majster2008 Napisano 30 marca 2010 Udostępnij #1 Napisano 30 marca 2010 jak myślicie czy można wylać ławę fundamentową 35/50 za zbrojoną czterema prętami fi 12 mm na równo z ziemią czy trzeba zagłębić poniżej przemarzanie dodam że na tym postawie parterówkę mury parteru z pustaków 24 Link do komentarza
retrofood Napisano 30 marca 2010 Udostępnij #2 Napisano 30 marca 2010 Panie majster, zanim pan będzie wylewał tą ławę, niech pan ściągnie elektryka, żeby zrobił uziom fundamentowy. Albo zrób pan sam. Robi się tak:http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika..._w_budynkach,33 Link do komentarza
labas Napisano 30 marca 2010 Udostępnij #3 Napisano 30 marca 2010 Cytat jak myślicie czy można wylać ławę fundamentową 35/50 za zbrojoną czterema prętami fi 12 mm na równo z ziemią czy trzeba zagłębić poniżej przemarzanie dodam że na tym postawie parterówkę mury parteru z pustaków 24 Z ławą musisz zejść poniżej strefy przemarzania, na ławę ściana fundamentowa z bloczków i nie zapomnij o izolacji przeciwwilgociowej i termicznej i radzie Retro. Link do komentarza
majster2008 Napisano 30 marca 2010 Autor Udostępnij #4 Napisano 30 marca 2010 witam ale jak tak pomyśleć kiedyś stawiano domy na kamieniach układano kamienie na to belka drewniana i w górę tak stoją domki z murem pruskim ani izolacji ani uziomu i ludzie mieszkają zastanawiam się jaszcze nad ścianami w technologi szkieletowej wtedy fundament mógłby być mniejszy ale wciąż pozostaje jego głębokość Link do komentarza
bobiczek Napisano 30 marca 2010 Udostępnij #5 Napisano 30 marca 2010 Cytat witam ale jak tak pomyśleć kiedyś stawiano domy na kamieniach układano kamienie na to belka drewniana i w górę tak stoją domki z murem pruskim ani izolacji ani uziomu i ludzie mieszkają zastanawiam się jaszcze nad ścianami w technologi szkieletowej wtedy fundament mógłby być mniejszy ale wciąż pozostaje jego głębokość proponuję również (troszkę złośliwe więc przepraszam z góry) trzymać się starych jednak zasad budowania kamieniami i zamiast samochodu kupić konia, a zamiast papieru toaletowego - łopianPorządny i od dawna sprawdzony liść jest.............Albo Rabar.Tańszy a efekt całkiem, całkiem - ten sam prawie Ps:bez urazy Link do komentarza
acia Napisano 30 marca 2010 Udostępnij #6 Napisano 30 marca 2010 Cytat zamiast papieru toaletowego - łopianPorządny i od dawna sprawdzony liść jest.............Albo Rabar.Tańszy a efekt całkiem, całkiem - ten sam prawie Ps:bez urazy Tylko trzeba uważać, żeby ten liść wilgotny nie był bo jak poślizgu dostanie to się dopiero na głowie zatrzyma Link do komentarza
majster2008 Napisano 31 marca 2010 Autor Udostępnij #7 Napisano 31 marca 2010 witam ale się uśmiałem ja też napisze bez urazy, przepraszam, jak zwykle ktoś odpowiada kto nie rozumie o czym sie pisze psujecie te forum takimi odpowiedziami nic konkretnego i w dodatku nie na temat czy ja napisałem że chce tanio albo zaoszczędzić na fundamentach po prostu zadałem pytanie na które bobiczek oraz acia nie macie pojęcia myślę że sami stosujecie takie liście i jak widzę acia miałaś już przykry przypadek więc mam prośbę nie psujcie tego forum jeżeli nie macie wiedzy, nie umiecie zabrać głosu to po prostu nie odpowiadajcie ps. bez urazy Link do komentarza
