Skocz do zawartości

Nasze Domy powyżej 200tys.


Recommended Posts

No bez przesady w projekcie nie ma szczegółowych rysunków instalacji, ale są wytyczne co do jej wykonania i położenia, rodzaje i wymiary przewodów, rur ich łączenia i sposobów wykonania itp. są również wszystkie wyliczenia dotyczące osadnika gnilnego (szamba), naniesione są też wszystkie przyłącza, zapotrzebowanie na ciepło itp, a przy odbiorze muszę dostarczyć rysunki po wykonawcze instalacji, więc nie jest to ani samowola ani tym bardziej kurnik. Dziś oglądałam projekt gotowy z ARCHONU i różni się od mojego tym, że ma naniesione na rzuty położenie rur (u mnie tego nie ma) i przewodów elektrycznych. Za to nie ma wielu innych rzeczy, które są u mnie, np wyliczenia dla więźby z uwzględnieniem różnych pokryć dachowych ( 4 warianty). Mam pytanie do tych co budują, czy w trakcie budowy nie zdarzyło wam się, że musieliście przesuwać piony lub postanowiliście zmienić położenie kibelka, czy umywalki? A co z instalacją elektryczną wszystkie punkty i rozprowadzenia wypadły dokładnie w tym miejscu co w projekcie? Bo jeśli nie to co? Samowolka?
O instalacji odgromowej nie wspomnę bo większość budujących jej nie robi, a jeśli nawet tak, to elektryk wchodzi dużo później niż powinien (uziom ). Bo przecież instalację odgromową należy rozprowadzić już na etapie fundamentów.
A np. uzbrojenie terenu często do pozwolenia budowlanego są potrzebne tylko warunki przyłączenia, a samo przyłącze i jego projekt powstaje już na etapie gdy dom jest budowany i wtedy cały misterny projekt instalacji jest za przeproszeniem o d... rozwalić bo podłączenie wychodzi nam w innym miejscu. Więc proszę Jętaka nie przesadzaj i nie rozpatruj wszystkiego z aspektu własnego zawodu bo naprawdę jest dużo projektów drogich i nadających się jedynie na wystawę (mimo zawartych w nich wszystkich instalacji) i jest dużo projektów tanich , funkcjonalnych i zgodnych z prawem budowlanym.
Link do komentarza
Cytat

przy odbiorze muszę dostarczyć rysunki po wykonawcze instalacji



Przepraszam jeśli się czepiam ale rozumiem, że dokumentacja powykonawcza (bo tak się to pisze) jest w cenie, którą zapłaciliście za projekt.
Zajrzałam do twojej galerii, żeby upewnić się, że dom o którym piszesz nie jest ani kurnikiem ani architekturą na poziomie produktów z biedronki - takie określenia ze str innych osób pojawiły się w tym temacie. No i cóż... zanim wdałam się w dywagacje na temat projektu za 4tys powinnam zobaczyć jak wygląda wasz domek. Zwracam honor - można zrobić projekt domku za taką sumę i jeszcze na tym zarobić.
Jeszcze raz wrócę do tego o czym pisałam, żeby nie było niedomówień. Dobry projekt to nie taki, który zawiera dużo stron, wyliczeń i wariantów tylko taki, który na etapie projektu zapobiega sytuacjom o jakich piszesz (konieczność przesunięcie pionku, kibelka, umywalki, itp.). Często architekt rysuje 5-6 przekroi, żeby uzmysłowić coś inwestorowi po czym tylko 2 trafiają do projektu. Nie wspominając o ilości wariantów wykończenia elewacji i jej kolorystyki. Dla niektórych takie prace są zbędne, bo podwyższają koszta projektu a nie są wymagane do pozwolenia. Wiele osób prosi o aranżację pomieszczeń co też nie jest wymagane.
Sugerujesz, żebym nie patrzyła na wszystko pod kątem własnego zawodu - myślę, że tak się nie da. Mam nadzieję, że z informacji jakie podaję na tym forum skorzysta chociaż część czytelników. Może neguję zbyt wiele tez ale dzięki temu wymuszam dyskusję i uzmysławiam pewne sprawy - np tą, że projekt za 4tys różni się znacznie od tego za 10tys. Kto chce to zrozumieć z pewnością już wie o co chodzi icon_smile.gif

Acia proszę nie podchodź do moich wypowiedzi tak ambicjonalnie...

