Skocz do zawartości

ocieplenie sufitu


grzes82

Recommended Posts

Napisano
witam mam problem na pietrze sufit mam nie ocieplony niczym niegrzeje tam wogole ( jeszcze tam nie mieszkam ale juz jestm blisko) problem polega na tym ze zbiera mi sie wilgoc na oknie i na suficie ( na suficie widac juz zarodki plesni) poza tym w pokojach mam skosy ktore tez chcailbym ocieplic ale problem jrest taki ze fachowcy od dachu nie zalozyli zadnej foli pod blache i co dalej czy moge folie wsadzic pomiedzy krokwie i nastepnie upchac tam welne??wogole to wystarczy mi jak uloze styropian na strychu 2x5cm?? prosze o jakas pomoc . pozdrawiam
Napisano
  Cytat

witam mam problem na pietrze sufit mam nie ocieplony niczym niegrzeje tam wogole ( jeszcze tam nie mieszkam ale juz jestm blisko) problem polega na tym ze zbiera mi sie wilgoc na oknie i na suficie ( na suficie widac juz zarodki plesni) poza tym w pokojach mam skosy ktore tez chcailbym ocieplic ale problem jrest taki ze fachowcy od dachu nie zalozyli zadnej foli pod blache i co dalej czy moge folie wsadzic pomiedzy krokwie i nastepnie upchac tam welne??wogole to wystarczy mi jak uloze styropian na strychu 2x5cm?? prosze o jakas pomoc . pozdrawiam

Rozwiń  

więcej szczegółów jak to pod blachą nie ma membrany ? Opisz szczegółowiej dach ,czy jest pełne deskowanie i papa ,czy blacha leży na łatach
Napisano
witam wiec to jest tak blacha jest połozona łaty miedzy nimi nie ma nic icon_sad.gif tacy fachowcy robili ze po zrobieniu dachu powiedzieli ze w sumie to mozna bylo tam cos pomiedzy wsadzic: no i co dalej z tym robic ?? pozdrawaim
Napisano
Przede wszystkim należy zadbać o prawidłową wentylację pomieszczeń, gdyż zaparowanie szyb świadczy o wysokiej wilgotności powietrza wewnątrz. Oczywiście ułożenie płyt styropianowych na stropie poprawi jego ciepłochronność, ale nie zlikwiduje wilgoci. Ocieplenie dachu można wykonać mocując od środka folię paroprzepuszczalną odsuniętą od pokrycia dachowego o 3 - 4 cm.
Napisano
  Cytat

Przede wszystkim należy zadbać o prawidłową wentylację pomieszczeń, gdyż zaparowanie szyb świadczy o wysokiej wilgotności powietrza wewnątrz. Oczywiście ułożenie płyt styropianowych na stropie poprawi jego ciepłochronność, ale nie zlikwiduje wilgoci. Ocieplenie dachu można wykonać mocując od środka folię paroprzepuszczalną odsuniętą od pokrycia dachowego o 3 - 4 cm.

Rozwiń  

Czy aby na pewno tylko folie paroprzepuszczalną ,a gdzie membrana pod blachą. To byli jacyś pseudo fachowcy ,w ten sposób to kryli dachy na budynkach gospodarczych typu stodoła.Czy to była twoja decyzja ,żeby nie kłaść membrany,czy sugestia wykonawcy?Przy ujemnej temperaturze pod blachą tworzy się sadż ,moim skromnym zdaniem to błąd w sztuce .kładąc paroprzepuszczalną wilgoć z wierzchu foli albo przeniknie pod spód ,albo popłynie na ściany.Jednym zdaniem masz problem.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Czy aby na pewno tylko folie paroprzepuszczalną ,a gdzie membrana pod blachą. To byli jacyś pseudo fachowcy ,w ten sposób to kryli dachy na budynkach gospodarczych typu stodoła.Czy to była twoja decyzja ,żeby nie kłaść membrany,czy sugestia wykonawcy?Przy ujemnej temperaturze pod blachą tworzy się sadż ,moim skromnym zdaniem to błąd w sztuce .kładąc paroprzepuszczalną wilgoć z wierzchu foli albo przeniknie pod spód ,albo popłynie na ściany.Jednym zdaniem masz problem.

Rozwiń  



icon_smile.gif ja tam miezskam o 3 lat a dom ma 10 ocieplilem skosy filia miedzy krokwie i wata a na plyte styropian 2x5 cm 2dni i 4 stopnie temp do gory zaparownae okna nie sa juz problelem bo jest tylko woda w dolnej czsci okna balkonowego a to raczej standard bo niemam podlogówkki:) pozdrawaim
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
  Cytat

icon_smile.gif ja tam miezskam o 3 lat a dom ma 10 ocieplilem skosy filia miedzy krokwie i wata a na plyte styropian 2x5 cm 2dni i 4 stopnie temp do gory zaparownae okna nie sa juz problelem bo jest tylko woda w dolnej czsci okna balkonowego a to raczej standard bo niemam podlogówkki:) pozdrawaim

Rozwiń  


Na jaką płytę styropian ?
Gdzie skapuje ci woda z folii ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...