woltar Napisano 5 kwietnia 2005 Udostępnij #1 Napisano 5 kwietnia 2005 W związku z licznymi wypowiedziami na temat ogrzewania, izolowania itp. zostaliśmy zasypani informacjami co lepsze co gorsze, a JAK JEST W PRAKTYCE? to pytanie kieruje do wszystkich szczęśliwców mieszkających już w swoich domach, Proszę podajciew krótkopunktach: z czego macie ściany, dach, jak izolowany jest dom, jak go ogrzewacie i ile kosztuje was ogrzewanie miesięcznie (w zimie). dla przykładu ja mam: - ściana YTONG 36cm + 5cm steropian - dach dachówka ceramiczna +25cm wełna - podłoga bez piwnicy 6cm steropian - ogrzewanie gazowe (piec jednofunkcyjny z zasobnikie) dom 200m2 do ogrzania mój rachunek 270zł PS. Chciałbym jednak zaznaczyć że jeszcze jestem w trakcie wykańczania i domu mam nie do końca doszczelniony. Z góry dziękuje za podanie parametrów swoich domów Link do komentarza
Gość Napisano 5 kwietnia 2005 Udostępnij #2 Napisano 5 kwietnia 2005 No i jeszcze ytong nie zdażył nasiaknąc.. Link do komentarza
woltar Napisano 5 kwietnia 2005 Autor Udostępnij #3 Napisano 5 kwietnia 2005 Dzięki Panie T. Brzęczkowski że zabrał Pan głos w dyskusji, tylko szkoda że nie na temat Link do komentarza
Gość Napisano 5 kwietnia 2005 Udostępnij #4 Napisano 5 kwietnia 2005 Oj na temat na temat! A zrozumie Pan temat później. Link do komentarza
Gość Napisano 5 kwietnia 2005 Udostępnij #5 Napisano 5 kwietnia 2005 To niestety "chora" konstrukcja sciany ta pod względem kosztów budowy jak własności uzytkowych. Ocieplenie sciany projektowanej jako jednowarstwowa powoduje przeniesienie punktu rosy na styk styropianu i ytonga co prowadzi do jego zwilgocenia. Znacznie taniej i lepiej było stawiać scianę grubosci 24 cm i ocieplić ją 10 - 12 cm styropianu a jeszcze lepiej wełny mineralnej. Co do kosztów ogrzewania - jakiekolwiek porównania nie mają większego sensu, bo rózny jest sposób uzytkowania domu, utrzymywana temperatura, warunki atmosferyczne. Jak w domu mieszka 10 osób i dużo się gotuje to tzw. obce ciepło może wystarczyć do utrzymania znośnej temperatury nawet bez włączania ogrzewania. Link do komentarza
woltar Napisano 6 kwietnia 2005 Autor Udostępnij #6 Napisano 6 kwietnia 2005 Ludzie chcecie dyskutować nd wyższością innych ścian nad betonem komurkowym to zrubcie to w osobnym temacie. Was może nie interesuję koszyt ogrzewania, a w takim razie nie zabierajcie tu głosu. Są tez inni ludzie, którzy chcieli by wiedzieć coś na ten temat. Może niedługo sami będą ocieplać, wymieniać okna, budować się. PS. Czy macie w tym interes że chcecie zblokować tą dyskusje ??? - to jest pytanie retoryczne, nie odpowiadajcie na nie. Link do komentarza
pbienkos Napisano 6 kwietnia 2005 Udostępnij #7 Napisano 6 kwietnia 2005 Zgadzam się, że to nie miejsce na dyskusje o budowie ściany, ale mnie też swego czasu przestrzegano przed ocieplaniem ciepłego suporeksu styropianem ze względu na punkt rosy cokolwiek by to miało znaczyć... U mnie skończyło się na silikacie 18cm +12 styropian..... Link do komentarza
Krzys Napisano 6 kwietnia 2005 Udostępnij #8 Napisano 6 kwietnia 2005 Jeszcze nie mieszkam, ale prawie: Porotherm 30, wełna 12, brak drzwi wewnętrznych, liczne nawiewy i nieszczelności Dom podpiwniczony, pow całk, 360m2, kubatura ok. 1000 m3, Piec 27 kw z zasobnikiem 200 l. Koszt ok. 900-1000 /miesiąc --- zaczynam się bać Link do komentarza
