Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Damiano88

Styropian ułożony na zagęszczonym piasku i na to zbrojony chudziak w garażu.

Recommended Posts

Witam,

Mam takie pytanie:

W garażu chcę dać styropian eps200 2x 4cm pod zbrojoną płytę 8cm-10cm siatką z druta 6mm. Pod styropian folia i podsypka piaskowa 30cm-35cm zagęszczona maszyną.

Czy ta płyta może już być w takim zastosowaniu zamiast wylewki i na nią potem tylko ułożę sobie płytki ?
Czy z racji zastosowania styropianu pod tą płytą nie będzie ona pękać lub płytki na niej ?
Jest różnica jeśli dam tej płyty 10cm zamiast 8cm czy to nic nie zmienia i 8cm jest wystarczające ?
Jako dylatację wystarczy jak wywinę folię na ściany fundamentowe czy zastosować na bokach styropian np. 1cm ?


Z góry dziękuję za wszelkie porady. Edytowano przez Damiano88 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
O stabilności podłogi zadecyduje przede wszystkim wytrzymałość użytego betonu - powinien być klasy B20 - B25 i grubości min. 10 cm. Dylatacje mogą być z folii, ale lepiej jeśli zapewni się elastyczne połączenie podłogi ze ścianami np, przy użyciu taśmy brzegowej, pasków styropianu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach
Garaż ma być ogrzewany?
Przylega do domu, czy jest wolnostojący?
Kilku kolegów zwracało uwagę, że lepiej jest - i dla samochodu (mniej warunków do rozwoju korozji) - jeśli garażowa podłoga jest nieizolowana termicznie od Matki Ziemi... Ocieplone/izolowane ściany i dobre drzwi wystarczająco zabezpieczają przed wymrożeniem wnętrza garażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czy ta płyta może już być w takim zastosowaniu zamiast wylewki i na nią potem tylko ułożę sobie płytki ?



Myślę że nie.
Podejrzewam że przed wylaniem płyt - gdybyś zrobił ten styropian, zazbroił i zafoliował - spokojnie można byłoby kafle kłaść.
Ale teraz musisz niestety dać te 8cm na górę i dozbroić dla pewności.
Z mojego doświadczenia.
Dylatowałem styropianem - i w tych miejscach mam popękane kafle.
Czyli nie wolno robić przerwy w izolacji.
Na szczęście tylko w jednym miejscu tak zrobiłem (próg - przejście z kuchni do salonu)

Cytat

Witam,

Mam takie pytanie:

W garażu chcę dać styropian eps200 2x 4cm pod zbrojoną płytę 8cm-10cm siatką z druta 6mm. Pod styropian folia i podsypka piaskowa 30cm-35cm zagęszczona maszyną.



Pomyśl o położeniu w garażu na gruncie kostki brukowej.
Wsiąka sobie spokojnie śnieg z samochodu zimą, latem odparuje, nie ma problemu z nadmierną wilgocią.
Ja bym dzisiaj tak zrobił.
Wylana wykafelkowana płyta - bez odwodnień wyprowadzonych - jest do bani.
Stoi woda z solą pozbieraną z drogi podczas przejazdu.
Przemyśl Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam,

Mam takie pytanie:

W garażu chcę dać styropian eps200 2x 4cm pod zbrojoną płytę 8cm-10cm siatką z druta 6mm. Pod styropian folia i podsypka piaskowa 30cm-35cm zagęszczona maszyną.

Czy ta płyta może już być w takim zastosowaniu zamiast wylewki i na nią potem tylko ułożę sobie płytki ?
Czy z racji zastosowania styropianu pod tą płytą nie będzie ona pękać lub płytki na niej ?
Jest różnica jeśli dam tej płyty 10cm zamiast 8cm czy to nic nie zmienia i 8cm jest wystarczające ?
Jako dylatację wystarczy jak wywinę folię na ściany fundamentowe czy zastosować na bokach styropian np. 1cm ?


Z góry dziękuję za wszelkie porady.


