Skocz do zawartości

Balkon starannie wykonany


Recommended Posts

Gość Radzio
Napisano
A czy istnieje możliwość zrobienia balkonu żelbetowego w istniejącej już ścianie czyli wprawienie go w istniejący wieniec bez używania kolumn.
Napisano
Ja zrezygnowałam z balkonu, chociaż w wersji, którą przedstawił nam projektant był. Uznałam,że przy tarasie, który ma ok 16 m2 balkon mija się z celem, zresztą wyjście na niego było z dwóch sypialni dziecięcych, a wiadomo, że dzieci różne pomysły mają i pewnie skończyłoby się tak, że nikt by z niego nie korzystał tylko ja bym musiała go sprzątać, icon_biggrin.gif a tak oszczędzimy na materiałach i nie grożą nam mostki cieplne ( w tym miejscu) oraz nie przewidziane zalanie ściany pod balkonem.
icon_biggrin.gif
Gość Radzio
Napisano
Ale czy mimo wszystko da się zamontować w wieniec budynku balkon z płyty żelbetowej, czy jest to bardzo kosztowne bo zastanawiam się czy to zrobić i jak się do tego zabrac
  • 4 tygodnie temu...
Gość maciek
Napisano
Niestety ostatni rysunek to kompletne nieporozumienie.
  • 4 tygodnie temu...
Gość architekt
Napisano
Na rysunku z przekrojem jest zasadniczy błąd: brakuje izolacji przeciwwodnej podpłytkowej. Brak tej izolacji jest podstawową przyczyną niszczenia tarasów i balkonów. Mianowicie penetrująca woda dostaje się przez nieszczelności w fugach (nie do uniknięcia) do warstwy jastrychu i tam bez izolacji przenika dalej. W rezultacie mamy do wymiany warstwę dociskową i płytki.
Stosowana obecnie metoda skutecznie eliminująca te problemy to:
1. wykonanie warstwy spadkowej jako zespolonej z podłożem - w tym celu na płytę konstrukcyjna żelbetową nakładamy warstwę sczepną a następnie zaprawę betonową (gotową fabrycznie w workach) klasy minimum B20- B25, najlepiej takiej samej jak płyta.
2. beton spadkowy izolujemy za pomoca np szlamów uszczelniających (mikrozapraw) lub elastycznych mas bitumicznych
3. należy pilnować by spadek był 2% co umozliwi skuteczny odpływ wody
4. do klejenia płytek użyć elastycznego kleju mrozoodpornego, idealnie samorozpływnego, który dostosuje się do rozszerzalności płytek pod wpływem różnic temperatury oraz uniemozliwi powstawanie pustek pod płytkami w których mogłaby zbierać się woda
5. należy zastosować odpowiednio szerokie, elastyczne i wodoodporne spoiny (min. 5 mm)
Napisano
Balkon to nie tylko funkcja ale też wygląd budynku. Także drzwi balkonowe(albo portfenetr) doświetlają wnętrze. Na pięterku zapewne są sypialnie i naprawdę pościele są przewietrzane na balkonach właśnie(zapach słońca, ultrafiolet),.
Po co żelbet. Można z drewna albo stali wykonać i zamocować wsporniki, założyć podłogę i balustrady i balkon gotowy. Lekki, ładny, tani i można go wymienić na inny za jakiś czas. Ja uważam, że balkony mają wyłącznie zalety. Pozdro
  • 1 miesiąc temu...
Gość wojteks
Napisano
witam, czy zna ktoś firmę z południa Polski, która robi balkony drewniane takie jak na jednym z rysunków. byłby to dla mnie ratunek wielki
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Nikt nie napisal, ze obecnie prawie dostepne sa specjalne rozkladane okna z funkcja balkonu. Wiecej na virtualwall eu, w dziale Dom
  • 3 miesiące temu...
Napisano
a co z mostkiem termicznym? autor nie pomyslal o mostku termicznym.....wystepuje przymarzanie na styku wspornika ze sciana zewnetrzna jest na to rozwiazanie ale nie zostalo ono ujete w artykule pozdraiwam
Napisano
Cytat

witam, czy zna ktoś firmę z południa Polski, która robi balkony drewniane takie jak na jednym z rysunków. byłby to dla mnie ratunek wielki




