Skocz do zawartości

Różnica poziomu wylewki dla podłóg


Recommended Posts

Napisano
u mnie to jak i wiele innych rzeczy dopilnowała firma budująca nam dom. Musieliśmy juz na etapie wylewek dokładnie powiedzieć im co będzie na podłogach, u nas są to akurat płytki i deska baltic wood na korku. Wylewki zostały dokładnie, co do milimetra wylane żeby zniwelować róznice grubości:)
Napisano
Tak jak pisze kropeczka na etapie wylewek u mnie przynajmniej ekipa po zapoznaniu się z dokładnym określeniem miejsc gdzie będą płytki, a gdzie deska barlinecka na korku uwzględniając grubość każdej z planowanych podłó wykonała wylewki co do milimetra wspomagając się oczywiście techniką z użyciem m. in. lasera.
  • 6 lata temu...
Napisano
Witam

Podepnę się do starego tematu, po co tworzyć klony.

Mam posadzkę wylaną na jednym poziomie. Będę jednak miał i parkiet i ceramikę. Jak tą różnicę poziomów zniwelować?
Dostałem radę w dwóch wersjach
1- wylać posadzkę zamopoziomującą pod miejsca gdzie będą kafelki
wady o których zostałem poinformowany
- problem z pękaniem (cienka warstwa)
- problem z przyczepnością do podłoża mimo gruntowania itd
2. klejem nadrobić (nie na całą grubość, tylko wyprowadzać wkierunku parkietu) - tu są opcję dwie
a) dać więcej kleju przy klejeniu płytek
wada - klej lubi ściągać i mogą mi siadać
b) dać dwie cieńsze warstwy kleju, przy czym drugą po przeschnięciu pierwszej
wady pewnie jakieś są, ale oprócz upiardliwości robienia to nie widzę na tą chwilę.

Prośba o rady praktyków, pewnie nie raz sie spotykaliście z takim problem. Co mówi teoria i jak sobie z tym radzicie w praktyce?
Napisano (edytowany)
Nie wiem co to "normalny" grzebień, sam mało układałem do tej pory, ale wiem że są różne icon_smile.gif
W każdym razie parkiet który mam mieć ma ok 20mm (tzn standart 22mm, ale z demobilu i raz że już był cyklinowany, a dwa że muszę na pile wyrównać i zjechać klej), kafelki które mam w tym momencie (część muszę dokupić) mają 8mm.

EDIT

Dodatm że tam jest podłogówka Edytowano przez Łosiu (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nie wiem co to "normalny" grzebień, sam mało układałem do tej pory, ale wiem że są różne icon_smile.gif
W każdym razie parkiet który mam mieć ma ok 20mm (tzn standart 22mm, ale z demobilu i raz że już był cyklinowany, a dwa że muszę na pile wyrównać i zjechać klej), kafelki które mam w tym momencie (część muszę dokupić) mają 8mm.

EDIT

Dodatm że tam jest podłogówka



Po pierwsze zrób próbę oczyszczenia kilkudziesięciu klepek i zmierz grubości jakie uzyskałeś. Stare klepki, klej + piasek - tu trudno mówić o dokładności wykonania.

Zastosowanie piły z przykładnicą jest skutecznym sposobem oczyszczania starego parkietu, ale dosyć niebezpiecznym.

Uzyskana grubość powinna być bazą - klej trochę podniesie, cykliniarka przywróci do zakładanego poziomu.

Jeżeli zakładasz 20 milimetrową grubość klepki i posiadasz 8 milimetrową płytkę, do której dołożysz spoinę grubości 2-5 mm (grzebień 8 - 10 mm przy płytce 30 x 30 cm), to pozostaje różnica od 7 do 10 mm.

Proponuję wykonać wylewkę samopoziomującą na całej powierzchni przeznaczonej pod płytki. Istniejący podkład oczyścić i zagruntować, a wylewkę wykonać zgodnie z zaleceniami na opakowaniu czy z karty technicznej z zachowaniem dokładności w dozowaniu wody. Dobrze wykonana na pewno nie popęka.

Na dzień przed wykonaniem wylewki wyłącz ogrzewanie, a włącz kilka dni po, przy montażu płytek podobnie.

Powodzenia.
Napisano
Jakiej wielkości masz te KAFELKI o grubości 8 mm? Z czego są wykonane te Twoje kafelki?
Grubość i ilość leju ściśle zależy od rozmiaru płytek.

A jak z grubsza wygląda piła z przykładnicą??? icon_redface.gif
Napisano
Cytat

Jakiej wielkości masz te KAFELKI o grubości 8 mm? Z czego są wykonane te Twoje kafelki?
Grubość i ilość leju ściśle zależy od rozmiaru płytek.

