Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Kochani ! Kto robiłby okno tylko do zdjęcia? Pomylono szerokość z wysokością i tego okna się inaczej nie dało zamontować... a pić się chce! Kto by to w ogóle wymyślił coś takiego, by zrobić fotomontaż?
Napisano
Cytat

I zatańczyć na rurze można icon_wink.gif


Niezłe Acia icon_smile.gif

No teraz to już tylko można dodać że te 2 balkony to wykupiły kobiety lekkich obyczajów żeby pracę powiązać z domem . icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Niezłe Acia icon_smile.gif

No teraz to już tylko można dodać że te 2 balkony to wykupiły kobiety lekkich obyczajów żeby pracę powiązać z domem . icon_lol.gif


No fakt do pracy blisko starczy na balkon i już pod latarnią icon_lol.gif
Napisano
Cytat

No fakt do pracy blisko starczy na balkon i już pod latarnią icon_lol.gif



Acia Ty to wiesz zawsze co powiedzieć icon_wink.gif

ale aż strach ogarnia od tego co fachowcy potrafią nam zmontować icon_surprised.gif
Napisano
Cytat

cd...



nie wierzę ze tak budowano drogę . Jeśli to nie jest fotomontaż to zastanawiam się gdzie był nadzór budowlany. icon_sad.gif icon_sad.gif icon_sad.gif icon_sad.gif icon_sad.gif Smutne to
Napisano
Idąc śladem takiej logiki... najlepszym zabezpieczeniem auta byłoby jego wysadzenie! Wtedy z pewnością nikt by go nie ukradł icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Idąc śladem takiej logiki... najlepszym zabezpieczeniem auta byłoby jego wysadzenie! Wtedy z pewnością nikt by go nie ukradł icon_smile.gif


Też jakiś sposób icon_smile.gif
Napisano
[quote name='animus' date='21.03.2010, 21:42 ' post='81550']
A to mieszkanie emerytowanego dyżurnego ruchu PKP


Tak też można - pojazd służbowy podjeżdża po sam balkonik, dyżurny ( może jeszcze nie emerytowany icon_biggrin.gif )
hyc przez barierkę wsiada so wagoniku i.... prosto do pracy
Napisano
Cytat

Tak też można - pojazd służbowy podjeżdża po sam balkonik, dyżurny ( może jeszcze nie emerytowany icon_biggrin.gif )
hyc przez barierkę wsiada so wagoniku i.... prosto do pracy



tylko ja mam wrażenie, że balkonik zakrywa całe tory icon_wink.gif więc może wagonik chodzi wahadłowo? podjeżdża zabiera i wraca? icon_wink.gif
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
Gość stach
Napisano
Kurczę, może będę upierdliwy, ale tak zastanawiam się i zastanawiam i nie mogę zrozumieć, dlaczego ten wątek nazwany jest "czeski błąd" icon_redface.gif
Zawsze myślałem, że czeski błąd to przestawienie kolejności liter, cyfr, przez co wyraz wychodzi nie taki, jaki miał być, a numer telefonu przestaje być prawidłowy i dzwonimy na Berdyczów, zamiast do kochanki icon_redface.gif
A tu co icon_eek.gif ???
Wariacje niedoróbkowe i błotniste, ale co one mają poprzestawiane icon_confused.gif Coś mi się poprzestawiało icon_confused.gif A może nie mnie icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Kurczę, może będę upierdliwy, ale tak zastanawiam się i zastanawiam i nie mogę zrozumieć, dlaczego ten wątek nazwany jest "czeski błąd" icon_redface.gif
Zawsze myślałem, że czeski błąd to przestawienie kolejności liter, cyfr, przez co wyraz wychodzi nie taki, jaki miał być, a numer telefonu przestaje być prawidłowy i dzwonimy na Berdyczów, zamiast do kochanki icon_redface.gif
A tu co icon_eek.gif ???
Wariacje niedoróbkowe i błotniste, ale co one mają poprzestawiane icon_confused.gif Coś mi się poprzestawiało icon_confused.gif A może nie mnie icon_rolleyes.gif


Nazwa tematu wzięła się chyba stąd, ze w pierwszym poście pokazane jest okno zamontowane - nieco inaczej. Jest przestawione i pewnie dlatego skojarzyło się panu T.B. Ot, taka moja próba zracjonalizowania (w sensie uczynienia racjonalnym).
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Nazwa tematu wzięła się chyba stąd, ze w pierwszym poście pokazane jest okno zamontowane - nieco inaczej. Jest przestawione i pewnie dlatego skojarzyło się panu T.B. Ot, taka moja próba zracjonalizowania (w sensie uczynienia racjonalnym).


Dobrze, że nie zrobiłeś czeskiego błędu!
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Zdjęcia zatopionego samochodu są zrobione w Rosji.
Ja wkleję moje prywatne miesiąc temu robione -"Poprawa Gospodarki Wodno-Ściekowej - Bytom"
Zanim nastapiła "Poprawa" to nie znaliśmy i nie wiedzieliśmy..... -:
Prawie to samo - a wiele bliżej -icon_smile.gif