Link do komentarza
Do Jętki
Moja droga wcale nie biorę tego ambicjonalnie, po prostu chciałam tylko podać swój przykład bo każdy powinien sam dokonywać wyborów patrząc na własną sytuację. Jeśli chodzi o koszt dokumentacji po wykonawczej to mnie to nie dotyczy bo to akurat możemy załatwić za darmo we własnym zakresie. Ja wcześniej też pisałam, że mój projekt jest prosty bez żadnych udziwnień, łatwy i przyjemny, ale jednocześnie dostosowany do naszych potrzeb. To forum oczywiście służy do przekazywania swoich doświadczeń i rad. Ja też nigdy nie twierdziłam, że projekt indywidualny za 10 000 jest taki sam jak ten za 3600, czy 4000. To po prostu wszystko zależy od wielu czynników.
Ja też mam problemy ze skrzywieniem zawodowym (jestem po Ochronie środowiska) i czasem tak mnie ręce świerzbią żeby coś napisać na temat np "ekologicznych" szamb icon_wink.gif, że Ach...
Pozdrawiam
Link do komentarza
Jętka ja jestem z Nowego Sącza. Miasto średnie, napewno nie z tych najdroższych typu Wawa czy Kraków. Ceny pani architekt którę podałam są niewysokie na moje miasto, to jest młoda osoba od niedawna mająca swoje biuro, bardzo sympatyczna i byliśmy z niej zadowoleni, troszkę było poślizgu ale jest naparwde strasznie zawalona pracą- nic dziwnego bo jest wyjątkowo konkurencyjna. W droższych biurach za projekt mówili 6-7 tys.
Ale ja zakochałam się w gracjanie. To po co miałabym na siłe projektowac inny dom jesli chciałam TEN? I mam ten wymarzony:)
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

A moze by tak ktos odpowiedzial tresciwie na temat o realne koszty budowy swojego domu,



mówisz i masz.
To jest tak proste jak budowa cepa.
Naprawdę.
Liczyć trzeba tak.
Metr wykończonego domu - przy zaangażowaniu swoich i najbliższych sił - to minimum 2000zł.
Jakieś ekstrawagancje typu hydromasaż, włoskie polerowane kafle, , parkiety z drewna egzotycznego - podwyższają metr o połowę kwoty wyjściowej.
Licz najprościej.
100m2 razy 2.000 = 200.000
100m2 razy 3500 = 350.000
itd,itd
I licz każdy dodatkowy metr.
150metrów x 2.000 = 300.000
170 metrówx 2.000 = 340.000
i tej wersji proponuję się trzymać - jako wybudowany
Link do komentarza
Gość gawel
Można zbudować do 200 tyś zł ale pod pewnymi warunkami:
- nie w Warszawie
- pow do 100m2
- korzystać z promocji przy zakupie materiałów
- i najważniejsze na koniec zrobić dokładny i realny kosztorys całego przedsięwzięcia i nie ulegać durnym pomysłom w trakcie realizacji.
Jeżeli mamy rzeczone 200 tyś i na etapie kosztorysowania nie starcza nam na 100m2 zbudujmy 85 ale od początku do końca.

Jeszcze jedno budowa w jeden sezon jest mordercza ale ale tańsza wiem to z własnego i innych doświadczenia.
Link do komentarza
Przeczytałam cały temat i postaram się napisać dość konkretnie co jest zrobione i z czego...

Działka od rodziców, więc koszty to notariusz i geodeta.

Projekt http://www.dom-jednorodzinny.pl/?p0=10&p1=14&o=967

Powierzchnia domu to 240mkw- całość, 148 mkw powierzchni użytkowej

Dom jest w tej chwili w stanie surowym zamkniętym z instalacją wodno-kanalizacyjną i ogrzewaniem.

