Skocz do zawartości

z czego najtaniej wybudowac 400 m2


entoria

Recommended Posts

Napisano
witam
prosze o podpowiedz z czego najtaniej wybudowac 400 m2 , (parter i 2 pietra) dom . mam juz wylane lawy z betonu B-20 i nie wiem jaki material kupic. w projekcie mam gazobeton i styropian 12, ale namawiaja mnie na silke. mam tylko 230 000 zl i zastanawiam sie na co mi to starczy.... icon_sad.gif ,
prosze o rade
dziekuje
Napisano
Cytat

witam
prosze o podpowiedz z czego najtaniej wybudowac 400 m2 , (parter i 2 pietra) dom . mam juz wylane lawy z betonu B-20 i nie wiem jaki material kupic. w projekcie mam gazobeton i styropian 12, ale namawiaja mnie na silke. mam tylko 230 000 zl i zastanawiam sie na co mi to starczy.... icon_sad.gif ,
prosze o rade
dziekuje



Ja bym stawiał na gazobeton murowany na cienkie spoiny zaprawy klejowej ciepłochronnej + styropian lub wełnę (ta druga jest trochę dorższa).Przy ścianie jednowarstwowej materiał na pewno ma znaczenie ale budując ścianę 2 warstwową to niezależnie od materiału (oczywiście drobne różnice są) można osiągnąć podobne parametry cieplne ściany. Bardziej skupiłbym się na dobrym ociepleniu dachu i porządnych oknach.

pozdrawiam
Napisano
Cytat

witam
prosze o podpowiedz z czego najtaniej wybudowac 400 m2 , (parter i 2 pietra) dom . mam juz wylane lawy z betonu B-20 i nie wiem jaki material kupic. w projekcie mam gazobeton i styropian 12, ale namawiaja mnie na silke. mam tylko 230 000 zl i zastanawiam sie na co mi to starczy.... icon_sad.gif ,
prosze o rade
dziekuje

Chcesz wybudować dwa duże domy ( https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...amp;#entry66372 ), ale dopiero na etapie wykonawstwa zastanawiasz się nad kosztami i rodzajem materiałów, które chcesz zastosować? Co na to projektant i kierownik budowy? Oni w końcu mają tu chyba najwięcej do powiedzenia.
Napisano
Cytat

Chcesz wybudować dwa duże domy ( https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...amp;#entry66372 ), ale dopiero na etapie wykonawstwa zastanawiasz się nad kosztami i rodzajem materiałów, które chcesz zastosować? Co na to projektant i kierownik budowy? Oni w końcu mają tu chyba najwięcej do powiedzenia.



Najwięcej do powiedzenia ma inwestor. Projekt to jedno (szczególnie konstrukcja i tego nie wolno zmieniać) a materiały to drugie. Nawet jeżeli w projekcie jest ceramika to nie ma żadnego problemu aby ściany powstały z gazobetonu. Kierownik budowy musi to potwierdzić jedynie wpisem w Dziennik Budowy. Grubość ścian też można zmienić wpisem Kierownika i jest to zgodne z prawem - nie ma tu samowoli budowlanej. Można na przykład ścianę 1W 36 cm zmienić na 2W 24cm + 12 stryropian. inwestorzy często zmieniają materiał szczególnie gdy kupują gotowe projekty. Dom się podoba ale materiał już nie i nie ma powodu aby tego nie zmienić.

pozdrawiam
Napisano
Cytat

Najwięcej do powiedzenia ma inwestor. Projekt to jedno (szczególnie konstrukcja i tego nie wolno zmieniać) a materiały to drugie. Nawet jeżeli w projekcie jest ceramika to nie ma żadnego problemu aby ściany powstały z gazobetonu. Kierownik budowy musi to potwierdzić jedynie wpisem w Dziennik Budowy. Grubość ścian też można zmienić wpisem Kierownika i jest to zgodne z prawem - nie ma tu samowoli budowlanej. Można na przykład ścianę 1W 36 cm zmienić na 2W 24cm + 12 stryropian. inwestorzy często zmieniają materiał szczególnie gdy kupują gotowe projekty. Dom się podoba ale materiał już nie i nie ma powodu aby tego nie zmienić.

Niestety pomijanie w tym wszystkim projektanta jest samowolą budowlaną. To projektant decyduje, czy proponowana przez inwestora zmiana jest zmianą istotną, czy nieistotną. Kierownik budowy ma obowiązek wykonywać roboty budowlane zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym. Jeżeli robi inaczej, to znaczy, że szuka kłopotów.
Napisano
Cytat

Niestety pomijanie w tym wszystkim projektanta jest samowolą budowlaną. To projektant decyduje, czy proponowana przez inwestora zmiana jest zmianą istotną, czy nieistotną. Kierownik budowy ma obowiązek wykonywać roboty budowlane zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym. Jeżeli robi inaczej, to znaczy, że szuka kłopotów.



