Skocz do zawartości

Nasze Domy powyżej 200tys.


Recommended Posts

Napisano
No bez przesady w projekcie nie ma szczegółowych rysunków instalacji, ale są wytyczne co do jej wykonania i położenia, rodzaje i wymiary przewodów, rur ich łączenia i sposobów wykonania itp. są również wszystkie wyliczenia dotyczące osadnika gnilnego (szamba), naniesione są też wszystkie przyłącza, zapotrzebowanie na ciepło itp, a przy odbiorze muszę dostarczyć rysunki po wykonawcze instalacji, więc nie jest to ani samowola ani tym bardziej kurnik. Dziś oglądałam projekt gotowy z ARCHONU i różni się od mojego tym, że ma naniesione na rzuty położenie rur (u mnie tego nie ma) i przewodów elektrycznych. Za to nie ma wielu innych rzeczy, które są u mnie, np wyliczenia dla więźby z uwzględnieniem różnych pokryć dachowych ( 4 warianty). Mam pytanie do tych co budują, czy w trakcie budowy nie zdarzyło wam się, że musieliście przesuwać piony lub postanowiliście zmienić położenie kibelka, czy umywalki? A co z instalacją elektryczną wszystkie punkty i rozprowadzenia wypadły dokładnie w tym miejscu co w projekcie? Bo jeśli nie to co? Samowolka?
O instalacji odgromowej nie wspomnę bo większość budujących jej nie robi, a jeśli nawet tak, to elektryk wchodzi dużo później niż powinien (uziom ). Bo przecież instalację odgromową należy rozprowadzić już na etapie fundamentów.
A np. uzbrojenie terenu często do pozwolenia budowlanego są potrzebne tylko warunki przyłączenia, a samo przyłącze i jego projekt powstaje już na etapie gdy dom jest budowany i wtedy cały misterny projekt instalacji jest za przeproszeniem o d... rozwalić bo podłączenie wychodzi nam w innym miejscu. Więc proszę Jętaka nie przesadzaj i nie rozpatruj wszystkiego z aspektu własnego zawodu bo naprawdę jest dużo projektów drogich i nadających się jedynie na wystawę (mimo zawartych w nich wszystkich instalacji) i jest dużo projektów tanich , funkcjonalnych i zgodnych z prawem budowlanym.
Napisano
Cytat

przy odbiorze muszę dostarczyć rysunki po wykonawcze instalacji



Przepraszam jeśli się czepiam ale rozumiem, że dokumentacja powykonawcza (bo tak się to pisze) jest w cenie, którą zapłaciliście za projekt.
Zajrzałam do twojej galerii, żeby upewnić się, że dom o którym piszesz nie jest ani kurnikiem ani architekturą na poziomie produktów z biedronki - takie określenia ze str innych osób pojawiły się w tym temacie. No i cóż... zanim wdałam się w dywagacje na temat projektu za 4tys powinnam zobaczyć jak wygląda wasz domek. Zwracam honor - można zrobić projekt domku za taką sumę i jeszcze na tym zarobić.
Jeszcze raz wrócę do tego o czym pisałam, żeby nie było niedomówień. Dobry projekt to nie taki, który zawiera dużo stron, wyliczeń i wariantów tylko taki, który na etapie projektu zapobiega sytuacjom o jakich piszesz (konieczność przesunięcie pionku, kibelka, umywalki, itp.). Często architekt rysuje 5-6 przekroi, żeby uzmysłowić coś inwestorowi po czym tylko 2 trafiają do projektu. Nie wspominając o ilości wariantów wykończenia elewacji i jej kolorystyki. Dla niektórych takie prace są zbędne, bo podwyższają koszta projektu a nie są wymagane do pozwolenia. Wiele osób prosi o aranżację pomieszczeń co też nie jest wymagane.
Sugerujesz, żebym nie patrzyła na wszystko pod kątem własnego zawodu - myślę, że tak się nie da. Mam nadzieję, że z informacji jakie podaję na tym forum skorzysta chociaż część czytelników. Może neguję zbyt wiele tez ale dzięki temu wymuszam dyskusję i uzmysławiam pewne sprawy - np tą, że projekt za 4tys różni się znacznie od tego za 10tys. Kto chce to zrozumieć z pewnością już wie o co chodzi icon_smile.gif

Acia proszę nie podchodź do moich wypowiedzi tak ambicjonalnie...

