Skocz do zawartości

Styropian - przelicznik m3 na m2!


Recommended Posts

Witam,

z pewnością dla wielu osób to dosyć śmieszny temat, ale nie do końca mogę z tym dojść do ładu.

Mam powierzchnię parteru : 80m2.

Teraz chcę położyć na to styropian EPS 100 grubości 5 cm.
W takim razie potrzebuję 80m2 styropianu - czyli to jest 4 m3 (styropianu 5cm ? czy też 8 m3 ?) ?
A jeżeli chcę położyć 2 warstwy (2 x 80m2 = 160m2) to styropianu 5cm potrzebuje 8m3 (czy może jednak 16m3 ?) ?

Czy dobrze to sobie poukładałem ?
Pozdrawiam,

Borgson
Link do komentarza
przecież to proste jak drut.

masz powierzchnię do pokrycia 80m2
weź grubość nie styropianu tylko łączną grubość całej izolacji jaką chcesz położyć (dajmy na to 10cm)

powierzchnia do pokrycia x grubość tegoż pokrycia

czyli 80m2 x 10cm = 80m2 x 0,1m = 8m3

czyli na pokrycie o łącznej grubości 10cm potrzebujesz 8m3 styropianu nieważne jakiej grubości w ilu warstwach.

moze to byc 1 warstwa 10cm lub 2 warstwy po 5 cm


tak samo dla kazdej innej grubości pokrycia. np 20cm
80m2 x 0,2m = 16m3
czuli dla pokrycia 20cm potrzebujesz 16m3
moze to być 4 warstwy po 5cm może być 2 po 10cm
lub jesli lubisz bardziej skomplikowane obliczenia 2 warstwy po 5cm + jedna 10cm
wtedy potrzebujesz 8m3 styr. o grubości 10cm i 8m3 o grub. 5cm.

ot cala historia



Link do komentarza
  • 9 lata temu...

a x b x c w metrach masz m3 czyli w wyobraźni kostka czyli cube i potoczna nazwa dla pomieszczeń -> kubatura.

Czyli jak już było wspomniane - powierzchnię znasz i mnożysz to razy grubość płyty styropianowej w metrach. I cała filozofia.

80 m2 x 0.05 m = 4 m3

Wariant 2 - czyli dodatkowa warstwa 4m3 x2 = 8 m3 lub "na piechotę":

masz nadal 80 m2, ale grubość płyty wzrasta do 10 cm (2x5 cm) czyli masz 80 m2 x 0.1 m (bo 2x5 cm = 10 cm czyli 0.1 m) i masz 8m3.

 

Policzyłeś dobrze.

 

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Są też arkusze kalkulacyjne, które pozwalają dodatkowo przeliczyć cenę płyt styropianowych z m3 na m2, np. można spojrzeć tu: https://www.knauf-industries.pl/article,130,wyliczenie--ceny-za-1-m2.html Warto przeprowadzić taki eksperyment przez zakupem styropianu, bo może okazać się, że ułożenie grubszej warstwy styropianu białego może okazać się porównywalne cenowo w stosunku do cieńszej warstwy styropianu grafitowego. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...