Skocz do zawartości

Balkon starannie wykonany


Recommended Posts

Gość Radzio
Napisano
A czy istnieje możliwość zrobienia balkonu żelbetowego w istniejącej już ścianie czyli wprawienie go w istniejący wieniec bez używania kolumn.
Napisano
Ja zrezygnowałam z balkonu, chociaż w wersji, którą przedstawił nam projektant był. Uznałam,że przy tarasie, który ma ok 16 m2 balkon mija się z celem, zresztą wyjście na niego było z dwóch sypialni dziecięcych, a wiadomo, że dzieci różne pomysły mają i pewnie skończyłoby się tak, że nikt by z niego nie korzystał tylko ja bym musiała go sprzątać, icon_biggrin.gif a tak oszczędzimy na materiałach i nie grożą nam mostki cieplne ( w tym miejscu) oraz nie przewidziane zalanie ściany pod balkonem.
icon_biggrin.gif
Gość Radzio
Napisano
Ale czy mimo wszystko da się zamontować w wieniec budynku balkon z płyty żelbetowej, czy jest to bardzo kosztowne bo zastanawiam się czy to zrobić i jak się do tego zabrac
  • 4 tygodnie temu...
Gość maciek
Napisano
Niestety ostatni rysunek to kompletne nieporozumienie.
  • 4 tygodnie temu...
Gość architekt
Napisano
Na rysunku z przekrojem jest zasadniczy błąd: brakuje izolacji przeciwwodnej podpłytkowej. Brak tej izolacji jest podstawową przyczyną niszczenia tarasów i balkonów. Mianowicie penetrująca woda dostaje się przez nieszczelności w fugach (nie do uniknięcia) do warstwy jastrychu i tam bez izolacji przenika dalej. W rezultacie mamy do wymiany warstwę dociskową i płytki.
Stosowana obecnie metoda skutecznie eliminująca te problemy to:
1. wykonanie warstwy spadkowej jako zespolonej z podłożem - w tym celu na płytę konstrukcyjna żelbetową nakładamy warstwę sczepną a następnie zaprawę betonową (gotową fabrycznie w workach) klasy minimum B20- B25, najlepiej takiej samej jak płyta.
2. beton spadkowy izolujemy za pomoca np szlamów uszczelniających (mikrozapraw) lub elastycznych mas bitumicznych
3. należy pilnować by spadek był 2% co umozliwi skuteczny odpływ wody
4. do klejenia płytek użyć elastycznego kleju mrozoodpornego, idealnie samorozpływnego, który dostosuje się do rozszerzalności płytek pod wpływem różnic temperatury oraz uniemozliwi powstawanie pustek pod płytkami w których mogłaby zbierać się woda
5. należy zastosować odpowiednio szerokie, elastyczne i wodoodporne spoiny (min. 5 mm)
Napisano
Balkon to nie tylko funkcja ale też wygląd budynku. Także drzwi balkonowe(albo portfenetr) doświetlają wnętrze. Na pięterku zapewne są sypialnie i naprawdę pościele są przewietrzane na balkonach właśnie(zapach słońca, ultrafiolet),.
Po co żelbet. Można z drewna albo stali wykonać i zamocować wsporniki, założyć podłogę i balustrady i balkon gotowy. Lekki, ładny, tani i można go wymienić na inny za jakiś czas. Ja uważam, że balkony mają wyłącznie zalety. Pozdro
  • 1 miesiąc temu...
Gość wojteks
Napisano
witam, czy zna ktoś firmę z południa Polski, która robi balkony drewniane takie jak na jednym z rysunków. byłby to dla mnie ratunek wielki
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Nikt nie napisal, ze obecnie prawie dostepne sa specjalne rozkladane okna z funkcja balkonu. Wiecej na virtualwall eu, w dziale Dom
  • 3 miesiące temu...
Napisano
a co z mostkiem termicznym? autor nie pomyslal o mostku termicznym.....wystepuje przymarzanie na styku wspornika ze sciana zewnetrzna jest na to rozwiazanie ale nie zostalo ono ujete w artykule pozdraiwam
Napisano
Cytat

witam, czy zna ktoś firmę z południa Polski, która robi balkony drewniane takie jak na jednym z rysunków. byłby to dla mnie ratunek wielki




