Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Cytat

Ale OSB jest twardsze od płyt GK, a czasami ta cecha jest ważna. icon_smile.gif Ekonomicznie już wiem... porażka. A jak z warunkami technicznymi takiego eksperymentu?



Technicznie jest to wykonalne tylko jedno jedyne choć zasadnicze pytanie :
Jaki jest bezpośredni cel aby przykręcać OSB jako zabudowa ścian ?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

A ciekawe jak później wykończyć te płyty OSB? Bo przecież jak się je pomaluje to będą wyglądać koszmarnie icon_sad.gif


Ja to robię tak: płyty przykręcam zostawiając między nimi szczeliny ok.1cm, wypełniam je pianą, po ścięciu nadmiaru piany przybijam takerem siatkę elewacyjną, na to grunt, na końcu szpachlowanie.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja to robię tak: płyty przykręcam zostawiając między nimi szczeliny ok.1cm, wypełniam je pianą, po ścięciu nadmiaru piany przybijam takerem siatkę elewacyjną, na to grunt, na końcu szpachlowanie.


Wow! Gotowy przepis icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja to robię tak: płyty przykręcam zostawiając między nimi szczeliny ok.1cm, wypełniam je pianą, po ścięciu nadmiaru piany przybijam takerem siatkę elewacyjną, na to grunt, na końcu szpachlowanie.



A mógłbyś podać czym gruntujesz te płyty przed szpachlowaniem ? Z góry dzięki za odpowiedź
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie, nie... icon_smile.gif Nieporozumienie icon_smile.gif To nie było pytanie, tylko stwierdzenie. Bo z całego tematu najważniejsze wydały mi się właśnie uwagi o tym, jak wykończyć płytę. Moim zdaniem są bardzo cenne, ponieważ w wielu miejscach w necie ludzie pytają o to, a odpowiedzi były (tam gdzie byłem) nieszczególne icon_smile.gif Twoja była pierwszą konkretną jaką spotkałem.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie, nie... icon_smile.gif Nieporozumienie icon_smile.gif To nie było pytanie, tylko stwierdzenie. Bo z całego tematu najważniejsze wydały mi się właśnie uwagi o tym, jak wykończyć płytę. Moim zdaniem są bardzo cenne, ponieważ w wielu miejscach w necie ludzie pytają o to, a odpowiedzi były (tam gdzie byłem) nieszczególne icon_smile.gif Twoja była pierwszą konkretną jaką spotkałem.


Małe uzupełnienie... Niekiedy można kupić płyty OSB z felcem i wtedy pianowanie na takich łączeniach można sobie darować.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja to robię tak: płyty przykręcam zostawiając między nimi szczeliny ok.1cm, wypełniam je pianą, po ścięciu nadmiaru piany przybijam takerem siatkę elewacyjną, na to grunt, na końcu szpachlowanie.


Jak się domyślam to szpachlowanie gipsem, który na podłoża drewniane nie nadaje się. Jeśli już, to zrobiłbym tak:
1. gruntowanie dobrym preparatem
2. zatopienie siatki (np takiej do ociepleń) w zaprawie nadającej się do podłoży drewnianych (najpierw zaprawa, siatka, zaprawa - nie przybijanie siatki do OSB)
3. szpachlowanie jednokrotne zaprawą j.w.
4. gruntowanie
5. szpachlowanie gładzią gipsową

ciekawym co z odpadami z OSB, które to nijak się ma wymiarowo do technologii budowy lekkich ścian działowych
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jak się domyślam to szpachlowanie gipsem, który na podłoża drewniane nie nadaje się. Jeśli już, to zrobiłbym tak:
1. gruntowanie dobrym preparatem
2. zatopienie siatki (np takiej do ociepleń) w zaprawie nadającej się do podłoży drewnianych (najpierw zaprawa, siatka, zaprawa - nie przybijanie siatki do OSB)
3. szpachlowanie jednokrotne zaprawą j.w.
4. gruntowanie
5. szpachlowanie gładzią gipsową

ciekawym co z odpadami z OSB, które to nijak się ma wymiarowo do technologii budowy lekkich ścian działowych


