Skocz do zawartości

z czego najtaniej wybudowac 400 m2


entoria

Recommended Posts

witam
prosze o podpowiedz z czego najtaniej wybudowac 400 m2 , (parter i 2 pietra) dom . mam juz wylane lawy z betonu B-20 i nie wiem jaki material kupic. w projekcie mam gazobeton i styropian 12, ale namawiaja mnie na silke. mam tylko 230 000 zl i zastanawiam sie na co mi to starczy.... icon_sad.gif ,
prosze o rade
dziekuje
Link do komentarza
Cytat

witam
prosze o podpowiedz z czego najtaniej wybudowac 400 m2 , (parter i 2 pietra) dom . mam juz wylane lawy z betonu B-20 i nie wiem jaki material kupic. w projekcie mam gazobeton i styropian 12, ale namawiaja mnie na silke. mam tylko 230 000 zl i zastanawiam sie na co mi to starczy.... icon_sad.gif ,
prosze o rade
dziekuje



Ja bym stawiał na gazobeton murowany na cienkie spoiny zaprawy klejowej ciepłochronnej + styropian lub wełnę (ta druga jest trochę dorższa).Przy ścianie jednowarstwowej materiał na pewno ma znaczenie ale budując ścianę 2 warstwową to niezależnie od materiału (oczywiście drobne różnice są) można osiągnąć podobne parametry cieplne ściany. Bardziej skupiłbym się na dobrym ociepleniu dachu i porządnych oknach.

pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

witam
prosze o podpowiedz z czego najtaniej wybudowac 400 m2 , (parter i 2 pietra) dom . mam juz wylane lawy z betonu B-20 i nie wiem jaki material kupic. w projekcie mam gazobeton i styropian 12, ale namawiaja mnie na silke. mam tylko 230 000 zl i zastanawiam sie na co mi to starczy.... icon_sad.gif ,
prosze o rade
dziekuje

Chcesz wybudować dwa duże domy ( https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...amp;#entry66372 ), ale dopiero na etapie wykonawstwa zastanawiasz się nad kosztami i rodzajem materiałów, które chcesz zastosować? Co na to projektant i kierownik budowy? Oni w końcu mają tu chyba najwięcej do powiedzenia.
Link do komentarza
Cytat

Chcesz wybudować dwa duże domy ( https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...amp;#entry66372 ), ale dopiero na etapie wykonawstwa zastanawiasz się nad kosztami i rodzajem materiałów, które chcesz zastosować? Co na to projektant i kierownik budowy? Oni w końcu mają tu chyba najwięcej do powiedzenia.



Najwięcej do powiedzenia ma inwestor. Projekt to jedno (szczególnie konstrukcja i tego nie wolno zmieniać) a materiały to drugie. Nawet jeżeli w projekcie jest ceramika to nie ma żadnego problemu aby ściany powstały z gazobetonu. Kierownik budowy musi to potwierdzić jedynie wpisem w Dziennik Budowy. Grubość ścian też można zmienić wpisem Kierownika i jest to zgodne z prawem - nie ma tu samowoli budowlanej. Można na przykład ścianę 1W 36 cm zmienić na 2W 24cm + 12 stryropian. inwestorzy często zmieniają materiał szczególnie gdy kupują gotowe projekty. Dom się podoba ale materiał już nie i nie ma powodu aby tego nie zmienić.

pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Najwięcej do powiedzenia ma inwestor. Projekt to jedno (szczególnie konstrukcja i tego nie wolno zmieniać) a materiały to drugie. Nawet jeżeli w projekcie jest ceramika to nie ma żadnego problemu aby ściany powstały z gazobetonu. Kierownik budowy musi to potwierdzić jedynie wpisem w Dziennik Budowy. Grubość ścian też można zmienić wpisem Kierownika i jest to zgodne z prawem - nie ma tu samowoli budowlanej. Można na przykład ścianę 1W 36 cm zmienić na 2W 24cm + 12 stryropian. inwestorzy często zmieniają materiał szczególnie gdy kupują gotowe projekty. Dom się podoba ale materiał już nie i nie ma powodu aby tego nie zmienić.

Niestety pomijanie w tym wszystkim projektanta jest samowolą budowlaną. To projektant decyduje, czy proponowana przez inwestora zmiana jest zmianą istotną, czy nieistotną. Kierownik budowy ma obowiązek wykonywać roboty budowlane zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym. Jeżeli robi inaczej, to znaczy, że szuka kłopotów.
Link do komentarza
Cytat

Niestety pomijanie w tym wszystkim projektanta jest samowolą budowlaną. To projektant decyduje, czy proponowana przez inwestora zmiana jest zmianą istotną, czy nieistotną. Kierownik budowy ma obowiązek wykonywać roboty budowlane zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym. Jeżeli robi inaczej, to znaczy, że szuka kłopotów.