Tomasz Brzęczkowski Napisano 6 kwietnia 2005 Udostępnij #9 Napisano 6 kwietnia 2005 Panowie popatrzcie na wykres Molliera Przy wilgotności 35-65 % i temperaturze 22-25 st.C punkty rosy są w przedziale od +18 do +8 st. C czyli jak nie damy folii od środka (podobnie jak w dachu czy szkieletowcu) to wilgoć zawsze "wejdzie" i styki styropianu, czy jego grubość nie mają nic do tego, jeżeli na dworze jest <0st.C No chyba, że Mollier nie znał fizyki jak mnie się to wmawia. W dachu nikogo juz nie trzeba przekonywać (kiedyś trzeba było) hydroizolacja od ciepłego powietrza a wentylacja od zimnej strony. Fizyka przegód termicznych nie rozróżnia dach /ściana Link do komentarza
Gość Napisano 6 kwietnia 2005 Udostępnij #10 Napisano 6 kwietnia 2005 Chrzanisz kolego Brzęczkowski jak zwykle. Fizyka bardzo dobrze rozróżnia pojęcie ściana - dach. A różnice są ogromne. Chyba, że na planecie z której przyleciałeś jest inaczej. Link do komentarza
Gość Napisano 6 kwietnia 2005 Udostępnij #11 Napisano 6 kwietnia 2005 woltar - po co ci ta wiedza. Każdy dom to inny egzemplarz a koszt ogrzewania zalezy od tysiąca czynników. Jak umiesz, to policz sobie straty ciepła - bo chyba o to ci chodzi - przez okna, ściany, dach wentylację. W typowych domach jednorodzinnych, przy utrzymywaniu stałej temp. na poziomie 20 st C średnioroczne straty ciepła w dobrze izolowanym domu wynoszą: okna 20 kWh/m2 , sciany, dach, podłoga 50 kWh/m2 wentylacja 30 kWh/m2, razem ok. 100 kWh/m2 rocznie. Przy ogrzewaniu gazem ziemnym daje to zużycie ok. 12 m3 gazu/m2 rocznie. ile praktycznie zużyjesz to zależy co jeszcze w domu grzeje (zarówki, telewizor, pralka itp) w co efekcie obniża zużycie energii z c. o. A Brzeczkowski niech idzie do szkoły. Wykres Moliera określa stany powietrza wilgotnego a nie przenikanie pary przez ścianę. Na tę okoliczność wkonuje się wykres Glasera. Czy coś ci mówi opór dyfuzyjny przegrody? Link do komentarza
Gość Napisano 6 kwietnia 2005 Udostępnij #12 Napisano 6 kwietnia 2005 Dobrze, ze Pan "nauczyciel" wstydzi się podposać. Fizyka dachu fizyka ściany.. A kto uczył fizyki tych z www.isover.se/sw5687.asp www.isover.se/sw6406.asp Link do komentarza
woltar Napisano 6 kwietnia 2005 Autor Udostępnij #13 Napisano 6 kwietnia 2005 Gościu jestem po prostu ciekawy, a może wsród wypowiedzi znajdę tani sposub na obiżenie rachunku? Kto pyta nie błądzi. Link do komentarza
woltar Napisano 6 kwietnia 2005 Autor Udostępnij #14 Napisano 6 kwietnia 2005 Dzięki "Krzys" że mimo wszystko zechciałeś się podzielić informacjami, PS. Jak podoszczelniasz swój dom rachunek napewno Ci się zmniejszy, zwróć też uwagę na sterownie piecem, nie wiem jakie masz ale jeżeli złe to też dołoży Ci do rachunku. Link do komentarza
Gość Napisano 6 kwietnia 2005 Udostępnij #15 Napisano 6 kwietnia 2005 Woltar zdaje się chce oszczędzać a nie mieszkać. Jak wszystko uszczelni i nie zrobi skutecznej wentylacji to za rok - dwa "zakisi" chałupę. Link do komentarza
woltar Napisano 7 kwietnia 2005 Autor Udostępnij #16 Napisano 7 kwietnia 2005 Gościu jeżeli twoje mieszkanie jest niedoszczelnione to twoja sprawa. A co do mieszkania szy oszczędzania to ja chcę mieszkać oszczędnie. Poza tym moja wypowiedź odnosiła się do konkretnej wypowiedzi "Krzys", który to pisał iż ma :"liczne nawiewy i nieszczelności" jezeli uważasz że nie ma potrzeby usuwania nieszczelności i nie wpłynie to na rachunek za ocieplanie, to chyba sam mieszkasz w psiej budzie i ciebie te problemy nie tyczą. Link do komentarza
woltar Napisano 14 kwietnia 2005 Autor Udostępnij #17 Napisano 14 kwietnia 2005 Witam Jak widać kilka osób skutecznie zablokowało tą dyskusje. Pytanie tylko dlaczego?. W dyskusjach na temat pomp ciepła wszyscy rzucali ile co kosztuje ile się zaoszczędza, a tu proszę, koszt jest niepoliczalny, każdy ma inny, to niema sensu? A może to ma sens i pokaże ile naprawdę można zaoszczędzić i kiedy można liczyć na zwrot poniesionych nakładów na ulepszanie swoich systemów ogrzewania. Mimo wszystko proponował bym wznowić dyskusje. Zapraszam wszystkich, którzy zechcą się podzielić swoimi informacjami. pozdrawiam Link do komentarza
