Skocz do zawartości

Balkon starannie wykonany


Recommended Posts

Gość Radzio
Napisano
A czy istnieje możliwość zrobienia balkonu żelbetowego w istniejącej już ścianie czyli wprawienie go w istniejący wieniec bez używania kolumn.
Napisano
Ja zrezygnowałam z balkonu, chociaż w wersji, którą przedstawił nam projektant był. Uznałam,że przy tarasie, który ma ok 16 m2 balkon mija się z celem, zresztą wyjście na niego było z dwóch sypialni dziecięcych, a wiadomo, że dzieci różne pomysły mają i pewnie skończyłoby się tak, że nikt by z niego nie korzystał tylko ja bym musiała go sprzątać, icon_biggrin.gif a tak oszczędzimy na materiałach i nie grożą nam mostki cieplne ( w tym miejscu) oraz nie przewidziane zalanie ściany pod balkonem.
icon_biggrin.gif
Gość Radzio
Napisano
Ale czy mimo wszystko da się zamontować w wieniec budynku balkon z płyty żelbetowej, czy jest to bardzo kosztowne bo zastanawiam się czy to zrobić i jak się do tego zabrac
  • 4 tygodnie temu...
Gość maciek
Napisano
Niestety ostatni rysunek to kompletne nieporozumienie.
  • 4 tygodnie temu...
Gość architekt
Napisano
Na rysunku z przekrojem jest zasadniczy błąd: brakuje izolacji przeciwwodnej podpłytkowej. Brak tej izolacji jest podstawową przyczyną niszczenia tarasów i balkonów. Mianowicie penetrująca woda dostaje się przez nieszczelności w fugach (nie do uniknięcia) do warstwy jastrychu i tam bez izolacji przenika dalej. W rezultacie mamy do wymiany warstwę dociskową i płytki.
Stosowana obecnie metoda skutecznie eliminująca te problemy to:
1. wykonanie warstwy spadkowej jako zespolonej z podłożem - w tym celu na płytę konstrukcyjna żelbetową nakładamy warstwę sczepną a następnie zaprawę betonową (gotową fabrycznie w workach) klasy minimum B20- B25, najlepiej takiej samej jak płyta.
2. beton spadkowy izolujemy za pomoca np szlamów uszczelniających (mikrozapraw) lub elastycznych mas bitumicznych
3. należy pilnować by spadek był 2% co umozliwi skuteczny odpływ wody
4. do klejenia płytek użyć elastycznego kleju mrozoodpornego, idealnie samorozpływnego, który dostosuje się do rozszerzalności płytek pod wpływem różnic temperatury oraz uniemozliwi powstawanie pustek pod płytkami w których mogłaby zbierać się woda
5. należy zastosować odpowiednio szerokie, elastyczne i wodoodporne spoiny (min. 5 mm)
Napisano
Balkon to nie tylko funkcja ale też wygląd budynku. Także drzwi balkonowe(albo portfenetr) doświetlają wnętrze. Na pięterku zapewne są sypialnie i naprawdę pościele są przewietrzane na balkonach właśnie(zapach słońca, ultrafiolet),.
Po co żelbet. Można z drewna albo stali wykonać i zamocować wsporniki, założyć podłogę i balustrady i balkon gotowy. Lekki, ładny, tani i można go wymienić na inny za jakiś czas. Ja uważam, że balkony mają wyłącznie zalety. Pozdro
  • 1 miesiąc temu...
Gość wojteks
Napisano
witam, czy zna ktoś firmę z południa Polski, która robi balkony drewniane takie jak na jednym z rysunków. byłby to dla mnie ratunek wielki
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Nikt nie napisal, ze obecnie prawie dostepne sa specjalne rozkladane okna z funkcja balkonu. Wiecej na virtualwall eu, w dziale Dom
  • 3 miesiące temu...
Napisano
a co z mostkiem termicznym? autor nie pomyslal o mostku termicznym.....wystepuje przymarzanie na styku wspornika ze sciana zewnetrzna jest na to rozwiazanie ale nie zostalo ono ujete w artykule pozdraiwam
Napisano
Cytat

witam, czy zna ktoś firmę z południa Polski, która robi balkony drewniane takie jak na jednym z rysunków. byłby to dla mnie ratunek wielki




