Skocz do zawartości

zapowietrzone grzejniki


Recommended Posts

Napisano
Witam, mam taki mały problem i nie mogę się jego pozbyć chodzi o grzejniki często mi się zapowietrzają, mam nowy piec z pompą i nowe grzejniki i też stare te stare się nie zapowietrzają a nowe tak jak przekroczy temperatura na piecu tzn 60 stopni potrafią się zapowietrzyć nie wiem dlaczego tak się dzieje icon_sad.gif

Czy może być tego powód że piec nastawiony jest na 60 tzn jak dojdzie temperatura do tej właściwej to się zamyka
Napisano
Cytat

Witam, mam taki mały problem i nie mogę się jego pozbyć chodzi o grzejniki często mi się zapowietrzają, mam nowy piec z pompą i nowe grzejniki i też stare te stare się nie zapowietrzają a nowe tak jak przekroczy temperatura na piecu tzn 60 stopni potrafią się zapowietrzyć nie wiem dlaczego tak się dzieje icon_sad.gif

Czy może być tego powód że piec nastawiony jest na 60 tzn jak dojdzie temperatura do tej właściwej to się zamyka



Czy można szerzej opisać ten problem ,jaki masz piec ,co się tam zamyka przy tych 60 st.Najlepiej od początku modernizacji .czy zostały też wymienione rury ,a grzejniki się zapowietrzają czy nie grzeją
Napisano
Cytat

Czy można szerzej opisać ten problem ,jaki masz piec ,co się tam zamyka przy tych 60 st.Najlepiej od początku modernizacji .czy zostały też wymienione rury ,a grzejniki się zapowietrzają czy nie grzeją




Chodziło mi o to że przy 60 stopniach zamyka się piec tzn drzwiczki na dole, mam wszędzie wymienione rurki te cieniutkie jak dobrze wiem to są aluminiowe ( jestem kobietą jak coś ) piec jest na pompę jak mówiłam wcześniej, w całym domu są wymienione te rurki, i jest taki problem bo jak temperatura dojdzie powyżej 60 na piecu to zapowietrzają się grzejniki na dole i później przechodzi to na górę do pokoi jak spadnie to normalnie grzeją, nie wiem dlaczego tak się dzieje.
Napisano
Cytat

Chodziło mi o to że przy 60 stopniach zamyka się piec tzn drzwiczki na dole, mam wszędzie wymienione rurki te cieniutkie jak dobrze wiem to są aluminiowe ( jestem kobietą jak coś ) piec jest na pompę jak mówiłam wcześniej, w całym domu są wymienione te rurki, i jest taki problem bo jak temperatura dojdzie powyżej 60 na piecu to zapowietrzają się grzejniki na dole i później przechodzi to na górę do pokoi jak spadnie to normalnie grzeją, nie wiem dlaczego tak się dzieje.



Trzeba zacząć od prostej czynności odpowietrzenia grzejników wraz z wodą wpuszczaną do instalacji dostało sie powietrze ,ale nie wiem czy Pani sama da radę.

http://www.muratordom.pl/zdjecia/inst_praw...ykonana_mb2.jpg

Instalacja c.o. nie będzie dobrze działała, jeśli dostanie się do niej powietrze. To z grzejników usuwa się za pomocą specjalnego klucza lub śrubokręta przez zamontowany w grzejniku z tyłu odpowietrznik.


Grzejnik posiada zawory z głowicą ? ,może trzeba je odkręcić bo są ustawione na zbyt niską temperatur w pomieszczeniu.
http://heating.danfoss.com/PCM/images/emag/16549.jpg
Napisano
Cytat

Trzeba zacząć od prostej czynności odpowietrzenia grzejników wraz z wodą wpuszczaną do instalacji dostało sie powietrze ,ale nie wiem czy Pani sama da radę.

Brak obrazka

Instalacja c.o. nie będzie dobrze działała, jeśli dostanie się do niej powietrze. To z grzejników usuwa się za pomocą specjalnego klucza lub śrubokręta przez zamontowany w grzejniku z tyłu odpowietrznik.


Grzejnik posiada zawory z głowicą ? ,może trzeba je odkręcić bo są ustawione na zbyt niską temperatur w pomieszczeniu.
16549.jpg




dziękuje za pomoc spróbuje zobaczymy co wyjdzie icon_wink.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Po odpowietrzeniu trzeba dopuścić wodę do instalacji do stanu przed odpowietrzaniem nie wolno więcej ! .Jest tam gdzieś przy piecu manometr

przemyslowe_mb_sn_cu_g.jpg

który pokazuje ciśnienie w instalacji.



Jest pod wrażeniem Twojej rozmowy z koleżanką. Szacunek.

Swoją drogą warto zadzwonić do tych co robili swoją robotę i niech oni coś pomyślą. A wzięli pieniądze i po sprawie.

Napisano
Cytat

Jest pod wrażeniem Twojej rozmowy z koleżanką. Szacunek.

Swoją drogą warto zadzwonić do tych co robili swoją robotę i niech oni coś pomyślą. A wzięli pieniądze i po sprawie.



Nie chciałem dociekać dlaczego nie zadzwoniła do "fachmanów" może straciła do nich zaufanie . icon_smile.gif
  • 3 lata temu...
Napisano (edytowany)
To i ja dorzucę coś od siebie. Zawór odpowietrzający grzejnik



Znajduje się tam śrubeczka. Bierzemy śrubokręt płaski i lekko odkręcamy śrubeczkę. Z zaworku powinno uciekać powietrze jeśli kaloryfer jest zapowietrzony. Jak zacznie lecieć woda to zakręcamy i gotowe

i widok z bliska



lub specjalnym kluczem




Edytowano przez coolibeer (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
To też dosyć popularne rozwiązanie w przypadku kiedy mamy te ciut nowsze grzejniki,pamiętajmy tez że wiele osób posiada te starsze żeliwne,gdzie odpowietrzanie wyglada nieco inaczej.
Napisano
Chemia do instalacji jako antydidotum na powietrze to debilizm. Zobaczcie na skutki uboczne.
Najprostsza rzecz, dobre naczynie wzbiorcze + separator powietrza i nie dobijac wody do instalacji i po problemie
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Dokładnie tak,nie wymaga to wielkiego wysiłku,ewentualnie pomoc jeszcze jednej osoby ale jest możliwe do wykonania i problem powinien ustąpić. daj znać czy się udało.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...