HenoK Napisano 31 marca 2010 Udostępnij #8 Napisano 31 marca 2010 Cytat jak myślicie czy można wylać ławę fundamentową 35/50 za zbrojoną czterema prętami fi 12 mm na równo z ziemią czy trzeba zagłębić poniżej przemarzanie dodam że na tym postawie parterówkę mury parteru z pustaków 24 W niektórych wypadkach jest to najlepsze rozwiązanie. Posadowienie budynku poniżej strefy przemarzania dotyczy gruntów o właściwościach wysadzinowych. Jednak, gdy jesteśmy pewni, że takie grunty w strefie przemarzania nie występują można budynek posadowić płycej. Norma mówi tylko, że głębokość posadowienia mniejszą niż 50cm trzeba uzasadnić.Decyzja należy do projektanta Twoich fundamentów i do kierownika budowy. Link do komentarza
acia Napisano 31 marca 2010 Udostępnij #9 Napisano 31 marca 2010 Cytat witam ale się uśmiałem ja też napisze bez urazy, przepraszam, jak zwykle ktoś odpowiada kto nie rozumie o czym sie pisze psujecie te forum takimi odpowiedziami nic konkretnego i w dodatku nie na temat czy ja napisałem że chce tanio albo zaoszczędzić na fundamentach po prostu zadałem pytanie na które bobiczek oraz acia nie macie pojęcia myślę że sami stosujecie takie liście i jak widzę acia miałaś już przykry przypadek więc mam prośbę nie psujcie tego forum jeżeli nie macie wiedzy, nie umiecie zabrać głosu to po prostu nie odpowiadajcie ps. bez urazy Bez urazy ha ha ha. Link do komentarza
jętka Napisano 31 marca 2010 Udostępnij #10 Napisano 31 marca 2010 Cytat witam ale się uśmiałem ja też napisze bez urazy, przepraszam, jak zwykle ktoś odpowiada kto nie rozumie o czym sie pisze psujecie te forum takimi odpowiedziami nic konkretnego i w dodatku nie na temat czy ja napisałem że chce tanio albo zaoszczędzić na fundamentach po prostu zadałem pytanie na które bobiczek oraz acia nie macie pojęcia myślę że sami stosujecie takie liście i jak widzę acia miałaś już przykry przypadek więc mam prośbę nie psujcie tego forum jeżeli nie macie wiedzy, nie umiecie zabrać głosu to po prostu nie odpowiadajcie ps. bez urazy majster2008 obawiam się, że na tym forum nie znajdziesz odpowiedzi Rozmawialismy kiedyś na temat standardu i odpowiedzi, które dostałeś potwierdzają to co pisałam wcześniej - niewiele jest na tym forum osób budujących nietypowo. Tutaj nikt nie szuka takich rozwiązań. Może z niewiedzy, może z obawy przed kosztami. Choć wiele osób stosuje drogie rozwiązania nie mając pojęcia, że można coś zrobić inaczej i taniej. Reasumując, tworzy się taki łańcuszek - skoro sąsiad tak wybudował tzn, że jest dobrze i ja będę budował tak samo. A ostatnio forum służy jako GG i źródło darmowych gazet - ale to inna bajka A wracając do tematu, który zapodałeś napiszę (nie biorąc pod uwagę koniecznych obliczeń), że praktyczie jest to możliwe. Jakiś czas temu oglądałam stary dom drewniany - pod kątem częściowego wykorzystania i rozbudowy. Aby przekonać się jakie są fundamenty odkryliśmy część gruntu i okazało się, że dom stoi na... 3 warstwach cegieł. Inwestor zdecydował się wyburzenie. I powiem Ci, że nic złego by się nie działo gdyby nie kwestia zamontowanych (widać było, że dużo później) rur spustowych. Woda stopniowo wymywała ziemię i dom zaczął osiadać w jednym z narożników. Jednak, gdyby przemyśleć temat odwodnienia myślę, że można by było pokucić się na minimalne fundamenty.Nie jestem konstruktorem ale wg. mnie to kwestia gruntu. Odpowiednie podłoże i w nosie można mieć kwiestie przemarzania. Dlatego zdecydowałam się na płytę. Link do komentarza
