Skocz do zawartości

Opory instalacji wentylacyjnej


rafal76

Recommended Posts

Napisano
Witam

Szukalem po rożnych forach i nic konkretnego nie znalazlem. Czy sa jakies wzory na obliczanie oporow instalacji wentylacyjnej? Lub jak to sie liczy?
Napisano
Cytat

Witam

Szukalem po rożnych forach i nic konkretnego nie znalazlem. Czy sa jakies wzory na obliczanie oporow instalacji wentylacyjnej? Lub jak to sie liczy?


Tak bardzo zgrubnie to wejdź na stronę firmy Pro-vent - tam są wytyczne do projektowania
Napisano
Cytat

Witam

Szukalem po rożnych forach i nic konkretnego nie znalazlem. Czy sa jakies wzory na obliczanie oporow instalacji wentylacyjnej? Lub jak to sie liczy?


Na stronie firmy venture industries możesz sobie zamówić bezpłatny poradnik do projektowania systemów wentylacyjnych
www.venture.pl
Napisano
Cytat

Na stronie firmy venture industries możesz sobie zamówić bezpłatny poradnik do projektowania systemów wentylacyjnych
www.venture.pl


Dzięki za ciekawy trop icon_smile.gif
Napisano
Policzenie całej instalacji nie jest proste. Jeśli ktoś sam trego nigdy nie robił, to moim zdaniem lepiej zapłacić projektantowi, niż męczyć się potem ze źle zaprojektowaną wentylacją.
Napisano
Cytat

Policzenie całej instalacji nie jest proste. Jeśli ktoś sam trego nigdy nie robił, to moim zdaniem lepiej zapłacić projektantowi, niż męczyć się potem ze źle zaprojektowaną wentylacją.


a ja powiem że jest proste jak drut i żadna filozofia i naprawdę nie ma się czego bać a zapłacenie projektantowi 600 pln za policzenie wentylacji to według mnie nie jest warte tych pieniędzy
Napisano
Cytat

Projekt musi być źle wykonany! Nie ma skrzynek rozdzielczych ! Na trójnikach się nie wyreguluje i nic nie pomierzy. Poza tym mamy regulację.


to akurat prawda, założenia czy obliczenia przepływów i oporów sobie a i tak wszytko się reguluje na miejscu i tyle
Napisano
Cytat

to akurat prawda, założenia czy obliczenia przepływów i oporów sobie a i tak wszytko się reguluje na miejscu i tyle



Pani Kingo pełna zgoda - pisanie o "oporach" gdy po skrzynce mamy zima 20 m3/h na kanale a latem przy gwc 50m3/h - to zupełne niezrozumienie proporcji! Albo jak ktoś twierdzi, że przy strumieniu 20-50m3/h anemostatem czy kryzą można coś regulować??? Albo jak słyszę, ze ktoś wie jak to zmierzyć ( pomijam kwestię "po co???") . Czy ktoś wie jak zmierzyć ile m3/h jest na anemostacie???!!! w tego typu wentylacji.

Projekt i liczenie to wyłącznie wyrwanie kasy.
Napisano
Cytat

to akurat prawda, założenia czy obliczenia przepływów i oporów sobie a i tak wszytko się reguluje na miejscu i tyle



Nie do końca prawda - jeżeli nie policzy się oporów to może się okazać że punkt pracy wentylatora wyjdzie poza jego charakterystykę i układ stanie się niregulowalny badź spręż wentylatora będzie zbyt mały i będzie tylko "mielił" powietrze. Nastepną sprawą która należy policzyć jest prędkość przepływu - zbyt duża może powodować dodatkowy hałas w układzie wentylacji (szczególnie gdy zastosujemy regulację przepływu przepustnicą.
Napisano
Cytat

Nie do końca prawda - jeżeli nie policzy się oporów to może się okazać że punkt pracy wentylatora wyjdzie poza jego charakterystykę i układ stanie się niregulowalny badź spręż wentylatora będzie zbyt mały i będzie tylko "mielił" powietrze. Nastepną sprawą która należy policzyć jest prędkość przepływu - zbyt duża może powodować dodatkowy hałas w układzie wentylacji (szczególnie gdy zastosujemy regulację przepływu przepustnicą.



Szanowny Panie ! Myli Pan pojęcia.
Cytat

jeżeli nie policzy się oporów to może się okazać że punkt pracy wentylatora wyjdzie poza jego charakterystykę i układ stanie się niregulowalny badź spręż wentylatora będzie zbyt mały i będzie tylko "mielił" powietrze.

To nie dotyczy tej wentylacji!!! Przecież piszemy o wentylacji wyciągowo nadmuchowej a nie wyciągowej!
Co do hałasu - już przerabialiśmy - najcichsze są prędkości powyżej 2m3/sek do 6m3/sek'
Proszę policzyć 100 m3/h (noc /zimą) przy rozbiciu na 8 x60mm
Instrukcja montażu central montowanych w Polsce od 1991 roku! Trochę więc doświadczenia mają!!!!
Str. 5,1 http://www.bursa.pl/wentylacja_old/str-14-...nt/KATALOG2.pdf
Nawet anemostaty są stałe (bez regulacji) regulacja jest na skrzynce . Przepustnica w wentylacji świadczy, że ten kto ją wstawił nie rozumie zagadnienia. Może sobie narobię wrogów ale dodam :
-Projekt musi zawierać błędy bo nie jest oparty o skrzynkę rozdzielczą
-prędkości w kanałach 3-5m/sek (by było najciszej przy maksymalnie najkrótszym czasie przebywania powietrza w kanale i i jak najmniejszej powierzchni wewnętrznej kanałów)
-kanały powinny być miękkie (hałas)
- nie istnieje regulacja strumienia przepustnicami i anemostatami przy 15-50m3/h Tego tupu urządzenie przy tak małym przepływie działają 0/1. (otwarte zamknięte)
-

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...