1.zdaje się, że w opisie wyżej nadmieniłem o gruntowaniu.
2. "siatka do ociepleń" to nic innego jak siatka elewacyjna, przybijam ją po to aby i jej dostało się trochę gruntu, a poza tym łatwiej jest nad nią "zapanować" w miejscach przejścia na boczne ściany lub sufit.
3. szary Nida Gips stosuję na podkład dlatego, że jest twardy, elastyczny i nie wymaga gruntowania przed położeniem gładzi.
Sposób ten wymyśliłem i wypraktykowałem metodą prób i błędów.
I jeszcze dodam że, felc jest potocznym określeniem połączenia na pióro i wpust.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

1.zdaje się, że w opisie wyżej nadmieniłem o gruntowaniu.
2. "siatka do ociepleń" to nic innego jak siatka elewacyjna, przybijam ją po to aby i jej dostało się trochę gruntu, a poza tym łatwiej jest nad nią "zapanować" w miejscach przejścia na boczne ściany lub sufit.
3. szary Nida Gips stosuję na podkład dlatego, że jest twardy, elastyczny i nie wymaga gruntowania przed położeniem gładzi.
Sposób ten wymyśliłem i wypraktykowałem metodą prób i błędów.
I jeszcze dodam że, felc jest potocznym określeniem połączenia na pióro i wpust.


Ode mnie 99,5% zaufania icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Pomysł bardo dobry, a co do gruntu to najlepiej quartz grunt, po wyschnięciu jest szorstki, zwiększa przyczepność i nadaje się do gruntowania płyt OSB.


O! I pojawiła się kolejna nazwa produktu, którą warto zapamiętać icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesiące temu...
A co byście powiedzieli na nałożenie tapety z włókna szklanego na OSB?
Przygotowanie polegałoby na uzupełnieniu szczelin akrylem, a miejsca gdzie występują wkręty zaszpachlować.
Pytanie z mojej strony brzmi: Czy przed nałożeniem kleju do tapet należy zagruntować powierzchnie płyt ( jeżeli tak to jakim preparatem)??? Czy struktura OSB zostanie skutecznie zakryta ??

Z góry dziękuje za wyrażane opinie icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A co byście powiedzieli na nałożenie tapety z włókna szklanego na OSB?
Przygotowanie polegałoby na uzupełnieniu szczelin akrylem, a miejsca gdzie występują wkręty zaszpachlować.
Pytanie z mojej strony brzmi: Czy przed nałożeniem kleju do tapet należy zagruntować powierzchnie płyt ( jeżeli tak to jakim preparatem)??? Czy struktura OSB zostanie skutecznie zakryta ??

Z góry dziękuje za wyrażane opinie Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif">



A co z  niepalnością na poddaszu bo karton gips ma jakąś, a osb ????????
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
- stopień palności (ogniochronności)- wcześniej- kiedy obowiązywała Norma Polska- to płyta OSB 3 i OSB 4- miały Klasyfikację Ogniową jako produkt trudnozapalny.

Obecnie obowiązuje norma europejska EN 13501-1 i zgodnie z tą normą płyta OSB ma Klasyfikację Ogniową Ds2-d0.

Ze strony http://www.grupapsb.com.pl/produkty/katalo...onopol-osb.html
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

- stopień palności (ogniochronności)- wcześniej- kiedy obowiązywała Norma Polska- to płyta OSB 3 i OSB 4- miały Klasyfikację Ogniową jako produkt trudnozapalny.

Obecnie obowiązuje norma europejska EN 13501-1 i zgodnie z tą normą płyta OSB ma Klasyfikację Ogniową Ds2-d0.

Ze strony



 Ds2 -Czyli łatwo zapalne /wydzielanie dymu/

 d0 -nie występują spadające krople/cząstki w czasie 10 min. 