- piwnica z bloczków betonowych, izolacja: dysperbit, styropian 10, siatka klej, dysperbit, folia kubełkowa
- ściany suporeks SOLBET na klej
- 2 stropy z płyty żerańskiej
- dach dwuspadowy, 2 lukarny, 3 okna dachowe VELUX, dachówka ceramiczna ROBEN, rynny metalowe PLANJA
- kominy systemowe SCHIEDEL do kominka i do pieca
- piec BUDERUS funke logica
- ogrzewanie podłogowe 100mkw (firm teraz nie pamiętam)
- 9 grzejników KERMI
- brama garażowa WIŚNIOWSKI
- okna pcv, kolor jednostronny
- ocieplenie poddasz wełna KNAUF 15 cm (będzie jeszcze 10)
- otynkowana kotłownia
- zakupione ok 30% materiału na inst. elektryczną

Dodatkowe koszty
- agregat - 2400zł
- prąd/ prowizorka budowlana - ok 1300zł
- studnia (tymczasowa) - 1000 zł
- pan co pilnuje wszystkiego, wszystkich i wszystko złatwiał czyli nasz projektant /architekt/kierownik budowy- 8000zł
- droga dojazdowa ok 4000zł

Od samego początku wydaliśmy 330 000 PLN

Przed nami:
- schody wejściowe
- taras
- inst. elktryczna
- ocieplenie poddasza (druga warstwa 10cm)
- tynki, regipsy
- posadzki
- wykończnie (malowanie ,kafelki, armatura...)
- ocieplenie budynku + elewacja
- studnia i oczyszczalnia
- ogrodzenie działki...
(... nie wspomnę o meblach, AGD, zagospodarowaniu terenu...)


Pozdrawiam icon_smile.gif i życzę optymizmu icon_wink.gif
Link do komentarza
uuuuu zabolało - i to przed świętami icon_sad.gif
a ja wrzuce troche optymizmu - domek 135m2 - zrobione fundamenty - poziom zerowy ( 2 dni temu wylany chudziak ) kanalizacja , ocieplenie 12 cm styro , piach do zasypania 140 ton , dodatkowo taras 3x9 metrów - koszt 16 tys zł - tyle że system gospodarczy icon_smile.gif za robociznę zapłaciłem 350 zł - zdjęcie humusu - reszta samemu z pomoca rodziny

kupiony ytong na cały domek - koszt 15 tys zł - dojdzie zaprawa klej - powiedzmy 2 tys zł
strop teriva z betonem zbrojeniem itp. - mam nadzieje zmieścić sie w 10 tys zł
kominy plewa - 2 sztuki - wyjdzie jakies 5 tys
troche drewna na szalunki - 2000 zł
troche stali - 1000 zł
wieżba - max 9000zł
robocizna z dach - 10 tys zł
pokrycie - 20 tys
okna - 10 tys zł

SSZ za 100 max 110 tys zł - mam nadzieję że się uda !!!!!!

podstawa - szukajcie, negocjujcie, dalej szukajcie , zawsze da sie taniej , a jak macie czas aby zrobić cos samemu to warto sobie ręce pobrudzić , nacieszyć się kolejna murowana cegłą i zaoszczędzić w portwelu pare zetów icon_smile.gif

