Skocz do zawartości

Czemu ludzie wykupuja 100-watówki?


Marcin123

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Oszczędność energii również nie wygląda tak różowo jak ją przedstawiają producenci - lobbyści. Poza tym żarówki oszczędnościowe, to już przestarzała technologia, więc trzeba było coś zrobić, żeby wykorzystać ostatnie chwile na sprzedaż. I tak doszlo do wprowadzenia zakazu żarówek.





czyli jak zwykle .... jeśli nie wiadomo o co chodzi.... to znaczy , ze ktoś za to kasę wziął..... icon_confused.gif
Napisano
Jeżeli ktoś kupuje żarówki "oszczędnościowe" i myśli że postępuje ekologicznie, to niech kupi lepiej strzelbę i palnie sobie w łeb.
Stara żarówka to szkło, metal, neutralny gaz - fakt zużywa więcej energii, ale o wiele mniej jej potrzeba do wytworzenia i utylizacji. Bilans wyjdzie na zero. Nowa żarówka to szkło, metal oraz "połowa tablicy Mendelejewa" - ta gorsza oczywiście.
Ciekawe kiedy UE narzuci obowiązkowe podcieranie się matą kokosową lu liśćmi łopianu jako "ekologicznymi"
A z ekologią u nas jest tak:
miała być budowa, ale ekolodzy powiedzieli nie bo tam jest ostoja czegośtam, po kolejnych konsultacjach wydatnie wspomaganych pewnymi kwotami, okazało się że to cośtam wcale nie takie unikalne i budować można.
Napisano
Cytat

właśnie co będziemy robić z zuzytymi żarówkami energooszczędnymi -gdzie je składować icon_eek.gif ot i po oszczednosci icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif a problemik zostaje icon_confused.gif


mysle że za chwile wejdzie na dobre epoka LED i sie problemy skończą a co lobby zarobia do tej pory to zarobią
Napisano
Cytat

mysle że za chwile wejdzie na dobre epoka LED i sie problemy skończą a co lobby zarobia do tej pory to zarobią



Dokładnie, co zarobią to zarobią, nie mniej jednak kolega ma racje, Led wyprze wyszytko, a wracając do 100-watówek w sklepach jest ich pełno i z kupnem problemu nie ma, ale... ot to nic dziwnego że ceny średnio poszły o 100-150% w góre i z tego co wiem nie tylko sklepach ale i hurtowniach...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
U nas świetlówka kompaktowa kosztuje koło 20 zł, a w USA taka świetkówka Osram albo Philips chodzi po 1-2$.

Jeśli chodzi o LED - na pewno świetna technologia, ale jeśli chodzi o promieniowanie UV, to czy nie jest podobnie? Są chyba różne technologie wytwarzania światła białego przez LED (bo same z siebie nie potrafią) - jedną z nich jest dioda UV pokryta luminoforem - tak jak świetlówka.
Napisano
Cytat

U nas świetlówka kompaktowa kosztuje koło 20 zł, a w USA taka świetkówka Osram albo Philips chodzi po 1-2$.

Jeśli chodzi o LED - na pewno świetna technologia, ale jeśli chodzi o promieniowanie UV, to czy nie jest podobnie? Są chyba różne technologie wytwarzania światła białego przez LED (bo same z siebie nie potrafią) - jedną z nich jest dioda UV pokryta luminoforem - tak jak świetlówka.




Michcio, czy Ty jest elektryk? Bo jakiś Michcio pisuje na elektrycznych forach... icon_biggrin.gif
Napisano
Słyszeliście o żarówkch 150W i 200W ? icon_eek.gif Dowiedzialam się o nich 2 dni temu, jak zobaczylam na drzwiach sklepu elektrycznego ogloszenie "żarówki 100W 150W i 200W jeszcze w sprzedaży" icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Chodzi o żarówki 100W. Podobno znikają ze sklepów. Proponuję sondaż z pytaniem dlaczego ludzie to robią. Jeśli odpowiecie w temacie to też by było miło icon_smile.gif


lepiej widaćicon_smile.gif grzejąicon_smile.gif no i jakoś tak cieplej sie robi od razu:)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...