Pomysł dobry, widzę że nie oszczędzasz, więc będzie ok. jeżeli zachowasz podstawowe zasady.
- beton jak pisał poprzednik C 20/25 a jeszcze lepiej 25/30 i nie z miksokreta tylko z "gruszki", zagęszczony odpowiednio do możliwości zagęszczenia na styropianie, zatarty i zapięlęgnowany (okryty folią przez kilka dni).
- grubość odwrotna do jakości betonu - 8 cm to 25/30, całość zazbrojona jak pisałeś.
- dylatacje przyścienne taśmą z pianki, jeżeli planujesz płytki może być cienki styropian.
- przed układaniem płytek - szczególnie większych - zadbaj o równomierne wysuszenie podkładu betonowego. Płyta betonowa nawet zbrojona, dopóki nie uzyska równomiernej wilgotności układa się powierzchniowo, a wówczas duże płytki mogą popękać, szczególnie przy brzegach.

Usługi ciepłownicze "Matki Ziemi" można wykorzystać, jednak trzeba by wykonać dosyć głęboki kanał z dobrą hydroizolacją, co by emitował ciepłem, bez możliwości emisji wilgoci.

Pozdrawiam. Edytowano przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, są mi bardzo pomocne !

Już wyjaśniam co jest problemem i dlaczego tak chce zrobić.

Ławę fundamentową miałem wykopaną nie w poziomie, potem okazało się, że muszę się jednak obniżyć znacząco z wjazdem do garażu przez co jedna ława fundamentowa jest dość nisko i muszę zrobić przed zimą płytę i ją docieplić - dlatego taki pomysł, choć może nie najlepszy.

Kostka jest fajnym pomysłem lecz niestety już to nie przejdzie teraz, w sumie sam układam kostki w garażach i o tym nie pomyślałem ale trudno nie będę się rozczulał teraz nad tym, muszę zrobić dobrze to co mogę zrobić i nie zepsuć tego.

Jeszcze raz napiszę:

- jest już zagęszczony piasek 30-35 ( zagęszczałem na mokro ).
- Na to folia 0,2mm dana podwójnie, bo taka mi zbywa akurat na budowie.
- Styropian Polstyr EPS200 0,034 W/mk 2x4cm.
- płyta 10cm, zbrojona siatkami z druta 6mm żebrowanego.
- w koło jako dylatacja styropian 1cm ( już taki kupiłem i pociąłem na paski )

Na zimę chcę to przykryć folią i jeszcze może pod nią rzucę jakiś styropian na to, bo resztę robię dopiero w przyszłym roku.

Garaż w projekcie jest ogrzewany ale sam jeszcze nie wiem czy będę go chciał ogrzewać...raczej nie.
Garaż jest przyłączony do domu jedną ścianą na której jest już styropian 8cm, który po części będzie taż dylatacją na jednej ścianie.


Płytę chce ściągnąć na rurkach czy też profilach już na równo w miarę możliwości z odpowiednim spadem, tak by potem w przyszłości kiedyś sobie ułożyć na niej płytki - tak to widzę na dzień dzisiejszy...


Nie ukrywam, że szukam oszczędności na budowie, bo robię wszystko systemem gospodarczym ale chcę oszczędzać z głową. W tym wypadku naprawiam poniekąd mój błąd na etapie kopania ławy no ale po co mam potem bez sensu znów robić wylewkę w dodatku że to tylko garaż, dlatego chcę sobie to trochę ułatwić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rozwiązałem mój problem w następujący sposób.

Zagęściłem piasek na mokro, położyłem folie, wylałem płytę ok. 8cm, na bokach ścian dałem styropian 1cm i teraz na to położę styropian oraz zrobię zbrojoną wylewkę.

Na zimę położyłem na płycie styropian i przykryłem folią - jak na razie nic się nie stało więc myślę, że nie będzie problemów. Edytowano przez Damiano88 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Garaż będziesz ogrzewał ?