pozdrawiam i Wesołych Świąt wszystkim optymistycznie myślącym o domku za 200 tys ( innym też icon_smile.gif )
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W tej chwili nie zrobię, bo teraz mnie tam nie ma. Wygięły się różnie - jedne w górę, inne w dół. Szczególnie jedna jest mocno wygięta i akurat to ta na środku całego domu. Jak położyłem poziomicę na kilku z nich to się za głowę złapałem.   > A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości. Myślisz, że konstrukcja jest już na tyle "spokojna" po tak długim czasie schnięcia, że nie spowoduje ponownych ugięć i tym samym pękania podłogi lub sufitów?   Dach był montowany około 4 - 5 lat temu.
    • Zrób jakieś zdjęcia, bo nawet nie wiadomo w którą stronę się "wygły"i powiedz też kiedy dach był montowany.    A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości.
    • Witam. Wykonałem drenaż opaskowy wokół domu podpiwniczonego. Rura czarna kaczmarek ciężki dren o średnicy 11cm, w obsypce żwiru 16-32 i to wszystko owinięte włókniną 150g o wodoprzepuszcalności 90L/min. Dren będzie zasypany płukanym piaskiem z 10-20 cm a dopiero na to dam grunt z wykopu (glina zmieszana z piaskiem). Na 3 ścianach dolna powierzchnia drenu jest poniżej górnej płaszczyzny ławy a co za tym idzie poniżej posadzki piwnicy. Problem pojawił się na ostatniej ścianie z uwagi że w ławie znajduje się rura kanalizacyjna 160 której górna krawędź znajduje się tylko ok 6 cm poniżej posadzki. Dodając do tego izolację reaktywną którą pokryta jest ta rura kanalizacyjna i to że rura drenażowa jest ułożona na niej więc z jakimś odstępem dylatacyjnym 1-2cm więc zbierać będzie zaledwie jakieś 2-3 cm poniżej posadzki w piwnicy, ale jak ułożyłem dren ze spadek 0,5% to wychodzi na to że po lewej stronie dren będzie powyżej posadzki w piwnicy. Ściany piwnicy są bardzo dobrze zaizolowane masą reaktywną aż po same ławy więc tu akurat bym się nie obawiał że będzie coś przeciekać, ale trzeba brać na poprawkę jakieś niedoskonałości i zastanawiam się teraz nad funkcjonalnością tego drenu znajdującego się powyżej posadzki. Bo jeśli to wszystko jest w podsypce żwirowej i poziom ewentualnej wody gruntowej się wyrówna to nawet przy tak ułożonej rurze drenarskiej woda powinna być odbierana z odcinka znajdującego się poniżej posadzki piwnicy prawda? Więc nie ma w zasadzie obaw że będzie stała w miejscu gdzie rura jest powyżej posadzki bo zleci po prostu do najniższego punktu tylko że będzie to zachodziło wolniej aniżeli miało by być ściągane przez rurę? Wiem że dren można układać nawet z bardzo małym spadkiem czy też nawet pionowo i wyrównująca woda znajdzie ujście do najniższego punktu, ale nie chce mi się już tego poprawiać. Poniżej na pomarańczowo rura drenarska, na czerwono obrys żwiru 16-32 we włókninie.     Druga sprawa jeśli na jednej ze ścian rura ma jakieś 1 cm, wzniesienia, czy w niektórych miejscach więcej to czy grozi to zamuleniem w tym miejscu? Jakieś zanieczyszczenia staną w tym miejscu i nie będą mogły trafić do studni osadnikowej? Dren jest elastyczny i podczas zasypywania jak się na nim nie stoi to potrafi się podnieść a kamień spod niego ciężko jest wyciągnąć, stąd takie fale.          
    • Mam jętki dość mocno wygięte w łuk. Różnica poziomu pomiędzy niektórymi to nawet 5cm. Możliwe, że więcej. Nad nimi ma być strych nieużytkowy. Drewno jest suche, bo leżało tak kilka lat. Czy jętki nadal mogą się mocno wyginać, nawet o kilka centymetrów, czy raczej już tak zostanie? Na ile to jeszcze może wciąż pracować? Powinienem teraz dążyć do wyrównania i wypoziomowania jętek np. za pomocą spinania ich poprzecznie robiąc kratownicę czy może lepiej już zostawić to tak jak jest i podczas montażu podłogi podkładać jakieś deski itp.? Niektóre z jętek "wiszą" nad ścianami działowymi, a inne dotykają - to wynika pewnie z tego, że niektóre się wygięły z biegiem czasu i tego, że chyba powinny być montowane nieco wyżej nad ścianami. No ale jest jak jest.   Zależy mi na dwóch rzeczach: - w miarę równej (żeby wiochy nie było) podłodze strychu - żeby sufity (g-k) w pomieszczeniach użytkowych nie pękały
    • Musiała od razu pęknąć czy się po prostu ugięła albo powstały jakieś mocne naciski punktowe? Ściany piwnicy stoją na grubej papie, najgrubsza jaka była, nie pamiętam ile mm ale wydaje mi się że to też mogło mieć wpływ. W żadnej że ścian nie ma słupa żelbetonowego. Zanim stawiałem ściany to szukałem po forach i wszyscy doradzali takie słupy właśnie żeby unikać rys na ścianach. Rys jest więcej na ścianach piwnicy, poniżej pokazane. Praktycznie na każdym łączeniu wewnętrznych ścian nosnych i narożnikach.    A ponadto tu gdzie zaznaczono na żółto to są raczej na pewno naciski/reakcje pionowe bo jest to narożne okno tarasowe bez słupa i w tym miejscu pewne dochodzi do dużych nacisków na ściany piwnicy.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...