Skocz do zawartości

kora i agrowłóknina! Pomóżcie:)


Recommended Posts

Napisano
Nadszedł ten wyczekany moment i po kawałeczku obsadzam działkęicon_smile.gif Do tej pory posadziłam sobie trzy "grządki" -przy samym domu więc są to głownie niskie iglaczki żeby nie zasłaniały domu. Sadziłam na agrowłókninie i wysypaliśmy to korą drobno mieloną. (tanio to nie wychodzi.................... icon_sad.gif ). I wszystko było fajnie ale my mieszkamy na otwartym terenie i przyszedł raz silny wiatr- i zwiało nam sporą częśc tej kory! Czy mieliście taki problem? Kora to w sumie duży koszt bo przecież taki jeden worek to odrobina- a jesli ma mi ją zwiewac........ czy jest na to sposób?
Napisano
Moja przyjaciółka właśnie z obawy, że nie nadąży tej kory uzupełniać wysypała takimi drobnymi kamyczkami. Wygladają jak polne, tylko małe. Też kosztowały sporo, ale to przynajmniej jednorazowy wydatek. Osobiście uważam, że z korą jest ładniej, ale z kamieniami też nie wygląda źle.
Napisano
Cytat

Nadszedł ten wyczekany moment i po kawałeczku obsadzam działkęicon_smile.gif Do tej pory posadziłam sobie trzy "grządki" -przy samym domu więc są to głownie niskie iglaczki żeby nie zasłaniały domu. Sadziłam na agrowłókninie i wysypaliśmy to korą drobno mieloną. (tanio to nie wychodzi.................... icon_sad.gif ). I wszystko było fajnie ale my mieszkamy na otwartym terenie i przyszedł raz silny wiatr- i zwiało nam sporą częśc tej kory! Czy mieliście taki problem? Kora to w sumie duży koszt bo przecież taki jeden worek to odrobina- a jesli ma mi ją zwiewac........ czy jest na to sposób?


Na duży wiatr raczej nie, jak kora jest wilgotna to jest cięższa i te grubiej mielone też troszkę trudniej będzie wiatrowi zwiać. Tak jak mówiła Etka można też użyć żwirku, a ja u sąsiada widziałam keramzyt też ładnie wyglądał on miał taki brązowy jak kora.
Napisano
Sucha kora jest bardzo lekka. Jeżeli pod nią leży agrowłóknina, tym szybciej przesycha (nie podsiąka woda z gruntu).
Albo trzeba stosowac korę grubo mieloną - większe kawałki są cięższe, albo sypać gruba warstwę, albo zrezygnować z agrowłókniny.
Można też ściółkować innymi materiałami: żwirem/grysem, szyszkami sosnowymi
Napisano
Cytat

na takiej lekkiej skarpie bardzo wystawionej na wiatr



Może po prostu gęsto obsadzić na start tę skarpę?

Cytat

. A keramzyt- jak to wygląda?



Właśnie icon_smile.gif Można też ściółkować keramzytem. Małe brązowe kuleczki bardzo dobrze wtapiają się w ogród.
tylko trzeba go co jakiś czas przegrabić, by nie gromadził się między nim piasek i nie kiełkowały chwasty.
Napisano
A czy uda się zrobić rabaty bez żadnych kamyczków, kory itp? Wystarczy w miarę gęsto nasadzić?
Kora po pierwsze do mnie nie przemawia, kamyczki też słabo icon_wink.gif no ale chwastów też nie chcę...
Czy trzeba wtedy w każde wolne miejsce wsadzić rośliny okrywowe? Mam barwinek, runiankę, ale nie chcę ich wszędzie ...
Napisano
Nie wiem na ile takie zabezpieczenie ziemi przed chwastami jest poprawne bo ,...
ja stosuję łupek który mi pozostał po kopaniu studni..
Jest to sypka,czarna skała,jak jest mokra wygląda trochę jak miał węglowy...
Podsypuję tym "czymś" rośliny wokół pnia,wystarczy naprawde cienka warstwa,i wokół nic nie rośnie.

Przepuszcza to coś nawozy,wodę ...
a drzewka,rosliny mają sie nieźle .... icon_biggrin.gif

Napisano
Cytat

A czy uda się zrobić rabaty bez żadnych kamyczków, kory itp? Wystarczy w miarę gęsto nasadzić?



Oczywiście. Ważne, by posadzić rośliny gęsto, by chwasty już miejsca nie miały.
A ściółkować można sieczką słomianą, skoszoną trawą, liśćmi, kompostem.

