Skocz do zawartości

Styropian ułożony na zagęszczonym piasku i na to zbrojony chudziak w garażu.


Damiano88

Recommended Posts

Witam,

Mam takie pytanie:

W garażu chcę dać styropian eps200 2x 4cm pod zbrojoną płytę 8cm-10cm siatką z druta 6mm. Pod styropian folia i podsypka piaskowa 30cm-35cm zagęszczona maszyną.

Czy ta płyta może już być w takim zastosowaniu zamiast wylewki i na nią potem tylko ułożę sobie płytki ?
Czy z racji zastosowania styropianu pod tą płytą nie będzie ona pękać lub płytki na niej ?
Jest różnica jeśli dam tej płyty 10cm zamiast 8cm czy to nic nie zmienia i 8cm jest wystarczające ?
Jako dylatację wystarczy jak wywinę folię na ściany fundamentowe czy zastosować na bokach styropian np. 1cm ?


Z góry dziękuję za wszelkie porady. Edytowano przez Damiano88 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Garaż ma być ogrzewany?
Przylega do domu, czy jest wolnostojący?
Kilku kolegów zwracało uwagę, że lepiej jest - i dla samochodu (mniej warunków do rozwoju korozji) - jeśli garażowa podłoga jest nieizolowana termicznie od Matki Ziemi... Ocieplone/izolowane ściany i dobre drzwi wystarczająco zabezpieczają przed wymrożeniem wnętrza garażu.
Link do komentarza
Cytat

Czy ta płyta może już być w takim zastosowaniu zamiast wylewki i na nią potem tylko ułożę sobie płytki ?



Myślę że nie.
Podejrzewam że przed wylaniem płyt - gdybyś zrobił ten styropian, zazbroił i zafoliował - spokojnie można byłoby kafle kłaść.
Ale teraz musisz niestety dać te 8cm na górę i dozbroić dla pewności.
Z mojego doświadczenia.
Dylatowałem styropianem - i w tych miejscach mam popękane kafle.
Czyli nie wolno robić przerwy w izolacji.
Na szczęście tylko w jednym miejscu tak zrobiłem (próg - przejście z kuchni do salonu)

Cytat

Witam,

Mam takie pytanie:

W garażu chcę dać styropian eps200 2x 4cm pod zbrojoną płytę 8cm-10cm siatką z druta 6mm. Pod styropian folia i podsypka piaskowa 30cm-35cm zagęszczona maszyną.



Pomyśl o położeniu w garażu na gruncie kostki brukowej.
Wsiąka sobie spokojnie śnieg z samochodu zimą, latem odparuje, nie ma problemu z nadmierną wilgocią.
Ja bym dzisiaj tak zrobił.
Wylana wykafelkowana płyta - bez odwodnień wyprowadzonych - jest do bani.
Stoi woda z solą pozbieraną z drogi podczas przejazdu.
Przemyśl Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Witam,

Mam takie pytanie:

W garażu chcę dać styropian eps200 2x 4cm pod zbrojoną płytę 8cm-10cm siatką z druta 6mm. Pod styropian folia i podsypka piaskowa 30cm-35cm zagęszczona maszyną.

Czy ta płyta może już być w takim zastosowaniu zamiast wylewki i na nią potem tylko ułożę sobie płytki ?
Czy z racji zastosowania styropianu pod tą płytą nie będzie ona pękać lub płytki na niej ?
Jest różnica jeśli dam tej płyty 10cm zamiast 8cm czy to nic nie zmienia i 8cm jest wystarczające ?
Jako dylatację wystarczy jak wywinę folię na ściany fundamentowe czy zastosować na bokach styropian np. 1cm ?


Z góry dziękuję za wszelkie porady.