Jeśli jesteś jaszcze zainteresowany ja mogę wykonać to dla Ciebie
Napisano
Cytat

Ale czy mimo wszystko da się zamontować w wieniec budynku balkon z płyty żelbetowej, czy jest to bardzo kosztowne bo zastanawiam się czy to zrobić i jak się do tego zabrac



Wykuwasz otwory w wieńcu wstawiasz parę dwuteowników ,zbroisz przestrzenie pomiędzy dwuteownikami ,robisz szalunek od spodu i wypełniasz te przestrzenie betonem .Obkładasz górę spód i boki styropianem ,izolacja ,wylewasz szlichtę pod płytki i masz balkon.Oczywiście to jest wielki skrót trzeba to zaprojektować żeby użyć odpowiednich materiałów.
  • 4 tygodnie temu...
Gość bezpieczny balkon
Napisano
witam serdecznie mam pytanko do fachowców ;) wynajmujemy apartament z tarasem ale mam wrażenie ze balustrada jest zbyt niska dla mojego dziecka(3 latka) czy jest jakiś sposób żeby podwyższyć ją tak alby za bardzo nie kłóć ścian
Napisano
A ile wzrostu ma Twoje dziecko? Zakładam, że trzylatek może mieć około 95-110 cm wzrostu a takich barierek chyba nie produkują. Z czego jest wykonana ta balustrada?
  • 2 miesiące temu...
Gość henryk kubieniec
Napisano
Mam balkony żelbetowe wyłożone zewnątrz płytkami ceramicznymi mrozoodpornymi. Źle położono podkład, nie ma warstwy wodoodpornej - folii w płynie. Woda z opadów przedostaje się do wewnątrz. Proszę o radę jak zabezpieczyć płytki i fugi bez ich zrywania, aby całość była szczelna i mrozoodporna..
Napisano
Cytat

Mam balkony żelbetowe wyłożone zewnątrz płytkami ceramicznymi mrozoodpornymi. Źle położono podkład, nie ma warstwy wodoodpornej - folii w płynie. Woda z opadów przedostaje się do wewnątrz. Proszę o radę jak zabezpieczyć płytki i fugi bez ich zrywania, aby całość była szczelna i mrozoodporna..


Nie ma innego wyjścia, płytki trzeba zerwać i ułożyć na odpowiednio zaizolowanym podłożu.
  • 9 miesiące temu...
Gość AGNIESZKA
Napisano
czy ktos moze polecic firme, ktora robi takie balkony? Mieszkam w gdyni. Do zrobienia sa 2 balkony na pierwszym pietrze...
  • 2 lata temu...
  • 5 tygodnie temu...
Gość Leszek
Napisano
przez prawie 20 lat projektowałem i budowałem balkony w Niemczech. Przedstawione rozwiązanie izolacji i wykończenia balkonu jest uważane za kardynalny błąd projektowy i wykonawczy !!!
Głównym problemem jest klejenie płytek gresowych. Nie ma na rynku polskim ani niemieckim skutecznego kleju który wytrzyma okres gwarancyjny. Jeżeli już ktoś koniecznie chce stosować tak nieskuteczne rozwiązanie, konieczna jest "warstwa drenażowa" która odprowadza nadmiar wody i nie powoduje spękań posadzki po zimie.
Radzę stosować sprawdzone metody gwarantujące trwałą izolację i wykończenie samej posadzki.
Napisano
A tak ucieka ciepło z ogrzewanych pomieszczeń przez płytę wspornikową balkonu:




Nie jest to dobre rozwiązanie, niestety często stosowane.

Pozdrawiam,
eko-m2
  • 2 miesiące temu...
Gość Kama82
Napisano
Oczywiście, że balkon jest potrzebny! W ogrodzie spędza się czas niezwykle miło, to prawda, ale siedzenie (np. latem) na balkonie pod kocem i oglądanie zachodu słońca jest fantastyczne ;) Ja mam na balkonie szklane balustrady, bardzo nowocześnie to wygląda, aż dziw, że się na nie zdecydowaliśmy, bo ja lubię raczej przytulne wnętrza etc., ale cóż... W każdym razie, prezentuje się wspaniale.
Napisano
Cytat

Oczywiście, że balkon jest potrzebny! W ogrodzie spędza się czas niezwykle miło, to prawda, ale siedzenie (np. latem) na balkonie pod kocem i oglądanie zachodu słońca jest fantastyczne ;) Ja mam na balkonie szklane balustrady, bardzo nowocześnie to wygląda, aż dziw, że się na nie zdecydowaliśmy, bo ja lubię raczej przytulne wnętrza etc., ale cóż... W każdym razie, prezentuje się wspaniale.



