Skocz do zawartości

murek oporowy - element skalniaka


Super B

Recommended Posts

Napisano
Moim zdaniem, to zależy od tego czym faktycznie i jaki jest ten „murek”, bo zgodnie z definicją PB:

Cytat

4) obiekcie małej architektury – należy przez to rozumieć niewielkie obiekty, a
w szczególności:
a) kultu religijnego, jak: kapliczki, krzyże przydrożne, figury,
b) posągi, wodotryski i inne obiekty architektury ogrodowej,
c) użytkowe służące rekreacji codziennej i utrzymaniu porządku, jak: piaskownice,
huśtawki, drabinki, śmietniki;



Pogrubione istotne tj. „niewielkie”. Ustawodawca nie sprecyzował co kryje się pod tym pojęciem. Można zdefiniować to uznaniowo, tak jak w tym dowcipie wojskowym:
„Co to jest kałuża?
Jest to niewielki zbiornik wody o małym znaczeniu strategicznym.”


Napisano
Zależy pewnie jak duży murek oporowy chcesz wznieść. Wiesz, jeśli zmienisz rzeźbe terenu, tak, że sąsiada nie tylko woda zaleje, to może to być problem. Ja tam szaleję na całego, zresztą u mnie różnica w wysokości wynosi prawie 2 metry, więc co mi tam murek oporowy. Ta różnica w wysokości o której wspomniałam to przy 100 metrach długości występuje.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

A co gorsza... prawo jest stosowane przez urzędników. A właściwie urzędasów, którzy zapominają, że ich pensje są płacone z naszych podatków!


Idealista. Na codzień nikt o tym nie pamięta. Urzędnik to panisko jest! I basta!
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Prawo budowlane
Dziennik Ustaw z 2009 r. Nr. 161 poz. 1279

Rozdział 4.
Postępowanie poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych
Art. 29. 1. Pozwolenia na budowę nie wymaga budowa:
22) obiektów małej architektury;
23) ogrodzeń;
Napisano
Cytat

Prawo budowlane
Dziennik Ustaw z 2009 r. Nr. 161 poz. 1279

Rozdział 4.
Postępowanie poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych
Art. 29. 1. Pozwolenia na budowę nie wymaga budowa:
22) obiektów małej architektury;
23) ogrodzeń;


To nie jest takie proste! Polecam tekst w bieżącym numerze BD.
Napisano
Również polecam, bardzo ciekawy artykuł.

Wszystko byłoby dużo prostsze, gdyby urzędnicy oprócz posługiwania się Prawem Budowlanym wykazywali czasem odrobinę dobrej woli.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...