Skocz do zawartości

Ściany jednowarstwowe


Recommended Posts

Jesteśmy o krok o podjęciu decyzji o budowie domu z bloczków Ytong 40 cm - ściany jednowarstwowe. Nasz kieronik budowy bardzo nas do nich przekonuje.

Zdaję sobię sprawę z plusów i minusów takiego systemu w teorii, aczkolwiek chciałabym poczytać jak sprawdza się to w praktyce.
Będę wdzięczna za opinie użytkowników domów zbudowanych ze ścian jednowarstwowych, czy piękne teorie są realne i jak wygląda sprawa ogrzewania.
Link do komentarza
Cytat

Jesteśmy o krok o podjęciu decyzji o budowie domu z bloczków Ytong 40 cm - ściany jednowarstwowe. Nasz kieronik budowy bardzo nas do nich przekonuje.

Zdaję sobię sprawę z plusów i minusów takiego systemu w teorii, aczkolwiek chciałabym poczytać jak sprawdza się to w praktyce.
Będę wdzięczna za opinie użytkowników domów zbudowanych ze ścian jednowarstwowych, czy piękne teorie są realne i jak wygląda sprawa ogrzewania.




Chętnie również poznam inne opinie bo mój projekt też przewiduje takie ściany a ja chciałbym tak to zrealizować.
Link do komentarza
ściany jednowarstwowe to pomyłka, chyba że budujemy budę dla psa. Owszem można je zastosować, ale tylko i wyłącznie jak murarz muruje z wielką precyzją i jest bardzo dokładny (pokażcie mi takiego) oraz przy zastosowaniu zaprawy ciepłochronnej a i tak nie wyeliminuje się mostków termicznych: zawsze będą one w nadprożach, wieńcach, cokołach itp.
Ja osobiście nie widzę żadnych zalet, brak późniejszego ocieplenia jest dla mnie osobiście dyskwalifikacją z powodów opisanych powyżej.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Witam serdecznie

Nie zgadzam się do końca ze stwierdzeniem, że ściany jednowarstwowe to pomyłka. Moim zdaniem opinia ta wywodzi się jeszcze z wieloletniej tradycji - mam w rodzinie wielu murarzy z bardzo dużym doswiadczeniem i praktycznie mają to samo zdanie (że to pomyłka).

Mimo ich opinii zdecydowalem się wybudować mój dom w technologii ścian jednowarstwowych z cegły szlifowanej Juwo.
Nie jest to bardzo znany materiał na rynku polskim, ale w mojej okolicy (Brzeg) powoli zaczyna się rozpowszechniać.
Wybrałem cegłę T10 o współczynniku U=0,25 W/m2K i grubości ścian zewnętrznych 365mm.

Jak pokazały ostatnie zimy u znajomych, którzy w domach zbudowanych tym systemem mieszkają - na ścianach nie mieli żadnych widocznych spoin i domy faktycznie są ciepłe. Spoiny pionowej w tym systemie nie ma a pozioma praktycznie nie istnieje.
Chętnym do zapoznania się z technologią podaje kontakt do siebie: email jrat@interia.pl, tel. 607 710 110 - nie jestem jakims spedytorem ani akwizytorem. Po prostu staram się wyjaśnić ludziom, że można budować bez docieplania.

Cena za metr kw. takiej ściany wychodzi taniej niż przy ścianach docieplanych - chociażby dlatego, że nie trzeba jej docieplać. Dodatkowo na budowie nie potrzebna jest betoniara i nie ma bałaganu (załączam fotki).
Jeżeli ktoś nie wierzy, dodam, że jestem na etapie układania więźby dachowej, a do tej pory nie mam podłączonego pradu budowlanego - pożyczam od sąsiadów i to w tak błahych celach jak rozrobienie kleju czy przecięcie cegły piłą elektryczną, to wszystko.

Do tego zadziwił mnie krótki czas, jaki konieczny jest do wznoszenia.

Ogólnie rzecz biorąc, uczestnicząc w krótkim instruktażu dotyczącym właściwego wykonania pierwszej najważniejszej warstwy oraz jaki rodzaj cegły stosować (ponieważ rodzajów jest kilka) - resztę można układać samemu bądź w dwie osoby, co pozwala również zaoszczędzić na ekipie budowlanej.

Wiem, że mój post będzie okazją do licznych ataków, ale jestem przekonany, że może też zaciekawić co najmniej kilka osób, które jeszcze zastanawiają się nad doborem materiału na ściany. Cegła szlifowana jest materiałem naturalnym i wytrzymałym, a do tego ładnie się prezentuje również nieotynkowana.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Nie zgadzam się do końca ze stwierdzeniem, że ściany jednowarstwowe to pomyłka. Moim zdaniem opinia ta wywodzi się jeszcze z wieloletniej tradycji - mam w rodzinie wielu murarzy z bardzo dużym doswiadczeniem i praktycznie mają to samo zdanie (że to pomyłka).


