroklimatu.

Cześć Elfirka - zielony duchu forum icon_biggrin.gif
Na FM nie było chyba jakoś okazji się przywitać, to chociaż tutaj... icon_lol.gif icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Oczywiście. Ważne, by posadzić rośliny gęsto, by chwasty już miejsca nie miały.
A ściółkować można sieczką słomianą, skoszoną trawą, liśćmi, kompostem.

Z okrywowych roślin: jasnota plamista, gajowiec żółty, hosty, tiarella, waldsteinia, konwalia, fiołki, bergenie, różne turzyce, dabrówka rozłogowa, cymbalaria murowa, przywrotnik ostroklapowy, kopytnik, paprocie, tawułki, brunnera, poziomkówka indyjska, serduszka wspaniała, epimedium, bodziszki (kantabryjski, korzeniasty), ciemiernik, ułudka wiosenna, kokoryczka, miodunka,


Dzięki serdeczne icon_biggrin.gif
Mam dąbrówkę, konwalie, hosty i ciemierniki - tylko czy one nie wolą cienia? Można je sadzić na słonecznych rabatach?

Cześć Yeti1 - też się jakoś mijaliśmy icon_biggrin.gif
Napisano
te gatunki sa cienioznośne. Jesli na rabatach jest słońce mozna sadzić rośliny "skalniakowe" (nie górskie) - rogownicę, goździki pierzaste, macierzankę, rogownicę, floks szydlasty, niskie astry (aster dumosus), żagwin, a także niskie ekspansywne byliny: zawilec wielkokwiatowy (!), , trawy ozdobne, dzwonek skupiony, bodziszki (!) , liliowce (!), żurawki, tojeść rozesłana, szałwie,
Napisano
Cytat

te gatunki sa cienioznośne. Jesli na rabatach jest słońce mozna sadzić rośliny "skalniakowe" (nie górskie) - rogownicę, goździki pierzaste, macierzankę, rogownicę, floks szydlasty, niskie astry (aster dumosus), żagwin, a także niskie ekspansywne byliny: zawilec wielkokwiatowy (!), , trawy ozdobne, dzwonek skupiony, bodziszki (!) , liliowce (!), żurawki, tojeść rozesłana, szałwie,


Wielkie dzięki za informacje. Przydadzą się!
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Oczywiście. Ważne, by posadzić rośliny gęsto, by chwasty już miejsca nie miały.
A ściółkować można sieczką słomianą, skoszoną trawą, liśćmi, kompostem.

Z okrywowych roślin: jasnota plamista, gajowiec żółty, hosty, tiarella, waldsteinia, konwalia, fiołki, bergenie, różne turzyce, dabrówka rozłogowa, cymbalaria murowa, przywrotnik ostroklapowy, kopytnik, paprocie, tawułki, brunnera, poziomkówka indyjska, serduszka wspaniała, epimedium, bodziszki (kantabryjski, korzeniasty), ciemiernik, ułudka wiosenna, kokoryczka, miodunka,




i to jest warte zapamiętania!

narazie u mnie kora jest, bo roślinki jeszcze nie za duże...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...