Jeśli jesteś jaszcze zainteresowany ja mogę wykonać to dla Ciebie
Napisano
Cytat

Ale czy mimo wszystko da się zamontować w wieniec budynku balkon z płyty żelbetowej, czy jest to bardzo kosztowne bo zastanawiam się czy to zrobić i jak się do tego zabrac



Wykuwasz otwory w wieńcu wstawiasz parę dwuteowników ,zbroisz przestrzenie pomiędzy dwuteownikami ,robisz szalunek od spodu i wypełniasz te przestrzenie betonem .Obkładasz górę spód i boki styropianem ,izolacja ,wylewasz szlichtę pod płytki i masz balkon.Oczywiście to jest wielki skrót trzeba to zaprojektować żeby użyć odpowiednich materiałów.
  • 4 tygodnie temu...
Gość bezpieczny balkon
Napisano
witam serdecznie mam pytanko do fachowców ;) wynajmujemy apartament z tarasem ale mam wrażenie ze balustrada jest zbyt niska dla mojego dziecka(3 latka) czy jest jakiś sposób żeby podwyższyć ją tak alby za bardzo nie kłóć ścian
Napisano
A ile wzrostu ma Twoje dziecko? Zakładam, że trzylatek może mieć około 95-110 cm wzrostu a takich barierek chyba nie produkują. Z czego jest wykonana ta balustrada?
  • 2 miesiące temu...
Gość henryk kubieniec
Napisano
Mam balkony żelbetowe wyłożone zewnątrz płytkami ceramicznymi mrozoodpornymi. Źle położono podkład, nie ma warstwy wodoodpornej - folii w płynie. Woda z opadów przedostaje się do wewnątrz. Proszę o radę jak zabezpieczyć płytki i fugi bez ich zrywania, aby całość była szczelna i mrozoodporna..
Napisano
Cytat

Mam balkony żelbetowe wyłożone zewnątrz płytkami ceramicznymi mrozoodpornymi. Źle położono podkład, nie ma warstwy wodoodpornej - folii w płynie. Woda z opadów przedostaje się do wewnątrz. Proszę o radę jak zabezpieczyć płytki i fugi bez ich zrywania, aby całość była szczelna i mrozoodporna..


Nie ma innego wyjścia, płytki trzeba zerwać i ułożyć na odpowiednio zaizolowanym podłożu.
  • 9 miesiące temu...
Gość AGNIESZKA
Napisano
czy ktos moze polecic firme, ktora robi takie balkony? Mieszkam w gdyni. Do zrobienia sa 2 balkony na pierwszym pietrze...
  • 2 lata temu...
  • 5 tygodnie temu...
Gość Leszek
Napisano
przez prawie 20 lat projektowałem i budowałem balkony w Niemczech. Przedstawione rozwiązanie izolacji i wykończenia balkonu jest uważane za kardynalny błąd projektowy i wykonawczy !!!
Głównym problemem jest klejenie płytek gresowych. Nie ma na rynku polskim ani niemieckim skutecznego kleju który wytrzyma okres gwarancyjny. Jeżeli już ktoś koniecznie chce stosować tak nieskuteczne rozwiązanie, konieczna jest "warstwa drenażowa" która odprowadza nadmiar wody i nie powoduje spękań posadzki po zimie.
Radzę stosować sprawdzone metody gwarantujące trwałą izolację i wykończenie samej posadzki.
Napisano
A tak ucieka ciepło z ogrzewanych pomieszczeń przez płytę wspornikową balkonu:




Nie jest to dobre rozwiązanie, niestety często stosowane.

Pozdrawiam,
eko-m2
  • 2 miesiące temu...
Gość Kama82
Napisano
Oczywiście, że balkon jest potrzebny! W ogrodzie spędza się czas niezwykle miło, to prawda, ale siedzenie (np. latem) na balkonie pod kocem i oglądanie zachodu słońca jest fantastyczne ;) Ja mam na balkonie szklane balustrady, bardzo nowocześnie to wygląda, aż dziw, że się na nie zdecydowaliśmy, bo ja lubię raczej przytulne wnętrza etc., ale cóż... W każdym razie, prezentuje się wspaniale.
Napisano
Cytat

Oczywiście, że balkon jest potrzebny! W ogrodzie spędza się czas niezwykle miło, to prawda, ale siedzenie (np. latem) na balkonie pod kocem i oglądanie zachodu słońca jest fantastyczne ;) Ja mam na balkonie szklane balustrady, bardzo nowocześnie to wygląda, aż dziw, że się na nie zdecydowaliśmy, bo ja lubię raczej przytulne wnętrza etc., ale cóż... W każdym razie, prezentuje się wspaniale.



