Skocz do zawartości

problem z ogrzaniem 2 piętra(góry)


Recommended Posts

Napisano
mam grzejniki aluminiowe podłączone na górze przez rozdzielacz i nawet jeśli się pali w piecu cały czas to one i tak się zapowietrzają i nie dają takiej temperatury jak powinny na dole jest gorąco a na górze ciepło a nie powinno tak być cieplej powinno być na górze najpierw to ciepło idzie na dół a potem na górę co zrobić żeby tak samo grzały jak na dole proszę o pomoc icon_cry.gif
Napisano
Cytat

mam grzejniki aluminiowe podłączone na górze przez rozdzielacz i nawet jeśli się pali w piecu cały czas to one i tak się zapowietrzają i nie dają takiej temperatury jak powinny na dole jest gorąco a na górze ciepło a nie powinno tak być cieplej powinno być na górze najpierw to ciepło idzie na dół a potem na górę co zrobić żeby tak samo grzały jak na dole proszę o pomoc icon_cry.gif




Jeżeli to tylko notoryczne zapowietrzanie się to zamontuj w najwyższym punkcie nad tymi grzejnikami

Odpowietrznik automatyczny 1/2 cala z zaworkiem.

http://www.afriso.pl/mini/odpowietrznik%2038.JPG

z tyłu za grzejnik http://fl1.shopmania.org/files/zdjecia/242...1-2~2422815.jpg
Napisano
kupiłem te odpowietrzniki i pomogło już lepiej grzeją ale chyba bede musiał dokupić kilka żeberek bo i tak słabo grzeje np
mam pokoik 2,15/4 metry i mam 10 żeberek powinno być ok ale nie jest co sądzicie?
Napisano
Cytat

kupiłem te odpowietrzniki i pomogło już lepiej grzeją ale chyba bede musiał dokupić kilka żeberek bo i tak słabo grzeje np
mam pokoik 2,15/4 metry i mam 10 żeberek powinno być ok ale nie jest co sądzicie?




Jeżeli nadal grzejnik jest niedostatecznie ciepły ,a w innych pomieszczeniach dotykając na różnych wysokościach czuje Pan że grzejniki są bardziej rozgrzane .

To problem jest jeszcze z krążeniem wody w instalacji !Czy ma Pan pompę w instalacji czy to jeszcze grawitacyjne c.o.? Woda wybiera sobie drogę o mniejszych oporach przepływu .Trzeba z kryzować instalację .Dzieje się tak wtedy gdy nie są odpowiednio dobrane średnice rur w całej instalacji .
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
A skąd w układzie tak dużo powietrza się bierze że trzeba co chwilę odpowietrzać... może tu jest problem.
Przed kryzowaniem możesz też po prostu zamykać najgorętsze grzejniki i zobaczyć czy ciepło przeniesie się na pozostałe.
To taki szybki test.
  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano
umarł wątek, a bardzo ciekawy byłem jakie będzie rozwiązanie problemu.
Trochę to nie fer ze strony autora że nas "wykorzystał" icon_smile.gif i podzielił się końcowym efektem. Sszkoda icon_sad.gif
Napisano
Cytat

umarł wątek, a bardzo ciekawy byłem jakie będzie rozwiązanie problemu.
Trochę to nie fer ze strony autora że nas "wykorzystał" icon_smile.gif i podzielił się końcowym efektem. Sszkoda icon_sad.gif



nie zauważyłam tego wątku wcześniej .... ale pierwsze co mi się nasunęło po przeczytaniu to oby nie wystąpiła sytuacja jak u mnie .... wodór w instalacji w połączeniu aluminiowych grzejników z miedzianą (częściowo-tylko przy piecu ) instalacją który zapowietrza grzejniki non stop i powoduje ich korozje od wewnątrz ...
inhibitor wlany do instalacji i automatyczne odpowietrzniki we wszystkich grzejnikach są wtedy niezbędne ...
Napisano
Cytat

wodór, wodór .....
to może wyjaśniać dlaczego autor nie odpisuje ... taki czarny żart icon_sad.gif



czarny żart to był kiedy sprawdzałam czy ten wodór w instalacji jest ....
tak sobie , profilaktycznie - aby wykluczyć tą ewentualność postanowiłam zastosować sie do zdobytej wiedzy i sprawdzić ....
więc wzięłam zapałki , odkręciłam jeszcze wtedy nie automatyczny jeno manualny odpowietrznik i przystawiłam do wylatującego z odpowietrznika .... czegoś .... zapalona zapałkę..... icon_mrgreen.gif
no i buchnął płomień jak ze znicza olimpijskiego .... mało se brwi nie opaliłam jak próbowałam to cholerstwo zdmuchnąć.... icon_lol.gif

Napisano
Cytat

czarny żart to był kiedy sprawdzałam czy ten wodór w instalacji jest ....
tak sobie , profilaktycznie - aby wykluczyć tą ewentualność postanowiłam zastosować sie do zdobytej wiedzy i sprawdzić ....
więc wzięłam zapałki , odkręciłam jeszcze wtedy nie automatyczny jeno manualny odpowietrznik i przystawiłam do wylatującego z odpowietrznika .... czegoś .... zapalona zapałkę..... icon_mrgreen.gif
no i buchnął płomień jak ze znicza olimpijskiego .... mało se brwi nie opaliłam jak próbowałam to cholerstwo zdmuchnąć.... icon_lol.gif


Przepraszam ale obsmialam sie az do lez.
Napisano
Cytat

Tyle czytania i pisania na Forum ... a takie działania.
Nieładnie !



znaczy jakie? icon_rolleyes.gif

bo jesli chodziło Ci o zrobienie mieszanej instalacji .... miedź i aluminium - oczywiście wiedziałam, że istnieje ryzyko - ale wtedy jeszcze miałam czarno na białym w instrukcji i książeczce grzejników aluminiowych (KFA) , że mogą pracować w instalacji mieszanej ...... nie wiem czy teraz się z tego wycofali, ale wtedy zezwalali ...
Napisano
Cytat

znaczy jakie? icon_rolleyes.gif


Pewnie takie, jak ten kierowca, co chciał zobaczyć czy ma benzynę w baku i przyświecił sobie zapałką icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Pewnie takie, jak ten kierowca, co chciał zobaczyć czy ma benzynę w baku i przyświecił sobie zapałką icon_rolleyes.gif



aaaa.... tooooo ..... icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif
tak , wiem .... przegięłam .... ale po kilku miesiącach odpowietrzania dzień w dzień wszystkich grzejników na poddaszu , wkurzania się że nie grzeją , wariowania instalacji , masakry z piecem .... musiałam mieć pewność..... a ja baba w gorącej wodzie kąpana jestem .... to nie czekałam na hydraulika .... jeno sama sprawdziłam icon_redface.gif
a macie inny sposób coby sprawdzić czy jest wodór w instalacji? icon_wink.gif
Napisano
Saperzy przyjeźdzają za darmo ... o ile znajdą niewybuchy. To co miałaś to taka mała tykająca bomba była. Może by uznali ...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...