Napisano
Do Jętki
Moja droga wcale nie biorę tego ambicjonalnie, po prostu chciałam tylko podać swój przykład bo każdy powinien sam dokonywać wyborów patrząc na własną sytuację. Jeśli chodzi o koszt dokumentacji po wykonawczej to mnie to nie dotyczy bo to akurat możemy załatwić za darmo we własnym zakresie. Ja wcześniej też pisałam, że mój projekt jest prosty bez żadnych udziwnień, łatwy i przyjemny, ale jednocześnie dostosowany do naszych potrzeb. To forum oczywiście służy do przekazywania swoich doświadczeń i rad. Ja też nigdy nie twierdziłam, że projekt indywidualny za 10 000 jest taki sam jak ten za 3600, czy 4000. To po prostu wszystko zależy od wielu czynników.
Ja też mam problemy ze skrzywieniem zawodowym (jestem po Ochronie środowiska) i czasem tak mnie ręce świerzbią żeby coś napisać na temat np "ekologicznych" szamb icon_wink.gif, że Ach...
Pozdrawiam
Napisano
I tak trzymać. Myślę, że jak każdy powymądrza się na forum to da nam wszystkim do myślenia. A jak wiadomo taka burza mózgów prowadzi tylko do dobrego icon_smile.gif
Napisano
Jętka ja jestem z Nowego Sącza. Miasto średnie, napewno nie z tych najdroższych typu Wawa czy Kraków. Ceny pani architekt którę podałam są niewysokie na moje miasto, to jest młoda osoba od niedawna mająca swoje biuro, bardzo sympatyczna i byliśmy z niej zadowoleni, troszkę było poślizgu ale jest naparwde strasznie zawalona pracą- nic dziwnego bo jest wyjątkowo konkurencyjna. W droższych biurach za projekt mówili 6-7 tys.
Ale ja zakochałam się w gracjanie. To po co miałabym na siłe projektowac inny dom jesli chciałam TEN? I mam ten wymarzony:)
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

A moze by tak ktos odpowiedzial tresciwie na temat o realne koszty budowy swojego domu,



mówisz i masz.
To jest tak proste jak budowa cepa.
Naprawdę.
Liczyć trzeba tak.
Metr wykończonego domu - przy zaangażowaniu swoich i najbliższych sił - to minimum 2000zł.
Jakieś ekstrawagancje typu hydromasaż, włoskie polerowane kafle, , parkiety z drewna egzotycznego - podwyższają metr o połowę kwoty wyjściowej.
Licz najprościej.
100m2 razy 2.000 = 200.000
100m2 razy 3500 = 350.000
itd,itd
I licz każdy dodatkowy metr.
150metrów x 2.000 = 300.000
170 metrówx 2.000 = 340.000
i tej wersji proponuję się trzymać - jako wybudowany
Gość gawel
Napisano
Można zbudować do 200 tyś zł ale pod pewnymi warunkami:
- nie w Warszawie
- pow do 100m2
- korzystać z promocji przy zakupie materiałów
- i najważniejsze na koniec zrobić dokładny i realny kosztorys całego przedsięwzięcia i nie ulegać durnym pomysłom w trakcie realizacji.
Jeżeli mamy rzeczone 200 tyś i na etapie kosztorysowania nie starcza nam na 100m2 zbudujmy 85 ale od początku do końca.

Jeszcze jedno budowa w jeden sezon jest mordercza ale ale tańsza wiem to z własnego i innych doświadczenia.
Gość gawel
Napisano
Cytat

witam gawel Można zbudować do 200 zł ale pod pewnymi warunkami:chyba chodzi ci o 200 tys zł


No jasne sorry za literówkę.

Napisano
Przeczytałam cały temat i postaram się napisać dość konkretnie co jest zrobione i z czego...

Działka od rodziców, więc koszty to notariusz i geodeta.

Projekt http://www.dom-jednorodzinny.pl/?p0=10&p1=14&o=967

Powierzchnia domu to 240mkw- całość, 148 mkw powierzchni użytkowej

Dom jest w tej chwili w stanie surowym zamkniętym z instalacją wodno-kanalizacyjną i ogrzewaniem.

