Skocz do zawartości

styrodur na schody?


Recommended Posts

Witam, mam pomiędzy piętrami w domu bardzo nierówne schody - praktycznie każdy stopień jest innego rozmiaru icon_confused.gif . Boję się robić je niejako od nowa nadlewając kolejną warstwę, bo nie wiem, czy obecna konstrukcja wytrzyma obciążenie.
Mam wobec tego pytanie, czy ktoś już próbował lub rozwiązał taki problem za pomocą styroduru?
Czy wg Was, znających się i praktykujących, jest to dobry pomysł?
Jeśli nie, to jak radzicie to zrobić?
Dziękuję za podpowiedzi! Pozdrawiam!
Link do komentarza
Cytat

Witam, mam pomiędzy piętrami w domu bardzo nierówne schody - praktycznie każdy stopień jest innego rozmiaru icon_confused.gif . Boję się robić je niejako od nowa nadlewając kolejną warstwę, bo nie wiem, czy obecna konstrukcja wytrzyma obciążenie.
Mam wobec tego pytanie, czy ktoś już próbował lub rozwiązał taki problem za pomocą styroduru?
Czy wg Was, znających się i praktykujących, jest to dobry pomysł?
Jeśli nie, to jak radzicie to zrobić?
Dziękuję za podpowiedzi! Pozdrawiam!


Suporeksem wyrównaj ,przyklej klejem do płytek .
Link do komentarza
Cytat

jakie są to różnice w nierównościach?


Jak znam życie to od 0 do paru cm ......znajdź który stopien jest najwyższy i najszerszy .....potem wykombinuj materiał np deski o wysokości najwyższego stopnia ......zaszaluj pilnując szerokości tego najszerszego stopnia wszędzie , szalunek uszczelnij na kantach i spodach delikatnie pianką montażową ...po wyschnięciu pianki poodcinaj nadmiar i zalej szalunki masą samopoziomującą tylko że cementową ...oczywiście przed całą operacją wszystko odkurz i zagruntuj , jeszcze przed szalowaniem . Trochę to skomplikowane ...a może i nie ,...przynajmniej dla mnie , ja już kilka takich schodów mam zrobionych po ludziach .

Jeżeli nierówności są niewielkie np do 1- 1,5 cm to idzie to zrobić klejem i płytkami od razu , ale to jest mordęga równać na kleju ....nie polecam .
Link do komentarza
Wyrównanie wysokości schodów wymaga korekty wszystkich stopni, gdyż podwyższenie jednego spowoduje obniżenie następnego. Z reguły konieczne będzie dostawienie stopnia najniższego lub likwidacja najwyższego, gdy różnice w wysokości są znaczne. Jako bazę do rozmierzenia należy przyjąć najniższy stopień i według jego wysokości rozmierzyć pozostałe.

Przy konieczności nałożenia grubej warstwy wyrównującej można posłużyć się płytkami z betonu komórkowego lub drewnianymi stopniami mocowanymi do listew o odpowiednio dobranej grubości.
Link do komentarza
Cytat

Jak znam życie to od 0 do paru cm ......znajdź który stopien jest najwyższy i najszerszy .....potem wykombinuj materiał np deski o wysokości najwyższego stopnia ......zaszaluj pilnując szerokości tego najszerszego stopnia wszędzie , szalunek uszczelnij na kantach i spodach delikatnie pianką montażową ...po wyschnięciu pianki poodcinaj nadmiar i zalej szalunki masą samopoziomującą tylko że cementową ...oczywiście przed całą operacją wszystko odkurz i zagruntuj , jeszcze przed szalowaniem . Trochę to skomplikowane ...a może i nie ,...przynajmniej dla mnie , ja już kilka takich schodów mam zrobionych po ludziach .

Jeżeli nierówności są niewielkie np do 1- 1,5 cm to idzie to zrobić klejem i płytkami od razu , ale to jest mordęga równać na kleju ....nie polecam .



Bardzo dziękuję za wszystkie porady i tak myślę, że jak już się za to wezmę, to chyba wybiorę wersję Joksa = szalowanie i zalewanie. Będę musiał tylko trochę pomierzyć i pobawić się, by wcześniej wyliczyć, jak bardzo to obciąży schody. W sumie, to chciałem uciec od takiego wyrównywania z wylewką ze wględu na wagę, więc i pozostałem rady i pomysły rozważę.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi! Pozdrawiam!
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...