Z okrywowych roślin: jasnota plamista, gajowiec żółty, hosty, tiarella, waldsteinia, konwalia, fiołki, bergenie, różne turzyce, dabrówka rozłogowa, cymbalaria murowa, przywrotnik ostroklapowy, kopytnik, paprocie, tawułki, brunnera, poziomkówka indyjska, serduszka wspaniała, epimedium, bodziszki (kantabryjski, korzeniasty), ciemiernik, ułudka wiosenna, kokoryczka, miodunka,

Napisano
Cytat

Nie wiem na ile takie zabezpieczenie ziemi przed chwastami jest poprawne bo ,...
ja stosuję łupek który mi pozostał po kopaniu studni..




łupek, grys, żwirek - wszystko jedno icon_smile.gif
Napisano
...a ja ściółkuję trocinami (-no wiem, że niby azot początkowo wyżerają icon_wink.gif , ale po roślinach póki co nie widzę, żeby były bardzo niezadowolone icon_lol.gif ).
Później, jeśli mam, na wierzch sypię cienką warstwę kory.
A ostatnio ściółkuję też suchymi zrębkami z rozdrabniarki ogrodowej.

Wiatr zawsze narobi spustoszenia w ogrodzie. Jeśli masz możliwość, to może spróbuj się od niego zasłonić.
Ja mam na siatce od zachodu posadzone 2 rzędy świerków kłujących. Teraz mają już ok. 15 lat i widzę wyraźną poprawę mikroklimatu.

Cześć Elfirka - zielony duchu forum icon_biggrin.gif
Na FM nie było chyba jakoś okazji się przywitać, to chociaż tutaj... icon_lol.gif icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Oczywiście. Ważne, by posadzić rośliny gęsto, by chwasty już miejsca nie miały.
A ściółkować można sieczką słomianą, skoszoną trawą, liśćmi, kompostem.

Z okrywowych roślin: jasnota plamista, gajowiec żółty, hosty, tiarella, waldsteinia, konwalia, fiołki, bergenie, różne turzyce, dabrówka rozłogowa, cymbalaria murowa, przywrotnik ostroklapowy, kopytnik, paprocie, tawułki, brunnera, poziomkówka indyjska, serduszka wspaniała, epimedium, bodziszki (kantabryjski, korzeniasty), ciemiernik, ułudka wiosenna, kokoryczka, miodunka,


Dzięki serdeczne icon_biggrin.gif
Mam dąbrówkę, konwalie, hosty i ciemierniki - tylko czy one nie wolą cienia? Można je sadzić na słonecznych rabatach?

Cześć Yeti1 - też się jakoś mijaliśmy icon_biggrin.gif
Napisano
te gatunki sa cienioznośne. Jesli na rabatach jest słońce mozna sadzić rośliny "skalniakowe" (nie górskie) - rogownicę, goździki pierzaste, macierzankę, rogownicę, floks szydlasty, niskie astry (aster dumosus), żagwin, a także niskie ekspansywne byliny: zawilec wielkokwiatowy (!), , trawy ozdobne, dzwonek skupiony, bodziszki (!) , liliowce (!), żurawki, tojeść rozesłana, szałwie,
Napisano
Cytat

te gatunki sa cienioznośne. Jesli na rabatach jest słońce mozna sadzić rośliny "skalniakowe" (nie górskie) - rogownicę, goździki pierzaste, macierzankę, rogownicę, floks szydlasty, niskie astry (aster dumosus), żagwin, a także niskie ekspansywne byliny: zawilec wielkokwiatowy (!), , trawy ozdobne, dzwonek skupiony, bodziszki (!) , liliowce (!), żurawki, tojeść rozesłana, szałwie,


Wielkie dzięki za informacje. Przydadzą się!
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Oczywiście. Ważne, by posadzić rośliny gęsto, by chwasty już miejsca nie miały.
A ściółkować można sieczką słomianą, skoszoną trawą, liśćmi, kompostem.

Z okrywowych roślin: jasnota plamista, gajowiec żółty, hosty, tiarella, waldsteinia, konwalia, fiołki, bergenie, różne turzyce, dabrówka rozłogowa, cymbalaria murowa, przywrotnik ostroklapowy, kopytnik, paprocie, tawułki, brunnera, poziomkówka indyjska, serduszka wspaniała, epimedium, bodziszki (kantabryjski, korzeniasty), ciemiernik, ułudka wiosenna, kokoryczka, miodunka,




i to jest warte zapamiętania!

narazie u mnie kora jest, bo roślinki jeszcze nie za duże...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...