Skocz do zawartości

Ściany jednowarstwowe


Recommended Posts

Jesteśmy o krok o podjęciu decyzji o budowie domu z bloczków Ytong 40 cm - ściany jednowarstwowe. Nasz kieronik budowy bardzo nas do nich przekonuje.

Zdaję sobię sprawę z plusów i minusów takiego systemu w teorii, aczkolwiek chciałabym poczytać jak sprawdza się to w praktyce.
Będę wdzięczna za opinie użytkowników domów zbudowanych ze ścian jednowarstwowych, czy piękne teorie są realne i jak wygląda sprawa ogrzewania.
Link do komentarza
Cytat

Jesteśmy o krok o podjęciu decyzji o budowie domu z bloczków Ytong 40 cm - ściany jednowarstwowe. Nasz kieronik budowy bardzo nas do nich przekonuje.

Zdaję sobię sprawę z plusów i minusów takiego systemu w teorii, aczkolwiek chciałabym poczytać jak sprawdza się to w praktyce.
Będę wdzięczna za opinie użytkowników domów zbudowanych ze ścian jednowarstwowych, czy piękne teorie są realne i jak wygląda sprawa ogrzewania.




Chętnie również poznam inne opinie bo mój projekt też przewiduje takie ściany a ja chciałbym tak to zrealizować.
Link do komentarza
ściany jednowarstwowe to pomyłka, chyba że budujemy budę dla psa. Owszem można je zastosować, ale tylko i wyłącznie jak murarz muruje z wielką precyzją i jest bardzo dokładny (pokażcie mi takiego) oraz przy zastosowaniu zaprawy ciepłochronnej a i tak nie wyeliminuje się mostków termicznych: zawsze będą one w nadprożach, wieńcach, cokołach itp.
Ja osobiście nie widzę żadnych zalet, brak późniejszego ocieplenia jest dla mnie osobiście dyskwalifikacją z powodów opisanych powyżej.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Witam serdecznie

Nie zgadzam się do końca ze stwierdzeniem, że ściany jednowarstwowe to pomyłka. Moim zdaniem opinia ta wywodzi się jeszcze z wieloletniej tradycji - mam w rodzinie wielu murarzy z bardzo dużym doswiadczeniem i praktycznie mają to samo zdanie (że to pomyłka).

Mimo ich opinii zdecydowalem się wybudować mój dom w technologii ścian jednowarstwowych z cegły szlifowanej Juwo.
Nie jest to bardzo znany materiał na rynku polskim, ale w mojej okolicy (Brzeg) powoli zaczyna się rozpowszechniać.
Wybrałem cegłę T10 o współczynniku U=0,25 W/m2K i grubości ścian zewnętrznych 365mm.

Jak pokazały ostatnie zimy u znajomych, którzy w domach zbudowanych tym systemem mieszkają - na ścianach nie mieli żadnych widocznych spoin i domy faktycznie są ciepłe. Spoiny pionowej w tym systemie nie ma a pozioma praktycznie nie istnieje.
Chętnym do zapoznania się z technologią podaje kontakt do siebie: email jrat@interia.pl, tel. 607 710 110 - nie jestem jakims spedytorem ani akwizytorem. Po prostu staram się wyjaśnić ludziom, że można budować bez docieplania.

Cena za metr kw. takiej ściany wychodzi taniej niż przy ścianach docieplanych - chociażby dlatego, że nie trzeba jej docieplać. Dodatkowo na budowie nie potrzebna jest betoniara i nie ma bałaganu (załączam fotki).
Jeżeli ktoś nie wierzy, dodam, że jestem na etapie układania więźby dachowej, a do tej pory nie mam podłączonego pradu budowlanego - pożyczam od sąsiadów i to w tak błahych celach jak rozrobienie kleju czy przecięcie cegły piłą elektryczną, to wszystko.

Do tego zadziwił mnie krótki czas, jaki konieczny jest do wznoszenia.

Ogólnie rzecz biorąc, uczestnicząc w krótkim instruktażu dotyczącym właściwego wykonania pierwszej najważniejszej warstwy oraz jaki rodzaj cegły stosować (ponieważ rodzajów jest kilka) - resztę można układać samemu bądź w dwie osoby, co pozwala również zaoszczędzić na ekipie budowlanej.

