Skocz do zawartości

Tynki czy posadzki- co najpierw


miziak

Recommended Posts

Napisano
Witam.
Jestem na etapie kończenia stanu surowego i przydałoby się umawiać kolejnych fachowców, tylko że nie wiem co lepiej najpierw zrobić tynki czy posadzki, proszę o rady.
Napisano
Cytat

Witam.
Jestem na etapie kończenia stanu surowego i przydałoby się umawiać kolejnych fachowców, tylko że nie wiem co lepiej najpierw zrobić tynki czy posadzki, proszę o rady.



Witam,

Jeśli chodzi o posadzki betonowe to nie ma to istotnego znaczenia, nawet lepiej żebyś je miał wykonane wcześniej , bo im dlużej dędą schły, tym lepiej dla Ciebie, bo parkiet można wykonywać przy określonej wilgotności posadzek ( chyba coś około 3 %), ale wilgotność w chacie też nie może być za duża , więc rodzaj tynków także odgrywa tu rolę znaczącą - przy tynkach cementowo - wapiennych wilgoć ze scian też musi odparować.

Pozdrawiam:

Darek
Napisano
Cytat

Witam.
Jestem na etapie kończenia stanu surowego i przydałoby się umawiać kolejnych fachowców, tylko że nie wiem co lepiej najpierw zrobić tynki czy posadzki, proszę o rady.


Moim zdaniem najpierw tynki potem posadzki. Ale mogę się mylić.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam.
Jestem na etapie kończenia stanu surowego i przydałoby się umawiać kolejnych fachowców, tylko że nie wiem co lepiej najpierw zrobić tynki czy posadzki, proszę o rady.




oczywiscie najpier Tynki.
Kolejnosc jest taka: Tynki na sufit, Tynki na sciany, na koniec posadzki.

jakbys najpierw tynkowal sciany i pozniej sufit to oklakasz otynkowane sciany. Tak samo przy posadzkach, jak najpierw zrobisz wylewki to pozniej przy tynkowaniu oklakasz je konkretnie, napewno pozniej nie uda Ci sie dokladnie usunac zaprawy ktora spadnie przy tnkowaniu ( dodam ze niektorzy spece potrafia rzucic taczke zaprawy na sciane i dwie taczki na ziemie icon_smile.gif)
POzdr
Napisano
Cytat

Tynki, tynki i jeszcze raz tynki.



Witam,

Jak się zastanowiłem, to faktycznie posadzki miałem wylewane po tynkach, ale jako że straszliwe rozciągnąłęm budowę ( na całe lata) , to o tym zapomniałem. Pierwsze wylewki miałem robione zaraz po fundamentach . Na tych wylewkach opierały się tak zwane stemple podtrzymujące szalunki stropu, ale właściwe posadzki pod parkiet wykonane były po tynkach wewnętrznych.

pozdrawiam:

Darek
Napisano
Cytat

Witam.
Jestem na etapie kończenia stanu surowego i przydałoby się umawiać kolejnych fachowców, tylko że nie wiem co lepiej najpierw zrobić tynki czy posadzki, proszę o rady.


najpierw robi sie tynki potem posadzki na odwrót jest bez sensu tynkując zachalpiesz nowa posadzkę i trzeba bedzie czyścić poza tym jak schnie posadzka to nici z tynkowania a w druga stronę mozna wysychanie tynków w rozbienu posadzek nie przeszkadza.

pozdrawiam
Napisano
jesli zalezy na czasie to oczywiscie najpierw posadzki a pozniej tynki co pozwoli mniej wiecej po tygodniu od zakonczenia robót tynkarskich wchodzic juz na roboty wykonczeniowe ,a jeswli masz czas to jak pasuje bo i tak zawsze na cos trzeba uwazac albo na podłogi albo na tynki ,ale wszedzie gdzie robimy na budowach to jest to robione normalnie czyli posadzka i za dwa dni ida tynki po tygodniu nastepnym wykonczeniówka ,płytki gipsy itp
Napisano
Cytat

jesli zalezy na czasie to oczywiscie najpierw posadzki a pozniej tynki co pozwoli mniej wiecej po tygodniu od zakonczenia robót tynkarskich wchodzic juz na roboty wykonczeniowe ,a jeswli masz czas to jak pasuje bo i tak zawsze na cos trzeba uwazac albo na podłogi albo na tynki ,ale wszedzie gdzie robimy na budowach to jest to robione normalnie czyli posadzka i za dwa dni ida tynki po tygodniu nastepnym wykonczeniówka ,płytki gipsy itp



Wiesz co to ja bym w tym domu nie chcioał mieszkać. Jeżeli tydzień po tynkach wchodzisz z wykończeniówką na nie.
Napisano
Cytat

Wiesz co to ja bym w tym domu nie chcioał mieszkać. Jeżeli tydzień po tynkach wchodzisz z wykończeniówką na nie.


po pierwsze 90% inwestorów tak tobi i ja tez robiłem rok temu u siebie jak sie nam pod nogami paliło bo bank i zima goniła to szły w piątek tynki w sobote płytki niedziela fugi i w poniedziałek juz kotłownia pracowała i co najlepsze nic sie odpazyło jest sucho czysto ,a przy tynkach tradycyjnych wapienno -piaskowych nikt tez nie bronil szpachlowac na drugi dzien i tak jest cały dom ponad 300m zrobiony i nic sie niedzieje choc z tym sie liczylismy bo nawet tydzien zaden tynk nie miał czasu oddychac ,najwazniesze zeby wietrzyc i intensywnie grzac
a kazdy buduje dla siebie i po swojemu i jak sie nie pali to moze sobie kilka lat budowac a mozna w miesiąc czy dwa ,najwazniejsze zeby fundameny były wysezonowane a reszta to juz pryszcz
Napisano
Cytat

