Skocz do zawartości

Prosze o pomoc w doborze kotła gazowego


Recommended Posts

Napisano

Witam.
Zaczynam remont poddasza w domku jednorodzinnym (pow. urzytkowa okolo 81 m2) 3xpokoje,kuchnia,łazienka(wanna z prysznicem) i spirzarnia (planowane okolo 7 grzejników )poddasze oczywiscie bedzie docieplone , i teraz do sedna potrzebny mi kocioł gazowy dwufunkcyjny z zamknieta komora spalania - tylko jaki ???? Czy moze mi ktos pomoc ???
Bede bardzo wdzieczny.
Dodam tylko ze polecono mi kociol dwufunkcyjny firmy termet (miniterm turbo( http://www.termet.com.pl/strony/produkty_g...iterm-turbo.htm )) acha kociol ma wisiec w kuchni i wyprowadzenie spalin bedzie przez sciane szczytowa odległosc miedzy kotłem a "kranami" z ciepła woda bedzie góra 1,5-2m(po rurach) nie bedzie miejsca na zbiornik(stan domowników 2-je + 1-dno w drodze).
Za karzda rade bedze wdzieczny, bo tak szczerze nie znam sie na tym ni wząb i nie wiem czy ten kociol nie jest zaduzy a moze jest zamały a moze wogóle sie nienadaje i lepiej innej firmy kupic.

  • 4 miesiące temu...
Napisano
Jeśli nie masz jeszcze instalacji wodnej to ja bym przemyślał czy nie lepiej ogrzewać prądem.
Piec podczas pracy nie jest taki cichy - niektórym w kuchni może przeszkadzać podczas oglądania TV. I zawsze zajmuje trochę miejsca.
Przeglądy itp podobne sprawy....

Przelicz i zastanów się.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Również jestem za termetem. Każdy chwali tą firmę, sam raczej też wkrótce wybiorę termeta bo będę robił drobne zakupy, a kolega NOTO to chyba zajmuje się sprzedażą ogrzewania elektrycznego, co? icon_wink.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Jeśli nie masz jeszcze instalacji wodnej to ja bym przemyślał czy nie lepiej ogrzewać prądem.
Piec podczas pracy nie jest taki cichy - niektórym w kuchni może przeszkadzać podczas oglądania TV. I zawsze zajmuje trochę miejsca.
Przeglądy itp podobne sprawy....

Przelicz i zastanów się.


Już robiłem instalacje CO wodne klientom, którzy zaufali wyliczeniom i tabelkom, i dali się namówić na ogrzewanie elektryczne. Nawet takim, co w energetyce pracowali i mieli zniżki na prąd to się nie opłacało. Edytowano przez adamis (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Już robiłem instalacje CO wodne klientom, którzy zaufali wyliczeniom i tabelkom, i dali się namówić na ogrzewanie elektryczne. Nawet takim, co w energetyce pracowali i mieli zniżki na prąd to się nie opłacało.


Przy obecnych cenach energii elektrycznej trzeba mieć rzeczywiście odwagę by zdecydować się na prąd icon_sad.gif
Napisano
Dzień dobry

Dla powierzchni poddasza 81m2, proponowany Panu kocioł wydaje się być jednym z lepszych rozwiązań. Wprawdzie moc kotła 21 kW na c.o. , na tę powierzchnię jest za duża, ale podczas pierwszego uruchomienia, serwisant zmniejszy ją do wartości odpowiadającej zapotrzebowaniu ciepła dla tego lokalu. Jednocześnie niezależnie od c.o. moc kotła 21 kW na wodzie użytkowej zapewni optymalny komfort ciepłej wody. W kotle zastosowano bitermiczny wymiennik ciepła, w którym woda użytkowa ogrzewana jest bezpośrednio przez płomień, co zapewnia wysoką sprawność urządzenia, krótki czas rozgrzewania kotła a więc po odkręceniu baterii czerpalnej już po krótkim czasie wypływ wody ciepłej.