Jeśli jesteś jaszcze zainteresowany ja mogę wykonać to dla Ciebie
Napisano
Cytat

Ale czy mimo wszystko da się zamontować w wieniec budynku balkon z płyty żelbetowej, czy jest to bardzo kosztowne bo zastanawiam się czy to zrobić i jak się do tego zabrac



Wykuwasz otwory w wieńcu wstawiasz parę dwuteowników ,zbroisz przestrzenie pomiędzy dwuteownikami ,robisz szalunek od spodu i wypełniasz te przestrzenie betonem .Obkładasz górę spód i boki styropianem ,izolacja ,wylewasz szlichtę pod płytki i masz balkon.Oczywiście to jest wielki skrót trzeba to zaprojektować żeby użyć odpowiednich materiałów.
  • 4 tygodnie temu...
Gość bezpieczny balkon
Napisano
witam serdecznie mam pytanko do fachowców ;) wynajmujemy apartament z tarasem ale mam wrażenie ze balustrada jest zbyt niska dla mojego dziecka(3 latka) czy jest jakiś sposób żeby podwyższyć ją tak alby za bardzo nie kłóć ścian
Napisano
A ile wzrostu ma Twoje dziecko? Zakładam, że trzylatek może mieć około 95-110 cm wzrostu a takich barierek chyba nie produkują. Z czego jest wykonana ta balustrada?
  • 2 miesiące temu...
Gość henryk kubieniec
Napisano
Mam balkony żelbetowe wyłożone zewnątrz płytkami ceramicznymi mrozoodpornymi. Źle położono podkład, nie ma warstwy wodoodpornej - folii w płynie. Woda z opadów przedostaje się do wewnątrz. Proszę o radę jak zabezpieczyć płytki i fugi bez ich zrywania, aby całość była szczelna i mrozoodporna..
Napisano
Cytat

Mam balkony żelbetowe wyłożone zewnątrz płytkami ceramicznymi mrozoodpornymi. Źle położono podkład, nie ma warstwy wodoodpornej - folii w płynie. Woda z opadów przedostaje się do wewnątrz. Proszę o radę jak zabezpieczyć płytki i fugi bez ich zrywania, aby całość była szczelna i mrozoodporna..


Nie ma innego wyjścia, płytki trzeba zerwać i ułożyć na odpowiednio zaizolowanym podłożu.
  • 9 miesiące temu...
Gość AGNIESZKA
Napisano
czy ktos moze polecic firme, ktora robi takie balkony? Mieszkam w gdyni. Do zrobienia sa 2 balkony na pierwszym pietrze...
  • 2 lata temu...
  • 5 tygodnie temu...
Gość Leszek
Napisano
przez prawie 20 lat projektowałem i budowałem balkony w Niemczech. Przedstawione rozwiązanie izolacji i wykończenia balkonu jest uważane za kardynalny błąd projektowy i wykonawczy !!!
Głównym problemem jest klejenie płytek gresowych. Nie ma na rynku polskim ani niemieckim skutecznego kleju który wytrzyma okres gwarancyjny. Jeżeli już ktoś koniecznie chce stosować tak nieskuteczne rozwiązanie, konieczna jest "warstwa drenażowa" która odprowadza nadmiar wody i nie powoduje spękań posadzki po zimie.
Radzę stosować sprawdzone metody gwarantujące trwałą izolację i wykończenie samej posadzki.
Napisano
A tak ucieka ciepło z ogrzewanych pomieszczeń przez płytę wspornikową balkonu:




Nie jest to dobre rozwiązanie, niestety często stosowane.

Pozdrawiam,
eko-m2
  • 2 miesiące temu...
Gość Kama82
Napisano
Oczywiście, że balkon jest potrzebny! W ogrodzie spędza się czas niezwykle miło, to prawda, ale siedzenie (np. latem) na balkonie pod kocem i oglądanie zachodu słońca jest fantastyczne ;) Ja mam na balkonie szklane balustrady, bardzo nowocześnie to wygląda, aż dziw, że się na nie zdecydowaliśmy, bo ja lubię raczej przytulne wnętrza etc., ale cóż... W każdym razie, prezentuje się wspaniale.
Napisano
Cytat

Oczywiście, że balkon jest potrzebny! W ogrodzie spędza się czas niezwykle miło, to prawda, ale siedzenie (np. latem) na balkonie pod kocem i oglądanie zachodu słońca jest fantastyczne ;) Ja mam na balkonie szklane balustrady, bardzo nowocześnie to wygląda, aż dziw, że się na nie zdecydowaliśmy, bo ja lubię raczej przytulne wnętrza etc., ale cóż... W każdym razie, prezentuje się wspaniale.