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 🟩 SIATKI I PRĘTY KOMPOZYTOWE GRP – MĄDRA ALTERNATYWA DLA STALI ✅ 3x tańsze. ✅ 9x lżejsze. ✅ Bez rdzy. ✅ Z CE i ISO. Jeśli nadal zbroisz beton stalą, to wiedz, że istnieje sprawdzone i certyfikowane rozwiązanie: kompozytowe zbrojenie z włókna szklanego GRP od TROKOTEX – polskiego producenta z 40-letnim doświadczeniem. 🧱 Co oferujemy: 🔹 Siatki kompozytowe GRP – na fundamenty, wylewki, posadzki, podłogi, prefabrykaty 🔹 Pręty kompozytowe GRP (w kręgach i odcinkach) – od fi6 do fi16 mm 🔹 Produkty z certyfikatem CE, ISO 9001, ISO 14001, KOT 💪 Dlaczego kompozyt? Nie koroduje – odporność na sól, wilgoć, chemię Nie przewodzi ciepła – idealny pod ogrzewanie podłogowe Lekki – łatwy transport i montaż bez ciężkiego sprzętu Wytrzymały – nie ustępuje stalowym zamiennikom Ekonomiczny – mniej strat, niższe koszty robocizny Ekologiczny – żywotność do 100 lat, zero rdzy i strat 📦 Kup online: 👉 https://sklep.trokotex.pl/ Próbki wysyłamy GRATIS.
    • A to już zależy od zastosowanego impregnatu i efektu jaki chce uzyskać inwestor.
    • To nie przepisy się zmieniły tylko ich interpretacja.  Te zawarte w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych w tym względzie nie zmieniły się od ich przyjęcia w 2002 r. Prawie tak samo brzmiały stosowne zapisy w rozporządzeniu z roku 1994 (to też § 14), chociaż były nieco bardziej szczegółowe i lepiej sformułowane. Największe znaczenie mają więc zapisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2022 Poz. 1225, z późniejszymi zmianami).   § 14. 1. Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi związanych należy zapewnić dojście i dojazd umożliwiający dostęp do drogi publicznej, odpowiednie do przeznaczenia i sposobu ich użytkowania oraz wymagań dotyczących ochrony przeciwpożarowej, określonych w przepisach odrębnych. Szerokość jezdni stanowiącej dojazd nie może być mniejsza niż 3 m. 2. Dopuszcza się zastosowanie dojścia i dojazdu do działek budowlanych w postaci ciągu pieszo-jezdnego, pod warunkiem że ma on szerokość nie mniejszą niż 5 m, umożliwiającą ruch pieszy oraz ruch i postój pojazdów. 3. Do budynku i urządzeń z nim związanych, wymagających dojazdów, funkcję tę mogą spełniać dojścia, pod warunkiem że ich szerokość nie będzie mniejsza niż 4,5 m.   Obecnie te przepisy są przez część urzędników interpretowane w ten sposób, że zasadniczo droga prowadząca do budynku powinna mieć przynajmniej 5 m. To jest niejako punkt wyjścia. Natomiast 4,5 m dojścia to przypadek szczególny, co do którego nie ma jasnej interpretacji. Natomiast 3 m to w tej interpretacji minimalna szerokość samej jezdni, jeżeli jest ona częścią drogi, obejmującej również choćby chodnik.  Natomiast dawniej interpretowano to w ten sposób, że wystarczająca minimalna szerokość drogi wynosi 3 m i przynajmniej tyle musi mieć jej jezdnia. Na tej podstawie akceptowano drogi o szerokości 3 m. Ponadto przypominam, że w razie braku chodnika pieszy może zgodnie z prawem poruszać się po jezdni, kierowca ma zaś obowiązek zachowania w takiej sytuacji szczególnej ostrożności.   Dotychczasowe stanowisko sądów i opinie prawników przychylają się jednak do starej interpretacji, uznając 3 m za wystarczającą szerokość drogi dojazdowej. Polecam do przeczytania:   https://www.mpoia.pl/index.php/dzialalnosc/zespol-rzeczoznawcow?view=article&id=1790&catid=39 https://serwisy.gazetaprawna.pl/nieruchomosci/artykuly/1494335,jaka-szerokosc-drogi-dojazdowej-do-dzialki-nowe-prawo-budowlane.html   Generalnie stanowisko jest takie, że to właśnie § 14.1 zawierający wymóg dostosowania drogi do potrzeb, a przy tym zapewnienia jezdni o szerokości nie mniejszej niż 3 m jest podstawową ogólną regulacją. Natomiast te zawarte w kolejnych (§ 14.2 oraz § 14.3) są przypadkami szczególnymi. Na to wskazuje sama konstrukcja tego przepisu, kolejność podania wymagań. Ponadto wskazuje na to również brzmienie § 14 w wersji z roku 1994.   Jest więc podstawa, żeby odwoływać się od decyzji. Tu przepisy prawa nie są jednoznaczne, to kwestia ich interpretacji. Ewentualnie jest też możliwość wystąpienia do właściwego ministra o jednorazową zgodę o odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych. Jest tu jeszcze jedno ważne zastrzeżenie. Jeżeli w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy określono minimalną szerokość dróg dojazdowych to podważyć te zapisy będzie trudno. Samorząd ma bowiem prawo zamieścić tam wymagania ostrzejsze, niż przewidują to przepisy ogólne. Ale i tak nie jest to sytuacja bez szans, skoro przy tej drodze już są zabudowane działki. Wymóg zapewnienia szerszej drogi tylko w odniesieniu do niektórych działek prowadzi przecież w takiej sytuacji do absurdu. Ale to trudna droga i należałoby się powoływać już na tzw. klauzule generalne. PS. w załączniku umieszczam stary wariant rozporządzenia z 1994 r. Nowy zacytowałem w odpowiedzi.    WT 1994 D19950046.pdf
    • Podobno z tego co nam urzędnik dzisiaj powiedział to że od tego roku ściśle trzymają się tych 5M bo w 2024 roku jeszcze by z tym nie było problemu... Z tego co podpowiedział to napisać odwołanie i możliwe że uda się uzyskać ustępstwo od tych wytycznych i otrzymać pozytywną decyzję, muszę liczyć na trochę szczęścia
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...