Czyli nie zbyt ciekawie się to prezentuje. 
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Witam,
Chciałbym odnieść się ogólnie do niektórych wypowiedzi dając pod rozwagę szanownych kolegów niektóre pomysły.
Moim zdaniem na postawione na początku pytanie
"Czy płyty OSB są rozsądną alternatywą dla płyt GK jeśli chodzi o wykończenie poddasza"?
najkrótsza odpowiedź brzmi - nie.

Przede wszystkim należy zadać sobie pytanie: po co?
Gdyby miało to większy sens już od dawna mielibyśmy taka technologię w ogólnym użyciu, już firmy produkujące OSB by się o to postarały.

Czy płyty g-k są takie słabe że jest sens zastępować je czymś mocniejszym?
Nawet nie zdajemy sobie sprawy, że w większości biur, sklepów, kin, teatrów, hal sportowych i innych tego typu miejsc za przeproszeniem publicznych mamy ściany i sufity z płyt g-k. I jakoś nic się nie dzieje a tu zastanawiacie się nad wzmocnieniem ścian czy poddasza we własnym mieszkaniu. No może, jeżeli ktoś tak po kolacji zwykł sobie poszaleć z młotkiem po mieszkaniu. Radzę wtedy uważać na okna, łatwiej je uszkodzić niż płyty g-k.

Firmy produkujące płyty g-k oferują tzw systemy suchej zabudowy, czyli dokładnie określone konstrukcje z profili stalowych, wełny mineralnej i płyt g-k które były przebadane w ITB i mają określone parametry:
Sztywność, nośność (bzdurą jest opinia, ze na ścianach z g-k nie można powiesić szafek kuchennych), odporność na uderzenia (hale sportowe, są takie ściany g-k, które mogą być stosowane, jako ściany między-mieszkaniowe) odporność ogniową (w budynkach wielorodzinnych prawo wymaga zapewnienia ognioodporności REI30 lub REI60 dla poddaszy), izolacyjność akustyczną (nikt nie poruszył tego wątku a nie jest to błaha sprawa).

Pytanie zadane na początku powinno brzmieć. Jaka powinna być konstrukcja ściany czy poddasza z g-k żeby było i dobrze i możliwie tanio?
Jeszcze chciałbym się odnieść do kilku ewidentnych "nieprawd", które tutaj przeczytałem a które mogą zmylić szukających porady. Z góry przepraszam autorów za krytykę.
- Płyty twardsze niż G-K a nadające się dobrze to płyty gipsowo-włóknowe np. Rigidur
- Odzysk płyt z rozbieranej ściany to raczej nieporozumienie, przykręcanie, docinanie, szpachlowanie, malowanie to tak czy inaczej wyklucza powtórne użycie no i po co budować jeżeli już planujemy rozbierać.
- Zostawianie szczelin między płytami i wypełnienie ich pianą to nie jest najlepszy pomysł. Po co robić szczelinę i potem ją wypełniać. Połączenia płyt muszą oprócz wyrównania powierzchni zapewniać wytrzymałość zapobiegającą pękaniu połączeń płyt. A co będzie, jeżeli mocniej naciśniemy w miejscu wypełnionym pianą?
- Gruntowanie płyt OSB i jeszcze do tego siatki elewacyjnej. Należy zadać sobie najpierw pytanie. Po co gruntujemy? Co przez to osiągamy? Otóż gruntować można z dwóch powodów:
Po pierwsze, aby zmniejszyć nasiąkliwość podłoża, po drugie, aby zwiększyć przyczepność do tego podłoża. Trzeci powód często podnoszony - wzmocnienie podłoża, należy włożyć raczej między bajki, ale ponieważ OSB to nie dotyczy nie będę rozwijał tematu.
Nasiąkliwości OSB zmniejszać nie ma sensu, bo jest tak zaimpregnowana fabrycznie, że można ją stosować nawet na zewnątrz. Zwiększenie przyczepności jest bardzo rozsądne, tyle, że do tego trzeba zastosować specjalne rodzaje gruntów które ogólnie w nazwie mają słowo "kontakt" np. Ri-kombi Kontakt.
Zawierają one zawiesinę kruszywa w żywicy akrylowej i po zastosowaniu dają powierzchnię podobną do struktury papieru ściernego.