po pierwsze 90% inwestorów tak tobi i ja tez robiłem rok temu u siebie jak sie nam pod nogami paliło bo bank i zima goniła to szły w piątek tynki w sobote płytki niedziela fugi i w poniedziałek juz kotłownia pracowała i co najlepsze nic sie odpazyło jest sucho czysto ,a przy tynkach tradycyjnych wapienno -piaskowych nikt tez nie bronil szpachlowac na drugi dzien i tak jest cały dom ponad 300m zrobiony i nic sie niedzieje choc z tym sie liczylismy bo nawet tydzien zaden tynk nie miał czasu oddychac ,najwazniesze zeby wietrzyc i intensywnie grzac
a kazdy buduje dla siebie i po swojemu i jak sie nie pali to moze sobie kilka lat budowac a mozna w miesiąc czy dwa ,najwazniejsze zeby fundameny były wysezonowane a reszta to juz pryszcz


Jeśli twierdzisz, że 90% inwestorów tak robi to jesteś w błędzie. Cała technologia, którą wymieniłeś to jedna wielka bzdura a już nie ma nic gorszego niż parowanie ogrzewaniem i wietrzenie na siłe. Wszystko musi "dojrzewać" w warunkach naturalnych. Dziwie się, że jeszcze nic ni popękało z domem włącznie. Chociaż bywają lepsi. Ostatnio słyszałem jak fachowiec kładł panele drewniane dwa dni po wykonaniu wylewek.Tragedia. Jeśli chcesz dawać takich rad na forum to....lepiej ich nie dawaj, bo później inni przeczytają i - o zgrozo-zrobią tak samo. A budowa w miesiąc? czy dwa? - nie da się!
Napisano
Cytat

Jeśli twierdzisz, że 90% inwestorów tak robi to jesteś w błędzie. Cała technologia, którą wymieniłeś to jedna wielka bzdura a już nie ma nic gorszego niż parowanie ogrzewaniem i wietrzenie na siłe. Wszystko musi "dojrzewać" w warunkach naturalnych. Dziwie się, że jeszcze nic ni popękało z domem włącznie. Chociaż bywają lepsi. Ostatnio słyszałem jak fachowiec kładł panele drewniane dwa dni po wykonaniu wylewek.Tragedia. Jeśli chcesz dawać takich rad na forum to....lepiej ich nie dawaj, bo później inni przeczytają i - o zgrozo-zrobią tak samo. A budowa w miesiąc? czy dwa? - nie da się!


a mysliz ze carefour-y,i a budynki przemysłowe ,blokowiska ,to ty jeszcze nie widziałec budowy nie pochwalam tych metod ale je wiidze na codzien montując instalację czesto nie ma czsu robic próby cisnieniowej i sie sypie beton i płytki ida na drugi dzien ,takze jesli ktos chce dom postawic i wykonczyc w miesiac to spokojnie da sie- niestety ?
,no panele na swiezą podłoge to przesada to takiego czegos nie widziałem jeszcze ,ale zeby cokolwiek robic w ektremalnie przyspieszonych terminach to musi byc czynnik pomocniczy w postaci pogody słonecznej i niskiej wilgotnosci powietrza ,ale niestety troszke zboczylismy z tematu jesli chodzi o pytanie tynki czy posadzki to zdecydowanie polecam posadzki pozniej tynki
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
ja pracuję z deweloperami i na żadnej budowie nie pracuje się tak jak piszesz najpierw są tynki maszynowe potemposadzki to juz nawet nasi dziadowie wiedzieli jak to się robi zalejesz posadzkę i tydzień czekasz aż przeschnie i nic nie robisz???
bez sensu nie zgadzam się z tobą.
Napisano
to takie pytanie czysto teoretyczne --

lejemy wylewki pod którymi jest styro i folia przeciw wilgoci - czyli zakładam że chroni styro przed przeniknięciem wody z wylewek -- na wylewki dajemy filie i piankę pod panele - folia pod panelami chroni tez przed wilgocią czyli teoretycznie nie przepuszcza wody ( panele losowo tylko dla przykładu ) i tu moje pytanie gdzie woda z wylewek ma się podziać jak ją od razu blokujemy z góry i z dołu ?
ja może i laik jestem po stronie , sezonowania "wszystkiego" na budowie , ale to opinia zasłyszana od starszych i wyczytana z netu oraz kolorowych pisemek icon_biggrin.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
ja u siebie na styropian folii nie kładłem natomiast folie pod panele trzeba położyć koniecznie żeby nie ciąghnęly wigoci od podłogi a co do wysychania to musi wyschnąć zanim położysz podłogę nawet są specjalne maszyny do odsysania wiglgoci z podłogi używane głownie przed układaniem parkietu.
  • 3 lata temu...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

ja u siebie na styropian folii nie kładłem natomiast folie pod panele trzeba położyć koniecznie żeby nie ciąghnęly wigoci od podłogi a co do wysychania to musi wyschnąć zanim położysz podłogę nawet są specjalne maszyny do odsysania wiglgoci z podłogi używane głownie przed układaniem parkietu.



u mojego brata było coś kładzione, żeby zabezpieczyć panele, jakiś podkład od producenta paneli, balterio, ale zastrzelnie mnie, nie pamiętam, co to było. ale zanim cokolwiek robił na podłodze, to schło to parę tygodni. wylewka znaczy, wiec tez mi się nie wydaje, zeby tydzien starczył. chyba to niebezpieczne. zwłaszcza jak masz podłogówkę.
Napisano
Cytat

A zauważyłeś datę postu na który odpowiadasz? icon_lol.gif


To tzw archeolog forumowy icon_mrgreen.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...