Wiem, że mój post będzie okazją do licznych ataków, ale jestem przekonany, że może też zaciekawić co najmniej kilka osób, które jeszcze zastanawiają się nad doborem materiału na ściany. Cegła szlifowana jest materiałem naturalnym i wytrzymałym, a do tego ładnie się prezentuje również nieotynkowana.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Nie zgadzam się do końca ze stwierdzeniem, że ściany jednowarstwowe to pomyłka. Moim zdaniem opinia ta wywodzi się jeszcze z wieloletniej tradycji - mam w rodzinie wielu murarzy z bardzo dużym doswiadczeniem i praktycznie mają to samo zdanie (że to pomyłka).


To prawda, takie myślenie wywodzi się z czasów, kiedy budowano szybko, tanio i byle jak. Teraz jednak materiały są o niebo lepsze i nikt, wynajmujac ekipę nie [pozwoli sobie na fuserkę, którą zresztą łatwo wyłapać w przypadku ścian jednowarstwowych. A że w technologii jednowarstwowej faktycznie budować mmożna przekonuja choćby takie artykuły:
http://termodom.pl/termodompasywny/xella_p..._jedna_warstwa_
Link do komentarza
Cytat

To prawda, takie myślenie wywodzi się z czasów, kiedy budowano szybko, tanio i byle jak. Teraz jednak materiały są o niebo lepsze i nikt, wynajmujac ekipę nie [pozwoli sobie na fuserkę, którą zresztą łatwo wyłapać w przypadku ścian jednowarstwowych. A że w technologii jednowarstwowej faktycznie budować mmożna przekonuja choćby takie artykuły:
http://termodom.pl/termodompasywny/xella_p..._jedna_warstwa_




No własnie ,tez zainteresowalem sie ostatnio bloczkami ytong energo,wszystko wyglada bardzo ładnie....My planujemy budowe w przyszlym roku,ale chcialbym sie dowiedziec jakie sa realne koszty postawienia takiej sciany(moze ktos juz buduje z tych bloczków)???
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

ściany jednowarstwowe to pomyłka, chyba że budujemy budę dla psa. Owszem można je zastosować, ale tylko i wyłącznie jak murarz muruje z wielką precyzją i jest bardzo dokładny (pokażcie mi takiego) oraz przy zastosowaniu zaprawy ciepłochronnej a i tak nie wyeliminuje się mostków termicznych: zawsze będą one w nadprożach, wieńcach, cokołach itp.
Ja osobiście nie widzę żadnych zalet, brak późniejszego ocieplenia jest dla mnie osobiście dyskwalifikacją z powodów opisanych powyżej.



Na mojej budowie wystąpiła tzw. fuszerka. Brak dokładności wykonawcy zaowocowało pęknięciami na ścianie i lekkimi odchyłkami co do równości ścian. Murowałem na zaprawie styropianowej polytech. Na jesień położyłem tynk styropianowy o grubości 4-5cm. Wszystkie wyżej wymienione wady wykonawcze zostały zniwelowane ciepłym tynkiem przy zachowaniu właściwości betonu komórkowego.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Jesteśmy o krok o podjęciu decyzji o budowie domu z bloczków Ytong 40 cm - ściany jednowarstwowe. Nasz kieronik budowy bardzo nas do nich przekonuje.

Zdaję sobię sprawę z plusów i minusów takiego systemu w teorii, aczkolwiek chciałabym poczytać jak sprawdza się to w praktyce.
Będę wdzięczna za opinie użytkowników domów zbudowanych ze ścian jednowarstwowych, czy piękne teorie są realne i jak wygląda sprawa ogrzewania.



Ja w swoim projekcie również mam ścianę jednowarstwową z bloczków 36 cm kl. 400. Początkowo byłem pewny, że tak właśnie zrobię jednak zmieniłem zdanie. Teoretycznie taka grubość wystarczy, ale tak jak piszą tu inne osoby naprawdę trzeba dobrej ekipy budowlanej. Dobrze wykonana ścian 1W jest porównywalna albo i droższa ze standardową ścianą 2W. Za to skutki popełnienia błędów są nie porównywalne. Jeżeli popełni się błąd przy 2W to i tak zostanie on zamaskowany ociepleniem.
Kiedyś robiłem już sobie porównanie do celów poglądowych. W ścianie 1W nie uwzględniłem kosztów nadproży prefabrykowanych!!!
Cytat

ostatnio też rozważałem co jest lepsze styropian czy wełna a może w ogóle ściana jedno-warstwowa? W moim projekcie mam ścianę jednowarstwową 36 cm z betonu komórkowego kl 400. Zrobiłem sobie kalkulację z uwzględnieniem kosztów budowy (dla mojego domu to łącznie 140 m2 ściany zewnętrznej) oraz policzyłem teoretyczne współczynniki przenikania ciepła na podstawie danych lambda producentów. Oto wyniki:


Ściana 1W 36 cm---------------------------> 18 375 zł, U = 0,306
Ściana 1W 42 cm---------------------------> 21 283 zł U = 0,262
Ściana 2W 24 cm + 12 Styro--------------> 19 000 zł, U = 0,209
Ściana 2W 24 cm + 10 Wełna-------------> 25 454 zł, U = 0,234

Jak widać (można to traktować jako dane poglądowe) na wyżej w dwóch ostatnich przykładach wełna choć chudsza tylko o 2 cm to różnica w cenie jest już widoczna a i współczynnik znacznie wyższy. Gdyby dołożyć te 2 cm na wełnie to koszt automatycznie wzrasta a współczynnik tylko trochę się obniża. Po długiej dyskusji na innym forum powoli skłaniam się do zmiany ściany z 1W na 2W ze styropianem. Ma swoje minusy ale kasa to kasa.

pozdrawiam

Link do komentarza
Cytat

już dziś wiadomo, że jednowarstwowa ściana porothermu Ti plan sprzedawana od 2005 roku już nie spełnia standardów http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...n%20POROTON.jpg
0.14W/m2xK to już nie izolacja.
Pamiętajmy ile dom ma nam służyć! A Panowie jakieś historyczne 0.24... dom to nie namiot. Radzę pomyśleć!



Tak czy inaczej większoś nie ma wątpliwości, że najbezpieczniej budować domy w technologii ścian 2W.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dom podpiwniczony. W wykuszu pod jednym oknem mam rysę pęknięcie idącą od pierwszego do ostatniego bloczka betonowego, praktycznie na samym środku okna. Pod ostatnią warstwą bloczku na pewno nie ma zbrojenia pod okiennego bo w sumie nie wiedziałem że przy betonowych bloczkach się to daje. Chciałbym to wzmocnić żeby już więcej nie pękało i to co przyszło mi do głowy to zdjąć górną warstwe bloczka, wkleić startery po obu stronach bloczka z prętów 12mm czy 8 mm i połączyć długimi prętami + strzemiona i zalał betonem czyli zrobił takie jakby nadproze przy parapetowe. Co o tym sądzicie.     
    • Proszę przede wszystkim zaobserwować jak w czasie deszczu spływa woda po zewnętrznej krawędzi tego balkonu, który ma Pan nad głową. Bardzo możliwe, że ten balkon od góry nie ma żadnej (lub żadnej sensownej) obróbki blacharskiej. Jeżeli tak jest, to woda po prostu cieknie po krawędzi płyty balkonowej i wszystko od niej nasiąka. Później zaczyna się łuszczyć, szczególnie ta nieszczęsna gładź, która najpewniej spuchła i częściowo została wymyta pod pasem nieprzepuszczalnej farby.  Farbę i warstwę gładzi trzeba w całości usunąć. Gładź zastąpić warstwą gładzi na bazie cementu. Ewentualnie nawet zaprawą cementową, ale to już wymaga wyczucia co do jej proporcji i konsystencji. Potem być może nawet dobra farba do betonu, taka której producent dopuszcza użycie nawet na schodach zewnętrznych i tarasach, Trzeba nią pokryć cały sufit.  Ponadto mam poważne wątpliwości, czy ta jednostka zewnętrzna klimatyzatora nie została założona zbyt blisko przegród (ściany i sufitu). Proszę sprawdzić w instrukcji, jakie wymagania stawia producent.  
    • Trudno się ostatecznie wypowiadać nie znając szczegółów, w tym tych technicznych. Jednak co do zasady instalacje nie powinny być wykonane w taki sposób, że ich naprawa wymaga naruszenia elementów konstrukcyjnych. Ale w starych budynkach bywa z tym różnie, nie sposób powiedzieć jaka jest faktyczna sytuacja i możliwości naprawy.  Ostatecznie jednak, jeżeli zarządca budynku (spółdzielnia mieszkaniowa) decyduje się na dokonanie napraw od strony Pani lokalu to podstawowym jego obowiązkiem jest przywrócenie wszystkiego do stanu pierwotnego. Czyli jeżli jakikolwiek element w mieszkaniu zostanie zniszczony lub uszkodzony to spółdzielnia musi go wymienić lub naprawić. Nie ma przy tym znaczenia cy spółdzielnia ma ubezpieczenie od takich zdarzeń losowych.
    • Ja ze Stalowej Woli. A bloki takie same. 
    • O widzisz, u mnie to Armii Krajowej a miasto niewielkie Głogów Co do farby poczytam, najlepiej jakby była odporna na wysoką temperaturę
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...