Skocz do zawartości

Błędy przy kominach


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Niestety nie na wszystkim człowiek się może znać , dlatego rozwiązaniem jest dobry Kierownik Budowy i jego zadaniem są ewentualne korekty. Ja na szczęście Takiego miałem.

pozdrawiam:

Darek
Napisano
Cytat

Od wielu znajomych słyszałem już, że za dobrego kierownika budowy warto dać majątek! Warto też czekać na niego, nawet kilka miesięcy!


Pełna zgoda. 100% cukru w cukrze icon_smile.gif
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Jeszcze raz uważnie przejrzałem tę stronę... Załamka... Ile niebezpieczeństw czyha na człowieka!


Masz rację! Dlatego ktoś zaufany musi pilnować ekip wykonawczych! Inaczej... płacz i załamywanie rąk czeka z całą pewnością!
  • 2 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Słuchacie, a czy takie pustaki kominowe trzeba jeszcze obudowywać dodatkowo cegłą? przyszedł mój kolega na budowę i mnie ochrzanił że mój komin dymowy składa się tylko z pustaków kominowych (oczywiście w środku rura) które same w sobie nie są elementem konstrukcyjnym i taki komin powinien być wokół obudowany cegłą. Wywaliłam wielkie oczy bo nie wiedziałam o tym a mój kierownik w czasie montowania komina nic na ten temat nie wspominał. Jak prawidłowo powinno to być zrobione?
Napisano
Cytat

Pierwsze słyszę, ja mam też komin systemowy i o ile się nie mylę to właśnie te pustaki są elementem nośnym?! Ale kto wie...


Argumentując swoją wypowiedz podał, że komin nad dachem jest obudowany klinkierem który utrzymuje się na takiej betonowej czapie kominowej umiejscowionej tuż przy kalenicy a to swoje waży i z tego też względu komin powinien być obmurowany dodatkowo. Jestem ciekawa opinii ekspertrta na ten temat.
Napisano
Niby tak tyle, że wcale nie musisz wykańczać komina klinkierem starczy tynkowanie, albo płytki klinkierowe, a to już żadnych elementów podtrzymujących nie potrzebuje.
Napisano
O ile nie wynika to z wytycznych producenta (karta techniczna, jakieś obostrzenia przy dokumentach dopuszczających do stosowania - np przy Aprobacie Technicznej) lub z projektu (np obmurowanie ze względu na warunki konstrukcyjne, izolacyjne czy np wizję architektoniczną) to raczej nie musi być obmurowania.
Pustak kominowy o wytrzymałości na ściskanie co najmniej 3 MPa obciążony pionowym naciskiem kolejnych pustaków o wysokości np 25 m wykorzystuje zaledwie ułamek swojej nośności na ściskanie. Kominów o typowej wysokości.... 6-12 m nawet z dodatkowym (pionowym/osiowym) obciążeniem kilku metrami obmurowania cegłami klinkierowymi na tzw płycie wspornikowej nawet nie liczy się na ściskanie dolnego pustaka (mimo, że ma on jeszcze usuniętą niemal całą jedną
ściankę na drzwiczki wyczystkowe).
Na ogół minimum zabezpieczenia technicznego tych pustaków jest tynk cem-wap grubości 2 cm.
Zdarzają się wyjątki od reguły, np gdy:
- komin jest z kanałem wentylacyjnym to ze względu na skuteczność działania wentylacji grawitacyjnej może być konieczne obmurowanie lub nawet zaizolowanie komina z zewnątrz
- przewiduje się wieszanie na kominie szafek, kotłów, szafek i in (nie jest dozwolone wiercenie, wkuwanie się do kilkucentymetrowej grubości ścianki pustaka)
- komin nie jest obciążony pionowo (ma np dodatkową drabinkę dla kominiarza na jednym z boków)
- zbyt duży jest wpływ obciążenia wiatrem (poziome obciążenie) na komin o określonej wysokości ponad dachem bez dodatkowych wzmocnień komina (ale wtedy często obmurowanie cegłą też jest niewystarczające i projektuje się konstrukcję usztywniającą/wzmacniającą z kształtowników
- i inne, bo na pewno nie o wszystkich zagrożeniach teraz pomyślałem:-)
Napisano
faktycznie, w końcu znalazłam folder producenta a w nim wytyczne techniczne i rzeczywiście nic nie wspomina się na temat obmurowywania komina. Jedyne na co zwracają uwagę to pustak kominowy nie może być zabetonowany przy przejściu przez strop, ale to jest logiczna sprawa że musi być zrobiona dylatacja bo strop się ugina i pracuje. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi

pozdrawiam
Napisano
Cytat

Zdarzają się wyjątki od reguły, np gdy:
- komin jest z kanałem wentylacyjnym to ze względu na skuteczność działania wentylacji grawitacyjnej może być konieczne obmurowanie lub nawet zaizolowanie komina z zewnątrz
- przewiduje się wieszanie na kominie szafek, kotłów, szafek i in (nie jest dozwolone wiercenie, wkuwanie się do kilkucentymetrowej grubości ścianki pustaka)
- komin nie jest obciążony pionowo (ma np dodatkową drabinkę dla kominiarza na jednym z boków)
- zbyt duży jest wpływ obciążenia wiatrem (poziome obciążenie) na komin o określonej wysokości ponad dachem bez dodatkowych wzmocnień komina (ale wtedy często obmurowanie cegłą też jest niewystarczające i projektuje się konstrukcję usztywniającą/wzmacniającą z kształtowników
- i inne, bo na pewno nie o wszystkich zagrożeniach teraz pomyślałem:-)


Warto zapamiętać te wyjątki. Mój szwagier mógłby powiedzieć coś więcej na ten temat icon_smile.gif Ale ponieważ go na forum nie ma... Powtórzę... warto je zapamiętać icon_smile.gif
Napisano
Pamiętam, że miał na przykład kłopoty z czopuchem, a konkretnie z zaprawą, którą był obmurowany. Pękała. Bardzo często. Co kilka miesięcy! Dym walił szczelinami jak durny.
Napisano
Cytat

Pamiętam, że miał na przykład kłopoty z czopuchem, a konkretnie z zaprawą, którą był obmurowany. Pękała. Bardzo często. Co kilka miesięcy! Dym walił szczelinami jak durny.


Nooo... to dramatu nie było!
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

A może ktoś na forum ma jakieś doświadczenia z błędami kominowymi?


Chyba ja mam ,komin budowany byl z pelnej cegly ponad 7 metrow ostatnie metry na wierzchu na dachu z klinkieru dziurawki ,ale ostatnie 3 warstwy z pelnego klinkieru ,a i tak komin zalewa .Zaznaczam ze jeszcze nie mam czopu .Prosze poradzic co mam zrobic .
  • 5 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...