Pomysł dobry, widzę że nie oszczędzasz, więc będzie ok. jeżeli zachowasz podstawowe zasady.
- beton jak pisał poprzednik C 20/25 a jeszcze lepiej 25/30 i nie z miksokreta tylko z "gruszki", zagęszczony odpowiednio do możliwości zagęszczenia na styropianie, zatarty i zapięlęgnowany (okryty folią przez kilka dni).
- grubość odwrotna do jakości betonu - 8 cm to 25/30, całość zazbrojona jak pisałeś.
- dylatacje przyścienne taśmą z pianki, jeżeli planujesz płytki może być cienki styropian.
- przed układaniem płytek - szczególnie większych - zadbaj o równomierne wysuszenie podkładu betonowego. Płyta betonowa nawet zbrojona, dopóki nie uzyska równomiernej wilgotności układa się powierzchniowo, a wówczas duże płytki mogą popękać, szczególnie przy brzegach.

Usługi ciepłownicze "Matki Ziemi" można wykorzystać, jednak trzeba by wykonać dosyć głęboki kanał z dobrą hydroizolacją, co by emitował ciepłem, bez możliwości emisji wilgoci.

Pozdrawiam. Edytowano przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, są mi bardzo pomocne !

Już wyjaśniam co jest problemem i dlaczego tak chce zrobić.

Ławę fundamentową miałem wykopaną nie w poziomie, potem okazało się, że muszę się jednak obniżyć znacząco z wjazdem do garażu przez co jedna ława fundamentowa jest dość nisko i muszę zrobić przed zimą płytę i ją docieplić - dlatego taki pomysł, choć może nie najlepszy.

Kostka jest fajnym pomysłem lecz niestety już to nie przejdzie teraz, w sumie sam układam kostki w garażach i o tym nie pomyślałem ale trudno nie będę się rozczulał teraz nad tym, muszę zrobić dobrze to co mogę zrobić i nie zepsuć tego.

Jeszcze raz napiszę:

- jest już zagęszczony piasek 30-35 ( zagęszczałem na mokro ).
- Na to folia 0,2mm dana podwójnie, bo taka mi zbywa akurat na budowie.
- Styropian Polstyr EPS200 0,034 W/mk 2x4cm.
- płyta 10cm, zbrojona siatkami z druta 6mm żebrowanego.
- w koło jako dylatacja styropian 1cm ( już taki kupiłem i pociąłem na paski )

Na zimę chcę to przykryć folią i jeszcze może pod nią rzucę jakiś styropian na to, bo resztę robię dopiero w przyszłym roku.

Garaż w projekcie jest ogrzewany ale sam jeszcze nie wiem czy będę go chciał ogrzewać...raczej nie.
Garaż jest przyłączony do domu jedną ścianą na której jest już styropian 8cm, który po części będzie taż dylatacją na jednej ścianie.


Płytę chce ściągnąć na rurkach czy też profilach już na równo w miarę możliwości z odpowiednim spadem, tak by potem w przyszłości kiedyś sobie ułożyć na niej płytki - tak to widzę na dzień dzisiejszy...


Nie ukrywam, że szukam oszczędności na budowie, bo robię wszystko systemem gospodarczym ale chcę oszczędzać z głową. W tym wypadku naprawiam poniekąd mój błąd na etapie kopania ławy no ale po co mam potem bez sensu znów robić wylewkę w dodatku że to tylko garaż, dlatego chcę sobie to trochę ułatwić.

Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Rozwiązałem mój problem w następujący sposób.

Zagęściłem piasek na mokro, położyłem folie, wylałem płytę ok. 8cm, na bokach ścian dałem styropian 1cm i teraz na to położę styropian oraz zrobię zbrojoną wylewkę.

Na zimę położyłem na płycie styropian i przykryłem folią - jak na razie nic się nie stało więc myślę, że nie będzie problemów. Edytowano przez Damiano88 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Wylewki jeszcze nie robiłem i styropianu nie dawałem. Teraz na płytę chcę dać folię, styropian i na to wylewkę zbrojoną - Tak po prostu mam w projekcie.
Ścianę fundamentową mam ocieploną od zewnątrz, wylewka będzie dochodzić do wewnętrznej strony tej ściany fundamentowej a ta część która będzie za bramą wjazdową to jest góra ściany fundamentowej nie planuję już na nią dawać wylewki, dam po prostu płytkę albo skuję trochę ściany i dojadę do bramy z zewnątrz kostką.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...