To racja, balkon z sypialni to idealne rozwiązanie, żeby posiedzieć na nim wieczorem z winkiem chociażby icon_smile.gif
A i ma praktyczne rozwiązanie - żeby przewietrzyć pościel nie trzeba jej znosić na dół i wynosić na zewnątrz
  • 6 miesiące temu...
Gość Maciek
Napisano
do architekt: podstawową przyczyną przecieków przez tarasy czy balkony jest bezmyslne wykonywanie projektów, do czego dokłąda się bezmyślne wykonawstwo. Chce Pan wykonac izolację podpłytkowa z bitumu i przykleic do niej płytki? Gratuluję. Byle tak dalej, to z głodu nie umrę. To rozwiązanie jest mozliwe ale w innym wariancie. Co do kleju, mozna bez problemu przykleić płytki metodą kombinowaną, bez kleju samorozpływnego. I ostatnia uwaga: nie ma pojęcia kleju elastycznego, proszę sobie poczytać normę lub zdefiniować co pan miał na myśli.
  • 3 miesiące temu...
Gość Laszlo
Napisano
do maciek: widać że chciał Pan błysnąć ale słabo wyszło. Post architekta jest słuszny jedyne czego mógłbym się czepić to tego że klej powinien być wysokoelastyczny tzn. posiadać oznaczenie C2te S1. I tu niestety ale marka ma bardzo duże znaczenie. Dobrej klasy klej nie będzie kosztował mniej niż od ok 60zł w górę za worek 25kg.
Gość Maciek
Napisano
@Laszlo. Przed nikim nie mam zamiaru "błyszczeć". Ani mnie to parzy ani ziębi. Tarasami i balkonami zajmuję się dobre kilkanaście lat (konkretnie opracowywaniem sposobów ich naprawy). Uszkodzenia przynajmniej połowy konstrukcji są skutkiem indolencji i niewiedzy projektantów/architektów. To co o nich myślą (i pewnie mówią) ci, którzy muszą je naprawiać (często po raz kolejny) raczej nie nadawało by się do zacytowania.
Ile widziałeś projektów gdzie byłby rozrysowany detal przy drzwiach czy ścianie (z podaniem układu i kolejności wykonania warstw), dylatacja i rzygacz balustrady pełnej czy uszczelnienie wpustu? Nie wspominając o obliczeniach cieplno-wilgotnościowych i analizie mostków termicznych na styku połaci i ściany. A jest to wymóg formalnoprawny. Nie chce im się tego robić czy nie potrafią? Rezultat jest ten sam. I to tyle w tym temacie.
A co do kleju elastycznego, taka klasa klejów nie istnieje (przynajmniej w EN, w niemieckich wytycznych owszem), klej klasy C2 TE S1 nie jest klejem elastycznym lecz zaledwie odkształcalnym. To drobna ale zasadnicza różnica. Sprawdź w EN 12002 jak bada się tę odkształcalność i jak to się ma do rzeczywistych warunków pracy.
  • 1 rok temu...
Gość mc-architekt
Napisano
do Maciek: Ogarnij się człowieku - nie wiem jakich masz architektów ale jesteś naiwny jeśli oczekujesz, że w przypadku domku jednorodzinnego przy projekcie budowlanym architekt będzie bawił się w porządne detale - wyglądasz mi na analfabetę technicznego ponieważ nie rozróżniasz projektu budowlanego od wykonawczego, a kto będzie na tyle rozrzutny i zamawiał dodatkowo projekt wykonawczy domku jednorodzinnego. Zresztą chyba cały czas jesteś na poziomie projektowania 14 lat temu, ponieważ dziś architekt synchronizuje detale bezpośrednio od producenta - wybranego lub wskazanego przez inwestora.
  • 2 miesiące temu...
Gość maciek
Napisano
do mc-architekt. Wiem, zabolało. Ale róbcie tak dalej, ekspertyz mam całą masę. W każdej coraz lepsze "kwiatki" wynikające z .... no cóż, tu niech każdy sobie dopowie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...