Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Mam pytanie..jesteśmy na etapie Dachu..za kilka dni zaczniemy konstrukcie dachu Tercji. Mamy mały delemat co pod dachówke zamontować folie czy membrane.. a może nic nie montować nasze poddasze jest nieużytkowe. prosze o fachową porade ..
Napisano
Cytat

Mam pytanie..jesteśmy na etapie Dachu..za kilka dni zaczniemy konstrukcie dachu Tercji. Mamy mały delemat co pod dachówke zamontować folie czy membrane.. a może nic nie montować nasze poddasze jest nieużytkowe. prosze o fachową porade ..




"nie montować nic" napewno nie.Membrana to wstępne krycie ( np. zamiast papy ) i celem tej warstwy jest zapobiec przedostaniu się skroplin czy nawet przecieków wody ,gdyż wiadomo że dachówka nie jest w 100% szczelna.Podczas silnych wiatrów podczas opadów deszczu ,a zwłaszcza zimą podczas opadów śniegu dostają się pod dachówkę "jakieś" ilości wody. Dzieki wstępnemu kryciu przedostają się one do strefy okapu i jeśli odpowiednio wykonano wywinięcie foli do rynny lub na pas podrynnowy to problem z głowy.Gdyby pominąć ten etap to konstrukcja byłabu narażona na zawilgocenie ,a do czego to prowadzi to już wiadomo. Jeśli chcecie sobie pooglądać zdjęcia dachów do zapraszam na moja stronę www.budownictwo-mueller.pl
Napisano
Cytat

Mam pytanie..jesteśmy na etapie Dachu..za kilka dni zaczniemy konstrukcie dachu Tercji. Mamy mały dylemat co pod dachówkę zamontować folie czy membranę.. a może nic nie montować nasze poddasze jest nieużytkowe. proszę o fachową poradę ..



Pan Tomasz ma rację.

Na pewno nie polecam dawać samej dachówki skropliny (kondensat ) będą kapać na konstrukcję ,w ocieplenie z wełny itd.
Śnieg w czasie zamieci przedostanie się do wnętrza poddasza i będzie zalegać i topiąc się.Najlepszym rozwiązaniem jest zrobić odeskowanie dachu i pokryć go papą zwiększa się sztywność konstrukcji i papę dużo trudniej jest uszkodzić .W trakcie krycia dachu dekarze często uszkadzają membranę wycierają butami ,dziurawią narzędziami , tną ostrymi paczkami składowaną dachówką na łatach a najgorszym przypadkiem jest cięcie dachówek na dachu iskry lecą bezpośrednio na membranę i przepalają ją robiąc z niej sito a pylący osad zatyka kanaliki przepuszczające powietrze .Żywotność foli wstępnego krycia na dachu to 20-25 lat .
Napisano
witam
folia powinna być, ze względu na nieszczelność pokrycia
tyle, że niskoparoprzepuszczalna, czyli jedna z tańszych
uszkodzenia podczas montażu poszycia łatwo sie naprawia taśmą, wystarczy by folia była tylko zbrojona (dwuwarstwowa)
ważne jest natomiast, czy to poddasze jest wentylowane (kratki wentylacyjne w ścianach) czy nie
jeśli nie to w kalenicy (pod gąsiorami) taką folię należy przeciąć, by mogła się wydostawać nagromadzona tam para wodna
Napisano
Animus troche przesadziłeś, nie ma "najlepszego" rozwiązania każde ma wady i zalety a na strych nieużytkowy jak pisał autor wystarczy w zupełności zwykła membrana dachowa .
Pozdrawiam
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Animus troche przesadziłeś, nie ma "najlepszego" rozwiązania każde ma wady i zalety a na strych nieużytkowy jak pisał autor wystarczy w zupełności zwykła membrana dachowa .
Pozdrawiam



Jezeli autor pytał że dach to dom mieszkalny pokryty dachówką to nie wystarczy icon_smile.gif
Napisano
Cytat

witam
folia powinna być, ze względu na nieszczelność pokrycia
tyle, że niskoparoprzepuszczalna, czyli jedna z tańszych
uszkodzenia podczas montażu poszycia łatwo sie naprawia taśmą, wystarczy by folia była tylko zbrojona (dwuwarstwowa)
ważne jest natomiast, czy to poddasze jest wentylowane (kratki wentylacyjne w ścianach) czy nie
jeśli nie to w kalenicy (pod gąsiorami) taką folię należy przeciąć, by mogła się wydostawać nagromadzona tam para wodna



Tylko membrany trójwarstwowe poleżą trochę .

Jedna z tańszych to tylko na kilka lat i tak w czasie krycia będzie sito a tu ma być dachówka kolego icon_lol.gif

A sklejanie uszkodzeń taśmą to tylko do odbioru utrzymuje szczelność !

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...