- Stosowanie siatki elewacyjnej przyszywanej zszywkami. Jeżeli ktoś zechciałby się zapoznać z jakąkolwiek technologią dociepleń elewacji gdzie ta siatka jest stosowana dowie się że musi być ona wklejana na warstwę kleju nałożonego na powierzchnię ściany. Nie wolno nałożyć siatki i potem od wierzchu szpachlować
- Gips nie może być jednocześnie twardy i elastyczny, a konkretnie może być twardy ale nie jest elastyczny.

Pozdrawiam wszystkich
Tadeusz Kucharski
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czy płyty OSB są rozsądną alternatywą dla płyt GK jeśli chodzi o wykończenie poddasza?



Szanowny Panie, oto nasze uwagi do tematu:

1) płyty OSB nie są alternatywą dl płyt gipsowo-kartonowych z uwagi na zupełnie inny zakres stosowania i parametry techniczne
2) płyty gipsowo-kartonowe produkuje się również w odmianie DFH1IR (wg PN-EN 520), czyli np. Knauf Diamant, są to płyty o znacznie większej twardości w stosunku do płyt typu A (dawniej GKB), przeznaczone do pomieszczeń szczególnie narażonych na bezpośrednie uderzenia (np. korytarze w szkołach)
3) Knauf nie zaleca wykonywania jakichkolwiek wypraw gipsowych (gładzi czy tynków) nawet na zagruntowanych płytach OSB

Z poważaniem
mgr inż. Marcin Wieteska
Kierownik Działu Technicznego
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 miesiące temu...
  • 2 lata temu...
Do Rigips płyty.
Ja mam poddasze w domku letniskowym i chcę płyty gipsowe na pochylne ściany, ma być montowane do więźby ale wszyscy mi odradzają twierdząc ,ze będą pęknięcia na łaczeniach ponieważ dach pracuje. Proszę mi powiedzieć dlaczego aż tak rozbieżne są informacje a większość mówi,że będzie pękać.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
Cytat

Do Rigips płyty.
Ja mam poddasze w domku letniskowym i chcę płyty gipsowe na pochylne ściany, ma być montowane do więźby ale wszyscy mi odradzają twierdząc ,ze będą pęknięcia na łaczeniach ponieważ dach pracuje. Proszę mi powiedzieć dlaczego aż tak rozbieżne są informacje a większość mówi,że będzie pękać.