- piwnica z bloczków betonowych, izolacja: dysperbit, styropian 10, siatka klej, dysperbit, folia kubełkowa
- ściany suporeks SOLBET na klej
- 2 stropy z płyty żerańskiej
- dach dwuspadowy, 2 lukarny, 3 okna dachowe VELUX, dachówka ceramiczna ROBEN, rynny metalowe PLANJA
- kominy systemowe SCHIEDEL do kominka i do pieca
- piec BUDERUS funke logica
- ogrzewanie podłogowe 100mkw (firm teraz nie pamiętam)
- 9 grzejników KERMI
- brama garażowa WIŚNIOWSKI
- okna pcv, kolor jednostronny
- ocieplenie poddasz wełna KNAUF 15 cm (będzie jeszcze 10)
- otynkowana kotłownia
- zakupione ok 30% materiału na inst. elektryczną

Dodatkowe koszty
- agregat - 2400zł
- prąd/ prowizorka budowlana - ok 1300zł
- studnia (tymczasowa) - 1000 zł
- pan co pilnuje wszystkiego, wszystkich i wszystko złatwiał czyli nasz projektant /architekt/kierownik budowy- 8000zł
- droga dojazdowa ok 4000zł

Od samego początku wydaliśmy 330 000 PLN

Przed nami:
- schody wejściowe
- taras
- inst. elktryczna
- ocieplenie poddasza (druga warstwa 10cm)
- tynki, regipsy
- posadzki
- wykończnie (malowanie ,kafelki, armatura...)
- ocieplenie budynku + elewacja
- studnia i oczyszczalnia
- ogrodzenie działki...
(... nie wspomnę o meblach, AGD, zagospodarowaniu terenu...)


Pozdrawiam icon_smile.gif i życzę optymizmu icon_wink.gif
Napisano
uuuuu zabolało - i to przed świętami icon_sad.gif
a ja wrzuce troche optymizmu - domek 135m2 - zrobione fundamenty - poziom zerowy ( 2 dni temu wylany chudziak ) kanalizacja , ocieplenie 12 cm styro , piach do zasypania 140 ton , dodatkowo taras 3x9 metrów - koszt 16 tys zł - tyle że system gospodarczy icon_smile.gif za robociznę zapłaciłem 350 zł - zdjęcie humusu - reszta samemu z pomoca rodziny

kupiony ytong na cały domek - koszt 15 tys zł - dojdzie zaprawa klej - powiedzmy 2 tys zł
strop teriva z betonem zbrojeniem itp. - mam nadzieje zmieścić sie w 10 tys zł
kominy plewa - 2 sztuki - wyjdzie jakies 5 tys
troche drewna na szalunki - 2000 zł
troche stali - 1000 zł
wieżba - max 9000zł
robocizna z dach - 10 tys zł
pokrycie - 20 tys
okna - 10 tys zł

SSZ za 100 max 110 tys zł - mam nadzieję że się uda !!!!!!

podstawa - szukajcie, negocjujcie, dalej szukajcie , zawsze da sie taniej , a jak macie czas aby zrobić cos samemu to warto sobie ręce pobrudzić , nacieszyć się kolejna murowana cegłą i zaoszczędzić w portwelu pare zetów icon_smile.gif

pozdrawiam i Wesołych Świąt wszystkim optymistycznie myślącym o domku za 200 tys ( innym też icon_smile.gif )
Napisano
No fakt troooochę boli icon_sad.gif i nie ważne czy święta czy nie. W pesymistycznej wersji jeszcze 39 lat będzie bolało...
...ale ja mam baaardzo dobre środki znieczulające icon_wink.gif
Napisano
Cytat

czyżby kredyt na 40 lat ????




TAK icon_sad.gif icon_mad.gif icon_confused.gif icon_evil.gif icon_biggrin.gif icon_mrgreen.gif icon_cool.gif icon_razz.gif icon_rolleyes.gif znaczy... uczucia mieszane... ale to była jedyna opcja - nie wierzę w odkładanie na budowę, a nawet jak by to było możliwe to wolę ten dom postawić teraz a nie za xx lat icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...