Raczej nie przewiduje ogrzewania w garażu a jeśli już to w jakimś niewielkim stopniu by tylko przełamać powietrze by nie było zimą bardzo chłodno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To dlaczego dawałeś styro w podłogę ?

Jak rozwiązałeś problem przemarzania wylewki , dawałeś przy bramie styrodur czy coś aby ją oddzielić od dworu ? czy wylałeś ją do samego końca ?
Masz fotki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wylewki jeszcze nie robiłem i styropianu nie dawałem. Teraz na płytę chcę dać folię, styropian i na to wylewkę zbrojoną - Tak po prostu mam w projekcie.
Ścianę fundamentową mam ocieploną od zewnątrz, wylewka będzie dochodzić do wewnętrznej strony tej ściany fundamentowej a ta część która będzie za bramą wjazdową to jest góra ściany fundamentowej nie planuję już na nią dawać wylewki, dam po prostu płytkę albo skuję trochę ściany i dojadę do bramy z zewnątrz kostką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Chciałbym się zapytać czy zgodnie z uchwałą mojej gminy mogę postawić na działce o przeznaczeniu US garaż? Dodam, że na działce nie mam żadnej innej budowli. Oczywiście postawić przy założeniu, że spełnię wszystkie kryteria wyszczególnione w cytowanej poniżej uchwale.    § 16. 1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem "US" ustala się przeznaczenie: 1) podstawowe - usługi sportu lub rekreacji; 2) uzupełniające - usługi gastronomii, handlu, turystyki, hotelarstwa, zdrowia, zieleń urządzona, obiekty małej architektury. 2. Na terenie, o którym mowa w ust.1: 1) usługi uzupełniające nie mogą przekroczyć 50% powierzchni terenu przeznaczenia podstawowego; 2) dopuszcza się realizację obiektów mieszkaniowych jako uzupełnienia zabudowy podstawowej pod warunkiem iż powierzchnia użytkowa mieszkań nie będzie przekraczać 30% powierzchni użytkowej obiektów usługowych a mieszkania będą miały charakter mieszkań służbowych dla zarządców lub właścicieli obiektów; 3) dopuszcza się obiekty małej architektury; 4) dopuszcza się lokalizację obiektów towarzyszących zabudowie podstawowej jak: urządzenia infrastruktury technicznej (przepompownie ścieków, trafostacje itp. zlokalizowane w obiektach budowlanych, a także obiekty gospodarcze, garaże; 5) dopuszcza się poszerzanie ulic publicznych i publicznych przejść pieszych, wydzielanie dróg wewnętrznych, ciągów pieszych i rowerowych, miejsc postojowych oraz sieci infrastruktury technicznej oraz związane z nimi urządzeń, przy czym użytkowanie to nie powinno zająć więcej niż 30% powierzchni terenu. 3. W zakresie parametrów i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym linii zabudowy, gabarytów obiektów i wskaźników intensywności zabudowy ustala się: 1) powierzchnia zabudowy w stosunku do powierzchni działki nie może przekroczyć 30%; 2) powierzchnia terenu biologicznie czynna powinna zajmować co najmniej 50% powierzchni działki; 3) liczba kondygnacji nadziemnych budynków nie może przekraczać trzech, w tym użytkowe poddasze; 4) wysokość budynków mierzona od poziomu terenu do najwyższego punktu dachu nie może przekraczać 12 m; 5) dach wielospadowe o nachyleniu połaci od 35° do 45°; kryty dachówką ceramiczną lub materiałem dachówkopodobnym; 6) dopuszcza się wzbogacenie formy dachu poprzez wprowadzenie świetlików, lukarn itp.; 7) budynki gospodarcze i wolno stojące garaże mogą być wyłącznie parterowe i winny mieć formę dachu odpowiadającą formie dachu budynku mieszkalnego; 8) linia zabudowy nieprzekraczalna w odległości min 5 m od linii rozgraniczającej drogę w tym także dróg wewnętrznych; 9) zapewnić stanowiska postojowe zgodnie ze wskaźnikiem: a) 1 stanowisko na mieszkanie, b) 1 stanowisko na każde 30 m2 usług.   Dziękuję za pomoc w tej kwestii. 