To racja, balkon z sypialni to idealne rozwiązanie, żeby posiedzieć na nim wieczorem z winkiem chociażby icon_smile.gif
A i ma praktyczne rozwiązanie - żeby przewietrzyć pościel nie trzeba jej znosić na dół i wynosić na zewnątrz
  • 6 miesiące temu...
Gość Maciek
Napisano
do architekt: podstawową przyczyną przecieków przez tarasy czy balkony jest bezmyslne wykonywanie projektów, do czego dokłąda się bezmyślne wykonawstwo. Chce Pan wykonac izolację podpłytkowa z bitumu i przykleic do niej płytki? Gratuluję. Byle tak dalej, to z głodu nie umrę. To rozwiązanie jest mozliwe ale w innym wariancie. Co do kleju, mozna bez problemu przykleić płytki metodą kombinowaną, bez kleju samorozpływnego. I ostatnia uwaga: nie ma pojęcia kleju elastycznego, proszę sobie poczytać normę lub zdefiniować co pan miał na myśli.
  • 3 miesiące temu...
Gość Laszlo
Napisano
do maciek: widać że chciał Pan błysnąć ale słabo wyszło. Post architekta jest słuszny jedyne czego mógłbym się czepić to tego że klej powinien być wysokoelastyczny tzn. posiadać oznaczenie C2te S1. I tu niestety ale marka ma bardzo duże znaczenie. Dobrej klasy klej nie będzie kosztował mniej niż od ok 60zł w górę za worek 25kg.
Gość Maciek
Napisano
@Laszlo. Przed nikim nie mam zamiaru "błyszczeć". Ani mnie to parzy ani ziębi. Tarasami i balkonami zajmuję się dobre kilkanaście lat (konkretnie opracowywaniem sposobów ich naprawy). Uszkodzenia przynajmniej połowy konstrukcji są skutkiem indolencji i niewiedzy projektantów/architektów. To co o nich myślą (i pewnie mówią) ci, którzy muszą je naprawiać (często po raz kolejny) raczej nie nadawało by się do zacytowania.
Ile widziałeś projektów gdzie byłby rozrysowany detal przy drzwiach czy ścianie (z podaniem układu i kolejności wykonania warstw), dylatacja i rzygacz balustrady pełnej czy uszczelnienie wpustu? Nie wspominając o obliczeniach cieplno-wilgotnościowych i analizie mostków termicznych na styku połaci i ściany. A jest to wymóg formalnoprawny. Nie chce im się tego robić czy nie potrafią? Rezultat jest ten sam. I to tyle w tym temacie.
A co do kleju elastycznego, taka klasa klejów nie istnieje (przynajmniej w EN, w niemieckich wytycznych owszem), klej klasy C2 TE S1 nie jest klejem elastycznym lecz zaledwie odkształcalnym. To drobna ale zasadnicza różnica. Sprawdź w EN 12002 jak bada się tę odkształcalność i jak to się ma do rzeczywistych warunków pracy.
  • 1 rok temu...
Gość mc-architekt
Napisano
do Maciek: Ogarnij się człowieku - nie wiem jakich masz architektów ale jesteś naiwny jeśli oczekujesz, że w przypadku domku jednorodzinnego przy projekcie budowlanym architekt będzie bawił się w porządne detale - wyglądasz mi na analfabetę technicznego ponieważ nie rozróżniasz projektu budowlanego od wykonawczego, a kto będzie na tyle rozrzutny i zamawiał dodatkowo projekt wykonawczy domku jednorodzinnego. Zresztą chyba cały czas jesteś na poziomie projektowania 14 lat temu, ponieważ dziś architekt synchronizuje detale bezpośrednio od producenta - wybranego lub wskazanego przez inwestora.
  • 2 miesiące temu...
Gość maciek
Napisano
do mc-architekt. Wiem, zabolało. Ale róbcie tak dalej, ekspertyz mam całą masę. W każdej coraz lepsze "kwiatki" wynikające z .... no cóż, tu niech każdy sobie dopowie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...