Skocz do zawartości

kora i agrowłóknina! Pomóżcie:)


Recommended Posts

Napisano
Nadszedł ten wyczekany moment i po kawałeczku obsadzam działkęicon_smile.gif Do tej pory posadziłam sobie trzy "grządki" -przy samym domu więc są to głownie niskie iglaczki żeby nie zasłaniały domu. Sadziłam na agrowłókninie i wysypaliśmy to korą drobno mieloną. (tanio to nie wychodzi.................... icon_sad.gif ). I wszystko było fajnie ale my mieszkamy na otwartym terenie i przyszedł raz silny wiatr- i zwiało nam sporą częśc tej kory! Czy mieliście taki problem? Kora to w sumie duży koszt bo przecież taki jeden worek to odrobina- a jesli ma mi ją zwiewac........ czy jest na to sposób?
Napisano
Moja przyjaciółka właśnie z obawy, że nie nadąży tej kory uzupełniać wysypała takimi drobnymi kamyczkami. Wygladają jak polne, tylko małe. Też kosztowały sporo, ale to przynajmniej jednorazowy wydatek. Osobiście uważam, że z korą jest ładniej, ale z kamieniami też nie wygląda źle.
Napisano
Cytat

Nadszedł ten wyczekany moment i po kawałeczku obsadzam działkęicon_smile.gif Do tej pory posadziłam sobie trzy "grządki" -przy samym domu więc są to głownie niskie iglaczki żeby nie zasłaniały domu. Sadziłam na agrowłókninie i wysypaliśmy to korą drobno mieloną. (tanio to nie wychodzi.................... icon_sad.gif ). I wszystko było fajnie ale my mieszkamy na otwartym terenie i przyszedł raz silny wiatr- i zwiało nam sporą częśc tej kory! Czy mieliście taki problem? Kora to w sumie duży koszt bo przecież taki jeden worek to odrobina- a jesli ma mi ją zwiewac........ czy jest na to sposób?


Na duży wiatr raczej nie, jak kora jest wilgotna to jest cięższa i te grubiej mielone też troszkę trudniej będzie wiatrowi zwiać. Tak jak mówiła Etka można też użyć żwirku, a ja u sąsiada widziałam keramzyt też ładnie wyglądał on miał taki brązowy jak kora.
Napisano
Sucha kora jest bardzo lekka. Jeżeli pod nią leży agrowłóknina, tym szybciej przesycha (nie podsiąka woda z gruntu).
Albo trzeba stosowac korę grubo mieloną - większe kawałki są cięższe, albo sypać gruba warstwę, albo zrezygnować z agrowłókniny.
Można też ściółkować innymi materiałami: żwirem/grysem, szyszkami sosnowymi
Napisano
Cytat

na takiej lekkiej skarpie bardzo wystawionej na wiatr



Może po prostu gęsto obsadzić na start tę skarpę?

Cytat

. A keramzyt- jak to wygląda?



Właśnie icon_smile.gif Można też ściółkować keramzytem. Małe brązowe kuleczki bardzo dobrze wtapiają się w ogród.
tylko trzeba go co jakiś czas przegrabić, by nie gromadził się między nim piasek i nie kiełkowały chwasty.
Napisano
A czy uda się zrobić rabaty bez żadnych kamyczków, kory itp? Wystarczy w miarę gęsto nasadzić?
Kora po pierwsze do mnie nie przemawia, kamyczki też słabo icon_wink.gif no ale chwastów też nie chcę...
Czy trzeba wtedy w każde wolne miejsce wsadzić rośliny okrywowe? Mam barwinek, runiankę, ale nie chcę ich wszędzie ...
Napisano
Nie wiem na ile takie zabezpieczenie ziemi przed chwastami jest poprawne bo ,...
ja stosuję łupek który mi pozostał po kopaniu studni..
Jest to sypka,czarna skała,jak jest mokra wygląda trochę jak miał węglowy...
Podsypuję tym "czymś" rośliny wokół pnia,wystarczy naprawde cienka warstwa,i wokół nic nie rośnie.

Przepuszcza to coś nawozy,wodę ...
a drzewka,rosliny mają sie nieźle .... icon_biggrin.gif

Napisano
Cytat

A czy uda się zrobić rabaty bez żadnych kamyczków, kory itp? Wystarczy w miarę gęsto nasadzić?



Oczywiście. Ważne, by posadzić rośliny gęsto, by chwasty już miejsca nie miały.
A ściółkować można sieczką słomianą, skoszoną trawą, liśćmi, kompostem.

Z okrywowych roślin: jasnota plamista, gajowiec żółty, hosty, tiarella, waldsteinia, konwalia, fiołki, bergenie, różne turzyce, dabrówka rozłogowa, cymbalaria murowa, przywrotnik ostroklapowy, kopytnik, paprocie, tawułki, brunnera, poziomkówka indyjska, serduszka wspaniała, epimedium, bodziszki (kantabryjski, korzeniasty), ciemiernik, ułudka wiosenna, kokoryczka, miodunka,

Napisano
Cytat

Nie wiem na ile takie zabezpieczenie ziemi przed chwastami jest poprawne bo ,...
ja stosuję łupek który mi pozostał po kopaniu studni..