Wydaje się, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby zamontować kocioł w miejscu które Pan proponuje i wyrzucenie spalin przez ścianę szczytową. Proszę to jednak uzgodnić z projektantem lub instalatorem, tak aby zachować wymaganą przepisami odległość rury spalinowej od okien, dachu, kratek wentylacyjnych itp., co jednocześnie zapewni bezpieczną eksploatację urządzenia i jego poprawną pracę.
Napisano
Witam.
W najblizszym czasie czeka mnie wymiana kotla dwufunkcyjnego w moim mieszkaniu.
Do tej pory uzytkowalem 10 letnia Berette atmosferyczna.
Zastanawiam sie nad kotlami kondensacyjnymi Termetu lub De Dietricha.
Czy ktorys z nich ma jakas zdecydowana przewage nad drugim?
Mam jeszcze pytanie jak dlugo moze potrwac taka wymiana kotla. Mam male dziecko i dlugi brak dostepu do cieplej wody bylby dla mnie klopotliwy.
Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

... Pan proponuje i wyrzucenie spalin przez ścianę szczytową. Proszę to jednak uzgodnić z projektantem lub instalatorem, tak aby zachować wymaganą przepisami odległość rury spalinowej od okien, dachu, kratek wentylacyjnych itp., co jednocześnie zapewni bezpieczną eksploatację urządzenia i jego poprawną pracę.



Oraz nie może przekroczyć mocy 21 kW.
Może pójdźmy dalej - kocioł kondensacyjny. Też Termet: Windsor lub ECOCondens. Można zamówić u producenta z ograniczoną mocą do 21 kW
Napisano
Polecam kocioł kondensacyjny, gazowy, modulacyjny MCR ll/24 MI. Jest to kocioł z zamkniętą komorą spalania, może zmodulować do 6 kW, dla centralnego ogrzewania, w górę do 24 kW oraz dla ciepłej wody użytkowej nawet do 28 kW.
Najlepiej skontaktować się w tej sprawie z autoryzowanym instalatorem z Pana okolicy: mapka

W przypadku kotła niekondensacyjnego 2-funkcyjnego i z zamkniętą komorą spalania (bardziej ekonomiczny będzie wyżej wymieniony kondensacyjny) może być kocioł WHE 24 FF lub WHR 18 lub 24 FF.

Napisano
Popatrz na listy serwisantów w swojej okolicy. To powinno być wyznacznikiem wyboru urządzenia. Również ilość serwisantów świadczy o popularności marki i ich mobilności.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Popatrz na cene i serwis i wybieraj i nie boj sie de Dietrich juz gdzies pisalem ale moge powtorzyc od 4-rech lat uzywam takiego dwufunkcyjnego w Holandii i jest super(zwlaszcza sterowanie panelem w pokoju na scianie).Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Popatrz na cene i serwis i wybieraj i nie boj sie de Dietrich ... od 4-rech lat uzywam takiego dwufunkcyjnego w Holandii i jest super(zwlaszcza sterowanie panelem w pokoju na scianie).Pozdrawiam



Sterowanie "na ścianie" jest bardzo popularne również w Polsce. Jednak ta firma, o której piszesz, już niekoniecznie.
Napisano
Jednak ta firma, o której piszesz, już niekoniecznie.
[/quote]

no wlasnie bo ludzie sie jej boja z uwagi na nieco nizsze ceny na ich produkty,wiec powtarzam wam nie ma czego sie bac bo to na prawde dobre produkty,ale nie musicie mnie sluchac ja sam wiem co kupie do mojego domu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Nie zajmuję się sprzedażą elektryki ... robię w zupełnie innej branży niż budownictwo icon_smile.gif

Teraz do rzeczy/wyliczeń:

84 m2
średniorocznie przyjmuje się 50 kWh na m2 powierzchni.

Z pradu mamy
84 * 50 * ,51 = 2142 zł/sezon prąd normalny Wrocław
84 * 50 * ,265 = 1113 zł/sezon prąd II taryfa (tania) Wrocław
przy użyciu 50%/50% taryf mamy

1627 zł

z gazu
84 * 50 * 0,22 = 924 zł/sezon gaz normalny W-2 Wrocław

703 zł roźnicy na sezon. Instalacja elektryczna tańsza conajmniej o 15 000 zł.
15000 zł * 5% lokata = 750 zł. a 15000 dalej w kieszeni icon_smile.gif

Piec to dodatkowo:
koszt przeglądu
w twoim przypadku dużo mniejsza sprawność bo małe zapotrzebowanie na ciepło
ryzyko wybuchu
zajęte miejsce w kuchni
hałas

trochę można jeszcze wymieniać.
Zapraszam do dyskusji icon_smile.gif Chętnie posłucham argumentów.


P.S. Padł argument że ktoś przeliczył a potem i tak załozył gaz. Czy przy gazie się mu to opłaca ? Przliczył po 2 latach koszty swojej decyzji ?
Im mniejsza powierzchnia tym lepiej dla grzania prądem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...