Skocz do zawartości

problem z ogrzaniem 2 piętra(góry)


Recommended Posts

Napisano
mam grzejniki aluminiowe podłączone na górze przez rozdzielacz i nawet jeśli się pali w piecu cały czas to one i tak się zapowietrzają i nie dają takiej temperatury jak powinny na dole jest gorąco a na górze ciepło a nie powinno tak być cieplej powinno być na górze najpierw to ciepło idzie na dół a potem na górę co zrobić żeby tak samo grzały jak na dole proszę o pomoc icon_cry.gif
Napisano
Cytat

mam grzejniki aluminiowe podłączone na górze przez rozdzielacz i nawet jeśli się pali w piecu cały czas to one i tak się zapowietrzają i nie dają takiej temperatury jak powinny na dole jest gorąco a na górze ciepło a nie powinno tak być cieplej powinno być na górze najpierw to ciepło idzie na dół a potem na górę co zrobić żeby tak samo grzały jak na dole proszę o pomoc icon_cry.gif




Jeżeli to tylko notoryczne zapowietrzanie się to zamontuj w najwyższym punkcie nad tymi grzejnikami

Odpowietrznik automatyczny 1/2 cala z zaworkiem.

http://www.afriso.pl/mini/odpowietrznik%2038.JPG

z tyłu za grzejnik http://fl1.shopmania.org/files/zdjecia/242...1-2~2422815.jpg
Napisano
kupiłem te odpowietrzniki i pomogło już lepiej grzeją ale chyba bede musiał dokupić kilka żeberek bo i tak słabo grzeje np
mam pokoik 2,15/4 metry i mam 10 żeberek powinno być ok ale nie jest co sądzicie?
Napisano
Cytat

kupiłem te odpowietrzniki i pomogło już lepiej grzeją ale chyba bede musiał dokupić kilka żeberek bo i tak słabo grzeje np
mam pokoik 2,15/4 metry i mam 10 żeberek powinno być ok ale nie jest co sądzicie?




Jeżeli nadal grzejnik jest niedostatecznie ciepły ,a w innych pomieszczeniach dotykając na różnych wysokościach czuje Pan że grzejniki są bardziej rozgrzane .

To problem jest jeszcze z krążeniem wody w instalacji !Czy ma Pan pompę w instalacji czy to jeszcze grawitacyjne c.o.? Woda wybiera sobie drogę o mniejszych oporach przepływu .Trzeba z kryzować instalację .Dzieje się tak wtedy gdy nie są odpowiednio dobrane średnice rur w całej instalacji .
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
A skąd w układzie tak dużo powietrza się bierze że trzeba co chwilę odpowietrzać... może tu jest problem.
Przed kryzowaniem możesz też po prostu zamykać najgorętsze grzejniki i zobaczyć czy ciepło przeniesie się na pozostałe.
To taki szybki test.
  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano
umarł wątek, a bardzo ciekawy byłem jakie będzie rozwiązanie problemu.
Trochę to nie fer ze strony autora że nas "wykorzystał" icon_smile.gif i podzielił się końcowym efektem. Sszkoda icon_sad.gif
Napisano
Cytat

umarł wątek, a bardzo ciekawy byłem jakie będzie rozwiązanie problemu.
Trochę to nie fer ze strony autora że nas "wykorzystał" icon_smile.gif i podzielił się końcowym efektem. Sszkoda icon_sad.gif



nie zauważyłam tego wątku wcześniej .... ale pierwsze co mi się nasunęło po przeczytaniu to oby nie wystąpiła sytuacja jak u mnie .... wodór w instalacji w połączeniu aluminiowych grzejników z miedzianą (częściowo-tylko przy piecu ) instalacją który zapowietrza grzejniki non stop i powoduje ich korozje od wewnątrz ...
inhibitor wlany do instalacji i automatyczne odpowietrzniki we wszystkich grzejnikach są wtedy niezbędne ...
Napisano
Cytat

wodór, wodór .....
to może wyjaśniać dlaczego autor nie odpisuje ... taki czarny żart icon_sad.gif



czarny żart to był kiedy sprawdzałam czy ten wodór w instalacji jest ....
tak sobie , profilaktycznie - aby wykluczyć tą ewentualność postanowiłam zastosować sie do zdobytej wiedzy i sprawdzić ....
więc wzięłam zapałki , odkręciłam jeszcze wtedy nie automatyczny jeno manualny odpowietrznik i przystawiłam do wylatującego z odpowietrznika .... czegoś .... zapalona zapałkę..... icon_mrgreen.gif
no i buchnął płomień jak ze znicza olimpijskiego .... mało se brwi nie opaliłam jak próbowałam to cholerstwo zdmuchnąć.... icon_lol.gif

Napisano
Cytat

czarny żart to był kiedy sprawdzałam czy ten wodór w instalacji jest ....
tak sobie , profilaktycznie - aby wykluczyć tą ewentualność postanowiłam zastosować sie do zdobytej wiedzy i sprawdzić ....
więc wzięłam zapałki , odkręciłam jeszcze wtedy nie automatyczny jeno manualny odpowietrznik i przystawiłam do wylatującego z odpowietrznika .... czegoś .... zapalona zapałkę..... icon_mrgreen.gif
no i buchnął płomień jak ze znicza olimpijskiego .... mało se brwi nie opaliłam jak próbowałam to cholerstwo zdmuchnąć.... icon_lol.gif


Przepraszam ale obsmialam sie az do lez.
Napisano
Cytat

Tyle czytania i pisania na Forum ... a takie działania.
Nieładnie !



znaczy jakie? icon_rolleyes.gif

bo jesli chodziło Ci o zrobienie mieszanej instalacji .... miedź i aluminium - oczywiście wiedziałam, że istnieje ryzyko - ale wtedy jeszcze miałam czarno na białym w instrukcji i książeczce grzejników aluminiowych (KFA) , że mogą pracować w instalacji mieszanej ...... nie wiem czy teraz się z tego wycofali, ale wtedy zezwalali ...
Napisano
Cytat

znaczy jakie? icon_rolleyes.gif


Pewnie takie, jak ten kierowca, co chciał zobaczyć czy ma benzynę w baku i przyświecił sobie zapałką icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Pewnie takie, jak ten kierowca, co chciał zobaczyć czy ma benzynę w baku i przyświecił sobie zapałką icon_rolleyes.gif



aaaa.... tooooo ..... icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif
tak , wiem .... przegięłam .... ale po kilku miesiącach odpowietrzania dzień w dzień wszystkich grzejników na poddaszu , wkurzania się że nie grzeją , wariowania instalacji , masakry z piecem .... musiałam mieć pewność..... a ja baba w gorącej wodzie kąpana jestem .... to nie czekałam na hydraulika .... jeno sama sprawdziłam icon_redface.gif
a macie inny sposób coby sprawdzić czy jest wodór w instalacji? icon_wink.gif
Napisano
Saperzy przyjeźdzają za darmo ... o ile znajdą niewybuchy. To co miałaś to taka mała tykająca bomba była. Może by uznali ...
Napisano
Cytat

Saperzy przyjeźdzają za darmo ... o ile znajdą niewybuchy. To co miałaś to taka mała tykająca bomba była. Może by uznali ...



nie popadajmy w skrajności ..... icon_wink.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...