Skocz do zawartości

Slupki ogrodzenia, osadzanie...


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Bede robil ogrodzenie na dzialce, pierw slupki, fundamen i siatka.
Slupki maja byc co 2,5m, wysokosc fundamentu okolo 30cm nad poziomem gruntu, wysokosc siatki to 1,5m.

Poleccie jakiej srednicy kupic slupki by sie nie kladly, narozne oczywiscie grubsze.
Jak gleboko ponizej poziomu gruntu dac fundament i jak gleboko ponizej fundamentu osadzic slupki narozne i pozostale?
Napisano
U siebie robiłem w ziemi fundament z betonu głębokości 50 cm (wiele osób daje 30-40 cm), pręty fi 12 pomiedzy słupkami w częśći nad ziemią. Im dasz grubsze słupki, tym bardziej będą stabilne (chodzi i o średnicę i o grubość ścianki). Bież o jak największej średnicy.
Napisano
Cytat

U siebie robiłem w ziemi fundament z betonu głębokości 50 cm (wiele osób daje 30-40 cm), pręty fi 12 pomiedzy słupkami w częśći nad ziemią. Im dasz grubsze słupki, tym bardziej będą stabilne (chodzi i o średnicę i o grubość ścianki). Bież o jak największej średnicy.


50cm wysokosci calego fundamentu nad ziemia i pod ziemia, czy tylko pod ziemia?
Fi 12 to troche malo, zastanawialem sie nad 2"... a narozne jeszcze grubsze, trzeba bedzie wywazyc ich srednice do ceny bo obwod dzialki ma kolo 150m i troche tych slupkow pojdzie
Napisano
Cytat

50cm wysokosci calego fundamentu nad ziemia i pod ziemia, czy tylko pod ziemia?
Fi 12 to troche malo, zastanawialem sie nad 2"... a narozne jeszcze grubsze, trzeba bedzie wywazyc ich srednice do ceny bo obwod dzialki ma kolo 150m i troche tych slupkow pojdzie



Pod ziemią 50 cm. Nad ziemią od 40 do 80 cm (działkę mam ok 22x42 m2), jak robiłem ogrodzenie to połowa była w dużym dole, teraz po zrobieniu tymczasowej drogi (publiczna) nie ma dołu i podmurówka jest mniej więcej na tej samej wysokości.

Dawałem jeden pręt fi 12 z jednej strony słupka, drugi z drugiej (w częsci ponad ziemią) - w częsci, gdzie podmurówka była niższa. Tam gdzie była wyższa, dawałem 2x więcej. Słupki narożne możesz mieć takie same jak inne (szkoda kasy) i tak dajesz w narożnych podpory po bokach (wystarczy)
Napisano
Cytat

Witam,

Bede robil ogrodzenie na dzialce, pierw slupki, fundamen i siatka.
Slupki maja byc co 2,5m, wysokosc fundamentu okolo 30cm nad poziomem gruntu, wysokosc siatki to 1,5m.

Poleccie jakiej srednicy kupic slupki by sie nie kladly, narozne oczywiscie grubsze.
Jak gleboko ponizej poziomu gruntu dac fundament i jak gleboko ponizej fundamentu osadzic slupki narozne i pozostale?


Słupki aby się nie kładły należy zabetonować poniżej poziomu przemarzania,czyli 70-90 cm w zależności od regionu kraju.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Słupki aby się nie kładły należy zabetonować poniżej poziomu przemarzania,czyli 70-90 cm w zależności od regionu kraju.Bob icon_biggrin.gif


głębokość przemarzania jest od 90 cm do 140-150 w zależności od regionu. Ma to znaczenie przy układaniu rur. Co do słupków to prawie nikt tak głęboko nie kopie ze względu na koszty. Krótszy słupek jast tańszy a jak się go zakopie na ok. 50-60 cm, na górze da się podmurówkę i ją zazbroi to nic sie nie stanie. Mam takie ogrodzenie od 6 lat i nic sie nie dzieje. A słupki zakopywałem na głębokosci od 40 do 70 cm (poziomowałem górę słupków, miałem znaczny spadek terenu). Generalnie przyjmuje się, iż 1/3 słupka powinna być zakopana.
Napisano
Cytat

40 centymetrów to coś płytko. Ja bym jednak radził te 70 - 80.


Zgadza się, za płytko, ale dlatego, że słupek był zakopywany w dużym obniżeniu terenu i dlatego podmurówka betonowa ponad ziemia wynosiła ok. 80 cm co wystarczająco usztywniło słupek
Napisano
Cytat

głębokość przemarzania jest od 90 cm do 140-150 w zależności od regionu. Ma to znaczenie przy układaniu rur. Co do słupków to prawie nikt tak głęboko nie kopie ze względu na koszty. Krótszy słupek jast tańszy a jak się go zakopie na ok. 50-60 cm, na górze da się podmurówkę i ją zazbroi to nic sie nie stanie. Mam takie ogrodzenie od 6 lat i nic sie nie dzieje. A słupki zakopywałem na głębokosci od 40 do 70 cm (poziomowałem górę słupków, miałem znaczny spadek terenu). Generalnie przyjmuje się, iż 1/3 słupka powinna być zakopana.


Przy posadowieniu ogrodzenia mamy te same zasady co przy wykonywaniu fundamentów.Spód fundamentu ma być poniżej poziomy przemarzania gruntu.Jak mnie uczyli w szkołach to w Polsce ten poziom oscyluje od 70 do 90cm.Być może od moich czasów szkolnych klimat się oziębił ale gadają że jest na odwrót icon_biggrin.gif .Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Przy posadowieniu ogrodzenia mamy te same zasady co przy wykonywaniu fundamentów.Spód fundamentu ma być poniżej poziomy przemarzania gruntu.Jak mnie uczyli w szkołach to w Polsce ten poziom oscyluje od 70 do 90cm.Być może od moich czasów szkolnych klimat się oziębił ale gadają że jest na odwrót icon_biggrin.gif .Bob icon_biggrin.gif



Jak masz kasy za dużo to kop ile chcesz. W Twoją edukacje nie wnikam.
Napisano
Cytat

Jak masz kasy za dużo to kop ile chcesz. W Twoją edukacje nie wnikam.


Ja już mam ogrodzenie wykonane zgodnie z zasadami.Słupki z rur 2 cale zagłębiobe 20cm w betonie.Beton słupka na głębokość 70cm poniżej gruntu/środkowa Polska/.Cokół 20cm nad ziemię,30cm w glebie,zdylatowany od słupków.Bob icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...