Nie wiem czy tyczy się to wszystkich kierowników. Mój ma uprawnienia projektanckie i tak zrobimy zmianę grubości. Być może takie uprawnienia trzeba posiadać - tego nie jestem pewny, ale pewny jestem że "odpowiedni" Kierownik może to zrobić. Ciekaw jestem co na to eksperci? Każdy materiał budowlany ma określoną klasę wytrzymałości i można go stosować zamiennie. Na pewno nie wolno modyfikować dowolnie stropu, belek nośnych czy podciągów. Ze ścianami jest podobnie jak z fundamentami. Projektant zazwyczaj zaleca badanie gruntu ale w projekcie dobiera i tak ławę na najgorsze warunki - standardowa szerokość, standardowe zbrojenie. Podobnie ze ścianami dobiera materiał tak aby spełniał warunki cieplne i wytrzymałościowe. Kierownik znając klasy wytrzymałości może je zmieniać.

pozdrawiam
Link do komentarza
no ale jako to................ budować olbrzymi dom (po co? chyba że na pensjonat bo jakiej rodzinie potrzeba 400 m2??) nie dysponując kwotą potrzebną żeby go skończyć? Dla mnie to niepojęte... my rozmowe o domu zaczęliśmy od szegółowej wyceny i dokładnych analiz czy taki a taki kredyt bedziemy w stanie spłacać. Dom pod klucz kosztuje tak średnio około 2500 zł za metr. Rzuciłam taką kwotę za jaką sama zbudowałam. No pewnie można oszczędzając zbudowac za powiedzmy 2000 zł/metr. Ale wiele mniej się nie zejdzie- i tu juz warto pytać ludzi którzy zbudowali i mieszkają. No ale nawet licząc tanie budowanie (naparwde tanie) i- dajmy na to 2000 za metr- to 400 m2 to 800 tysięcy. O czym my tu wogóle rozmawiamy? Jeśli ma być to działalność typu pensjonat czy na wynajem która ma się zwracać, jakoś trzeba oszacowac swoje możliwości inwestycyjne- no bo do mieszkania po co komuś ma być taka powierzchnia?
Link do komentarza
Entoria, kwotą jaką dysponujesz to nawet się nie zmieścisz ze stanem surowym, a gdzie reszta? masz po prostu, jak na swoje finansowe możliwości, przeszacowany wielkością dom. Nawet zaciskając pasa to nie wiem czy się zmieścisz w 900 tyś zł. ze wszystkim. Sam dach to chyba ze 100 tyś wyjdzie.
Link do komentarza
Z 230 000 zł to porywanie się z motyką na słońce. Rozumiem desperatów, którzy nie mają gdzie mieszkać i planują 100m2, tyle kasy mają i sami tyrają na budowie - może to jakoś sie udac przy pomocy krewnych i znajomych. Ale mysleć o 400 m2 przy takiej kwocie, nie przemyśleniu sprawy, zmianach na etapie już wstepnym i tak niefrasobliwie zacząć... Oj!
Link do komentarza
Statystycznie sprawdza się niestety stara prawda: stan surowy to 1/3 kosztów, prace instalacyjne 1/3 kosztów oraz wykańczanie to 1/3 kosztów. Jeśli stan surowy tych 400 m2 zamknie się w kwocie 300 tyś to całość wyjdzie ok. 900 tyś.
Zasada 1/3 sprawdziła się we wszystkich znanych mi przypadkach, przynajmniej jeśli chodzi o moich znajomych.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

witam
prosze o podpowiedz z czego najtaniej wybudowac 400 m2 , (parter i 2 pietra) dom . mam juz wylane lawy z betonu B-20 i nie wiem jaki material kupic. w projekcie mam gazobeton i styropian 12, ale namawiaja mnie na silke. mam tylko 230 000 zl i zastanawiam sie na co mi to starczy.... icon_sad.gif ,
prosze o rade
dziekuje



Możesz kupić stół wibracyjny i formę zrobisz pustaki trocinobetonowe lub betonowe http://www.muratordom.pl/zdjecia/sciany_beton_lekki_zaj.jpg