To racja, balkon z sypialni to idealne rozwiązanie, żeby posiedzieć na nim wieczorem z winkiem chociażby icon_smile.gif
A i ma praktyczne rozwiązanie - żeby przewietrzyć pościel nie trzeba jej znosić na dół i wynosić na zewnątrz
  • 6 miesiące temu...
Gość Maciek
Napisano
do architekt: podstawową przyczyną przecieków przez tarasy czy balkony jest bezmyslne wykonywanie projektów, do czego dokłąda się bezmyślne wykonawstwo. Chce Pan wykonac izolację podpłytkowa z bitumu i przykleic do niej płytki? Gratuluję. Byle tak dalej, to z głodu nie umrę. To rozwiązanie jest mozliwe ale w innym wariancie. Co do kleju, mozna bez problemu przykleić płytki metodą kombinowaną, bez kleju samorozpływnego. I ostatnia uwaga: nie ma pojęcia kleju elastycznego, proszę sobie poczytać normę lub zdefiniować co pan miał na myśli.
  • 3 miesiące temu...
Gość Laszlo
Napisano
do maciek: widać że chciał Pan błysnąć ale słabo wyszło. Post architekta jest słuszny jedyne czego mógłbym się czepić to tego że klej powinien być wysokoelastyczny tzn. posiadać oznaczenie C2te S1. I tu niestety ale marka ma bardzo duże znaczenie. Dobrej klasy klej nie będzie kosztował mniej niż od ok 60zł w górę za worek 25kg.
Gość Maciek
Napisano
@Laszlo. Przed nikim nie mam zamiaru "błyszczeć". Ani mnie to parzy ani ziębi. Tarasami i balkonami zajmuję się dobre kilkanaście lat (konkretnie opracowywaniem sposobów ich naprawy). Uszkodzenia przynajmniej połowy konstrukcji są skutkiem indolencji i niewiedzy projektantów/architektów. To co o nich myślą (i pewnie mówią) ci, którzy muszą je naprawiać (często po raz kolejny) raczej nie nadawało by się do zacytowania.
Ile widziałeś projektów gdzie byłby rozrysowany detal przy drzwiach czy ścianie (z podaniem układu i kolejności wykonania warstw), dylatacja i rzygacz balustrady pełnej czy uszczelnienie wpustu? Nie wspominając o obliczeniach cieplno-wilgotnościowych i analizie mostków termicznych na styku połaci i ściany. A jest to wymóg formalnoprawny. Nie chce im się tego robić czy nie potrafią? Rezultat jest ten sam. I to tyle w tym temacie.
A co do kleju elastycznego, taka klasa klejów nie istnieje (przynajmniej w EN, w niemieckich wytycznych owszem), klej klasy C2 TE S1 nie jest klejem elastycznym lecz zaledwie odkształcalnym. To drobna ale zasadnicza różnica. Sprawdź w EN 12002 jak bada się tę odkształcalność i jak to się ma do rzeczywistych warunków pracy.
  • 1 rok temu...
Gość mc-architekt
Napisano
do Maciek: Ogarnij się człowieku - nie wiem jakich masz architektów ale jesteś naiwny jeśli oczekujesz, że w przypadku domku jednorodzinnego przy projekcie budowlanym architekt będzie bawił się w porządne detale - wyglądasz mi na analfabetę technicznego ponieważ nie rozróżniasz projektu budowlanego od wykonawczego, a kto będzie na tyle rozrzutny i zamawiał dodatkowo projekt wykonawczy domku jednorodzinnego. Zresztą chyba cały czas jesteś na poziomie projektowania 14 lat temu, ponieważ dziś architekt synchronizuje detale bezpośrednio od producenta - wybranego lub wskazanego przez inwestora.
  • 2 miesiące temu...
Gość maciek
Napisano
do mc-architekt. Wiem, zabolało. Ale róbcie tak dalej, ekspertyz mam całą masę. W każdej coraz lepsze "kwiatki" wynikające z .... no cóż, tu niech każdy sobie dopowie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...