Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Artur 24

Zabudowa Poddasza Na Cele Mieszkalne

Recommended Posts

Witam ,

Mam sporo pytan odnosnie zabudowy poddasza na cele mieszkalne , zaczne od tego ze dom postawiony niecale 10 lat temu ,takze nie jest to stara konstrukcja.Pow to ok 92m2 z wylaczeniem schodow do niego prowadzacych ( nie wiem dokladnie ile ale wydaje mi sie ze ok 2-3m2 ) schody znajduja sie przy krawedzi koncowej pomieszczenia oraz komin na srodku pomieszczenia szerokosci okolo 2 m i glebokosci ok 1m ? ( nie znam dokladnych wymiarow poniewaz dom tesciow , dach jest dwospadowy ( ^ ) ? .Wysokosc w najwyzszym punkcie to na Moje oko od 8 -10 m.teraz najwazniejsze , ile wyniosloby ocieplenie poddasza ,( dach kladziony eternitem ) jakies docieplenie podlog wstawienie okien ( ile i gdzie ), zamontowanie kominka ( czy jest mozliwe ) .Ogolnie chodzi mi o to aby czesc do komina , w ktorej znajduje sie wejscie , byl living room , czyli jakis aneks komputerowy + salon z tv i wejsciem do lazienki , od strony komina zrobic dwa pokoje , jeden do konca komina ( sypialnia ) oraz drugi dla dziecka , i oczywiscie lazienka pomiedzy sypialnia a kominem + zabudowa wneki wynikajaca z komina w sypialni oraz + - koszta urzadzenia strychu na takim srednim poziomie( jak ogarnac ogrzewanie - centralne jest w piwnicy a bezposrednio pod kominem jest przylegajaca lazienka wiec chyba jest mozliwe podlaczenie odplywow?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ktos Podpowie - Pomoze ?


Witam ,trudno cokolwiek odpowiedzieć nie widząc poddasza,ale mniej więcej ceny wyglądają tak ;ocieplenie wełną ,stelaż,płyty g-k ,malowanie to około50-55zł.za metr2 ,teraz ale ceny rosną [sama robocizna]z materiałem około120zł za m2[zależy od materiału.Zastanowił bym się nad zmianą dachu ,eternit lubi przeciekać.Docieplenie podłogi to 12-15zł.za m2[robocizna] na twoje poddasze potrzeba około 4,5m3 betonu lub jak wolisz 60*25kg,cementu i13ton piachu,oczywiście kominek i lażienka jak najbardziej .Poddasze to najcięższe z wykończeń ale najlepsze efekty bo ponury strych zamienia się w coś pięknego [w naszym przypadku ]Mamy kilka poddaszy w swoim dorobku ,może jak będe miał czas wrzuce kilka fotek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
http://www.mazury.home.pl/domki/talty/strych.jpg powiedzmy ze jest to cos w tym stylu , tylko nie ma tych belek pionowych i poziomych , ocieplenie podlogi , wyrownanie jakas wylewka samopoziomujaca w celu przygotowania pod panele itp , co do kosztow to + - ile wyniosloby wszystko powiedzmy wraz ze zmiana dachu na blache - lub dachowki , no materialy wiadomo ze takie aby bylo ok przez dluzsze lata , i jakies okna dachowe do tego ? tak do 40 000 wyjdzie bez umeblowania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Co do dachów to nie znam cen bo się tym nie zajmujemy ,ale metr 2 blachodachówki to około20-25 zł.położenie i obróbki nie znam cen ,okna dachowe też nie są tanie[?],a co do wylewki to robiliśmy na metrażu 60m2 i inwestor zapłacił za materiał 6000 zł. robocizna to około 12zł. za m2,dodam jeszcze ,że różnice poziomów w tym budynku były około1,5cm.Myślę, że na zakres prac jaki zaplanowałeś to te 40000zł możliwe że starczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Żadne dywagacje teoretyczne tu nic nie dają, należy dokładnie zaplanować adaptację. Można to zrobić tylko z architektem, ponieważ i tak trzeba uzyskać pozwolenie na budowę. bez architekta się więc nie obejdzie. Ja 5 lat temu robiłam adaptację strychu, który miał po podłodze 140 m. Wyszło z tego 63m2 (85 po podłodze). Koszt około 50 tys. Dużo prac jednak wykonaliśmy sami.

Najważniejszą kwestią to jednak prawo własności takiego domu. wierzę, ze masz doskonałe stosunki z teściami, jednak to ich własność i jak się stosunki pogorszą, to utopionej kasy nie da się odzyskać. Moje długie życie nauczyło mnie, że najpierw reguluje się prawa własności, a potem wykłada pieniądze.

Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...