Skocz do zawartości

Jaka wielka kupic dzialke na dom 120mkw


Recommended Posts

Napisano
Przy założeniu że budynek jest kwadratowy 11 x 11 = 121 m2 minimalny wymiar działki przy spełnienia prawidłowych odległości od sąsiadów będzie może wynosić 20 x 20 = 400 m2
Uważam jednak że chcąc mieć minimalny ogródek działka powinien wynosić około 600 m2
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam
"Ptaku" zadaj sobie najpierw pytanie:
1. czego oczekujesz od działki (co chcesz na niej sadzić, czy chcesz mieć zagwarantowaną intymność przebywania na niej) (ja mam 10 arów i jak wyjdę sobie na grila z tyłu domu to spokojnie słyszę o czym rozmawia sąsiad na swojej działce i na odwrót)
2. na jaką działkę cię stać (to moa duże znaczenie gdyż portfel jest niestety nierozciągliwy)(tu trzeba wybierać lokalizacja, wielkość, cema czynniki w zasadzie zależne od siebie)
3. każda działka ma swoje warunki zabudowy (np. lina zabudowy 6m od granicy działki, co zmusza do kupowania większej działki aby mieć komfort psychiczny przebywania na niej.

Jak odpowiesz sobie na te pytania sam będziesz wiedział jaką dużą działkę sobie kupić, ewentualnie kupisz to na co cię stać i będziesz świadomy na co się godzisz.

pozdrawiam
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Jaką proponujecie wielkość działki na dom 120mkw, aby nie bylo zbyt tloczno.  

Dzieki za info.



Szeregówka wejdzie nawet na 160 m2 icon_smile.gif
Za mało danych.
Wartrozważyć posiadanie garażu/składu na maszyny ogrodniczne i inne szpargały ....
Napisano
zgadzam sie - za malo danych.
sa 'urzedowe' ograniczenia odleglosci od granicy (4m... 3m) - to moze mocno ograniczyc wybor budynku na danej dzialce.
budynek dalej polozony (patrzac z ulicy) zazwyczaj "ladniej" sie prezentuje (10m???) z tylu - to teoretycznie twoja "ostoja" - miejsce, gdzie "czujesz, ze zyjesz" - minimalny wymiar dzialki to:
- ustawowe odleglosci granicy od budynku
- twoj komfort, o ktorym tylko ty sam musisz zadecydowac.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...