Skocz do zawartości

Zabudowa Poddasza Na Cele Mieszkalne


Artur 24

Recommended Posts

Napisano
Witam ,

Mam sporo pytan odnosnie zabudowy poddasza na cele mieszkalne , zaczne od tego ze dom postawiony niecale 10 lat temu ,takze nie jest to stara konstrukcja.Pow to ok 92m2 z wylaczeniem schodow do niego prowadzacych ( nie wiem dokladnie ile ale wydaje mi sie ze ok 2-3m2 ) schody znajduja sie przy krawedzi koncowej pomieszczenia oraz komin na srodku pomieszczenia szerokosci okolo 2 m i glebokosci ok 1m ? ( nie znam dokladnych wymiarow poniewaz dom tesciow , dach jest dwospadowy ( ^ ) ? .Wysokosc w najwyzszym punkcie to na Moje oko od 8 -10 m.teraz najwazniejsze , ile wyniosloby ocieplenie poddasza ,( dach kladziony eternitem ) jakies docieplenie podlog wstawienie okien ( ile i gdzie ), zamontowanie kominka ( czy jest mozliwe ) .Ogolnie chodzi mi o to aby czesc do komina , w ktorej znajduje sie wejscie , byl living room , czyli jakis aneks komputerowy + salon z tv i wejsciem do lazienki , od strony komina zrobic dwa pokoje , jeden do konca komina ( sypialnia ) oraz drugi dla dziecka , i oczywiscie lazienka pomiedzy sypialnia a kominem + zabudowa wneki wynikajaca z komina w sypialni oraz + - koszta urzadzenia strychu na takim srednim poziomie( jak ogarnac ogrzewanie - centralne jest w piwnicy a bezposrednio pod kominem jest przylegajaca lazienka wiec chyba jest mozliwe podlaczenie odplywow?
Napisano
Cytat

Ktos Podpowie - Pomoze ?


Witam ,trudno cokolwiek odpowiedzieć nie widząc poddasza,ale mniej więcej ceny wyglądają tak ;ocieplenie wełną ,stelaż,płyty g-k ,malowanie to około50-55zł.za metr2 ,teraz ale ceny rosną [sama robocizna]z materiałem około120zł za m2[zależy od materiału.Zastanowił bym się nad zmianą dachu ,eternit lubi przeciekać.Docieplenie podłogi to 12-15zł.za m2[robocizna] na twoje poddasze potrzeba około 4,5m3 betonu lub jak wolisz 60*25kg,cementu i13ton piachu,oczywiście kominek i lażienka jak najbardziej .Poddasze to najcięższe z wykończeń ale najlepsze efekty bo ponury strych zamienia się w coś pięknego [w naszym przypadku ]Mamy kilka poddaszy w swoim dorobku ,może jak będe miał czas wrzuce kilka fotek
Napisano
http://www.mazury.home.pl/domki/talty/strych.jpg powiedzmy ze jest to cos w tym stylu , tylko nie ma tych belek pionowych i poziomych , ocieplenie podlogi , wyrownanie jakas wylewka samopoziomujaca w celu przygotowania pod panele itp , co do kosztow to + - ile wyniosloby wszystko powiedzmy wraz ze zmiana dachu na blache - lub dachowki , no materialy wiadomo ze takie aby bylo ok przez dluzsze lata , i jakies okna dachowe do tego ? tak do 40 000 wyjdzie bez umeblowania?
Napisano
Co do dachów to nie znam cen bo się tym nie zajmujemy ,ale metr 2 blachodachówki to około20-25 zł.położenie i obróbki nie znam cen ,okna dachowe też nie są tanie[?],a co do wylewki to robiliśmy na metrażu 60m2 i inwestor zapłacił za materiał 6000 zł. robocizna to około 12zł. za m2,dodam jeszcze ,że różnice poziomów w tym budynku były około1,5cm.Myślę, że na zakres prac jaki zaplanowałeś to te 40000zł możliwe że starczy
Napisano
Żadne dywagacje teoretyczne tu nic nie dają, należy dokładnie zaplanować adaptację. Można to zrobić tylko z architektem, ponieważ i tak trzeba uzyskać pozwolenie na budowę. bez architekta się więc nie obejdzie. Ja 5 lat temu robiłam adaptację strychu, który miał po podłodze 140 m. Wyszło z tego 63m2 (85 po podłodze). Koszt około 50 tys. Dużo prac jednak wykonaliśmy sami.

