Skocz do zawartości

Jak pogodzić kominek z płaszczem wodnym z zamkniętą instalacją c.o.?


Recommended Posts

Gość danio
Napisano
Kominek może być także przecież podłączony do zasobnika c.w.u. poprzed dodatkową wężownicę (zasobniki z dwoma wężownicami). Mamy odseparowany obieg kominka i dodatkowo otrzymujemy akumulator ciepła, analogicznie jak w przypadku kolektorów słonecznych. Wymiennik płytowy jest tu zbędnym wydatkiem i generuje straty ciepła.
Napisano
Porada dotyczy współpracy kominka z płaszczem wodnym, zabezpieczonego otwartym naczyniem wzbiorczym, z zamkniętą instalacją c.o., czyli pracującą jako układ, w którym woda grzewcza nie ulega natlenieniu przez kontakt z powietrzem atmosferycznym (zamknięte naczynie wzbiorcze).

W opisanej w komentarzu sytuacji kominek zasila zaś zbiornik c.w.u. (ciepłej wody użytkowej), czyli i tak podlegającej ciągłej wymianie na zawierającą więcej tlenu. Instalację wykonano jednak identycznie jak w zamieszczonej poradzie – dodatkowym wymiennikiem ciepła jest wężownica umieszczona w zasobniku.

Skąd pomysł, że wymiennikiem ciepła musi być akurat wymiennik płytowy? Jeśli kominek podgrzewa c.w.u. a nie wodę grzewczą obiegu c.o., to separacja za pomocą wężownicy w zasobniku nie jest w ogóle konieczna – c.w.u. i tak podlega ciągłej wymianie. Woda może więc wpływać bezpośrednio z zasobnika do wymiennika (płaszcza wodnego) kominka.

Warto wiedzieć, że wchodzące w życie za kilka dni nowe przepisy, pozwalają na wykonywanie instalacji zabezpieczonych zamkniętym naczyniem wzbiorczym w których źródłem ciepła są urządzenia zasilane paliwem stałym. Oczywiście wymaga to zastosowania odrębnych zabezpieczeń.

Jarosław Antkiewicz
Napisano
Wentylator dmuchający w palenisko kominka icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif Toż to jakaś kosmiczna bzdura!
Kominek z natury jest urządzeniem dość narowistym, właśnie z powodu zbyt intensywnego ciągi kominowego, który trzeba zawsze tłumić, a tu ktoś proponuje ten ciąg jeszcze zwiększyć.
Kominek powinien być rozpalany powoli, bo to daje możliwość jako takiego wpływu na proces palenia w nim. Wspomaganie tego procesu wentylatorem nadmuchowym jest zdecydowanie nie potrzebne i dodatkowo komplikuje i tak zbyt skomplikowany układ. Już sobie wyobrażam, co będzie się działo, kiedy załadowany drewnem kominek zostanie rozbuzowany takim wentylatorem. Szkoda gadać....
Najlepszym rozwiązaniem jest elektronicznie sterowana przepustnica instalowana na dolocie powietrza, po to, by ten dolot zamykać i otwierać, kiedy trzeba.
Owszem, wentylatorowe dostarczanie powietrza pod palenisko miało by sens jedynie wtedy, gdy kominek jest wykonany jako bardzo szczelne urządzenie, które nie dostanie ani odrobiny powietrza z zewnątrz, jak pozamyka się wszystkie drzwiczki, szyberki, boczne i dolne nawiewy. Jak się orientuję, to raczej takich kominków nie ma. Gdyby jednak były, to wentylator miałby, od biedy, jakiś sens, ale proponowanie takiego wentylatora do wszystkich kominków jest dużym nieporozumieniem.
A co do kominka w ukł. zamkniętym....
A nie lepiej kupić taki kominek, który może pracować w ukł. zamkniętym. Są takie.
A jeszcze lepiej kupić kocioł gazowy,który może pracować w ukł. otwartym. Takich też nie brak na rynku.
Są naprawdę prostsze i tańsze sposoby połączenia kominka i kotła gazowego, niż drogi wymiennik, dodatkowe pompy, elektrozawory i cała reszta.
Napisano
kupujesz kominek z dodatkowa wezownica zchładzająca i podpinasz do układu zamnkietego i tyle tylko nalezy pamietac o zabezpieczeniu układu np zaworami bezpieczenstwa
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

Po ilu latach układ jest do wymiany – Pan nie ucieka od pytania??? Proszę też nie żartować, że w Szwecji ktoś sobie zrobił grzanie płaszczem z kominka.



Nie muszę żartować, proszę sobie zajrzeć na stronę firmy Euronom www.euronom.se i zobaczyć co jest w ofercie. Działają do 1937, a systemy zintegrowane projektują od lat 70 -tych, od ponad 7 lat są w nich też kominki z płaszczem wodnym.
Napisano
Cytat

Nie muszę żartować, proszę sobie zajrzeć na stronę firmy Euronom www.euronom.se i zobaczyć co jest w ofercie. Działają do 1937, a systemy zintegrowane projektują od lat 70 -tych, od ponad 7 lat są w nich też kominki z płaszczem wodnym.


Naprawdę żart. co ma oferta do myślenia?
Napisano
Cytat

Nie muszę żartować, proszę sobie zajrzeć na stronę firmy Euronom www.euronom.se i zobaczyć co jest w ofercie. Działają do 1937, a systemy zintegrowane projektują od lat 70 -tych, od ponad 7 lat są w nich też kominki z płaszczem wodnym.


Kolego
z Panem Porfirion się nie dyskutuje
on jest tu jedyną wyrocznią, co jest właściwe na obcych stronach, a co do doopy
naprawdę, spuść się na niego, on to wie
w przypadku dalszych wątpliwości, wal do niego jak w dym,
iperytowy dym

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drzwi należy usunąć, są zamontowane w niebezpiecznym miejscu dla ludzi, do komunikacji. Trzeba nowe drzwi zamontować głębiej tak, żeby przed drzwiami powstała stopnica.  Trzeba nowe drzwi zamontować na tyle głęboko, żeby ich nie było prawie, lub w ogóle  widać, wtedy powstanie szeroka bezpieczna stopnica, na którą można wejść po otwarciu drzwi. 
    • Proszę jeszcze Sz. Kolegów o wskazanie jakie konkretnie drzwi wybrać (linki?). Rozumiem, że będą tańsze niż drzwi wejściowe, ale zależy mi by były b. dobrze ocieplone. A może ma ktoś jeszcze jakieś wskazówki montażowe?
    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...