acia Napisano 31 marca 2010 Udostępnij #11 Napisano 31 marca 2010 Płyta fundamentowa to zupełnie co innego niż fundament ławowy posadowiony "na gruncie", na płycie budynek osiada równomiernie (przynajmniej powinien), a w przypadku fundamentu ławowego ta kwestia wygląda jednak inaczej, podstawą zastosowania takiego fundamentu " na gruncie" jest warunek JEDNORODNEGO i NIEWYSADZENIOWEGO gruntu w innym przypadku gdy pod jedna częścią fundamentu nam zamarznie, a pod inną nie to co wtedy? Zresztą HenoK napisał wszystko w tym temacie - moim zdaniem.A tak na marginesie to najlepiej pójść do fachowca i spytać go o zdanie w konkretnym przypadku i dokładnie określić rodzaj i nośność gruntu. Link do komentarza
bobiczek Napisano 31 marca 2010 Udostępnij #12 Napisano 31 marca 2010 Cytat witam ale się uśmiałem ja też napisze bez urazy, przepraszam, jak zwykle ktoś odpowiada kto nie rozumie o czym sie pisze psujecie te forum takimi odpowiedziami nic konkretnego i w dodatku nie na temat czy ja napisałem że chce tanio albo zaoszczędzić na fundamentach po prostu zadałem pytanie na które bobiczek oraz acia nie macie pojęcia myślę że sami stosujecie takie liście i jak widzę acia miałaś już przykry przypadek więc mam prośbę nie psujcie tego forum jeżeli nie macie wiedzy, nie umiecie zabrać głosu to po prostu nie odpowiadajcie ps. bez urazy Przecież przepraszałem od razu - ale jakiej można udzielić odpowiedzi na tak postawione pytanie?Że kiedyś nie było uziomów, fundament był z kamieni i kawałek belki u góry - i stało to.Dlatego potraktowałem żartobliwie.PS:a co do mojej wiedzy budowlanej - hm..........Ja pobudowałem i mieszkam tak.Z racji pobudowania i zamieszkania, coś tam, niecoś wiem i coś tam niecoś zawsze mogę chyba doradzić - Link do komentarza
majster2008 Napisano 31 marca 2010 Autor Udostępnij #13 Napisano 31 marca 2010 witam no proszę są na tym forum ludzie z którymi chce się rozmawiać super odpowiedz jętka i Henek ja mam stary dom (mur pruski) który nie warto remontować i dlatego zdecydowałem postawić nowy dom myślałem że fundamenty są około 40cm a jak odkopałem to okazało się że jest tylko jeden kamień wielkości 30cm na tym belka itd. chce zburzyć i zrobić nowy dom od fundamentu a ten temat dałem bo myślę o murowanej parterówce a kolega projektant proponuje mi konstrukcje szkieletową i zobaczcie dziś leje się beton zbroi a tu proszę kamień obok drugi potem belka i dom stoi mój wybudowany jest 1912r prawie sto lat i jak tak patrze na ten dom to coraz bliżej jestem stawiania drewniaka co sądzicie o drewniakach kiedyś widziałem fajny post na naszym forum i jeszcze dam ciekawostkę w domu była drewniana podłoga położona na gruncie przybita do belek ktoś przeciął wzdłuż drzewo i położył jako belkę na to deski i teraz parę desek była z kornikiem ale reszta w dobrym stanie a belki które leżały w piasku są zdrowe a my dziś izolujemy ocieplamy sprzeczamy się z panem TB kto ma racje wentylacje przemarzania a tu wszędzie glina brak wentylacji i we wsi żyje kobieta ktura ma 87lat niech ktoś jej powie że w domu musi mieć wentylacje itd Link do komentarza
Gość gawel Napisano 31 marca 2010 Udostępnij #14 Napisano 31 marca 2010 Cytat jak myślicie czy można wylać ławę fundamentową 35/50 za zbrojoną czterema prętami fi 12 mm na równo z ziemią czy trzeba zagłębić poniżej przemarzanie dodam że na tym postawie parterówkę mury parteru z pustaków 24 Widziałem zalaną ławę fundamentową zagłębiona w ziemi na jakieś 50 cm, czyli w praktyce wyszła na równo z poziomem, ale potem wymurowano bardzo wysokie sciany fundamentowe i podniesiono poziom tereny i tym samym strefe przemarzania. Ja postapiłem podobnie z tym ze u mnie ławy byłu na głębokości jakichs ok 70 cm a to ze wzgledu na wysoki poziomwód gruntowych. Miałem tez mozliwośc podniesienia poziomu całej działki od 50 cm do 1m na całej powierzchni. W trakcie budowy dom wyglądał dziwnie trzeba było na taras wchodzic po drabibie na przykład ale po wyrównaniu terenu jest ok podmórówka ma 50 cm zgodnie z projektem zreszta. Ze względu na wysokie ceny materiałów(ziemi) do podwyższania terenu nie jest to rozwiąznie tanie niestety. Jeżeli jestes na etapie ław koniecznie podnies troche poziom domu jeżeli nie ma docelowej drogi/ulicy, dlatego że obecnie sa budowiane na dosc wysokim poziomie i nikt nie liczy sie z mieszkancami niestety. Link do komentarza