To prawda, takie myślenie wywodzi się z czasów, kiedy budowano szybko, tanio i byle jak. Teraz jednak materiały są o niebo lepsze i nikt, wynajmujac ekipę nie [pozwoli sobie na fuserkę, którą zresztą łatwo wyłapać w przypadku ścian jednowarstwowych. A że w technologii jednowarstwowej faktycznie budować mmożna przekonuja choćby takie artykuły:
http://termodom.pl/termodompasywny/xella_p..._jedna_warstwa_
Link do komentarza
Cytat

To prawda, takie myślenie wywodzi się z czasów, kiedy budowano szybko, tanio i byle jak. Teraz jednak materiały są o niebo lepsze i nikt, wynajmujac ekipę nie [pozwoli sobie na fuserkę, którą zresztą łatwo wyłapać w przypadku ścian jednowarstwowych. A że w technologii jednowarstwowej faktycznie budować mmożna przekonuja choćby takie artykuły:
http://termodom.pl/termodompasywny/xella_p..._jedna_warstwa_




No własnie ,tez zainteresowalem sie ostatnio bloczkami ytong energo,wszystko wyglada bardzo ładnie....My planujemy budowe w przyszlym roku,ale chcialbym sie dowiedziec jakie sa realne koszty postawienia takiej sciany(moze ktos juz buduje z tych bloczków)???
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

ściany jednowarstwowe to pomyłka, chyba że budujemy budę dla psa. Owszem można je zastosować, ale tylko i wyłącznie jak murarz muruje z wielką precyzją i jest bardzo dokładny (pokażcie mi takiego) oraz przy zastosowaniu zaprawy ciepłochronnej a i tak nie wyeliminuje się mostków termicznych: zawsze będą one w nadprożach, wieńcach, cokołach itp.
Ja osobiście nie widzę żadnych zalet, brak późniejszego ocieplenia jest dla mnie osobiście dyskwalifikacją z powodów opisanych powyżej.



Na mojej budowie wystąpiła tzw. fuszerka. Brak dokładności wykonawcy zaowocowało pęknięciami na ścianie i lekkimi odchyłkami co do równości ścian. Murowałem na zaprawie styropianowej polytech. Na jesień położyłem tynk styropianowy o grubości 4-5cm. Wszystkie wyżej wymienione wady wykonawcze zostały zniwelowane ciepłym tynkiem przy zachowaniu właściwości betonu komórkowego.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Jesteśmy o krok o podjęciu decyzji o budowie domu z bloczków Ytong 40 cm - ściany jednowarstwowe. Nasz kieronik budowy bardzo nas do nich przekonuje.

Zdaję sobię sprawę z plusów i minusów takiego systemu w teorii, aczkolwiek chciałabym poczytać jak sprawdza się to w praktyce.
Będę wdzięczna za opinie użytkowników domów zbudowanych ze ścian jednowarstwowych, czy piękne teorie są realne i jak wygląda sprawa ogrzewania.



Ja w swoim projekcie również mam ścianę jednowarstwową z bloczków 36 cm kl. 400. Początkowo byłem pewny, że tak właśnie zrobię jednak zmieniłem zdanie. Teoretycznie taka grubość wystarczy, ale tak jak piszą tu inne osoby naprawdę trzeba dobrej ekipy budowlanej. Dobrze wykonana ścian 1W jest porównywalna albo i droższa ze standardową ścianą 2W. Za to skutki popełnienia błędów są nie porównywalne. Jeżeli popełni się błąd przy 2W to i tak zostanie on zamaskowany ociepleniem.
Kiedyś robiłem już sobie porównanie do celów poglądowych. W ścianie 1W nie uwzględniłem kosztów nadproży prefabrykowanych!!!
Cytat

ostatnio też rozważałem co jest lepsze styropian czy wełna a może w ogóle ściana jedno-warstwowa? W moim projekcie mam ścianę jednowarstwową 36 cm z betonu komórkowego kl 400. Zrobiłem sobie kalkulację z uwzględnieniem kosztów budowy (dla mojego domu to łącznie 140 m2 ściany zewnętrznej) oraz policzyłem teoretyczne współczynniki przenikania ciepła na podstawie danych lambda producentów. Oto wyniki:


Ściana 1W 36 cm---------------------------> 18 375 zł, U = 0,306
Ściana 1W 42 cm---------------------------> 21 283 zł U = 0,262
Ściana 2W 24 cm + 12 Styro--------------> 19 000 zł, U = 0,209
Ściana 2W 24 cm + 10 Wełna-------------> 25 454 zł, U = 0,234

Jak widać (można to traktować jako dane poglądowe) na wyżej w dwóch ostatnich przykładach wełna choć chudsza tylko o 2 cm to różnica w cenie jest już widoczna a i współczynnik znacznie wyższy. Gdyby dołożyć te 2 cm na wełnie to koszt automatycznie wzrasta a współczynnik tylko trochę się obniża. Po długiej dyskusji na innym forum powoli skłaniam się do zmiany ściany z 1W na 2W ze styropianem. Ma swoje minusy ale kasa to kasa.

pozdrawiam

Link do komentarza
Cytat

już dziś wiadomo, że jednowarstwowa ściana porothermu Ti plan sprzedawana od 2005 roku już nie spełnia standardów http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...n%20POROTON.jpg
0.14W/m2xK to już nie izolacja.
Pamiętajmy ile dom ma nam służyć! A Panowie jakieś historyczne 0.24... dom to nie namiot. Radzę pomyśleć!



Tak czy inaczej większoś nie ma wątpliwości, że najbezpieczniej budować domy w technologii ścian 2W.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...