Skocz do zawartości

Wybieranie projektu


Recommended Posts

Napisano
Witam
Chciałbym się dowiedzieć jak wybieracie projekty sam wiem po sobie aby wybrać projekt namęczyłem się strasznie.
Żona wybierała by wyglądał jak ona to mówiła reprezentatywne a ja funkcjonalnie niestety projektanci projektują bez wyobraźni, dlaczego powiedzmy projekt powiedzmy GL który ma dwupołaciowy dach i okna dachowe nie można zaprojektować z dwoma lukarnami po każdej stronie połaci, a ten sam projekt z jedną lukarną na połaci tylko że większą.
Napisano
Cytat

Witam
Chciałbym się dowiedzieć jak wybieracie projekty sam wiem po sobie aby wybrać projekt namęczyłem się strasznie.
Żona wybierała by wyglądał jak ona to mówiła reprezentatywne a ja funkcjonalnie niestety projektanci projektują bez wyobraźni, dlaczego powiedzmy projekt powiedzmy GL który ma dwupołaciowy dach i okna dachowe nie można zaprojektować z dwoma lukarnami po każdej stronie połaci, a ten sam projekt z jedną lukarną na połaci tylko że większą.




Witaj Sylwku,

czego Ty oczekujesz? Czego Wy oczekujecie od gotowego projektu? Przeciez on nie powstaje w dialogu z Toba.
Siedzi taki jeden z drugim przed komputerem i moze kilka pierwszych projektów zrobili z sercem, pózniej to juz sztampa. Wyobraznia, bez dialogu zanika po któryms modelu. Liczy sie masa. Kazdy wie, jak to z masa jest. : )

Przegladalem kilka katalogów i szczerze powiem: Podziwiam ludzi, którzy szukaja w tych katalogach, po wielu godzinach dniach znajduja i realizuja. Mnie sie odechcialo po 5-ciu minutach.

Pozdrawiam



Napisano
ale przecież lukarny czy wykusze nie są problemem- to sie doprojektuje. My kupiliśmy projekt właśnie z lukarnami bo nam sie podobały (wyżej mój post odnośnie zmian) , ale robimy dużo zmian bo projektanci nie znają gustów wszystkich klientów icon_wink.gif
pozdrawiam
Napisano
Cytat

A w jakim celu doprojektowywać, jak można mieć właściwy projekt od razu?


Witam
I zgadzam się z tobą można kupić wiaderko ale bez ucha które można zrobić z drutu ale po co?
Napisano
Podstawą wyboru projektu są według mnie jasno sprecyzowane wymogi.
Jeżeli człowiek wie czego chce, to z pewnością to znajdzie.

Ja po przejrzeniu wielu gotowych projektów znalazłam właściwy dla moich potrzeb i upodobań i niczego w nim nie zmieniałam.

Powodzenia w wyborze
Napisano
ja tez znalazłam projekt który bardzo bardzo nam się spodobał i wiedzielismy że to ten:) Teraz stoi już nasz domek i dalej uważamy że jest the best icon_biggrin.gif
zalety projektu gotowego:
tańszy (chyba około dwukrotnie)
od razu widac jak bedzie wyglądał a nie dopiero jak architekt narysuje
zdaniem wielu budowlanców zwykle gotowe sa lepiej wykonane, dokładniejsze i maja mniej błedów
no i wszystko szybciej da sie załatwic- u nas w kwietniu kupilismy projekt a w sierpniu juz był fundament:)
Napisano
Cytat

ja tez znalazłam projekt który bardzo bardzo nam się spodobał i wiedzielismy że to ten:) Teraz stoi już nasz domek i dalej uważamy że jest the best icon_biggrin.gif
zalety projektu gotowego:
tańszy (chyba około dwukrotnie)
od razu widac jak bedzie wyglądał a nie dopiero jak architekt narysuje
zdaniem wielu budowlanców zwykle gotowe sa lepiej wykonane, dokładniejsze i maja mniej błedów
no i wszystko szybciej da sie załatwic- u nas w kwietniu kupilismy projekt a w sierpniu juz był fundament:)


Witam
W moim przypadku 4 stycznia przepisał teść działkę w marcu kupiłem projekt przy czym w już miałem zamówiony materiał w lipcu zacząłem stawiać i postawiłem w trzy miesiące stan surowy+ 2 tygodnie na dach. Niestety jeśli się samemu wybiera jest lepiej najgorzej jest jak wielu doradców.
Napisano
Moim zdaniem, trzeba jasno sprecyzować swoje oczekiwania (nawet te ekstrawaganckie), a dopiero później przeglądać katalogi projektów gotowych. Tylko wówczas mamy szansę nie pojękiwać później od czasu do czasu, że to co zbudowaliśmy, to jednak nie jest takie wymarzone TO! icon_smile.gif jak początkowo sądziliśmy. Gwarancji jednak nie ma icon_sad.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...