majster2008 Napisano 31 marca 2010 Autor Udostępnij #15 Napisano 31 marca 2010 witam jesli kogoś uraziłem to przepraszam i prosze acia i bobiczek nie można tak odrazu powarznie ja dałem ten temat poprostu dla porównania juz pisałem ale sie powturze teraz kiedyś lejemy beton ,zbroimy stalą - na kamieniu tynki gładkie - glina i to nierówno ocieplamy styropian ,wełna - glina, słoma itd,itd a pamiętacie malowanie ścian wałkiem ze wzorkiem jak ktoś dał trzy razy to ładniej acia gdybym ze wszystkim pytał fachowca to po co forum ?stare technologie też były przemyślane i też ktoś się mądrzył tak jak my teraz aż boje się pomyśleć jak wnuki przyjadą do dziadka (jeszcze nie mam) i zobaczą domek to będę wyglądał jak teraz ja i mój dom z 1912r Link do komentarza
Gość gawel Napisano 31 marca 2010 Udostępnij #16 Napisano 31 marca 2010 I o to chodzi wszystko sie zmienia technologie też. Mieszkam w kanadyjczyku juz 7 lat bardzo dobrze i niedrogo się mieszka nic się nie dzieje nie pęka nie psuje (na razie twu twu) ale oczywiście ogół inwestorów twierdzi ze ta technologia jest do niczego i że domy są tandetne. Mieszkałem kiedyś w 80 letnim drewnianym domu i nie było problemu, z reszta czy to najwazniejsze zeby dom był niezniszczalny? Wydaje mi się ze podejście do domu jako dobra uległo zmianie. Kto wie może za kilkadziesiąt lat łatwiej będzie taki kanadyjczyk zutylizować i zastąpić czymś nowoczesnym? Ciekawe jakie będzie się wtedy budowało domy może z plastiku Link do komentarza
bobiczek Napisano 31 marca 2010 Udostępnij #17 Napisano 31 marca 2010 Cytat I o to chodzi wszystko sie zmienia technologie też. Mieszkam w kanadyjczyku juz 7 lat bardzo dobrze i niedrogo się mieszka nic się nie dzieje nie pęka nie psuje (na razie twu twu) ale oczywiście ogół inwestorów twierdzi ze ta technologia jest do niczego i że domy są tandetne. Mieszkałem kiedyś w 80 letnim drewnianym domu i nie było problemu, z reszta czy to najwazniejsze zeby dom był niezniszczalny? Wydaje mi się ze podejście do domu jako dobra uległo zmianie. Kto wie może za kilkadziesiąt lat łatwiej będzie taki kanadyjczyk zutylizować i zastąpić czymś nowoczesnym? Ciekawe jakie będzie się wtedy budowało domy może z plastiku Mnie się zawsze podobał kanadyjczyk, ale zrezygnowałem ze strachu.Bo wiem że jest trudniejszy w realizacji niż murowany, a nie miałem pewności czy trafię na porządnego wykonawcę który zrobi go fachowo i bez błędów Link do komentarza
Gość gawel Napisano 31 marca 2010 Udostępnij #18 Napisano 31 marca 2010 Pewność że wszystko jest Ok to można mieć pewno po 20 latach . Co najmniej. Co by nie powiedzieć jest to bardzo ciepły dom na prawdę gdybym miał gaz to pewno bym bardzo mało zużywał. Porównywalne izolacyjnie budynki murowane choć brak logicznego uzasadnienia sa trudniejsze do ogrzania. Mam konwektory elektryczne 7kw łącznie i wystarczają w zupełności.Nie wiem czy 130m2 murowanego budynku dało by się ogrzać taką mocą. Link do komentarza