pbienkos Napisano 15 kwietnia 2005 Udostępnij #18 Napisano 15 kwietnia 2005 Obiecuję, że w czerwcu, po pełnym pierwszym roku eksploatacji podeślę roczne zużycie mediów.... Paweł B Link do komentarza
NOTO Napisano 15 maja 2005 Udostępnij #19 Napisano 15 maja 2005 Cytat Gościu jeżeli twoje mieszkanie jest niedoszczelnione to twoja sprawa. A co do mieszkania szy oszczędzania to ja chcę mieszkać oszczędnie. Rozwiń Gościu po co budowałeś dom 200 m3 jak tak mocno chcesz oszczedzać ? Tu mogłeś najwiecej zaoszczędzić ... na powierzchni domu - co przełożyłoby się równiez na oszczedności w ogrzewaniu. Link do komentarza
Armeles Napisano 5 lipca 2005 Udostępnij #20 Napisano 5 lipca 2005 Gadu, gadu i po dyskusji Link do komentarza
Gość Napisano 5 lipca 2005 Udostępnij #21 Napisano 5 lipca 2005 Cytat Obiecuję, że w czerwcu, po pełnym pierwszym roku eksploatacji podeślę roczne zużycie mediów.... Paweł B Rozwiń Obietnicę spełniłem, ale w innym wątku: z zycia wzięte: koszty eksploatacji damo - prezentacja..... Link do komentarza
woltar Napisano 6 lipca 2005 Autor Udostępnij #22 Napisano 6 lipca 2005 Witam Jeszcze raz dzięki Pawle Jak widać mało osób chce się podzielić informacjami, więcej chciałoby je uzyskać, a inni chcą złapać tu klienta. Są jeszcze i takie osoby którym zależy na tym aby te informacje nie były podane, ciekawe dlaczego? UŻYTKOWNICY FORUM NIE WSTYDŹCIE SIĘ SWOICH DOMÓW może przy tym temacie rozwinie się dyskusja jak poprawić stan obecny i zmniejszyć rachunki , Jeszcze raz namawiam do podzielenia się informacjami pozdrawiam Link do komentarza
NOTO Napisano 10 lipca 2005 Udostępnij #23 Napisano 10 lipca 2005 Jeszcze nie tankowałem po sezonie - to już niedługo Ale tak około 1300 litrów propanu - 112 m2 prefabrykowany drewniany. Link do komentarza
Gość Napisano 19 stycznia 2006 Udostępnij #24 Napisano 19 stycznia 2006 Dom w obrysie: 9x9,5m, ściany piwnicy warstwowe, z pustaków żwirowych Alfa, z pustką powietrzną, bez ocieplenia, grubośc 43 cm, wysokość, 2,2m , temperatura zimą: 5 - 10 stopni. Ściany mieszkania: cegła pełna kl 100, od wewnątrz rapowana (otynkowana, bez wygładzania), na pełne fugi, 12cm, styropian 5cm, siporex 24 cm,przewiązanie na materiał, tynk wewnętrzny 2cm. Wysokość parteru 2,6m, wysokość poddasza 2,4m, temperatura 20 - 22 stopnie, w łazienkach 25 - 27 stopni. Dach z płyt Onduline, izolacja wełna mineralna Gulfiber 15 cm, podwójna papa izolacyjma i podbitka z boazerii świerkowej. Izolacja w podłogach - wełna mineralna Rockwool 5cm, podłoga drewniana z desek półtorówek, w kuchni i łazience styropian M20 6cm i wylewka betonowa 5cm, płytki, wykładzina PCV. Grzejniki Purmo, kocioł węglowy typu SKI o mocy 17,5 kW, z rusztem wodnym i elektronicznym regulatorem paleniska ( z Elektroniki Praktycznej nr 9/99). Zużycie opału 4 tony węgla orzech, w pierwszym gatunku (430 zł za tonę z przywozem). Łącznie za sezon ok. 1700 zł. Link do komentarza
Gość Napisano 19 stycznia 2006 Udostępnij #25 Napisano 19 stycznia 2006 Dom pow. 900 m2, ściana 24 cm porotherm, izolacja wełna mineralna 2x8 cm, cztery osoby, kocioł kondensacyjny gazowy z podgrzewaczem zasobnikowym c.w.u., ogrzewanie mieszane podłogowe+grzejnikowe - opłaty za gaz ok. 2700 zł/miesięcznie Link do komentarza
NOTO Napisano 21 stycznia 2006 Udostępnij #26 Napisano 21 stycznia 2006 Cytat Dom pow. 900 m2,...... - opłaty za gaz ok. 2700 zł/miesięcznie Rozwiń To dom jednorodzinny ? nieżle ... czy stale ogrzewasz cała powierzchnię ? Czy całość to część mieszkalna ? Link do komentarza
