Skocz do zawartości

Z czego zbudować dom.


Recommended Posts

Napisano
Witam,
w najbliższej przyszłośi chcę zudować swój dom. Mam już działkę i projekt. Nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie. Otóż z czego go wybudować. Przeglądając różne fora i zasięgając opinii fachowców moja opcja to cegła max i wełna mineralna jako ocieplenie zewnętrzne (sugerowana grubość to min 5 cm).
Proszę o komentaż do moich propozycji. Nie ukrywam, że jeśli ktoś zbudował dom w tej technologii to byłoby dla mnie cenne gdyby napisał jak to sie sprawdza pod względem ogrzewania.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za cenne wskazówki.
Napisano
Minimum izolacji to 30 cm styro od gruntu 30 cm wełny w ścianie od środka i 50 cm w dachu. Nie ma w izolacjach czegoś takiego jak wilgotna cienka wełna przyklejona za notorycznym odbiornikiem ciepła, jakim jest ściana na fundamencie… i to jeszcze bez paroizolacji jak w dachu!
Napisano
oczywiscie jesli cegła max lub poroterm dobrze wymurowana zn bez mosttków termicznych w postaci zaprawy kładzonej na całe powierzchnie, to wełna nie 5 a 8-10cm i super ,na stropodachy min 25-30cm wełny koniecznie utwardzanej ,na fundamenty to najlepszy bedzie styrodur min 12cm ,zalety tego mateiału to kompletna nienasiakliwosc w przeciwentwie do styropianu a wiadomo ze mokry maeriał izolacyjny to brak izolacji ,a koszty jesli chodzi o ogrzewanie w takiej technologi budownictwa to wychodzi bardzo podobnie jak DOBRZE zbudowane domy za poprzedniej epoki(gierka) ,suche i ciepłe zawsze i na domek ok 200m to te 5000zł na gaz na sezon wystraczy
Napisano
też mam przed sobą ten wybór i przyznam że nie myślałem że będzie tak ciężko się na coś zdecydować.
Beton komórkowy odpada bo chcę wykonać izolację ze styropianu (nie muszę tynkować elewacji tradycyjnym tynkiem -zrobię docieplenie i zarazem będe miał wykończoną elewację )
Myślałem nad pustakami keramzytowymi ale ponoć muszą być z tzw. wkładką z ciepłego betony bo inaczej nie spełnią wymagań wytrzymałościowych co zwiększa ich koszt. Gdybym zdecydował się na keramzyt to wybrałbym grubość 30cm + 5cm ocieplenia lub 25cm + 10cm ocieplenia.
Ostatnio jakoś skłaniam się powoli do ceramiki i wybrałbym albo: max 220 + 13cm ocieplenia lub thermopor 30 + 10cm ocieplenia.
Napisano
Witam,
dzieki za merytoryczne i ciekawe odpowiedz. Reasumując pozostanę chyba przy max-ie 28 i 10 cm wełny. Chociaż ostatnio wpadłem jeszcze na "bloczki keramzytowe" ale w tej kwestii muszę się skontaktować z moim wykonawcą. Co do opinii, to zdania są podzielone ale jak wspomniałem wcześniej muszę skonsultować to z wykonawcą, ponieważ jest on jednocześnie dostawcą materiałów a i samo wykonanie w keramzycie różni się od m.in. cenowo.
Pozdrawiam
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cześć.
Podlączę się trochę pod temat, ale to dlatego że wywiązała się cikawea rozmowa.Kolego Luny i co wybrałeś? Co powiedział wykonawca? Ja na razie nie stoję przed takim wyborem ale budowa domu niedługo, dlatego zaczynam się interesować co i jak w branży słychać. Czytam i co jeden system budowy to lepszy i nowocześniejszy i szczerze mówiąc to nie wiem już nic... Nie wiem co myślcie o tym ale znalazłem na stronce wienerbegera takie o to coś: nowoczesne systemy budowy domu
Co myślicie o tej nowoczesności?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Minimum izolacji to 30 cm styro od gruntu 30 cm wełny w ścianie od środka i 50 cm w dachu. Nie ma w izolacjach czegoś takiego jak wilgotna cienka wełna przyklejona za notorycznym odbiornikiem ciepła, jakim jest ściana na fundamencie… i to jeszcze bez paroizolacji jak w dachu!