Nie wiem czy tyczy się to wszystkich kierowników. Mój ma uprawnienia projektanckie i tak zrobimy zmianę grubości. Być może takie uprawnienia trzeba posiadać - tego nie jestem pewny, ale pewny jestem że "odpowiedni" Kierownik może to zrobić. Ciekaw jestem co na to eksperci? Każdy materiał budowlany ma określoną klasę wytrzymałości i można go stosować zamiennie. Na pewno nie wolno modyfikować dowolnie stropu, belek nośnych czy podciągów. Ze ścianami jest podobnie jak z fundamentami. Projektant zazwyczaj zaleca badanie gruntu ale w projekcie dobiera i tak ławę na najgorsze warunki - standardowa szerokość, standardowe zbrojenie. Podobnie ze ścianami dobiera materiał tak aby spełniał warunki cieplne i wytrzymałościowe. Kierownik znając klasy wytrzymałości może je zmieniać.

pozdrawiam
Napisano
no ale jako to................ budować olbrzymi dom (po co? chyba że na pensjonat bo jakiej rodzinie potrzeba 400 m2??) nie dysponując kwotą potrzebną żeby go skończyć? Dla mnie to niepojęte... my rozmowe o domu zaczęliśmy od szegółowej wyceny i dokładnych analiz czy taki a taki kredyt bedziemy w stanie spłacać. Dom pod klucz kosztuje tak średnio około 2500 zł za metr. Rzuciłam taką kwotę za jaką sama zbudowałam. No pewnie można oszczędzając zbudowac za powiedzmy 2000 zł/metr. Ale wiele mniej się nie zejdzie- i tu juz warto pytać ludzi którzy zbudowali i mieszkają. No ale nawet licząc tanie budowanie (naparwde tanie) i- dajmy na to 2000 za metr- to 400 m2 to 800 tysięcy. O czym my tu wogóle rozmawiamy? Jeśli ma być to działalność typu pensjonat czy na wynajem która ma się zwracać, jakoś trzeba oszacowac swoje możliwości inwestycyjne- no bo do mieszkania po co komuś ma być taka powierzchnia?
Napisano
Entoria, kwotą jaką dysponujesz to nawet się nie zmieścisz ze stanem surowym, a gdzie reszta? masz po prostu, jak na swoje finansowe możliwości, przeszacowany wielkością dom. Nawet zaciskając pasa to nie wiem czy się zmieścisz w 900 tyś zł. ze wszystkim. Sam dach to chyba ze 100 tyś wyjdzie.
Napisano
dla przykładu stan surowy otwarty mojego domu (powierzchnia użytkowa 137 m2 ale realna z garażem i strychemi prawie 200 m2) -170 tys w zeszłym roku. Sam dach- 300 m2- ok 50 tys. Stan surowy domu moich znajomych z powierzchnia uzytkowa koło 200 m2- ok 230 tys. Całosc szacują myśle że realnie na 500-600 tys.
Napisano
Z 230 000 zł to porywanie się z motyką na słońce. Rozumiem desperatów, którzy nie mają gdzie mieszkać i planują 100m2, tyle kasy mają i sami tyrają na budowie - może to jakoś sie udac przy pomocy krewnych i znajomych. Ale mysleć o 400 m2 przy takiej kwocie, nie przemyśleniu sprawy, zmianach na etapie już wstepnym i tak niefrasobliwie zacząć... Oj!
Napisano
ja sie właśnie zastanawiam co jest grane i czy to nie są pytania jakoś tam podchwytliwe? Tylko jak? No bo wyobrażacie sobie taki tok rozumowania? Wiem że mam mało pieniędzy ale zaczynam budowac taki pałac? Chyba kazdy z nas umie jakoś tam liczyc:)
Napisano
Statystycznie sprawdza się niestety stara prawda: stan surowy to 1/3 kosztów, prace instalacyjne 1/3 kosztów oraz wykańczanie to 1/3 kosztów. Jeśli stan surowy tych 400 m2 zamknie się w kwocie 300 tyś to całość wyjdzie ok. 900 tyś.
Zasada 1/3 sprawdziła się we wszystkich znanych mi przypadkach, przynajmniej jeśli chodzi o moich znajomych.
Napisano
u mnie.. zaraz Kinga niech policzęicon_smile.gif u mnie to było mniej wiecej 40%-40%-20%? Wykończenie kosztowało nas relatywnie mniej niż 1/3 ale jesli doliczymy do wykończenia ogrodzenie i kostke to już wyraźnie więcej.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

witam
prosze o podpowiedz z czego najtaniej wybudowac 400 m2 , (parter i 2 pietra) dom . mam juz wylane lawy z betonu B-20 i nie wiem jaki material kupic. w projekcie mam gazobeton i styropian 12, ale namawiaja mnie na silke. mam tylko 230 000 zl i zastanawiam sie na co mi to starczy.... icon_sad.gif ,
prosze o rade
dziekuje



Możesz kupić stół wibracyjny i formę zrobisz pustaki trocinobetonowe lub betonowe http://www.muratordom.pl/zdjecia/sciany_beton_lekki_zaj.jpg

i tak zrobisz ocieplenie budynku a czy to bedzie silka czy trocinobeton nie ma tu znaczenia .
Napisano
Cytat

Odwaga odwagą... ale to w ogóle realne?


Jak będzie budował sam i pójdzie za radą animusa, to może mu się udać, ale tym bardziej go podziwiam. Tym razem już bez nutki złośliwości.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...