Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Z tego co widzę i czytam to jest błąd w sztuce malowania. Struktura wyszła Ci dlatego że malowałeś wałkiem o długim włosiu i gęstą farbą a pasy wyszły dlatego, że malowałeś wałkiem na pół suchym i wyszły łączenia.

Cytat

Cześć, odświeżam i od razu opisuję.
Sufit zrobiony na gotowo, gruntowany gruntem śnieżki (o ile pamiętam), malowany natryskowo 2x dekoralem POLINAK PLUS. Po miesiącu od malowania stwierdziłem z żoną, że przeniesiemy sobie lampy nad stołem - więc skuwanie, malowanie jeszcze raz. Z tym, że wtedy nie pamiętałem jaką farbą malowałem i znalazłem u siebie Duluxa białego, wyszedł biały pas, bo nie ta sama farba, więc znalazłem fakturę, że to dekoral i postanowiłem przemalować cały sufit. I teraz dzielę się efektami swojej pracy.
Sufit przemalowany 6x w sumie. Za pierwszym razem sądziłem, że źle wymieszałem farbę, malowane na # zawsze dwie warstwy i wygląda to tak:

Ostatnie zdjęcie przedstawia strukturę, którą widzę jak zbliżę się do sufitu, bo ogólnie jest pomalowane w tym miejscu. Jak stanę pod takim pasem to widzę, że wszystko jest ok. Pasy pojawiają się patrząc pod światło lub ze światłem.


Tak jak mówię, w sumie przemalowane 6x. Teraz co? Wypadałoby sheetrocka, przeszpachlować te miejsca, przetrzeć siatką i co? Zagruntować wszystko czy wystarczy przemalować docelową farbą?


Napisano
Cytat

Z tego co widzę i czytam to jest błąd w sztuce malowania. Struktura wyszła Ci dlatego że malowałeś wałkiem o długim włosiu i gęstą farbą a pasy wyszły dlatego, że malowałeś wałkiem na pół suchym i wyszły łączenia.



To teraz pytanie: jak to szybko naprawić icon_smile.gif
Napisano
Cytat

To teraz pytanie: jak to szybko naprawić icon_smile.gif


przeszlifuj papierem ściernym przy lampie halogenowej , pościnasz te cycki , zagruntuj gruntem np atlasem rozcieńczonym wodą 1/1 , i pomaluj , możesz farbę też trochę rozcieńczyć , malować mokrym wałkiem często maczanym w farbie

maluj do światła , czyli do okna
Napisano (edytowany)
Cytat

przeszlifuj papierem ściernym przy lampie halogenowej , pościnasz te cycki , zagruntuj gruntem np atlasem rozcieńczonym wodą 1/1 , i pomaluj , możesz farbę też trochę rozcieńczyć , malować mokrym wałkiem często maczanym w farbie

maluj do światła , czyli do okna



Do okna czyli zaczac na koncu pokoju i jechac w stronę okna?
Równolegle do okna czyli ||| czy prostopadle do okna =
Tej struktury nie przeszpachlowac jakimś sheetrockiem?

edit:
jakbyście mi podrzucili link do tego gruntu, jaki się nada - bo się nie znam, a nie chce żeby mi czegoś w markecie wcisnęli Edytowano przez kres (zobacz historię edycji)
Napisano
Farby bym nie polecał rozcieńczać więcej aniżeli instrukcja na to pozwala.
A co do malowania to maluj mokre na mokre, znaczy się aby malując kolejny pas poprzedni był mokry, wtedy nie będzie widać "łączeń".
Co do techniki malowania wałkiem było tu już na forum pisane, ale jeżeli nie znajdziesz to w necie jest sporo aby zapoznać się.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Szanowny Panie,

polecam przeszlifowanie sufitu szlifierką do gładzi. Następnie podłoże należy dokładnie odpylić i pomalować farbą podkładową dedykowaną dla wybranej farby nawierzchniowej (rekomenduję tu zastosowanie matowej farby Śnieżka Vernissage + wałek MAGNAT 19 mm). Farbę warto nanosić grubiej i równo rozprowadzać.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...