i tak zrobisz ocieplenie budynku a czy to bedzie silka czy trocinobeton nie ma tu znaczenia .
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W tej chwili nie zrobię, bo teraz mnie tam nie ma. Wygięły się różnie - jedne w górę, inne w dół. Szczególnie jedna jest mocno wygięta i akurat to ta na środku całego domu. Jak położyłem poziomicę na kilku z nich to się za głowę złapałem.   > A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości. Myślisz, że konstrukcja jest już na tyle "spokojna" po tak długim czasie schnięcia, że nie spowoduje ponownych ugięć i tym samym pękania podłogi lub sufitów?   Dach był montowany około 4 - 5 lat temu.
    • Zrób jakieś zdjęcia, bo nawet nie wiadomo w którą stronę się "wygły"i powiedz też kiedy dach był montowany.    A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości.
    • Witam. Wykonałem drenaż opaskowy wokół domu podpiwniczonego. Rura czarna kaczmarek ciężki dren o średnicy 11cm, w obsypce żwiru 16-32 i to wszystko owinięte włókniną 150g o wodoprzepuszcalności 90L/min. Dren będzie zasypany płukanym piaskiem z 10-20 cm a dopiero na to dam grunt z wykopu (glina zmieszana z piaskiem). Na 3 ścianach dolna powierzchnia drenu jest poniżej górnej płaszczyzny ławy a co za tym idzie poniżej posadzki piwnicy. Problem pojawił się na ostatniej ścianie z uwagi że w ławie znajduje się rura kanalizacyjna 160 której górna krawędź znajduje się tylko ok 6 cm poniżej posadzki. Dodając do tego izolację reaktywną którą pokryta jest ta rura kanalizacyjna i to że rura drenażowa jest ułożona na niej więc z jakimś odstępem dylatacyjnym 1-2cm więc zbierać będzie zaledwie jakieś 2-3 cm poniżej posadzki w piwnicy, ale jak ułożyłem dren ze spadek 0,5% to wychodzi na to że po lewej stronie dren będzie powyżej posadzki w piwnicy. Ściany piwnicy są bardzo dobrze zaizolowane masą reaktywną aż po same ławy więc tu akurat bym się nie obawiał że będzie coś przeciekać, ale trzeba brać na poprawkę jakieś niedoskonałości i zastanawiam się teraz nad funkcjonalnością tego drenu znajdującego się powyżej posadzki. Bo jeśli to wszystko jest w podsypce żwirowej i poziom ewentualnej wody gruntowej się wyrówna to nawet przy tak ułożonej rurze drenarskiej woda powinna być odbierana z odcinka znajdującego się poniżej posadzki piwnicy prawda? Więc nie ma w zasadzie obaw że będzie stała w miejscu gdzie rura jest powyżej posadzki bo zleci po prostu do najniższego punktu tylko że będzie to zachodziło wolniej aniżeli miało by być ściągane przez rurę? Wiem że dren można układać nawet z bardzo małym spadkiem czy też nawet pionowo i wyrównująca woda znajdzie ujście do najniższego punktu, ale nie chce mi się już tego poprawiać. Poniżej na pomarańczowo rura drenarska, na czerwono obrys żwiru 16-32 we włókninie.     Druga sprawa jeśli na jednej ze ścian rura ma jakieś 1 cm, wzniesienia, czy w niektórych miejscach więcej to czy grozi to zamuleniem w tym miejscu? Jakieś zanieczyszczenia staną w tym miejscu i nie będą mogły trafić do studni osadnikowej? Dren jest elastyczny i podczas zasypywania jak się na nim nie stoi to potrafi się podnieść a kamień spod niego ciężko jest wyciągnąć, stąd takie fale.          
    • Mam jętki dość mocno wygięte w łuk. Różnica poziomu pomiędzy niektórymi to nawet 5cm. Możliwe, że więcej. Nad nimi ma być strych nieużytkowy. Drewno jest suche, bo leżało tak kilka lat. Czy jętki nadal mogą się mocno wyginać, nawet o kilka centymetrów, czy raczej już tak zostanie? Na ile to jeszcze może wciąż pracować? Powinienem teraz dążyć do wyrównania i wypoziomowania jętek np. za pomocą spinania ich poprzecznie robiąc kratownicę czy może lepiej już zostawić to tak jak jest i podczas montażu podłogi podkładać jakieś deski itp.? Niektóre z jętek "wiszą" nad ścianami działowymi, a inne dotykają - to wynika pewnie z tego, że niektóre się wygięły z biegiem czasu i tego, że chyba powinny być montowane nieco wyżej nad ścianami. No ale jest jak jest.   Zależy mi na dwóch rzeczach: - w miarę równej (żeby wiochy nie było) podłodze strychu - żeby sufity (g-k) w pomieszczeniach użytkowych nie pękały
    • Musiała od razu pęknąć czy się po prostu ugięła albo powstały jakieś mocne naciski punktowe? Ściany piwnicy stoją na grubej papie, najgrubsza jaka była, nie pamiętam ile mm ale wydaje mi się że to też mogło mieć wpływ. W żadnej że ścian nie ma słupa żelbetonowego. Zanim stawiałem ściany to szukałem po forach i wszyscy doradzali takie słupy właśnie żeby unikać rys na ścianach. Rys jest więcej na ścianach piwnicy, poniżej pokazane. Praktycznie na każdym łączeniu wewnętrznych ścian nosnych i narożnikach.    A ponadto tu gdzie zaznaczono na żółto to są raczej na pewno naciski/reakcje pionowe bo jest to narożne okno tarasowe bez słupa i w tym miejscu pewne dochodzi do dużych nacisków na ściany piwnicy.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...