Skocz do zawartości

Ściana dwu- czy trój- warstwowa?


Recommended Posts

Napisano
Czy coś przemawia za ścianą trójwarstwową w domu energooszczędnym? Bo wydaje mi się, że dodatkowa warstwwa ściany specjalnie nie poprawi izolacyjności (można dać minimalnie grubszą izolację ściany dwuwarstwowej). Za to ściana osłonowa i nośna są łączone stalowymi kotwami, a każda z nich to mostek termiczny. Oczywiście jedną nie byłoby sensu się przejmować ale ich jest kilka na m2 ściany, więc wypadałoby je uwzględnić w obliczeniach. Stal dobrze przewodzi ciepło, a więc nie będą to pommijalne wartości.
Chodzi mi tylko o parametry cieplne, o innych rzeczach można dyskutować np. trwałość elewacji (duży plus dla trójwarstwowej) ale za to szersze fundamenty a więc i wzrost kosztów (tu minus).
Napisano
Ja bym jednak nie pomijał innych różnic niż parametru cieplne - w końcu nikt nie buduje ściany kierując się tylko jednym parametrem. Przy trzech warstwach możesz warstwę elewacyjną zrobić np. z łupanej cegły, przy dwuwarstwowej takiego efektu nie osiągniesz. Oczywiście jeśli ktoś i tak chce po prostu położyć tynk, to ściany będą wyglądać tak samo i faktycznie chyba nie warto bawić się w 3 warstwy. Jakieś straty ciepła kotwy łączące ścianę nośną i osłonową faktycznie powodują, ale wątpię by to był dla kogoś czynnik decydujący.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Do tego tekstu dorzucę od siebie, że w ścianie dwuwarstwowej łatwiej jest poprawić ewentualne błędy wykonawców. Jak źle ułożą ocieplenie w trójwarstwowej, to potem b. trudno się do niego dostać.
Napisano
Chodziło mi przede wszystkim o aspekt energetyczny (straty ciepła). Można dodać jeszcze jedną rzecz. Na jednej ścianie fundamentowej bywa opierana zarówno ściana nośna jak i osłonowa (elewacyjna). Ścianę fundamentową oczywiście ocieplamy od zewnątrz ale co z mostkiem termicznym na styku "ścianao słonowa-ściana fundamentowa"?
Napisano
Tu faktycznie można sobie zafundować "piękny" mostek termiczny. Podejrzewam, że gorszy (cały obrys fundamentu, cała ściana osłonowa do oddawania ciepła!) niż opisane wcześniej kotwy stalowe. Ciekawe czy ktoś zwraca na to uwagę?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
jako osoba pracujaca w firmie budowlanej, sama buduję dom i powiem, że różnice w kosztach sa różne - zależnie od materiałów, ale opłacalość tego jest niska. Sama nie będę stawiać tzw. trójek - bo ani to potrzebne, ani opłacalne. icon_wink.gif Jeśli chodzi o współczynniki to różnice są niewielkie, a zbliża się wielkie ociplenie klimatu - więc szkoda tracić pieniądze icon_wink.gif Takie jest moje zdanie
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

jako osoba pracujaca w firmie budowlanej, sama buduję dom i powiem, że różnice w kosztach sa różne - zależnie od materiałów, ale opłacalość tego jest niska. Sama nie będę stawiać tzw. trójek - bo ani to potrzebne, ani opłacalne. icon_wink.gif Jeśli chodzi o współczynniki to różnice są niewielkie, a zbliża się wielkie ociplenie klimatu - więc szkoda tracić pieniądze icon_wink.gif Takie jest moje zdanie



Przy obecnych kosztach ogrzewania budynków nie do końca się zgadzam. Zdecydowałem się na budowę domu z bali prefabrykowanych z ociepleniem w środku w systemie Magnus M-Bal. Byłem u rodziny, która wybudowała dom parterowy w tym systemie 110m2 i ogrzewa dom eko-groszkiem za ok. 7zł dziennie !!!
Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry.   Dom parterowy, poddasze nieużytkowe. Obecnie budowany z Ytong.   Czy warto kombinować i zamienić ostatnią warstwę Ytong na Solbet? Podniesie mi to o 4 cm wieniec względem sufitu podwieszanego.  Dla Ytong wieniec zacznie się 4 cm wyżej niż linia sufitu, a dla Solbetu będzie to 8 cm. Czy ma to jakiś wymierny wpływ na izolacyjność termiczną?
    • Szanowny Panie,   Pański przypadek wymaga głębszej analizy, ponieważ z opisu wynika dość duży stopień skomplikowania. Możemy domyślać się, że w pewnych obszarach połaci dachowych lub bezpośrednio do nich przyległych znajdują się ściany budynku, które planuje Pan ocieplić warstwą termoizolacji. W takim przypadku sugerujemy wykonać minimum w postaci ocieplenia fragmentów ścian w obszarze styku z dachem. Należy pamiętać, że każda aktywność na dachu po jego ułożeniu może skutkować zniszczeniem pokrycia dachowego lub jego trwałym uszkodzeniem wymagającym wymiany. Wszelkiego rodzaju zaprawy, kleje i tynki mogą uszkodzić powłokę lakierniczą doprowadzając do jej zniszczenia. Powstałe na późniejszym etapie prac dociepleniowych uszkodzenia mechaniczne profilu do nieszczelności. Jest wiele zagrożeń wynikających z czynnika ludzkiego, które należy brać pod uwagę. Jest więc możliwe wykonanie docieplenia a w późniejszym czasie pokrycia dachowego, wiąże się to jednak z dużym ryzykiem jego uszkodzenia i/lub z niemożliwością jego wykonania. Rekomendujemy w pierwszej kolejności wykonanie docieplenia na całym obszarze ścian, a w kolejnym etapie dopiero montaż pokrycia dachowego. ___________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510, Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Ok  tak to wygląda . Jednym słowem mówiąc bajazol . Chciałem zdystansować podłogę od wełny o jakieś 3 centymetry. Natomiast nie wiem, co z tymi ścianami szczytowymi. ? Zdejmować to robić najpierw jakiś stellarz. Na ścianie też mu chciały mieć jakąś półkę, a popakanie niespodzianka myślałem, że zostawią je gołe.
    • Komentarz dodany przez Mciek: Zdecydowanie odradzam
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...