orangi Napisano 22 stycznia 2006 Udostępnij #27 Napisano 22 stycznia 2006 Mam Vaillant ecoTEC kocioł dwufunkcyjny kondensacyjny z zamkniętą komorą spalania w domu o pow 130 m2 ,grzejniki radson,z czujką pogodowa i sterownikiem wewnątrz domu,krzywa grzewcza 1/50 tem w domu 20 stopni,na zewnątrz -3 do-9,dom ocieplony wełną . Ostatni rachune za gaz 400zł czy to dużo,co zrobic zeby było mniej, jak najlepiej ustawić parametry i grzejniki aby grzac ekonomiczniej. Link do komentarza
Gość Napisano 22 stycznia 2006 Udostępnij #28 Napisano 22 stycznia 2006 Całość jest mieszkalna + garaż na dwa samochody(ogrzewanie podłogowe) + basen 5 x 10 m (centrala wentylacyjna + osuszanie) Link do komentarza
Gość Napisano 28 stycznia 2006 Udostępnij #29 Napisano 28 stycznia 2006 Cytat Ostatni rachune za gaz 400zł czy to dużo,co zrobic zeby było mniej, jak najlepiej ustawić parametry i grzejniki aby grzac ekonomiczniej. Rozwiń A za jaki okres, za ile i jakich miesięcy ten rachunek? Można obniżyć nieco temperaturę w sypialniach (zdrowo spać w temp 16-18st. tylko nie każdy to toleruje). Link do komentarza
orangi Napisano 28 stycznia 2006 Udostępnij #30 Napisano 28 stycznia 2006 Za jeden miesiąc grudzień Link do komentarza
Wera Napisano 13 lipca 2006 Udostępnij #31 Napisano 13 lipca 2006 Cytat Całość jest mieszkalna + garaż na dwa samochody(ogrzewanie podłogowe) + basen 5 x 10 m (centrala wentylacyjna + osuszanie) Rozwiń Witam.Wyszukuje wypowiedzi na temat domow z basenami calorocznymi. Projekt naszego domu to 270m kw pu, czesciowe podpiniczenie (40m) plus budynek basenowy ok 70m (niecka 3x9). Budowe rozpoczniemy jescze w tym roku lub na wiosne. Moge cos wiecej wiedziec o instalacji basenowej u ciebie? Czy jest ogrzewany przez ten sam kociol co dom, czy przez inne zrodlo energii? Moc? Rozwiazanie problemu osuszania i wentylacji pomieszczenia basenowego? Odpowiedz prosze zamiescic tutaj lub na priv weronika321@poczta.fm.Z gory dziekuje.Pozdrawiam Link do komentarza
Jacek K. Napisano 13 lipca 2006 Udostępnij #32 Napisano 13 lipca 2006 Cytat Witam.Wyszukuje wypowiedzi na temat domow z basenami calorocznymi. Projekt naszego domu to 270m kw pu, czesciowe podpiniczenie (40m) plus budynek basenowy ok 70m (niecka 3x9). Budowe rozpoczniemy jescze w tym roku lub na wiosne. Moge cos wiecej wiedziec o instalacji basenowej u ciebie? Czy jest ogrzewany przez ten sam kociol co dom, czy przez inne zrodlo energii? Moc? Rozwiazanie problemu osuszania i wentylacji pomieszczenia basenowego? Odpowiedz prosze zamiescic tutaj lub na priv weronika321@poczta.fm.Z gory dziekuje.Pozdrawiam Rozwiń Pracuję w hotelu, gdzie jest basen ogrzewany kotłami gazowymi, tymi samymi co do cwu i co. Woda do grzewania basenu odbiera ciepło poprzez rurowy wymiennik ciepła. Link do komentarza
Gość Gość Napisano 14 lipca 2006 Udostępnij #33 Napisano 14 lipca 2006 ogrzewanie wody basenowej to nie wszystko, nie mniej ważne jest zapewnienie odpowiedniej temperatury (z reguły ok. 28*C w pomieszceniu basenu oraz sprawna wentylacja - duża wilgotność przy wysokiej temperaturze to zawsze grzyby i pleśnie, dlatego dobry projekt instalacji uwzględniający zarówno zapotrzebowanie na ciepło do podgrzewu wody jak i c.o. oraz ciepło wentylacyjne to podstawa Link do komentarza
COMPROJ Napisano 15 września 2006 Udostępnij #34 Napisano 15 września 2006 Witam!Szanowni Państwo, nie ma co się spierać, odpowiedzią na zadawane pytania jest po prostu Audyt energetyczny budynku, który wskaże możliwe modernizacje i rozwiązania oraz wyliczy zużycie ciepła.Audytor Energetycznywww.comproj.pl Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się