Najważniejszą kwestią to jednak prawo własności takiego domu. wierzę, ze masz doskonałe stosunki z teściami, jednak to ich własność i jak się stosunki pogorszą, to utopionej kasy nie da się odzyskać. Moje długie życie nauczyło mnie, że najpierw reguluje się prawa własności, a potem wykłada pieniądze.

Powodzenia.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Marne szanse na nieuszkodzenie paroizolacji. Myślę że w tym przypadku więcej strat niż korzyści. Teoretycznie możnaby dołożyć kolejną warstwę płyt, czyli drugi sufit, kupa roboty, bo napewno ta przestrzeń musi być czymś wypełniona, czyli np 5cm wełny o niskim współczynniku lambda. A na to też paroizolacja. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Sufit jest podwieszony na jętkach jaką metodą nie wiem, czy dobrze rozumiem wyznaczyć i wywiercić otwory i rozprowadzić od centralnego przewodu środka sufitu? A co z paroizolacją nie uszkodzę majtając tam jakimś żelastwem czy czymś w środku? A po drugie same otwory Jak zrobię to chyba przedziurawie paraizolację i będę musiał w jakiś sposób to sklejać chyba. Wybacz moje zacofanie nigdy wcześniej tego nie robiłem a chciałbym zrobić. 
    • Bardzo dziękuję!   I powiadasz, że ten wiatr gwiżdże sobie  i z gęstości, i z temperatury...   Filmik mi podesłałeś, ale chyba go nie obejrzałeś...
    • Dziękuję za odpowiedź. Czy można użyć do wymiany dachu drewna "mokrego" z tartaku, a izolację w postaci wełny szklanej rozłożyć na stropodachu a nie bezpośrednio na deskowaniu? Czy też będzie powstawał grzyb? Skłaniam się do wymiany całego dachu, bo nie za bardzo wierzę w odgrzybianie. Może się mylę. Proszę o poradę. Niestety nie znam się na tym. Wykonawca był polecony ...    
    • Czy ten sufit na fotografiach jest podwieszony czy płyty g/k są klejone do sufitu właściwego? To pytanie zasadnicze, chodzi o to czy jest przestrzeń do prowadzenia przewodów. Bo jeśli taka przestrzeń jest, to wybierasz sobie rodzaj i ilość punktów oświetleniowych, trasujesz ich położenie na suficie i rozprowadzasz przewody w tej przestrzeni. Jak to zrobić? Ano wiercisz otwory i wsuwasz stalkę tak, aby dotarła do drugiego otworu i tam ją wyciągasz.  Przewody doczepia się do stalki. Jeśli płyty g/k są przyklejane, to nie ma innego wyjścia jak wycinać w nich kanały do rozprowadzenia przewodów.     Miejsca na lampy wpuszczane w sufit określasz omijając profile konstrukcyjne (ich przebieg masz wyznaczony przez zaszpachlowane wkręty). Lampy wypuszczane odwrotnie, starasz się mocować do profili, to jest pewniejsze niż wszelkie "wynalazki" do mocowania w płycie g/k.    Jeszcze jedna uwaga. Lampy sie grzeją i przy lampach wpuszczanych w sufit ja stosowałem zabezpieczenia folii przed ciepłem w postaci zwyczajnych, ceramicznych doniczek, Trzeba je włożyć nad sufit w miejscu wpuszczanego "oczka" oświetleniowego tak, aby zmieścić ją pod folią. Przy zastosowanej wełnie mineralnej i tak nie pogorszy warunków chłodzenia lampy, a zapewni odsunięcie folii na bezpieczną odległość, aby ciepło od lampy nie powodowało filii jakiejś szkody. Otwory na wsuwanie doniczek trzeba wyciąć, a po ich włożeniu ponownie załatać, nie ma innego wyjścia.    Przy lampach wypuszczanych nie ma tego problemu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...