Skocz do zawartości

Ławy fundamentowe


Recommended Posts

Napisano
oj... (!)
technologia sprzed kilkudziesieciu lat.
aktualnie 90% (subiektywnie) opinii fachowcow teoretykow oraz inwestorow jest na NIE
wiem, ze jest to kuszace ekonomicznie, ale jest to (co najmniej) !niezgodne z twoim projektem!
Napisano
Fundamenty kamienne są najbardziej zbliżone do ideału, nie podciągają kapilarnie wody w górę, ale zimą pozwalają wodzie , która może wykraplać ścianie w ścianie spłynąc poniżej stefy przemarzania. Podobną rolę teraz pełnią membrany kubełkowe. www.isola-platon.fi/misc/ProductGuide.pdf
Napisano
Betonowanie fundamentu z użyciem kamienia polnego (Tzw. beton rodzynkowy) jest rozwiązaniem dopuszczalnym i nie wpływa na osłabienie posadowienia budynku. Kamienie należy wkładać w ciekłą mieszankę betonową rozmieszczając je równomiernie na całym obwodzie. Nie należy natomiast zalewać betonem lużno ułożonych kamieni, gdyż wtedy nie ma gwarancji dokładnego wypełnienia wolnych przestrzeni między nimi.
Napisano
czy taki fundament nie wymaga zgody projektanta?
w moim przypadku jest wyraznie zaznaczone w projekcie:
ławy fundamentowe - beton żwirowy klasy B20.
jak rozumiem "beton rodzynkowy" nie jest betonem żwirowym (w 100%)

czy to jest odstepstwo od projektu?
interesuje mnie to rowniez na przyszlosc...
Napisano
Fundament jest elementem konstrukcyjnym i jego zmian wymaga zgody projektanta
Problemem jest również ułożenie zbrojenia

Jest to również istotna zmiana od zatwierdzonego projektu budowlanego wymagająca zmiany pozwolenia na budowę
Napisano
Ogólnie odpowiadając jest to około 200 zł na 1 m3 kamienia
Należy jednak pamiętać o odpowiednim otuleniu kamienia a przede wszystkim zbrojenia
Jest jeszcze problem zwiększonego nakładu pracy spowodowany ręcznym układaniem kamieni w ciekłą mieszankę betonową rozmieszczając je równomiernie na całym obwodzie.
Napisano
Nie wiem jak w waszych okolicach ale u mnie daje się kamień do fundamentu ale tylko wtedy, gdy ławę robi się do poziomu terenu. Ja tak zrobiłem bo zalewałem przed zimą i zawaliłyby się wykopy (grząski teren). Unas jest tak, że zbrojenie zalewa się normalnie betonem B15 a dopiero nad zabetonowanym zbrojeniem wrzuca się nie za grube kamienie w beton. Łatwo policzyć: cena betonu z "gruszki: u nas to ok. 200,00 złbrutto/kubik czyli zaoszczędziłem 1000,00 zł bo weszło mi 6m3 kamienia, za który zapłaciłem 200,00 zł za jelcza.
Majster mówił mi, że nie powinno się dawać kamienia w zbrojenie bo osłabia fundament.
A tak w nawiasie: po co zmieniać projekt? wystarczy mieć mądrego kierownika budowy. Zabetonowanych kamieni nie widać icon_smile.gif i wcale nie osłabiają fundamentu pod warunkiem pprawidłowego rozkładania kamieni. Tak się robiło od wielu lat i do dzisiaj domy stoją i mają się dobrze.
Moim zdaniem należy jedynie zrobić porządne zbrojenie z wiązaniem "winkli" i dodać ew. jeden drucik dołem.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Poprzednik ma racje
- w części ławy gdzie jest zbrojenie nie należy wkładać kamieni
-natomiast w ścianie powyżej już jak najbardziej można. Nawet jak jest nie za wysoki domek to ścinę fundamentową można "wymurować" z kamieni - ale do tego potrzerbny odpowiedni fachowiec
  • 7 lata temu...
Napisano
a ja mam pytanie z innej beczki ... bede robił ławę 90cm szeroka.. i 40 wysoka ... budynek piętrowy niepodpiwniczony, mam pytanie takie posiadam duże ilosci kraweznikow betonowych wysokich na 30 i szerokich na 20 myslalem by umiescic je w ławie po obu stronach zbrojenia i zalac .. czy bedzie to prawidlowe rozwiazanie czy istnieje taka mozliwosc? rozwiazanie przesylam w zalaczniku (te na czerwono to krawezniki. )

DSC01446.jpg

Napisano
Ława powinna być monolitem. A co te krawężniki miały by Ci dać?
Napisano
To powrzucaj jeszcze trochę gruzu betonowego to zmniejszysz koszty o 1/2.
Ława ma być monolitem a to co będzie jak dasz? Zresztą masz chyba Kierbuda to pytaj jego bo to On się pod tym będzie podpisywał i to On odpowiada za Twoje i Twojej rodziny bezpieczeństwo.
Napisano
tak trochę z innej beczki - jakiej grubości jest ściana fundamentowa?

a sądząc po szerokości ławy to musi być fatalny grunt lub na piętrze parkować będą tiry, jakieś info o gruncie (pytam z ciekawości)?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...