A jak z grubsza wygląda piła z przykładnicą??? icon_redface.gif



Tak z grubsza, coś w rodzaju freza z łożyskiem.
Napisano
Pozostanę w nieświadomości - Twoje wyjaśnienie nic mi nie wyjaśniło :bezradny:
Napisano
ATLAS ma w swojej ofercie klej, który równocześnie oprócz klejenia - pełni funkcję równania powierzchni. Jego warstwa może osiągać nawet 20 mm.
Na klej ten 4 i pół roku temu układałem płytki gresowe 40x40 cm na tarasie od strony południowo-zachodniej budynku, równając powierzchnię spadkową, skopaną przez wykonawcę tego tarasu. Dzięki temu, że mogłem kłaść na tak grubą warstwę, uzyskałem odpowiedni spadek płytek. Reklamacji nie było...

http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/148/...ATLAS_PLUS_MEGA

karta techniczna produktu:
http://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_2302_20141119_145942.pdf

Tym klejem możesz wyrównać różnicę w powierzchni parkietu i płytek.
Ważne jest, aby DOKŁADNIE odmierzać wodę zarobową - wtedy uzyska się odpowiednią konsystencję kleju i będzie się dobrze układało. Ale to będzie wiedział świadomy glazurnik icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Zastosowanie piły z przykładnicą jest skutecznym sposobem oczyszczania starego parkietu, ale dosyć niebezpiecznym.


Ja podobnie jak kolega Stach jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak można piłą z przykładnicą wykonać taka czynność a tym bardziej jeszcze z użyciem frezu? icon_eek.gif
Jeżeli już to piła z przykładnica ale zamiast tarczy tnącej należałoby zamontować tarczę z papierem ściernym, natomiast jeżeli chodzi o zastosowaniu freza to wtedy jest to frezarka pionowa. Tylko czyścić klepki parkietu za pomocą frezarki trzeba być wysoko ubezpieczonym icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Zastosowanie piły z przykładnicą jest skutecznym sposobem oczyszczania starego parkietu, ale dosyć niebezpiecznym.




Cytat

Tak z grubsza, coś w rodzaju freza z łożyskiem.


Jakoś nie widzę abyś Nas oświecił wytłumaczeniem co to jest za piła z przykładnicą z frezem z łożyskiem.
A podobno taki stonowany, rozsądny i światły z Ciebie fachowiec.
Napisano
Przecież to jest temat o wyrównywaniu poziomu wylewki dla podłóg... a Ty chcesz koniecznie poznać maszynowy sposób czyszczenia starych klepek parkietowych... Nie za dużo wymagasz od stosowanego i rozsądnego experta?


Napisano
Tak mnie to męczy, że spać nie mogę :smile: , a ciekawości mojej nie chce zaspokoić, a tyle zawsze ma do powiedzenia, a teraz milczy :scratching:
Napisano
Cytat

Tak z grubsza, coś w rodzaju freza z łożyskiem.


:yellowcard1: :scratching:
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Witam, to zależy jaki konkretnie produkt będzie zastosowany. Orientacyjnie można przyjąć następujace wartości: płytki ceramiczne 10 mm, panele również 10 mm, parkiet 25 mm.

Pozdrawiam
Marek Tucholski
Online Ekspert marki Lafarge
Napisano
Cytat

Przygotowanie podkładu podłogowego powinno uwzględniać konkretny rodzaj pokrycia podłogowego, gdyż różnice grubości różnych wzorów posadzek mogą być znaczne. Orientacyjnie dla płytek ceramicznych przyjmuje się i paneli laminowanych przyjmuje się grubość 10 mm, mozaiki 15 - 20 mm, parkietu 25 mm.




Cytat

Witam, to zależy jaki konkretnie produkt będzie zastosowany. Orientacyjnie można przyjąć następujace wartości: płytki ceramiczne 10 mm, panele również 10 mm, parkiet 25 mm.

Pozdrawiam
Marek Tucholski
Online Ekspert marki Lafarge


Udowodniłem wczoraj, że samozwańczy ekspert robi chałę na forum a Redakcja nie reaguje. Wykasowała mojego posta który wyjaśnił, że porady udzielane przez "eksperta" są spamem i są pisane tylko po aby siebie i firmę zareklamować.
Odpowiedź już dawnooooooooooooooooooooooooo dawnooooooooooooooooooooooo temu padła, odpowiedzi udzielił ekspert z BD.
Więc ta pisanina "eksperta" nie wiem co ma do wniesienia nowego w temacie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...