Bo Ci co się znają to mówią ,że będą pęknięcia a Ci co się nie znają a się wymądrzają mówią ,że pęknięć nie będzie.Ot i z stąd biorą się rozbieżności.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Szanowni pisze w temacie dla mnie trudnym i liczę że dla Was okaże się łatwiejszy i coś podpowiecie. Podpisałem umowę  PGE oczywiście karzą czekać do kwietnia przyszłego roku na podłączenie. Zastanawiam się co zrobić aby przyspieszyć temat. Załączam zdjęcie poglądowe. Mają działkę w drugiej linii zabudowy łączy moja droga która dochodzi do drogi szutrowej należącej do gminy. Po drugiej stronie drogi gminnej jest skrzynka nowo postawiona. Sąsiad z naprzeciwka wybudował dom i podłączyli mu prąd skrzynka jest dość duża. Pytanie moje brzmi. Czy mogę na swój koszt oczywiście przy wsparciu elektryka przeciągnąć pod ziemią kabel do tej skrzynki moją drogą aż do mojego domu i poprosić grzecznie aby to uruchomili :) Według projektu który dostali od mojego architekta zaznaczone jest że ma to być przyłącze do słupa tylko po co skoro możnaby do tej skrzynki. Może wychodzę za dużo do przodu ale koszt i tak będę musiał ponieść przeciągnięcia tego kabla pod moją drogą. Może jak wyjdę z inicjatywą to przyspieszy temat??? hmm
    • Nie ma być wpuszczana w ziemię, a teren przed wykonaniem ogrodzenia winien być wyrównany. Jeśli chciałeś, by fachowcy robili za spychacze, trzeba było się z nimi umówić. Ja nie słyszałem, żeby w zakres wykonania płotu wchodziło również równanie terenu.   PS. A fachowców od ogrodzenia trzeba pilnować. Moja sąsiadka nie pilnowała, to jej "zjechali" z granicy działki prawie metr. Na jej stronę. Czyli moja działka się powiększyła. Wściekła jest za to na mnie, ale co ja winien? Mnie też nie było.  
    • Te obrzeża są tak delikatne, że wystarczy je puścić z 5 cm na ziemię i są w dwóch kawałkach. Nie ma potrzeby ich wkopywać w ziemię, ale lepiej dla nich żeby nie były w powietrzu. A fachowiec co chce to mówi, tak zrobił, bo mu tak pasowało. Po co w ogóle ogrodzenie jak gadzina przechodzi gdzie chce. Kot i tak takie ogrodzenie przeskoczy bez problemu, ale po co się ma wysilać, jak przechodzi sobie pod płotem. Dlatego ja żadnego fachowca nie zostawie samopas, bo nawet w linii prostej nie umie ogrodzenia zrobić. Teraz już po ptakach. Fachowcy od okien skończyli kiedyś u mnie o 23:30 w sobotę i jak trzeba było poprawić, to poprawił i skończył o 23:45. Ale to byli ludzie z polecenia od samego vice prezesa. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Witam mam pytanie. W ostatnim czasie zostało wykonane u mnie ogrodzenie panelowe z podmurówką z płyty. Zostało zrobione to pod moją nieobecność i mam wątpliwości co do fachowości usługi. Mianowicie mogę się mylić ale wydaje mi się iż ta płyta powinna być trochę wpuszczona w ziemię nie wsadzona tylko w osadzenia słupków. Sąsiad ma teren podniesiony i trawę z rolki dzięki czemu woda spływa do mnie, do tego koty bez problemu przechodzą na moją stronę korzystając z luk i mają u mnie wychodek na działce. Fachowiec stwierdził że się nie wpuszczą podmurówki w ziemię tylko teraz trzeba na wieźć ziemi i zasypać luki. Jak wygląda to okiem fachowców dodam jeszcze że panele nie są w linii tylko jak leciało 
    • Witam Panowie mam do Was pytanie, otóż w miejscach gdzie mam ustawione meble, podłoga opadła mi o 1-2mm, a gdzie nigdzie nawet 3-4mm. Winny jest podkład zastosowany przez Pana który układał mi panele w domu, mianowicie jest to ta bardzo męka pianka z folią 3mm + panele 12mm weninger. Pomimo że panele w miejscach gdzie stoją meble opadły względem zamontowanych listew przypodłogowych i powstały nieładne szpary to do tego idąc w niektórych miejscach panele cały czas strzelają. Niestety zaufałem fachowcowi i teraz jest zrobione jak jest - niestety. jeżeli chodzi o to strzelanie paneli to się do tego przyzwyczaję, gorzej wyglądają te szpary między panelami a listwa przypodłogową (zdjęcia w załączniku). Chciałbym się Was poradzić czy mogę jakoś te szpary wypełnić ? np. czy mogę łączenia między podłogą a listwą przypodłogową wypełnić warstwą białego silikonu ? Czy takie rozwiązanie nie kolidowało by z uszkodzeniem paneli w dłuższej perspektywie czasu ? Bo czytałem ze jest to podłoga pływająca i panele zimą/latem mogą się rozszerzać i kurczyć, chociaż jest to mieszkanie w bloku na trzecim piętrze i tutaj raczej temperatura jest stała. Tak czy siak wolałbym dopytać kogoś kto się na tym zna. Także wszystkim dziękuję za pomoc w rozwiązaniu problemu.. Pozdrawiam. https://zapodaj.net/42853a5255aa9.jpg.html https://zapodaj.net/d5dd70fb56308.jpg.html https://zapodaj.net/d9055ff23cd73.jpg.html https://zapodaj.net/4a1d807c30086.jpg.html
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...