Skocz do zawartości

Za duży otwór


Recommended Posts

Napisano
Wykonawca zostawił mi otwór o 10 cm szerszy, także wyższy na drzwi wejściowe. Proszę o podpowiedz jak w tym przypadku zamontować drzwi ponieważ zostaje mi po 5cm z każdej strony icon_sad.gif Nie za dużo na piankę?? Może ktoś zetknął się z takim problemem
Gość stach
Napisano
Ościeżnicę ustaw tak, aby bok z zawiasami był o 1.5 cm (miejsce na piankę) od brzegu pozostawionego przez wykonawcę, z drugiego boku ościeżnicy (od zamka) uzupełnij materiałem podobnym do materiału, z którego jest wykonana ścianka. Ten materiał musi być dodatkowo (oprócz zaprawy, czy odpowiedniego klej) związany ze ścianą przy pomocy "kotwi" np. z gwintowanego pręta, kawałków zbrojeniówki, czy tp. Oczywiście pozostaw 1.5 cm na piankę.
Podobnie z nadprożem - można pomóc sobie pasem płyty G/K icon_biggrin.gif
Ościeżnicę zakotwić kołkami rozporowymi poprzez fabrycznie przygotowane otwory z zaslepkami, a w razie ich braku - samodzielnie wykonane otwory pod uszczelkami ościeżnicy.
Napisano
Cytat

Ościeżnicę ustaw tak, aby bok z zawiasami był o 1.5 cm (miejsce na piankę) od brzegu pozostawionego przez wykonawcę, z drugiego boku ościeżnicy (od zamka) uzupełnij materiałem podobnym do materiału, z którego jest wykonana ścianka. Ten materiał musi być dodatkowo (oprócz zaprawy, czy odpowiedniego klej) związany ze ścianą przy pomocy "kotwi" np. z gwintowanego pręta, kawałków zbrojeniówki, czy tp. Oczywiście pozostaw 1.5 cm na piankę.
Podobnie z nadprożem - można pomóc sobie pasem płyty G/K icon_biggrin.gif
Ościeżnicę zakotwić kołkami rozporowymi poprzez fabrycznie przygotowane otwory z zaslepkami, a w razie ich braku - samodzielnie wykonane otwory pod uszczelkami ościeżnicy.


Otóz to by był najłatwiejszy sposób. Ale cały problem polega na tym,że nad drzwiami jest daszek z drewna. jest dokładnie po środku otworu. Jeśli przesunę drzwi o 10 cm w bok wydaje mi się że będzie widać że nie są na środku icon_sad.gif . Myślałem żeby wstawić ościeżnice a po bokach dać dachówki (karpiówki mam kilkanaście) na klej później przykręcić na stałe i opiankować. tylko czy to dobry pomysł??
Napisano
Cytat

Należy obramować otwór drewnianymi krawędziakami (ostrugane, pomalowane) a miejsce styku z ościeżnicą zamaskować nakładkami z listew.


A taki zabieg nie spowoduje, że kiedyś jakiś złodziej wejdzie do domu razem z drzwiami? Mówiąc prosto, czy to nie będzie słaby punkt?
Gość stach
Napisano
Cytat

A taki zabieg nie spowoduje, że kiedyś jakiś złodziej wejdzie do domu razem z drzwiami? Mówiąc prosto, czy to nie będzie słaby punkt?


Aaa, to są drzwi wejściowe!!!
Listwy mocujesz do ściany dyblami - jak masz wątpliwości co do wytrzymałości to na gęsto ( co 15 - 20 cm) icon_biggrin.gif - do drewnianej listwy wkrętami pod uszczelką - może być też na gęsto - i musi trzymać.
Napisano
Cytat

A taki zabieg nie spowoduje, że kiedyś jakiś złodziej wejdzie do domu razem z drzwiami? Mówiąc prosto, czy to nie będzie słaby punkt?


A skąd złodziej miałby wiedzieć, że tak rozwiązałeś problem. Chyba, że czytuje forum BD icon_biggrin.gif
Moim zdaniem to dobry pomysł. Maskownica skutecznie zatuszuje fuszerkę.
A zamawiając następne drzwi zaproś przedsawiciela firmy do pomierzenia otworu - wtedy będziesz miał możliwość ewentualnej reklamacji icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Wykonawca zostawił mi otwór o 10 cm szerszy, także wyższy na drzwi wejściowe. Proszę o podpowiedz jak w tym przypadku zamontować drzwi ponieważ zostaje mi po 5cm z każdej strony icon_sad.gif Nie za dużo na piankę?? Może ktoś zetknął się z takim problemem



Zamów sobie drzwi na miarę np. z dębu u stolarza i po problemie icon_smile.gif
Gość stach
Napisano
Cytat

Zamów sobie drzwi na miarę np. z dębu u stolarza i po problemie icon_smile.gif


To byłoby najlepsze rozwiązanie, ale - jak się domyślam - drzwi z ościeżnicą JUŻ są, albo nie mogą być szersze o te 10 cm icon_sad.gif
Napisano
Cytat

To byłoby najlepsze rozwiązanie, ale - jak się domyślam - drzwi z ościeżnicą JUŻ są, albo nie mogą być szersze o te 10 cm icon_sad.gif



Niech zwróci lub odsprzeda drzwi .Drzwi wejściowe powinny być nieco większe od typowych wymiarów .Drzwi na zamówienie to najlepsze rozwiązanie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...