łupek, grys, żwirek - wszystko jedno icon_smile.gif
Napisano
...a ja ściółkuję trocinami (-no wiem, że niby azot początkowo wyżerają icon_wink.gif , ale po roślinach póki co nie widzę, żeby były bardzo niezadowolone icon_lol.gif ).
Później, jeśli mam, na wierzch sypię cienką warstwę kory.
A ostatnio ściółkuję też suchymi zrębkami z rozdrabniarki ogrodowej.

Wiatr zawsze narobi spustoszenia w ogrodzie. Jeśli masz możliwość, to może spróbuj się od niego zasłonić.
Ja mam na siatce od zachodu posadzone 2 rzędy świerków kłujących. Teraz mają już ok. 15 lat i widzę wyraźną poprawę mikroklimatu.

Cześć Elfirka - zielony duchu forum icon_biggrin.gif
Na FM nie było chyba jakoś okazji się przywitać, to chociaż tutaj... icon_lol.gif icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Oczywiście. Ważne, by posadzić rośliny gęsto, by chwasty już miejsca nie miały.
A ściółkować można sieczką słomianą, skoszoną trawą, liśćmi, kompostem.

Z okrywowych roślin: jasnota plamista, gajowiec żółty, hosty, tiarella, waldsteinia, konwalia, fiołki, bergenie, różne turzyce, dabrówka rozłogowa, cymbalaria murowa, przywrotnik ostroklapowy, kopytnik, paprocie, tawułki, brunnera, poziomkówka indyjska, serduszka wspaniała, epimedium, bodziszki (kantabryjski, korzeniasty), ciemiernik, ułudka wiosenna, kokoryczka, miodunka,


Dzięki serdeczne icon_biggrin.gif
Mam dąbrówkę, konwalie, hosty i ciemierniki - tylko czy one nie wolą cienia? Można je sadzić na słonecznych rabatach?

Cześć Yeti1 - też się jakoś mijaliśmy icon_biggrin.gif
Napisano
te gatunki sa cienioznośne. Jesli na rabatach jest słońce mozna sadzić rośliny "skalniakowe" (nie górskie) - rogownicę, goździki pierzaste, macierzankę, rogownicę, floks szydlasty, niskie astry (aster dumosus), żagwin, a także niskie ekspansywne byliny: zawilec wielkokwiatowy (!), , trawy ozdobne, dzwonek skupiony, bodziszki (!) , liliowce (!), żurawki, tojeść rozesłana, szałwie,
Napisano
Cytat

te gatunki sa cienioznośne. Jesli na rabatach jest słońce mozna sadzić rośliny "skalniakowe" (nie górskie) - rogownicę, goździki pierzaste, macierzankę, rogownicę, floks szydlasty, niskie astry (aster dumosus), żagwin, a także niskie ekspansywne byliny: zawilec wielkokwiatowy (!), , trawy ozdobne, dzwonek skupiony, bodziszki (!) , liliowce (!), żurawki, tojeść rozesłana, szałwie,


Wielkie dzięki za informacje. Przydadzą się!
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Oczywiście. Ważne, by posadzić rośliny gęsto, by chwasty już miejsca nie miały.
A ściółkować można sieczką słomianą, skoszoną trawą, liśćmi, kompostem.

Z okrywowych roślin: jasnota plamista, gajowiec żółty, hosty, tiarella, waldsteinia, konwalia, fiołki, bergenie, różne turzyce, dabrówka rozłogowa, cymbalaria murowa, przywrotnik ostroklapowy, kopytnik, paprocie, tawułki, brunnera, poziomkówka indyjska, serduszka wspaniała, epimedium, bodziszki (kantabryjski, korzeniasty), ciemiernik, ułudka wiosenna, kokoryczka, miodunka,




i to jest warte zapamiętania!

narazie u mnie kora jest, bo roślinki jeszcze nie za duże...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
    • Jakieś podpowiedzi propo ewentualnego wypełnienia? Ściany mają około 3cm odchyłu od pionu
    • Cześć wszystkim Zastanawiam się nad klimatyzacją do mieszkania i trochę się gubię w tych wszystkich modelach, mocach, funkcjach itd. Mieszkanie ma około 50 m², ale wiadomo — są ściany, różne pokoje, kuchnia otwarta na salon itd.   Macie może jakieś doświadczenia z doborem klimatyzacji? Czy np. lepiej dać jedną mocniejszą jednostkę w salonie, czy osobno do każdego pomieszczenia? No i czy warto dopłacać do jakichś „bajerów” typu WiFi, jonizacja, itp., czy to tylko marketing?   Znalazłem też stronę z paroma fajnie opisanymi rzeczami (jak dobrać moc do metrażu itd.), może komuś się przyda: https://airflowklima.pl   Chętnie poznam Wasze opinie, bo temat niby prosty, ale im więcej czytam, tym bardziej się zastanawiam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...