majster2008 Napisano 2 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #19 Napisano 2 kwietnia 2010 witam szczerze mówiąc to ciągle zastanawiam sie nad techniką murowanie czy szkielet Link do komentarza
majster2008 Napisano 2 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #20 Napisano 2 kwietnia 2010 Henek a powiedz czy wylanie ławy na równo z ziemią jest dobre wymiar 40/50 na piasku Link do komentarza
HenoK Napisano 2 kwietnia 2010 Udostępnij #21 Napisano 2 kwietnia 2010 Cytat Henek a powiedz czy wylanie ławy na równo z ziemią jest dobre wymiar 40/50 na piasku W pewnych sytuacjach może to być dobre, a w innych będzie to niezgodne ze sztuką budowlaną.Tak, czy inaczej powinieneś to zrobić zgodnie z projektem. Projekt musi wykonać osoba, która ma uprawnienia do projektowania. To projektant musi ocenić, czy rozwiązanie, które chcesz zastosować jest prawidłowe. Link do komentarza
majster2008 Napisano 3 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #22 Napisano 3 kwietnia 2010 Cytat W pewnych sytuacjach może to być dobre, a w innych będzie to niezgodne ze sztuką budowlaną.Tak, czy inaczej powinieneś to zrobić zgodnie z projektem. Projekt musi wykonać osoba, która ma uprawnienia do projektowania. To projektant musi ocenić, czy rozwiązanie, które chcesz zastosować jest prawidłowe. witam ja myślę że wylanie ławy fundamentowej zaczne płytko dlatego że mam piaski czyli grunt stabilny lub płytę na całość i nie będzie problemu WESOŁYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT Link do komentarza
animus Napisano 3 kwietnia 2010 Udostępnij #23 Napisano 3 kwietnia 2010 Cytat witam ja myślę że wylanie ławy fundamentowej zaczne płytko dlatego że mam piaski czyli grunt stabilny lub płytę na całość i nie będzie problemu WESOŁYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT Proszę się nie sugerować tym że ma Pan piasek jako grunt .Najważniejszy jest poziom wód gruntowych pod budynkiem .To woda jest czynnikiem ,który powoduje podnoszenie fundamentu w zimie do góry ,mróz bez wody nie jest wstanie zrobić jakiejkolwiek szkody dla budynku .Piasek jest dobrze przepuszczalnym materiałem i może dochodzić do szybkich zmian poziomu wody w gruncie jesienią , zimą przy roztopach . WESOŁYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT Link do komentarza
Orestes Napisano 6 kwietnia 2010 Udostępnij #24 Napisano 6 kwietnia 2010 jak nie zejdziesz ponizej glebokosci przemarzania lub nie zasypiesz fundamentow na wymagana wysokosc, to policz sobie ile zaoszczedzisz na kilku warstwach bloczkow a ile mozesz stracic jesli sie okaze, ze jestes na wysadzinowym grunciei nie zapomnij zebrac humusu spod podlogi coby rowniez sie w pozniejszym czasie nie zdiwica tak na marginesie, postaraj sie o dzialke z poniemieckim bunkrem i buduj do woli...... Link do komentarza
majster2008 Napisano 9 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #25 Napisano 9 kwietnia 2010 Cytat jak nie zejdziesz ponizej glebokosci przemarzania lub nie zasypiesz fundamentow na wymagana wysokosc, to policz sobie ile zaoszczedzisz na kilku warstwach bloczkow a ile mozesz stracic jesli sie okaze, ze jestes na wysadzinowym grunciei nie zapomnij zebrac humusu spod podlogi coby rowniez sie w pozniejszym czasie nie zdiwica tak na marginesie, postaraj sie o dzialke z poniemieckim bunkrem i buduj do woli...... witam skąd u ciebie myśl o bunkrze sam w nim mieszkasz ? a tak a pro po to chyba skusze się na kanadyjczyka i drugie to w Polsce buduje się poniżej przemarzania wystarczy znaleźć grunt nośny Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się