Skocz do zawartości

Zabezpieczenie ram okien drewnianych


Recommended Posts

Napisano
Najskuteczniejsza impregnacja okien drewnianych, to impregnacja przemysłowa. Wiąże się to ze sprzętem jakim dysponuje producent okien.

Jednakże starannie przeprowadzona konserwacja w warunkach domowych też może być skuteczna.
Rozwiązania jakie proponuje firma V33 dotyczą zarówno zabezpieczenia okien surowych jak i okien które są poddane renowacji.

Okna wcześniej malowane muszą być poddane ocenie: czy farba posiada powłokę w całości, bez pęknięć, bez złuszczeń. Również sposób wykończenia będzie nas zmuszał do wyboru strategii renowacji okien. W przypadku gdy chcemy aby farba została (powłoka musi być w stanie nienaruszonym) należy dokonać zmatowienia powierzchni papierem ściernym, odpylić a następnie można nałożyć nową farbę (należy pamiętać o tym, że zbyt duża ilość powłok spowoduje efekt łuszczenia farby).

Gdy chcemy poddać okna gruntownej renowacji (usunięcie starych powłok) należy zdjąć starą powlokę Środkiem do usuwania powłok V33, dokonać matowienia powierzchni papierem ściernym (120-180) i odpylić.
Dalsze czynności zarówno dla okien nowych surowych oraz okien restaurowanych będzie taki sam.

W celu zabezpieczenia drewna przed zagrożeniami biotycznymi należy użyć impregnatu głęboko penetrującego np. Impregnatu do drewna konstrukcyjnego V33. Impregnat zabezpieczy drewno przed atakiem grzybów oraz owadów (w przypadku gdy nastąpi przerwanie powłoki). Tak zaimpregnowane okna należy zabezpieczyć przed negatywnym wpływem czynników atmosferycznych.

Do zabezpieczenia ochronno dekoracyjnego okien drewnianych polecamy zastosowanie Lazury ochronnej o wysokiej odporności V33.

Produkt ten jest wysokiej jakości typem lakierobejcy, na bazie żywic alkilowych. Jego zadaniem jest nadanie drewnu koloru oraz zabezpieczenie przed działaniem UV, deszczu, kurzu. Produkt ten nanosimy w dwóch trzech warstwach, pamiętając o matowieniu międzywarstwowym. Wykończenie uzyskane lazurą ma wygląd satynowy i stanowi zabezpieczenie na 8lat. Wydajność produktu 10-12 m2/l.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Najskuteczniejsza impregnacja okien drewnianych, to impregnacja przemysłowa. Wiąże się to ze sprzętem jakim dysponuje producent okien.

Jednakże starannie przeprowadzona konserwacja w warunkach domowych też może być skuteczna.
Rozwiązania jakie proponuje firma V33 dotyczą zarówno zabezpieczenia okien surowych jak i okien które są poddane renowacji.

Okna wcześniej malowane muszą być poddane ocenie: czy farba posiada powłokę w całości, bez pęknięć, bez złuszczeń. Również sposób wykończenia będzie nas zmuszał do wyboru strategii renowacji okien. W przypadku gdy chcemy aby farba została (powłoka musi być w stanie nienaruszonym) należy dokonać zmatowienia powierzchni papierem ściernym, odpylić a następnie można nałożyć nową farbę (należy pamiętać o tym, że zbyt duża ilość powłok spowoduje efekt łuszczenia farby).

Gdy chcemy poddać okna gruntownej renowacji (usunięcie starych powłok) należy zdjąć starą powlokę Środkiem do usuwania powłok V33, dokonać matowienia powierzchni papierem ściernym (120-180) i odpylić.
Dalsze czynności zarówno dla okien nowych surowych oraz okien restaurowanych będzie taki sam.

W celu zabezpieczenia drewna przed zagrożeniami biotycznymi należy użyć impregnatu głęboko penetrującego np. Impregnatu do drewna konstrukcyjnego V33. Impregnat zabezpieczy drewno przed atakiem grzybów oraz owadów (w przypadku gdy nastąpi przerwanie powłoki). Tak zaimpregnowane okna należy zabezpieczyć przed negatywnym wpływem czynników atmosferycznych.

Do zabezpieczenia ochronno dekoracyjnego okien drewnianych polecamy zastosowanie Lazury ochronnej o wysokiej odporności V33.

Produkt ten jest wysokiej jakości typem lakierobejcy, na bazie żywic alkilowych. Jego zadaniem jest nadanie drewnu koloru oraz zabezpieczenie przed działaniem UV, deszczu, kurzu. Produkt ten nanosimy w dwóch trzech warstwach, pamiętając o matowieniu międzywarstwowym. Wykończenie uzyskane lazurą ma wygląd satynowy i stanowi zabezpieczenie na 8lat. Wydajność produktu 10-12 m2/l.




no nie i kolejna reklama
Napisano
Adam123 a ty w ogóle czytasz, czy tylko piszesz dużą ilość postów. Nie zauważyłeś, że jesteś na forum ekspertów, którym opiekują się firmy?
Napisano
Cytat

Adam123 a ty w ogóle czytasz, czy tylko piszesz dużą ilość postów. Nie zauważyłeś, że jesteś na forum ekspertów, którym opiekują się firmy?



Dobry jesteś chyba ty idziesz na ilość bo pod każdym moim postem wklejasz to samo. hehe
  • 2 lata temu...
Napisano
Ja też "ide na ilość" bo z braku aktualnych tematów grzebię się w starociach ;p
Jesli chodzi o sezonową impregnację, czyli zwykłą konserwację to polecam raz (przed zimą/ ew. dwa razy w roku(po zimie), po umyciu okien przetrzeć je środkiem do pielęgnacji drewna. Nawet zwykły Plak do auta ma w sobie woski, które wypłenią mikropęknięcia. Może to też być kiwi lub pronto do drewna, ale oczywiście najbardziej wskazane będą środki zalecane przez producenta lakierów.
Mleczko do pielegnacji drewna Sigma kosztuje ok 30zł/250ml /spokojnie wystarczy na 10 okien/, Sikkensa ok 80 zł za 2 x200ml. Są też inne, konkurencyjne produkty (osobiście uważam, że najlepsze jest Konig- z tym, że cena to ok 170zł/litr.
Szukajcie na allegro. Mam ochotę dac tu link do swojej strony dot. pielęgnacji, ale.. to byłaby reklama której tak nielubicie:)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...