Skocz do zawartości

z czego najtaniej wybudowac 400 m2


entoria

Recommended Posts

Napisano
witam
prosze o podpowiedz z czego najtaniej wybudowac 400 m2 , (parter i 2 pietra) dom . mam juz wylane lawy z betonu B-20 i nie wiem jaki material kupic. w projekcie mam gazobeton i styropian 12, ale namawiaja mnie na silke. mam tylko 230 000 zl i zastanawiam sie na co mi to starczy.... icon_sad.gif ,
prosze o rade
dziekuje
Napisano
Cytat

witam
prosze o podpowiedz z czego najtaniej wybudowac 400 m2 , (parter i 2 pietra) dom . mam juz wylane lawy z betonu B-20 i nie wiem jaki material kupic. w projekcie mam gazobeton i styropian 12, ale namawiaja mnie na silke. mam tylko 230 000 zl i zastanawiam sie na co mi to starczy.... icon_sad.gif ,
prosze o rade
dziekuje



Ja bym stawiał na gazobeton murowany na cienkie spoiny zaprawy klejowej ciepłochronnej + styropian lub wełnę (ta druga jest trochę dorższa).Przy ścianie jednowarstwowej materiał na pewno ma znaczenie ale budując ścianę 2 warstwową to niezależnie od materiału (oczywiście drobne różnice są) można osiągnąć podobne parametry cieplne ściany. Bardziej skupiłbym się na dobrym ociepleniu dachu i porządnych oknach.

pozdrawiam
Napisano
Cytat

witam
prosze o podpowiedz z czego najtaniej wybudowac 400 m2 , (parter i 2 pietra) dom . mam juz wylane lawy z betonu B-20 i nie wiem jaki material kupic. w projekcie mam gazobeton i styropian 12, ale namawiaja mnie na silke. mam tylko 230 000 zl i zastanawiam sie na co mi to starczy.... icon_sad.gif ,
prosze o rade
dziekuje

Chcesz wybudować dwa duże domy ( https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...amp;#entry66372 ), ale dopiero na etapie wykonawstwa zastanawiasz się nad kosztami i rodzajem materiałów, które chcesz zastosować? Co na to projektant i kierownik budowy? Oni w końcu mają tu chyba najwięcej do powiedzenia.
Napisano
Cytat

Chcesz wybudować dwa duże domy ( https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...amp;#entry66372 ), ale dopiero na etapie wykonawstwa zastanawiasz się nad kosztami i rodzajem materiałów, które chcesz zastosować? Co na to projektant i kierownik budowy? Oni w końcu mają tu chyba najwięcej do powiedzenia.



Najwięcej do powiedzenia ma inwestor. Projekt to jedno (szczególnie konstrukcja i tego nie wolno zmieniać) a materiały to drugie. Nawet jeżeli w projekcie jest ceramika to nie ma żadnego problemu aby ściany powstały z gazobetonu. Kierownik budowy musi to potwierdzić jedynie wpisem w Dziennik Budowy. Grubość ścian też można zmienić wpisem Kierownika i jest to zgodne z prawem - nie ma tu samowoli budowlanej. Można na przykład ścianę 1W 36 cm zmienić na 2W 24cm + 12 stryropian. inwestorzy często zmieniają materiał szczególnie gdy kupują gotowe projekty. Dom się podoba ale materiał już nie i nie ma powodu aby tego nie zmienić.

pozdrawiam
Napisano
Cytat

Najwięcej do powiedzenia ma inwestor. Projekt to jedno (szczególnie konstrukcja i tego nie wolno zmieniać) a materiały to drugie. Nawet jeżeli w projekcie jest ceramika to nie ma żadnego problemu aby ściany powstały z gazobetonu. Kierownik budowy musi to potwierdzić jedynie wpisem w Dziennik Budowy. Grubość ścian też można zmienić wpisem Kierownika i jest to zgodne z prawem - nie ma tu samowoli budowlanej. Można na przykład ścianę 1W 36 cm zmienić na 2W 24cm + 12 stryropian. inwestorzy często zmieniają materiał szczególnie gdy kupują gotowe projekty. Dom się podoba ale materiał już nie i nie ma powodu aby tego nie zmienić.

Niestety pomijanie w tym wszystkim projektanta jest samowolą budowlaną. To projektant decyduje, czy proponowana przez inwestora zmiana jest zmianą istotną, czy nieistotną. Kierownik budowy ma obowiązek wykonywać roboty budowlane zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym. Jeżeli robi inaczej, to znaczy, że szuka kłopotów.
Napisano
Cytat

Niestety pomijanie w tym wszystkim projektanta jest samowolą budowlaną. To projektant decyduje, czy proponowana przez inwestora zmiana jest zmianą istotną, czy nieistotną. Kierownik budowy ma obowiązek wykonywać roboty budowlane zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym. Jeżeli robi inaczej, to znaczy, że szuka kłopotów.