Mam do Pana pytanko odnosnie Poroton t- 9 podaja ze ma wspólczynnik przenikania 0,09 a na forum znalazlem pana wypowiedz że ten włąsnie poroton ma 0,19. Jak z tym jest bo juz teraz zgłupiałem. Dziękuję za odpowiedz. Pozdrawiam.
Napisano
Jeżeli mam pomóc komuś w wyborze sciany zewnętrznej to polecam poczytać na www.wienerberger.de jakie tam oferują materiały i z jakimi spółczynnikami przenikania.
Napisano
Cytat

Mam do Pana pytanko odnosnie Poroton t- 9 podaja ze ma wspólczynnik przenikania 0,09 a na forum znalazlem pana wypowiedz że ten włąsnie poroton ma 0,19. Jak z tym jest bo juz teraz zgłupiałem. Dziękuję za odpowiedz. Pozdrawiam.


0.09 to λR [W/mK] – dla materiału czyli przy 1m grubości
0.19 to U [W/m2K] dla konkretnej ściany.
  • 3 lata temu...
Napisano (edytowany)
Według mnie dobrym materiałem do budowy domu jest drewno. Domy wybudowane w tej technice są odporne, w lecie chronią przed osiąganiem zbyt wysokiej temperatury w domu, natomiast w zimie doskonale chronią przed mrozem. Niewątpliwie ich ogromną zaletą jest również urzekający, naturalny wygląd. Dobrym rozwiązaniem wśród tego rodzaju domów są domy z bali.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Domy z drewna? To może jeszcze powiedz, jak w takim domu przetrwać mrozy, które w Polsce potrafią się utrzymywać przez tydzień na poziomie -10 st.C? icon_smile.gif


Chłopie ale dobijasz postów.... A tak w temacie to kiedyś były domy TYLKO z drewna i w Polsce mrozy potrafią być -30 przez znacznie dłużej niż tydzień.....
Napisano
Cytat

kiedyś były domy TYLKO z drewna i w Polsce mrozy potrafią być -30 przez znacznie dłużej niż tydzień.....



Kiedyś ludzie mieszkali w szałasach. A potem ludzkość wynalazła coś takiego jak rachunki i ludzie przenieśli się do trochę lepszych domów icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Kiedyś ludzie mieszkali w szałasach. A potem ludzkość wynalazła coś takiego jak rachunki i ludzie przenieśli się do trochę lepszych domów icon_biggrin.gif


Oj powiem Ci tyle: jestem po piwie i nie chce mi się dziś dyskutować ale, dom z bali dobrze wykonany.... I rachunki mu nie takie straszne.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Oj powiem Ci tyle: jestem po piwie i nie chce mi się dziś dyskutować ale, dom z bali dobrze wykonany.... I rachunki mu nie takie straszne.



Pewnie, ale koszty wykonania domu z pożądnego drewna + robocizna profesjonalnej firmy, która się tym zajmuje to też spory koszt. Może nie jest to koszt domu z Porothermu, ale też niestety trwałość domu z bali jest odpowiednio mniejsza icon_smile.gif
Napisano
Mój domek jest z :
- ściany cegły Max + 12 cm poliuretanu + połówka z frontu
- strop wylewany , zbrojony jak parking dla czołgów ...
- tynki parteru wapienno-piaskowe , super sprawa
-tynki poddasza płyta GK..porażka :ranting:

Jest tylko jeden mały problem strasznie tłumi sygnał GSM .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...