Skocz do zawartości

Ocieplenie ścian a prawo budowlane


Recommended Posts

Napisano
Mam zamiar kupić nowy dom jednorodzinny w stanie surowym zamkniętym wybudowany z Porotherm 25 i ocieplony styropianem 10 (w projekcie była 14 ale inwestor chyba chciał trochę zaoszczędzić). Ocieplenie styropianem 10 powoduje, że Uk>0,3 dla ściany - co jest niezgodne z prawem budowlanym.
Proszę o informacje, jakie będą konsekwencje kupna takiego domu - wiem że będzie trochę chłodniej, ale czy będą problemy z odbiorem lub uzyskaniem certyfikatu energetycznego?
Zastanawiam się, czy w niedalekiej przyszłości nie zostanie na mnie wymuszone docieplenie tego domu.
Napisano
Ściany zewnetrzne nie muszą mieć wspólczynnika k o wartości 0,3 W/m2 K jeśli wskaźnik rocznego zapotrzebowania na energię Ep nie przekracza okreśłonej wartości dla tej kategorii budynku. W praktyce, rzeczywisty wspólczynnik k dla ściany zależy od jakości uzytych materiałów, staranności wykonania i przyjmując do obliczeń korzystniejsze wartości przewodności cieplnej materiałów można "na papierze" uzyskać korzystne parametry.
Napisano
Tak jak pisze sławomir, ja bym zakombinował żeby cyferki były poniżej 0,3, a certyfikatem się nie przejmuj, bo kupujesz go dla własnej "przyjemności" i nikt (żaden urzędnik) nie wnika co tak jest napisane.
Napisano
Cytat

Ściany zewnetrzne nie muszą mieć wspólczynnika k o wartości 0,3 W/m2 K jeśli wskaźnik rocznego zapotrzebowania na energię Ep nie przekracza okreśłonej wartości dla tej kategorii budynku. W praktyce, rzeczywisty wspólczynnik k dla ściany zależy od jakości uzytych materiałów, staranności wykonania i przyjmując do obliczeń korzystniejsze wartości przewodności cieplnej materiałów można "na papierze" uzyskać korzystne parametry.

Uzyskanie niższej wartości EP można uzyskać nie uciekając się do oszustwa.
Najprostszym sposobem jest zastosowanie kotła na biomasę lub kolektorów słonecznych.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...