Nie wiem czy tyczy się to wszystkich kierowników. Mój ma uprawnienia projektanckie i tak zrobimy zmianę grubości. Być może takie uprawnienia trzeba posiadać - tego nie jestem pewny, ale pewny jestem że "odpowiedni" Kierownik może to zrobić. Ciekaw jestem co na to eksperci? Każdy materiał budowlany ma określoną klasę wytrzymałości i można go stosować zamiennie. Na pewno nie wolno modyfikować dowolnie stropu, belek nośnych czy podciągów. Ze ścianami jest podobnie jak z fundamentami. Projektant zazwyczaj zaleca badanie gruntu ale w projekcie dobiera i tak ławę na najgorsze warunki - standardowa szerokość, standardowe zbrojenie. Podobnie ze ścianami dobiera materiał tak aby spełniał warunki cieplne i wytrzymałościowe. Kierownik znając klasy wytrzymałości może je zmieniać.

pozdrawiam
Napisano
no ale jako to................ budować olbrzymi dom (po co? chyba że na pensjonat bo jakiej rodzinie potrzeba 400 m2??) nie dysponując kwotą potrzebną żeby go skończyć? Dla mnie to niepojęte... my rozmowe o domu zaczęliśmy od szegółowej wyceny i dokładnych analiz czy taki a taki kredyt bedziemy w stanie spłacać. Dom pod klucz kosztuje tak średnio około 2500 zł za metr. Rzuciłam taką kwotę za jaką sama zbudowałam. No pewnie można oszczędzając zbudowac za powiedzmy 2000 zł/metr. Ale wiele mniej się nie zejdzie- i tu juz warto pytać ludzi którzy zbudowali i mieszkają. No ale nawet licząc tanie budowanie (naparwde tanie) i- dajmy na to 2000 za metr- to 400 m2 to 800 tysięcy. O czym my tu wogóle rozmawiamy? Jeśli ma być to działalność typu pensjonat czy na wynajem która ma się zwracać, jakoś trzeba oszacowac swoje możliwości inwestycyjne- no bo do mieszkania po co komuś ma być taka powierzchnia?
Napisano
Entoria, kwotą jaką dysponujesz to nawet się nie zmieścisz ze stanem surowym, a gdzie reszta? masz po prostu, jak na swoje finansowe możliwości, przeszacowany wielkością dom. Nawet zaciskając pasa to nie wiem czy się zmieścisz w 900 tyś zł. ze wszystkim. Sam dach to chyba ze 100 tyś wyjdzie.
Napisano
dla przykładu stan surowy otwarty mojego domu (powierzchnia użytkowa 137 m2 ale realna z garażem i strychemi prawie 200 m2) -170 tys w zeszłym roku. Sam dach- 300 m2- ok 50 tys. Stan surowy domu moich znajomych z powierzchnia uzytkowa koło 200 m2- ok 230 tys. Całosc szacują myśle że realnie na 500-600 tys.
Napisano
Z 230 000 zł to porywanie się z motyką na słońce. Rozumiem desperatów, którzy nie mają gdzie mieszkać i planują 100m2, tyle kasy mają i sami tyrają na budowie - może to jakoś sie udac przy pomocy krewnych i znajomych. Ale mysleć o 400 m2 przy takiej kwocie, nie przemyśleniu sprawy, zmianach na etapie już wstepnym i tak niefrasobliwie zacząć... Oj!
Napisano
ja sie właśnie zastanawiam co jest grane i czy to nie są pytania jakoś tam podchwytliwe? Tylko jak? No bo wyobrażacie sobie taki tok rozumowania? Wiem że mam mało pieniędzy ale zaczynam budowac taki pałac? Chyba kazdy z nas umie jakoś tam liczyc:)
Napisano
Statystycznie sprawdza się niestety stara prawda: stan surowy to 1/3 kosztów, prace instalacyjne 1/3 kosztów oraz wykańczanie to 1/3 kosztów. Jeśli stan surowy tych 400 m2 zamknie się w kwocie 300 tyś to całość wyjdzie ok. 900 tyś.
Zasada 1/3 sprawdziła się we wszystkich znanych mi przypadkach, przynajmniej jeśli chodzi o moich znajomych.
Napisano
u mnie.. zaraz Kinga niech policzęicon_smile.gif u mnie to było mniej wiecej 40%-40%-20%? Wykończenie kosztowało nas relatywnie mniej niż 1/3 ale jesli doliczymy do wykończenia ogrodzenie i kostke to już wyraźnie więcej.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

witam
prosze o podpowiedz z czego najtaniej wybudowac 400 m2 , (parter i 2 pietra) dom . mam juz wylane lawy z betonu B-20 i nie wiem jaki material kupic. w projekcie mam gazobeton i styropian 12, ale namawiaja mnie na silke. mam tylko 230 000 zl i zastanawiam sie na co mi to starczy.... icon_sad.gif ,
prosze o rade
dziekuje



Możesz kupić stół wibracyjny i formę zrobisz pustaki trocinobetonowe lub betonowe http://www.muratordom.pl/zdjecia/sciany_beton_lekki_zaj.jpg

i tak zrobisz ocieplenie budynku a czy to bedzie silka czy trocinobeton nie ma tu znaczenia .
Napisano
Cytat

Odwaga odwagą... ale to w ogóle realne?


Jak będzie budował sam i pójdzie za radą animusa, to może mu się udać, ale tym bardziej go podziwiam. Tym razem już bez nutki złośliwości.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...