Skocz do zawartości

zapowietrzone grzejniki


Recommended Posts

Napisano
Witam, mam taki mały problem i nie mogę się jego pozbyć chodzi o grzejniki często mi się zapowietrzają, mam nowy piec z pompą i nowe grzejniki i też stare te stare się nie zapowietrzają a nowe tak jak przekroczy temperatura na piecu tzn 60 stopni potrafią się zapowietrzyć nie wiem dlaczego tak się dzieje icon_sad.gif

Czy może być tego powód że piec nastawiony jest na 60 tzn jak dojdzie temperatura do tej właściwej to się zamyka
Napisano
Cytat

Witam, mam taki mały problem i nie mogę się jego pozbyć chodzi o grzejniki często mi się zapowietrzają, mam nowy piec z pompą i nowe grzejniki i też stare te stare się nie zapowietrzają a nowe tak jak przekroczy temperatura na piecu tzn 60 stopni potrafią się zapowietrzyć nie wiem dlaczego tak się dzieje icon_sad.gif

Czy może być tego powód że piec nastawiony jest na 60 tzn jak dojdzie temperatura do tej właściwej to się zamyka



Czy można szerzej opisać ten problem ,jaki masz piec ,co się tam zamyka przy tych 60 st.Najlepiej od początku modernizacji .czy zostały też wymienione rury ,a grzejniki się zapowietrzają czy nie grzeją
Napisano
Cytat

Czy można szerzej opisać ten problem ,jaki masz piec ,co się tam zamyka przy tych 60 st.Najlepiej od początku modernizacji .czy zostały też wymienione rury ,a grzejniki się zapowietrzają czy nie grzeją




Chodziło mi o to że przy 60 stopniach zamyka się piec tzn drzwiczki na dole, mam wszędzie wymienione rurki te cieniutkie jak dobrze wiem to są aluminiowe ( jestem kobietą jak coś ) piec jest na pompę jak mówiłam wcześniej, w całym domu są wymienione te rurki, i jest taki problem bo jak temperatura dojdzie powyżej 60 na piecu to zapowietrzają się grzejniki na dole i później przechodzi to na górę do pokoi jak spadnie to normalnie grzeją, nie wiem dlaczego tak się dzieje.
Napisano
Cytat

Chodziło mi o to że przy 60 stopniach zamyka się piec tzn drzwiczki na dole, mam wszędzie wymienione rurki te cieniutkie jak dobrze wiem to są aluminiowe ( jestem kobietą jak coś ) piec jest na pompę jak mówiłam wcześniej, w całym domu są wymienione te rurki, i jest taki problem bo jak temperatura dojdzie powyżej 60 na piecu to zapowietrzają się grzejniki na dole i później przechodzi to na górę do pokoi jak spadnie to normalnie grzeją, nie wiem dlaczego tak się dzieje.



Trzeba zacząć od prostej czynności odpowietrzenia grzejników wraz z wodą wpuszczaną do instalacji dostało sie powietrze ,ale nie wiem czy Pani sama da radę.

http://www.muratordom.pl/zdjecia/inst_praw...ykonana_mb2.jpg

Instalacja c.o. nie będzie dobrze działała, jeśli dostanie się do niej powietrze. To z grzejników usuwa się za pomocą specjalnego klucza lub śrubokręta przez zamontowany w grzejniku z tyłu odpowietrznik.


Grzejnik posiada zawory z głowicą ? ,może trzeba je odkręcić bo są ustawione na zbyt niską temperatur w pomieszczeniu.
http://heating.danfoss.com/PCM/images/emag/16549.jpg
Napisano
Cytat

Trzeba zacząć od prostej czynności odpowietrzenia grzejników wraz z wodą wpuszczaną do instalacji dostało sie powietrze ,ale nie wiem czy Pani sama da radę.

Brak obrazka

Instalacja c.o. nie będzie dobrze działała, jeśli dostanie się do niej powietrze. To z grzejników usuwa się za pomocą specjalnego klucza lub śrubokręta przez zamontowany w grzejniku z tyłu odpowietrznik.


Grzejnik posiada zawory z głowicą ? ,może trzeba je odkręcić bo są ustawione na zbyt niską temperatur w pomieszczeniu.
16549.jpg




dziękuje za pomoc spróbuje zobaczymy co wyjdzie icon_wink.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Po odpowietrzeniu trzeba dopuścić wodę do instalacji do stanu przed odpowietrzaniem nie wolno więcej ! .Jest tam gdzieś przy piecu manometr

przemyslowe_mb_sn_cu_g.jpg

który pokazuje ciśnienie w instalacji.



Jest pod wrażeniem Twojej rozmowy z koleżanką. Szacunek.

Swoją drogą warto zadzwonić do tych co robili swoją robotę i niech oni coś pomyślą. A wzięli pieniądze i po sprawie.

Napisano
Cytat

Jest pod wrażeniem Twojej rozmowy z koleżanką. Szacunek.

Swoją drogą warto zadzwonić do tych co robili swoją robotę i niech oni coś pomyślą. A wzięli pieniądze i po sprawie.



Nie chciałem dociekać dlaczego nie zadzwoniła do "fachmanów" może straciła do nich zaufanie . icon_smile.gif
  • 3 lata temu...
Napisano (edytowany)
To i ja dorzucę coś od siebie. Zawór odpowietrzający grzejnik



Znajduje się tam śrubeczka. Bierzemy śrubokręt płaski i lekko odkręcamy śrubeczkę. Z zaworku powinno uciekać powietrze jeśli kaloryfer jest zapowietrzony. Jak zacznie lecieć woda to zakręcamy i gotowe

i widok z bliska



lub specjalnym kluczem




Edytowano przez coolibeer (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
To też dosyć popularne rozwiązanie w przypadku kiedy mamy te ciut nowsze grzejniki,pamiętajmy tez że wiele osób posiada te starsze żeliwne,gdzie odpowietrzanie wyglada nieco inaczej.
Napisano
Chemia do instalacji jako antydidotum na powietrze to debilizm. Zobaczcie na skutki uboczne.
Najprostsza rzecz, dobre naczynie wzbiorcze + separator powietrza i nie dobijac wody do instalacji i po problemie
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Dokładnie tak,nie wymaga to wielkiego wysiłku,ewentualnie pomoc jeszcze jednej osoby ale jest możliwe do wykonania i problem powinien ustąpić. daj znać czy się udało.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...