    • Najsłabszy z wodnych jest akrylowy. Ten Sadoin lakier do parkietów  jest uretanowo-akrylowy czyli półtwardy.   To jest jeszcze za miękkie na podłogę. Jak ma to być lakier wodny to tylko poliuretanowy, bo z wodnych najtwardszy.   BONA MEGA Lakier wodny poliuretanowy Odporność na ścieranie: ~5 mg/100 obrotów (SIS 923509) https://allegro.pl/oferta/bona-mega-polysk-5l-warszawa-7239050397   Z delikatnym wydzielaniem zapachu są też lakiery uretanowo-alkidowe V33 Lakier do parkietu o wysokiej wytrzymałości https://www.leroymerlin.pl/podlogi-drewniane-boazerie/srodki-do-podlog-z-drewna/lakiery-do-parkietu/lakier-do-parkietu-o-wysokiej-wytrzymalosci-5-l-bezbarwny-satyna-v33,p38699,l217.html     SADOLIN PROFESJONALNY LAKIER DO PARKIETÓW https://allegro.pl/oferta/sadolin-lakier-profesjonalny-polysk-5l-parkietu-du-8652562731  
    • Witam. Proszę o poradę. Jesteśmy w trakcie rozbudowy domu. Dobudowa piętra, budynek z lat 70tych.. mury, które były na strychu(ok 1,5m) zostaja i do tego będzie dalej szła dobudowa. W projekcie w salonie mamy ujęte drzwi balkonowe(balkonu nie będzie tylko po prostu duże okno i ewentualnie barierka). Salon ma 20m4 więc żona sobie nie wyobraża żeby nie było drzwi balkonowych od podłogi w górę. Szerokość tych drzwi balkonowych ma wynosić 240 i kończą się przy samym rogu ściany zewnętrznej(gdzie indziej już nie ma możliwości, to jest jedyne miejsce gdzie może być jakakolwiek dziura). Nasz Bob budowniczy zaproponował nam aby zamiast tych drzwi balkonowych zrobić zwykłe okno z parapetem, nie takie od podłogi w górę, bo po: 1. Musiałby wykuć dziurę na to okno balkonowe i nie mógłby wtedy wykonać ciągłości wieńca. 2. Okno balkonowe przy samym rogu ściany jest tym bardziej niebezpieczne gdy się przerywa wieniec( co innego gdyby było pośrodku ściany).   Czy istnieje możliwość aby zabezpieczyć te ściany w przypadku przerwania wieńca? Czy będzie to bezpieczne? Można ewentualnie zmniejszyć szerokość drzwi tak aby nie były przy samym brzegu ściany i można było bezpieczniej wykonać wieniec? Czy tylko pozostaje nam okno z parapetem bez możliwości okna tzw balkonowego? (Szkoda by było, stół przy takim dużym oknie wygląda super) Jutro będziemy rozmawiali z naszym Bobem dlatego chciałbym się zorientować czy jest jeszcze jakaś w miarę bezpieczna możliwość aby zostały te drzwi balkonowe czy tylko zostaje zwykłe okno.  P.s. szkic robiony na szybko Pozdrawiam
    • Te stare tak. Chyba w 2003r. przestały obowiązywać wszystkie które w 1994r byly ważne? Coś jakoś mi świta ale nie wiem dokładnie. Trzeba by poszukać.
    • Dla strunobetonu te 9 m to nie jest tak dużo, Jak jest firma specjalistyczna, gwarantuje jakość i konstrukcję - to bezpieczeńtwo powinno byc zabezpieczone. Natomiast - czy o będzie klawiszować - zalezy od tego, jak te plyty będą ze sobą związane. Ugięcie - moze bedą miały wstępne odwrotne ugięcie. Tylko podobno trudno to wyliczyć.   Osobiście bym sie trzymał pierwotnego planu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...