Skocz do zawartości

Za duży otwór


Recommended Posts

Napisano
Wykonawca zostawił mi otwór o 10 cm szerszy, także wyższy na drzwi wejściowe. Proszę o podpowiedz jak w tym przypadku zamontować drzwi ponieważ zostaje mi po 5cm z każdej strony icon_sad.gif Nie za dużo na piankę?? Może ktoś zetknął się z takim problemem
Gość stach
Napisano
Ościeżnicę ustaw tak, aby bok z zawiasami był o 1.5 cm (miejsce na piankę) od brzegu pozostawionego przez wykonawcę, z drugiego boku ościeżnicy (od zamka) uzupełnij materiałem podobnym do materiału, z którego jest wykonana ścianka. Ten materiał musi być dodatkowo (oprócz zaprawy, czy odpowiedniego klej) związany ze ścianą przy pomocy "kotwi" np. z gwintowanego pręta, kawałków zbrojeniówki, czy tp. Oczywiście pozostaw 1.5 cm na piankę.
Podobnie z nadprożem - można pomóc sobie pasem płyty G/K icon_biggrin.gif
Ościeżnicę zakotwić kołkami rozporowymi poprzez fabrycznie przygotowane otwory z zaslepkami, a w razie ich braku - samodzielnie wykonane otwory pod uszczelkami ościeżnicy.
Napisano
Cytat

Ościeżnicę ustaw tak, aby bok z zawiasami był o 1.5 cm (miejsce na piankę) od brzegu pozostawionego przez wykonawcę, z drugiego boku ościeżnicy (od zamka) uzupełnij materiałem podobnym do materiału, z którego jest wykonana ścianka. Ten materiał musi być dodatkowo (oprócz zaprawy, czy odpowiedniego klej) związany ze ścianą przy pomocy "kotwi" np. z gwintowanego pręta, kawałków zbrojeniówki, czy tp. Oczywiście pozostaw 1.5 cm na piankę.
Podobnie z nadprożem - można pomóc sobie pasem płyty G/K icon_biggrin.gif
Ościeżnicę zakotwić kołkami rozporowymi poprzez fabrycznie przygotowane otwory z zaslepkami, a w razie ich braku - samodzielnie wykonane otwory pod uszczelkami ościeżnicy.


Otóz to by był najłatwiejszy sposób. Ale cały problem polega na tym,że nad drzwiami jest daszek z drewna. jest dokładnie po środku otworu. Jeśli przesunę drzwi o 10 cm w bok wydaje mi się że będzie widać że nie są na środku icon_sad.gif . Myślałem żeby wstawić ościeżnice a po bokach dać dachówki (karpiówki mam kilkanaście) na klej później przykręcić na stałe i opiankować. tylko czy to dobry pomysł??
Napisano
Cytat

Należy obramować otwór drewnianymi krawędziakami (ostrugane, pomalowane) a miejsce styku z ościeżnicą zamaskować nakładkami z listew.


A taki zabieg nie spowoduje, że kiedyś jakiś złodziej wejdzie do domu razem z drzwiami? Mówiąc prosto, czy to nie będzie słaby punkt?
Gość stach
Napisano
Cytat

A taki zabieg nie spowoduje, że kiedyś jakiś złodziej wejdzie do domu razem z drzwiami? Mówiąc prosto, czy to nie będzie słaby punkt?


Aaa, to są drzwi wejściowe!!!
Listwy mocujesz do ściany dyblami - jak masz wątpliwości co do wytrzymałości to na gęsto ( co 15 - 20 cm) icon_biggrin.gif - do drewnianej listwy wkrętami pod uszczelką - może być też na gęsto - i musi trzymać.
Napisano
Cytat

A taki zabieg nie spowoduje, że kiedyś jakiś złodziej wejdzie do domu razem z drzwiami? Mówiąc prosto, czy to nie będzie słaby punkt?


A skąd złodziej miałby wiedzieć, że tak rozwiązałeś problem. Chyba, że czytuje forum BD icon_biggrin.gif
Moim zdaniem to dobry pomysł. Maskownica skutecznie zatuszuje fuszerkę.
A zamawiając następne drzwi zaproś przedsawiciela firmy do pomierzenia otworu - wtedy będziesz miał możliwość ewentualnej reklamacji icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Wykonawca zostawił mi otwór o 10 cm szerszy, także wyższy na drzwi wejściowe. Proszę o podpowiedz jak w tym przypadku zamontować drzwi ponieważ zostaje mi po 5cm z każdej strony icon_sad.gif Nie za dużo na piankę?? Może ktoś zetknął się z takim problemem



Zamów sobie drzwi na miarę np. z dębu u stolarza i po problemie icon_smile.gif
Gość stach
Napisano
Cytat

Zamów sobie drzwi na miarę np. z dębu u stolarza i po problemie icon_smile.gif


To byłoby najlepsze rozwiązanie, ale - jak się domyślam - drzwi z ościeżnicą JUŻ są, albo nie mogą być szersze o te 10 cm icon_sad.gif
Napisano
Cytat

To byłoby najlepsze rozwiązanie, ale - jak się domyślam - drzwi z ościeżnicą JUŻ są, albo nie mogą być szersze o te 10 cm icon_sad.gif



Niech zwróci lub odsprzeda drzwi .Drzwi wejściowe powinny być nieco większe od typowych wymiarów .Drzwi na zamówienie to najlepsze rozwiązanie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...